Friday, November 19, 2010

Tahniah Asfia Diatas Lantikkan Semula Sebagai Speaker

DATUK Seri Mohamad Asfia Awang Nassar mengangkat sumpah perlantikan sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri Sarawak (DUN) pada Istiadat Angkat Sumpah Perlantikan di bangunan DUN Sarawak, hari ini. - Foto BERNAMA
DATUK Seri Mohamad Asfia Awang Nassar mengangkat sumpah perlantikan sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri Sarawak (DUN) pada Istiadat Angkat Sumpah Perlantikan di bangunan DUN Sarawak, hari ini. - Foto BERNAMA

KUCHING: Datuk Seri Mohamad Asfia Awang Nassar dilantik semula sebagai Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak untuk satu penggal lagi.

Peguam berusia 63 tahun itu yang sebelum ini mencipta sejarah sebagai Speaker paling lama berkhidmat berikutan pelantikan bagi penggal keempat pada November 2008, akan meneruskan khidmat untuk penggal kelima selama dua tahun sehingga November 2012. 

Istiadat mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Negeri Sarawak, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng, berlangsung di Dewan Lapau, Bangunan DUN baru di Petra Jaya dekat sini hari ini. 

Turut hadir, Menteri Pembangunan Tanah, Datuk Seri Dr James Jemut Masing, menteri-menteri muda Kabinet negeri, Ahli Dewan Undangan Negeri Sarawak, ketua-ketua jabatan dan pemimpin kaum. - BERNAMA

26 comments:

  1. Peguam berusia 63 tahun itu yang sebelum ini mencipta sejarah sebagai Speaker paling lama berkhidmat berikutan pelantikan bagi penggal keempat pada November 2008, akan meneruskan khidmat untuk penggal kelima selama dua tahun sehingga November 2012 DAN JUGA SEBAGAI ADUN N36 SELAMA 15TAHUN SERTA GAGAL MEMBAGUNKAN PULAU BRUIT DAN MENGELUARKAN PENDUDUKNYA DARI GELOMBANG KEMISKINAN...PERATUSAN KEMISKINAN YANG DAHULU NYA 60% KINI MENINGKAT KE 90% ATAS USAHA BELIAU DALAM MEMAJUKAN DIRINYA SENDIRI DAN MELUPAKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI WR DI N36 DENGAN MENGABAIKAN/MENIDAKKAN PEMBANGUNAN DI PB KHUSUSNYA DI N36 AMNYA...DI HARAP SEMOGA PILIHAN RAYA NEGERI YANG KAN DATANG SUPAYA BELIAU TIDAK LAGI DILANTIK SEBAGAI ADUN N36 KERANA DIKHUATIRI AKAN BERJAYA MEMISKINKAN WARGA DUN 36/PB KEPADA 100%..

    ReplyDelete
  2. Kalau dia ni masih di N36. Siap sedialah BN utk kalah. Dijamin

    ReplyDelete
  3. berhati2 bila bersumpah...takut dimakan sumpahh....kang jadi sesumpahhh....aspia....aspia....bila gk kao nk tunaikan janji2 kaoo....

    ReplyDelete
  4. Tahniah to Asfia atas alntikan sebagai Speaker untuk tempoh 2 tahun.. Agar perlantikan ini membuka mata kepada semua rakyat N36 bertapa beruntungnya kita mendapat WR yang mendapat kepercayaan Taib.

    ReplyDelete
  5. Tahniah setinggi2nya kepada Yang Arif Datuk Seri atas kepercayaan kerajaan negeri meneraju DUN. Atas kepimpinan Yang Arif Datuk Seri telah menjadikan DUN Sarawak sangat dihormati dan sangat berjaya. Semoga Yang Arif Datuk Seri mendapat kebahagian dan kesenangan yang melimpah ruah.
    (org lain jangan jeles)

    ReplyDelete
  6. Setinggi tahniah kepada YB Dato Sri Asfia atas pelantikan semula sebgai Speaker DUN Sarawak..Tahniah juga buat rakyat di N.36 Semop atas sokongan dan kepercayaan yg diberi kepada DSA. Semoga N.36 terus diterajui oleh DSA. Anonymous (6.55am) awal pagi dah Ngerepak..embak ngucap..cuba lah pagi2 embak berzikir..jgn jeles gilak...hahahahahahahahaha..sama juak dg anonymous 7.40am & 8.07am..

    ReplyDelete
  7. Asfia kekal sebagai speaker DUN tp BUKAN ADUN N36...hahahahahah kita tunggu dan lihat saje.

    ReplyDelete
  8. Tahniah kepada YB DATO SRI ASFIA... :) semoga beliau terus berjaya dan mendapat kepercayaan drpd Pehin Sri..SESUNGGUHNYA beliau memang seorang yang berkaliber..

    ReplyDelete
  9. Maharani ktk madah Asfia bekaliber? hahahahahaaha buat janji kosong boleh lah hahahaha!!! memang bodoh maharani tok,angkat pelir jak keja hahaha!!

    ReplyDelete
  10. Jangan kutuk orang. Lihat diri sendiri (anonymous 2.16pm), kemajuan dirik pun sampe cne jak?

    ReplyDelete
  11. tok bukan hal kemajuan dirik tapi kemajuan semop berdasarkan kemajuan asfia.

    ReplyDelete
  12. hahahahhaaaaaaaaahahahaahahahhahahahahahahaa lawak,...lawak...lawak...lawak......asfia juak mok dipertahan ktk org di DUN N36 semop hahahahahahaha sekali lg kmk mok madah "ASFIA HANYA KEKAL SEBAGAI SPEAKER DUN TAPI BUKAN WAKIL RAKYAT DUN N36 SEMOP" ada faham ka belaci2 taik asfia hahahahahahaah takut periuk nasik hilang lh ya,...padan ngan muka ktk org belaci2 taik asfia hahahhaha!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. I tok org BN tapi dari kawasan lain. Yg heran, mun hal Asfia, banyak gilak komen2 org. Cerita YB2 lain or level2 mentor Sarawak tok sik adakah? Mun ada pun, ciput jak komen2 org ramei. To be hornest, memang banyak cerita2 sik bagus dah di dengar tentang Asfia dan Semop. Bukan dari blog tok jak malah org PBB kedirik mpun yg kelaka. Rasanya position or status Semop ya GREY turning to BLACK. This is my humble comments.

    ReplyDelete
  14. sidak BN di kawasan lain, masih lagik malu. sik maok hal keburukan kawasan sidak ditelanjang dalam blog tok. ngerepak sama dirik ajak. tapi rasanya dalam banyak-banyak sidak maca cerita di blog tok, ada juak sidak yb yang maca. terutamanya sidak yb yang pandey IT. sidak dari kawasan lain sik maok ambik peluang untuk menyampaikan mesej sidak, terpulanglah. arap-arap jangan mengeluh bila yb yang sik disuka ya betanding agik.

    ReplyDelete
  15. Dalam mana-mana blog, semua kita pandai berkata-kata yang itu dan yang ini. Mun dikira dalam seratus mungkin 95 peratusnya lebih kepada mengatakan keburukan orang lain. Persoalannya apa kah kita ini yang amat terbaik daripada mereka ini? Kenapa suara-suara ini tidak didedahkan dalam media massa, senang orang lain yang sik ada mempunyai komputer dapat baja juga. Kita asyik memperkatakan keburukan orang lain.Tak suka diam ajak jangan cuba pengaruhi orang lain. Kalau anda seperti mereka-mereka ini juga apa persepsi orang lain terhadap anda.Pernahkah anada terfikir ? Benar kata orang kita mahu kita berada ditahap kemajuan kelas pertama, tetapi rupa-rupanya kita masih ditahap pemikiran kelas ketiga...fikirlah, kalau orang lain boleh maju, kita ikut cara macamana boleh maju juga.....pasal betul atau salahnya sendiri yang tanggung......Yang penting sokongan seseorang itu adalah terletak pada dirinya bukan dipengaruhi oleh sesiapa. Saya cukup gembira kerana hidup dalam suasana aman, harmoni dalam SARAWAK dan MALAYSIA tidak seperti negara-negara lain yang hidup dalam penderitaan, bermandi darah, bertemankan muzik M-16 dan sebagainya. Bertaubatlah saudara-saudaraku semua.......

    ReplyDelete
  16. dari zaman purbakala sampey zaman moden tok, politik membawa maksud membunuh sama dirik demi kuasa. sebab ya politik bukan untuk semua orang.

    ReplyDelete
  17. Pencapaian asfia atas usahanya pun sebagai DUN dan Speaker. Sik kisahlah apa orang nak madah. Nak madah pengikutnya takut hilang nasik periuk ka, ku sik kisah. Yang pasti asfia masih akan kekal sebagai ADUN N.36. Hanya orang yang benar2 tauk sapa asfia jak akan ngundi nya. Bukan ngundi kerana hilang nasik periuk. Blog macam tok hanya untuk memburukan asfia ajak. Biasalah mun nak menjatuhkan orang. Ingat jak, asfia dah jd speaker, tentu ada kehebatan asfia yang kita sik tahuk tapi CM tauk.

    ReplyDelete
  18. hebat di dun sik semestinya hebat di kawasan. khidmat di sambung atas jaya di dun. bukan atas jasa di kawasan.

    ReplyDelete
  19. Semop people teach this parasite a lesson please!!

    ReplyDelete
  20. jayanya di dun mengantung adun2 parti pembangkang.....kaw...kaw...hahahaha

    ReplyDelete
  21. sapa madah nya tok berjaya di dun? wakakaka. berikan 10 fakta untuk membuktikan kejayaan nya di dun

    ReplyDelete
  22. Kelak nangga waktu election. Garenti menang. Ha.....100X

    ReplyDelete
  23. Berapa Abdul Wahab Dolah bayar kitak orang untuk mengendalikan blog tok? uba nya makei duit ya untuk sedekah dengan sidak miskin. Dapat pahala berbanding dengan dosa. Hidup tok cuma sementara sahaja...

    ReplyDelete
  24. setakat tok cukup pakey meli mi goreng setapak ngan aik sirap. mun asfia dapat merik lebih, bagus agik. tapi sebelum kitak madah berapa asfia sanggup merik, nak tanyak dolok. berapa asfia merik kitak untuk berkempen untuk asfia?

    ReplyDelete
  25. Asfia sik pernah brapabrapa pakei kepentingnya. Org yang berkenpentingan ajak yang cuba gambik kesempatan diatas kepercayaan yang diberi Asfia hingga N36 mundur. Asfia sik akan berik duit pakei raih undi sebab Asfia berpegang kepada Qada & Qadar Allah SWT. Asfia sik pernah nak makei duit rakyat. Mun ADUN diperutunkan duit yang banyak, lamak dah nya ngangkat N36. Hidup Asfia!!!

    ReplyDelete
  26. 12:28AM,tu ku muji menar pasal YBDSHMAAN, bos aku tuk,pasal qada dan qadar nya,susah nak di sebut,nya berserah ketentuan kepada Allah SWT,bagi aku pun,banyak lak dah d ceta pasal DUN36 tk,dalam banyak banyak DUN,PB juak jadi rebutan,knak ia owh,aku pke smua ambi kesempatan kemunduran PB yang sukar utk dibangun dalam usaha YB wannabe untuk diangkat jadi calon,jadi pada sapa sapa yang berangan sia, boh jak lah,makin susah rakyat ktak pun sia lak...

    ReplyDelete