Sunday, September 19, 2010

Asfia, how could you do this to the Pulau Bruit folks???!!!

Where are the generators which you have promised???



This is what reported in The Borneo Post on September 2, 2010 (Thursday):

Generators timely gifts for Hari Raya Puasa
September 2, 2010, Thursday

SIBU: Pulau Bruit villagers can look forward to a brighter Hari Raya Aidilfitri celebration uninterrupted as the discomfort and inconvenience brought by power outage would be a thing of the past.Yesterday, Semop assemblyman Dato Sri Mohd Asfia Awang Nassar, who is also State Legislative Assembly speaker, told villagers of Kampung Bruit and Kampung Semop that the state government had agreed to provide them with three more generators.

One of the generators would be installed at Kampung Semop while the other two would be given to Kampung Bruit.

The generators would be sent before the Hari Raya celebration, he said during the handing over of Hari Raya gifts and financial assistance.


“So this Hari Raya festival would be merrier for all of you because you don’t have to worry about power outage,” he said.

Met by The Borneo Post later, he said he had earlier requested the Ministry of Public Utilities to address the problem after getting feedback from Kampung Bruit folk and the ministry promptly decided to provide three additional generators to the two villages.

Besides Kampung Semop and Kampung Bruit, Asfia also visited Kampung Saai, Kampung Kut, Kampung Tekajong and Kampung Penipah where he handed over Raya gifts and financial assistance.

The items were sponsored by Yayasan Sejahtera which is under the purview of the Prime Minister’s Department.

Mohd Asfia was representing Tanjung Manis MP Datuk Norah Abdul Rahman at the function.

Also present were Yayasan Sejahtera chairman Datuk Shahrir Abdul Samad and Norah’s special representative Morliah Abdul Rahman.
--------------------------

32 comments:

  1. Liar...penipu....pembulak.....! Well, is there anything that Asfia promised materialised all these while? NOTHING isn't it. So, would you still like to cast your vote against him again! Kelak madah ngan TV3, CNN, BBC, Aljazeera, RTM, Bernama, etc hal tok. Panas burit kau kelak Asfia. BTW, camne 'scandal' kau tek? Sik manas gik bini u pok !

    Project Gen-Set sik d award gik pok oleh cdak federal......

    ReplyDelete
  2. Asal ada pakai cakap..cakap ajaklah.. itu nang stail asfialah..macam sik tauk pula.

    Esok / lusa entah apa lagi yang dia janji..makin dekat pr cam tok makin banyaklah dijanjinya.
    (mun aku menang 1001 macam akan saya bagi) toklah ayat yang akan dijualnya keulu/keilir..!! masih juak kitak orang sia percaya. Nok dipadah bodoh kelah marah..tapi olah nang macam orang b---h.!

    ReplyDelete
  3. 1 thing for sure, his round songkok looks really bad for him. When he use the jubah for DUN sitting, he reminds me of 'Dark Vader' of star wars. Well, the name suits him too......

    ReplyDelete
  4. 2 hari black out hari tu apa hal.... tiang tumbang katanya.. di mana yaa... heheee

    ReplyDelete
  5. Please give asfia a good lesson ! It's time to make changes. We don't need him as YB or Speaker.

    Pehin Seri, please hear and consider the voices of grassroots. Another thing, the so called golden boy Karim Hamzah too. It's better to drop both of them .... Both are same species ..... Please don't ask PBB members on them but ask those Professionals who are BN supporters but not politicians.

    Both are mastermind in creating unnecessary issues in PBB.

    ReplyDelete
  6. Tiang depan rumah asfia d kuching yg tumbang.....

    ReplyDelete
  7. Asfia akan tumbang jika dia dicalon menjadi ADUN walau dimana pun dia bertanding di Sarawak.Tetap akan tumbang..gerenti punya..orang dah lejuk....

    ReplyDelete
  8. HARAP2 YAB KM MASIH LAGI MEMPUNYAI PENDENGARAN YANG BAIK..PENGLIHATAN YANG TAJAM..DERIA2 LAIN MASIH BERFUNGSI..!!! MUN MAOK BN (PBB) KALAH TERUK KALI TOK..ENGKAHLAH ORANG CAM KATA SIDAK2 DI ATAS YA..JANGAN SALAHKAN PENGUNDI..KELAK..!! BUKAN SIK SUKA BN(PBB)..NANG ORANG DAH SIK SUKA NGAN SIDAK2 YA DAH..ENGKAH KITAK..KUYAD PUN KALI TOK NANG MENANG..ASALKAN JANGAN SIDAK2 NOK DISEBUT2 DI ATAS YA...!!!

    ReplyDelete
  9. Memang bunjinya macam ya lah, kini sik suka, jika waktu nak gundi kelak lain carita, sik pernah ada perubahan sejak 30 tahun tok udah, dan sidak sidak diatas sik pernah nak dengar kata orng orngbawah, kerana sidak bawahan semuanya satengah tiang, jika ada envilope kelak, semua berduru duru nak dapat dan terus gundi, jika kaum bapa sik, kaum Ibu tetap undi apa apa calum BN sika kira siapa, termasuk Asfia juga sama, pasal sik ada genset, buka salah Asfia, jnji tetap janji, tetapi perlaksanaan makan masa dan bukan macam tongkat sakti? Zam zam alakazam, terus jadi, itu dalam filem, dan masa tok, soal perlaksanaan menyebabnya semua apa apa yang dikata lambat atau makan masa. Sabar sabarlah adik kakak kita udah tunggu 30 tahun diwakili oleh BN apa apap yang terlaksana dengan segera diterima dan apa apa yang lewat, sabarlah. Tedah Asfia, sama juga dengan Datuk Wan Junaidi dikewaan Santubong, sama juga walau pun beliau diKL jadi Tim. Speaker dewan Rakyat dan dekatdengan mana mana Menteri, sik juga apa apa yang dijanjinya jua lambat, bukan salah YB tetapi sistem guna paki dalam melaksanakan apa juga projek perlu ikut keutamaan. Lain lain kewasan YAB Pehin Sri?

    ReplyDelete
  10. Did anyone care to check the land size of Pulau Bruit and how much land there are titled to the natives as compared to land lease to non natives. What good is being a Lord of the Pink manor and your loyal peasants still live as their ancestors did. Shame shame shame on you.

    ReplyDelete
  11. Jadilah pengemis di tanah tumpah sendiri. Taib pun sama membiarkan perkara ini berlaku..!! apa lagi dengan alasan NCR land dikomerselkan..!!

    Nasiblah...apa nak jadi dengan orang "kita" lama kelamaan diam dibawah jembatan..atau jadi melayu/ melanau/ iban laut (macam) bajau laut di Sabah..!!

    ReplyDelete
  12. ini bukan sekali sahaja janji asfia begini...dari dulu-dulu lagi...sebelum raya memang dia janji...'TAK AKAN BERGELAP LAGI"...betullah...dia tak bergelap..kita penduduk PB bergelap...PRaya tahun ini atau awal tahun depan...MARIIIII KITA...GELAPKAN SOKONGKAN KEPADA BN......WAHAI SEMUA PENGHUNI PULAU...DENGARLAH!!!!!! BANGKITLAH DARI KHAYALAN....GANYANGKANLAH UNDI KITA KEPADA BN PADA PRAYA KALI INI.....ALLAHHU AKBAR!!!!!!!!...Anak jati Pulau!!!!

    ReplyDelete
  13. Asfia..sabar jak jangan bingung.. Mas tok ajak bunyi macam retih kenak aruk. Kelak mun dah ngundi kelak BN tetap menang.. so Asfia jangan bingung. Yang bising-bising atas ya ialah 2-3 orang ajak, mereka yang kecewa sik dapat projek, mereka yang sik dapat habuan. Macam tin kosong jak. Ada juak sidak yang sik berdaftar sebagai ngundi pun bising juak.. ndak pia geng?

    Tapi buat penyokong Asfia, ya sebagai peringatan ajak. sik boh terbawa-bawa dengan cakap-cakap orang semua tuk... dolok marek lagik dasyat bunyi fitnah..akhirnya BN juak menang.. aku pun heran juak..

    ReplyDelete
  14. Lai katong ..... Menang sebab $$$$$$$ AND NOT BECAUSE HIM! You know I know....Kenak kinek tok, dekat2 election gago benar hal pulau bruit? Kenak kawasan lain sik. Lama tok sik bebunyi hal pulau Bruit. Dasar asfia sik sedar dirik.

    Remember, bukan sidak pembangkang yg menang kelak TAPI ORANG BN @ PBB YG SIK UNDI ASFIA, InsyaAllah.......

    ReplyDelete
  15. 8.53 u bercakap main hentam ajak. u ada berdaftar? BN memang menang .. grenti 99.99% nya menang disebabkan olah orang macam u. atang ubak ko.. dieng mo naluk!!!! Agik idak pengundi BN setia.... then u know $$$ is power!!! but politic is about $$$$ not rintihan rakyatla bro!!

    ReplyDelete
  16. Sokong..$$$$/RM RM is powefullll..!! But this time $$$$/RM RM first undi later.. that means NO $$$$ / RM RM NOOOOO undi..!!

    RM1000.00 - RM5000.00 per undi kali ini..!!

    Wahai orang PB.. jangan percaya 'air liur' basi BN ka.. PKR ka.. BEBAS ka..!! kali tok.

    SETIDAK2NYA DALAM 4-5 TAHUN SEKALI MERASA JUGA 'KUAH'NYA..!! DARIPA TAK MERASA LANGSUNG ATAU KEMPUNAN SAHAJA.

    RM1000.00 - RM5000.00 SATU UNDI DI PB KALI INI.!

    ReplyDelete
  17. Oi..Lai katong..u fikir seorang aja berdaftarkah..mentang-mentanglah kami tersisih diluar bandar kita fikir sik berdaftar?....mungkin kita empun ya..sik berdaftar kali...

    ReplyDelete
  18. Lai Katong .... (from 853), I'm proud to say that my origin is from bruit and proud to say that I'm the first Chartered Accountant from bruit. I am a registered voter since 1982. What is your problem?

    You know the facts who is ASFIA.... It's time for him to go.

    Org muda kedak u iboh ikut ati gilak. PBB d bruit sik akan ngundi Asfia. You already know this.... You also should be aware by now the message from Pehin Seri on Asfia at the last Exco meeting.....

    ReplyDelete
  19. u are the first chatered accountant, last anoynymous? kah kah kah..chartered account kah? sapa kah kau sia? orang lain jd doktor kah?..it means nothing. sama ajak.. undi hanya satu saja. Mun u daftar tapi sik ngundi nadai guna gak bro.. Asfia and BN is different story.. Bagus u jak stand since u is the antique chattered accountant..dapat kira duit..bagi duit dengan pengundi dengan betul.. ndak pio geng? U membenci YB Asfia jak bunyi..tapi u mengundi memenangkan BN... fikirlah sendiri wahai 'the first chartered accountant of Bruit' .. what is you problem then? masalah kewangan? masalah keluarga? ...sorry. selamat hari raya.

    ReplyDelete
  20. Lai katong ....my problem is you !!!!! Org yg boleh ngancor bruit and opportunist politician ..... All the best to you. YB yg baik kita sokong. Mun cilaka, buat apa d sokong gik ....... Berapa asfia merik u tek utk nyokong nya ..... What a pity have to mintak sedekah ngan asfia ...... Cheers and GET A LIFE .....

    ReplyDelete
  21. LONG LIVE DS ASFIA..............iboh gago dgn sidak tok termasuk kamekpun....yang penting, org Pulo kinek tok udah sedar dan faham segala-segalanya....terima kasih DS Asfia. Teruskan memimpin kami, teruskan mewakili kami, teruskan perjuangan DS...insyaallah, kita yang berada di pihak yang benar akan menang, berjaya dan terus berjaya. HIDUP DS ASFIA...HIDUP KM PSD ABDUL TAIB MAHMUD...TERUSKAN.....lupak nak madah,DS Asfia sik ada merik aku apa-apa, tapi kerajaan di bawah pimpinan KETUA kita sekarang di mana DS Asfiapun ada dalamnya.... ada merik...merik kehidupan yang harmoni, aman, senang, selesa dll.Orbama d Amarika ya pun sama juak, d bandar besarpun pernah juak Blackout, terputus bekalan air...(sik bayar bil-lain)..iboh d heran nak mcm ya......nak arap kan Lai Ujell??

    ReplyDelete
  22. Kata orang tua 'Jangan marahkan nyamuk kelambu di bakar..' wahai 'the first chattered accountant of Kpg beruit (FCAOKB)'.. sikboh berbangga gilak dengan akuntan kau ya.. sabar.. i know who r u...u cuma ada satu undi saja. hehehehe jangan kuat meradang..darah tinggi... Hidup BN!!!!!

    Saya juga berasa syukur kerana Dtk Taib kita masih sanggup menjadi pemimpin.. mun nya pull out sapa nak ganti...?

    ReplyDelete
  23. Buka cerita baru tapi bab lama juaklah..!!

    Geni kitak orang nangar Asfia ya bait ka..! Kamek pun rasa pelik.. dekat lebih 15 tahun jadi wr/yb di sia..nya emopun sik sampai 15 kali melawat kawasan belah ya @pb sia lah.

    Bulan/ari tok gago sekali datang ke sia. Sik juak kitak org belah pb sia nangar nok cam ya. Kelak2 masih juak ngundi nya. Cuba suruhnya "iboh datang terus kali tok"..!!

    Pandey2lah kitak orang neyemblih nya kali tok..!

    ReplyDelete
  24. jgn cakap PB dimana2pun berlaku black out kwn .. di Kuching di Matang kerap berlaku semua ini .. tak ada pun kami kutuk YB sebab kami faham atas apa jua masalah yg timbul ... asyik2 salahkan org lain kepala pun jd semakin keras ...

    ReplyDelete
  25. iboh main lantak jak u .. sapa madah YB Dato Sri Asfia iya sik sampei 15 kali melawat kawasan PB dlm nya jadi YB kawasan. apa punya pembohongan .. u ada kat PB ke atau u dimana sebenarnya sehingga apa yg sebenarnya berlakupun tak tau .. agak2lah sikit u .. kalau nak jatuhkan WR nie pun jgnlah rendah gilak caranya .. kalau kita tipu diri sendiri majoriti yg tahu apa sebenarnya . Lembabnye.

    ReplyDelete
  26. well two generators had been safely delivered and utilised at Kpg Bruit power station infact. the YB had kept up to his good promise in delivering the sets in time before the hari raya but what happened like black out was beyond anybody control. even places in big city like new york or UK encountered this situation ..

    ReplyDelete
  27. yes that's true..pembangunan memang ada...tapi bukannya langsung tak ada...at least ada genarator drpd langsung tak ada...ada tong biru untuk simpan air untuk digunakan tapi hairan maseh juga menafikan..menidakkan WR ni langsung tak menolong rakyat...berani betul membuat pendustaan..

    ReplyDelete
  28. Ada genarator ya kelak bah. Asfia bkan sik berik. Ada urang suka nak ngaco keja nya bah. Beriknya.. sabar jak walaupun lama.
    Lastly..............Asfia tetap WR BEST!!!
    Ha..100x....

    ReplyDelete
  29. Asfia tidak layak jadi wakil rakyat...beliau hanya layak jadi pengembala kambing tua kehkehkehkehkehkehkeh Maharani plak jadi pelacur tua kehkehkehkehkeh!!!!

    ReplyDelete
  30. Anonymous 1.20am jd ahli neraka tua.... hahahahaha....
    Asfia tetap calon WR!!!
    Kau sik nyokong sukati kau.

    ReplyDelete
  31. Mulut-mulut nganok Asfia, Kita lihat sendiri betapa ramai orang kecewa dalam PB. kecewa dan merintih nganok kerajaan, nganok Asfia..

    Hal generator? huh..ya perkara kecik ajak.. Paling pun ke arah kepentingan dirik ajak!

    Kepada pecinta kedamaian, melancarkan segala perancangan, segala kemajuan. jangan bimbang. BN dan PBB tetap bersama kita. Hidup Asfia!!

    ReplyDelete