Wednesday, October 6, 2010

Asfia & Norah - Please take note of this !!!

Dear Dato Sri Mohd Asfia Awang Nassar and Datuk Norah Abdul Rahman,

We really hope that any distribution for the items mentioned below is to be made fairly regardless of the political orientation  of the deserving recipients.

Thank you.

Sebanaku Sarawak
--------------------------

Anonymous commented in DUN SEMOP - Suara Pemikir ganti Asfia? on October 4, 2010 10:51 AM :

Sebanaku..ada tak saudara mendengar isu hangat sekarang ini di PB.. "agihan PPRT. ENGIN SANGKUT, BOT, PUKAT, PETI SEJUK..SUKAT-MENYUKAT TANAH ADAT..!!??

KORONI DSA dah siap sedia dengan "list' mereka sendiri.. Tolong "highlight'kan supaya koroni DSA tidak merampas hak penerima sebenar..!!

AWASI : Kpg. Tekajong - hj. suib & jkkk pbbnya
Kpg. Penipah - hj. bedihi & jkkk kpg
Penjawat awam - Pjbt. Daerah Daro


Also read:
* Who are the PBB guys interested in Belawai?
* Asfia ... please hear us out ...
* Today is Oct 01, 2010 ... prove to all that you are not lying
* Asfia, how could you do this to the Pulau Bruit folks???!!!
* Klinik ??? Satu respon kepada blog ini???
* PKR tuntut klinik dan dewan di Kpg Penipah
* Self-proclaimed King without Ministers
* DUN SEMOP - Suara Pemikir ganti Asfia?
* Kampung Bruit bawa kes ke mahkamah rakyat
* NEWS FLASH - Norliah as Temenggong

61 comments:

  1. itulah hakikatnya jika anda mendiami kampung yang di senaraikan...
    Kampung Tekajong milik Suib Basnu @Firaun Moden (pemilik AINZUZI ENTERPRISE)
    Kampung Penipah Bedihi Kimli @ Maling Kundang
    Norah please keep your eye to this bullshit fellow..

    ReplyDelete
  2. anti corrupted government servantOctober 6, 2010 at 12:35 PM

    mun sidak Penjawat awam - Pjbt. Daerah Daro pun terbabit juak, sik eran la. setiap aktiviti kronisma dan rasuah dan salah guna sidak yb tok, sidak penjawat awam mesti terbabit juak. tapi ada juak sidak penjawat awam yang polah kantau yang kotor untuk sidaknya pun ajak tanpa pengetahuan yb yb.

    ReplyDelete
  3. Baam..... Impossible is nothing..!!

    (1)PPRT -Ada yang ditukar2 penerimanya @Binaan- daripada bahan mentah hingga kerja siap semamangnya TIDAK mengikut 'spek'.
    (2)Engin Sangkut - Sepatutnya senarai asal harus dipemerkan untuk pengesahan kesahihan adakah penerimanya layak..daripada nama2 lain yang tersenarai (bukannya susah sangat untuk pengesahannya) sekiranya mereka yang bertanggungjawab benar turun-padang membuat kerja.
    (3)Bot,Pukat,Peti sejuk (alatan nelayan) - Adakah patut yang tidak pernah/akan ke laut pun diberi. Yang betul2 memerlukan disisihkan.
    (4)Sukat-menyukat tanah adat - Hj. sapi(sepi) dah mula mebgira2 mana2 tanah yang dapat dibolotnya bersama dengan hj.bedihi (JKKK Kpg.)

    @Semua ini adalah kenyataan-Tak percaya cuba pergi sendiri-sama ada ke mana2 kpg. di PB.

    Seandainya ini TIDAK dibendung akibatnya BN (sesiapa sahaja) yang akan bertanding atas tiket "dacing singet" ini akan TUMBANG.

    Datuk Norah (MP) + Dato Sri Asfia = Jangan ambil mudah..buatlah sesuatu dari sekarang ke atas "jentrea BN@PBB yang kelian 'percayai' itu di kawasan PB..!! AMARAN BUAT DIAMBIL TINDAKAN.!

    ReplyDelete
  4. Apalah Pemikir ya madah ..anda dalam perhatian..!
    Apa kuasa kitak ya..?? Bukan main lagi bunyi ari ya..apa jadi kinek tok..diam ajak..dah kena "RASUAH" juga ke..?? @ Pengecut..!!

    ReplyDelete
  5. Saya sokong pemikirOctober 6, 2010 at 8:07 PM

    Pemikir ya bakal yb bah. so, sik salah nya madah anda dalam perhatian. maksudnya, bila jadi yb kelak, dibuangnya staf-staf rasuah di pejabat daerah. mun dapat buang juak staf-staf rasuah pejabat daerah di area lain juak.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Sekadar makluman... saya akan bertemu YB Norah di Damansara pada 31.9.2010 bersama beberapa lagi rakan rakan di sekitar Semenanjung Malaysia, membawa beberapa usul untuk pertimbangan termasuk perkara perkara yang tersebut di atas.

    Setakat ini saya telah maklumkan kepada beliau bahawa perkara ini berlaku kerana tiada pemantauan daripada ADUN yang sememangnya tidak membuat kerja. semua ini dalam perhatian dan pertimbangan beliau.

    Banyak lagi perkara yang akan dibincangkan bersama beliau... so Usaha Tetap Usaha.. sehingga kita berja menyingkirkan beberapa pegawai kerajaan yang telah kami dapat maklumat sebagai rasuah. Bukti sedang dikumpul dan harap semua bersabar...

    Bersama kami bangkit dan membina kembali Pulau Bruit khasnya dan N36 amnya..

    ReplyDelete
  8. Bukan itu sahaja beberapa individu juga turut terlubat meluluskan projek tali air di Penipah dan mendapat enjin sangkut, dan dua bulan kemudian bahagian kawalan air (ban) tersebut rosak dan air tidak boleh keluar masuk..

    Banyak lagi...

    ReplyDelete
  9. Bukan itu sahaja... temu janji dengan Datuk Shahrir Samad(Pengerusi yayasan sejahtera) turut telah di atur...

    Cuma sehingga 15 Oktober ini Pemikir gak sibuk dengan program Research Day (UniSZA)... almaklumlah Pemikir ni ahli akademik dan pengkaji (researcher), membuat kerja berdasarkan sokongan fakta, so tak bolehlah kerja terburu-buru macam mereka tu...

    Harap Maklum...

    ReplyDelete
  10. tahniah pemikir!!! you are dead DSA... hahaha... hidup pemikir!!!

    ReplyDelete
  11. skrg sy tgh mngumpul maklumt tntang pnyelewangan trhadap prkara2 yg trsebut d atas dan prkara2 yg swktu dngnnya utk d serah k ibu pjabat SPRM Putrajaya...sy akan pastikan mreka ini d bawa k muka pengadilan...kta xmhu ianya mnjadi penyakit keturunan dan kelaziman....sy skrang d putrajaya...

    ReplyDelete
  12. Can I belive U ..pemikir..??

    What wrong with your own blog..!! Then why are you using sebanaku..to say so..!!??

    ReplyDelete
  13. Baam.. betul ka tidak budak pemikir ni..!!

    Seandainyalah apa yang dikata itu seperti itu dan akan menjai seperti itu juga..alhamdullilah.! lah.

    @cuma cakap2 'mintai kosong' ajak. Sesiapa pun boleh mengetuk komputer untuk mengeluarkan pernyataan sperti itu.

    Boleh faks ngaa saya jugakah hasil "perbincangan" itu nanti..akan saya berikan nombor faksnya kemudian..!!

    JANGAN LUPA BAWA BERSAMA NAMA BERIKUT UNTUK DIHIGHLIGHT KEPADA YANG BERKENAAN.

    1. HJ SUIB @ JKKK RANTING PBB KPG TEKAJONG
    (RAJA 'PENCURI' @ RASUAH)
    2. HJ BEDIHI BIN HJ KIMLI KPG PENIPAH
    (TIDAK LAYAK GELARAN KONSELOR / JKKK KPG)
    ..KONTERAKTOR BIKIN SEBARANG..!!
    3. HJ SAPI (SEPI)..DAH TARIKH LUPUT
    4. JELIA (ENTAH APA ADA DIA DALAM RANTING PBB
    KPG. PENIPAH)-LANGSUNG TIDAK GUNA..!!
    5. UPEY..KATAK SI KATAK LOMPAT (SIK ADA APA2
    LANGHSUNG)
    6. AKIL/SALLEH & BEBRAPA ORANMG LAIN LAGI
    (LOYAR BURUK KPG.)

    ReplyDelete
  14. Orang PB malas aku caya..rabun mata kenak $$$ kelak..!! Sik hal mun SATU(1) undi RM5000.00 ada juak merasa 'part of the cake' for at least another 4-5 years to come..!!

    RM5000.00 satu undi di PB kali ini..!!

    ReplyDelete
  15. 7:36 AM, you should believe him. and it is nothing wrong for him to use sebanaku or any blog if he wants too. Hidup pemikir!!! Hidup bakal YB Semop!!!

    ReplyDelete
  16. Sapelah pemikir nie yg ko org bangga2kan sangat .. taksub ke .. tak de ke budak2 lain dari Kpg.Penyipah yg setarap dgn si MHS nie sekolah nye .. kalau di kpg2 lain di PB bertaburan ramaei nye .. shock kot ... sian juak .. tu lah baruk encelak kata org iban ..fikir senang ke nak jd WR atau YB .. banyak yg perlu kita pelajari dan kumpul sebenarnya sebelum berangan2 nak duduk sana .. aduuuh .. belajarlah habis dulu ... bukan belajar di Universiti jgn salah faham ye .. belajar gaya2 hidup kumpul2kan apa yg perlu dlm kehidupan dan mcm,2lah .. nie apa ke benda kaitkan manusia lain dgn kerja2 penyalahan guna wang .. jgn cakap2 kosong untuk propaganda murahan ... ada bukti lapurkanlah .. tak patus pemikir tak tau nak buat apa .. nie dia yg bertanggungjawab konco2 dia yg katakan semua ini ...

    ReplyDelete
  17. watak hero milik Mohd Hailmi Sejili yg banyak mematikan pemikiran pengikut2 setia dia .. dan kalau bersuara si pemikir kpg ini tak ada suara yg akan mempertikaikan kesahihan informasi yg MHS ini katakan. malah majoriti akan mengangguk2 spontan .. apa lagi semakin menjadilah si pemikir ini .. prof,bos,yb adalah gelaran atau "bintang" yg sedia diperuntukkan kpd si MHS ini oleh kwn2 santai dia. saya pernah terbaca jua .. tentang si MHS ini diajukan soalan oleh kwn2 yg sewaktu dgnnya .. lebih kurang bermaksud gini " kenapa terlalu awal serahkan surat perletakan jawatan" iaitu dlm bulan OGOS,2010 kalau tak silap .. MHS tak respon pada statement ini .. katakan tidak atau ya pun tak ada.. apakah moral disebalik semua ini???? bohong,fitnah atau berlagak?????

    ReplyDelete
  18. HTermizi : kalau serahkan surat bulan Ogos .. ini sudah bulan Oktober tak lama lagilah MHS ini akan bertugas di sana kan. Tapi apa2pon kita lihatlah .. kita pasti sokong dia kalau dia jd wakil PAS atau DAP sebab inilah sifu dia kan. How About That? kalau wakil PBB atau BN kami tak pastilah untuk N.36 .. biar org2 Kpg Penyipah sahaja yg sokong dai sbb perjuangan dia lebih kpd rakyat kpg tersebut sahaja. fikirlah rakyat PB semua .. kalau anak jati yg lebih kepada membela kpg jati .. cakap apa lagi....... semuanya jati .. keluargapon jatu jua kot

    ReplyDelete
  19. Kami penduduk Kpg.Saai,Kpg.Kut Kpg.Bruit,Kpg.Semop,Kpg.Penyibong,Kpg.Tekajong masih perlukan dan akan terus menyokong YB Dato Seri Mohd Asfia dan YB Datuk Norah Tun Rahman sebagai WR kamiwalaupun mereka bukan ANAK JATI. Walau seribu fitnah dan tomahan yg dilemparkan .. PBB adalah Dato Seri Mohd Asfia dan Datuk Norah dan mereka dalah PBB bagi rakyat Pulau Beruit. Yg lebih memerlukan dan mengingini anak jati adalah Kpg Penyipah dan Kpg Betanak walaupun bukan semua sebenarnya ( pejuang2 isu anak jati adalah dari kpg2 ini). Jadi kpd WR2 sekarang ini jgn gusar dan jgn keliru majoriti masih sokong kamu dan percayalah YB2 suara2 sumbang ini adalah cuma angan2 besar dan berat. hidup PBB / BN.

    ReplyDelete
  20. kelakar..orang PPB pulau..tok..!!

    Mun di Kpg. Semop, Saai, Bruit, Tekajong DSA tok di teriak-halaukan apa ceritanya..!! Siapa sik melihat DSA terkial2 dihalau orang. Ngak segelintir JKK PBB (Tukang jilat) ya ajak yang datang.Ya pun nak disangkal..! Benar bah itu.!!

    orang PBB pualu dah mengeletar palak tut sebenarnya sebab pekung dah terburai macam DSA itulah.Salah laku mereka selama ini akan dipemerumum tak lama lagi..Awas..bersedialah..!!

    Jalan2 ajak kitak di mana2 kpg. di PB semua orang akan mencaci DSA. Inilah akibat selama 15 tahun tak reti2 nak balas budi orang pb. Jentera PBB yang DSA percayai pun saling bertukar ganti (semua kpg.) Tidak kah ini menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena.

    Di Kpg. Salah Kecil dah kalah sekali kan..!! Apa ceritanya..syabas penduduk Salah Kecil. Bermulalah virus itu kali ini.

    MHS setahu saya bukan sekadar memperjuangkan kpg penipah sahaja..sebab itulah kita dengar dari Kpg. bruit, Tekajong, penipah, salah kecil, betanak, penyibong, sebakau..ada yang menyokong dia. Walaupun tidak semua. Akan tetapi jika dikira dari salasilah keluarga, saya dengar aruah datuk (sebelah emak) dia memang mempunyai talian keluarga yang ramai. besar..sampai ke Igan..! Kalau lah rangkaian carta aliran keluarga digunakan oleh MHS dengan bijak, saya pasti akan mendatangkan hasil yang lebih positif.

    Apa2 pun lain ulu lain parang..lain lubuk lain ikan..dah pasti ikan pulang ke lubuk akan membawa rahmat kepa ekosistem persekitarannya.!

    ReplyDelete
  21. Kpg. Saai & Kut..!! sidak bala ketua kaum ajak yang madah cam tok..nang bala sidak lah tok..! aku tok orang kut/saai, juak siapa sik tau..!!

    ReplyDelete
  22. Berita terkini...laporan sulit kepada YAB..Pehin Seri...tentang YB DSA....siapa nak tahu angkat tangan...hee..hee.

    Pipit Sarawak

    ReplyDelete
  23. Ada yang bertanya tentang blog Pemikir... saya terpaksa 'Bertapa di Hospital, Sultanah Nur Zahirah' Selama 6 hari. Tambahan lagi terlalu sibuk dengan Research Day UniSZA. Tanggungjawab kenalah jalankan...

    Cuma Pemikir agak terkejut dengan Kenyataan Hj Termizi di atas. InsyaAllah saya akan mohon penjelasan lanjut. Harap Hj Termizi dapat menghubungi Ejang anak beliau untuk menhetahui lebih lanjut.

    Dalam hal ini tiada siapa yang menjadi Hero. Malah tiada siapa yang menganggap dirinya Hero. Sebagai seorang senior, sepatutnya Hj Bertanya terlbih dahulu dengan empunya badan bukannya terus mengeluarkan kenyataan sedemikiian. Apapun Pemikir merasakan Status antara orang yang paling dihormati di atas muka bumi Pulau Bruit akan tetap kelal terhadap beliau.

    Sebagaimana yang kami katakan di FB, Sekiranya gerakan kami berjaya, Calon Untuk N36 Semop, pasti mengejutkan semua.

    Harap Maklum

    ReplyDelete
  24. Untuk pengetahuan sejijik, Pemikirlah orang yang berjaya merubah pemikiran ramai warga PBRUIT... Tunggu dan lihatlah kesannya...

    Utk Hj Termizi... saya pernah dengar dan baca di FN DUN semop bahawa Pemikir pernah mencadangkan nama HT Termizi (org Tekajong kan) sebagai orang yang perlu di angkat sebagai wakil rakyat N36. Sebagai orang tua selidik dahulu maklumat..

    Seklah menengah telah dicadangkan oleh Pemikir agar didirikan di Salah Kecil, (Strategik katanya).... perjuangan kampung kah itu.. hehhee

    ReplyDelete
  25. Apa kes plak Hj termizi ni... Ejang adak mo kelaker jimit ngah amah mo du...

    ReplyDelete
  26. Ceritalah sikit perkembangan Pipit...

    ReplyDelete
  27. Betul...memang kelakar orang PPB pulau ya...aku rasa nya tuk memang penyokong kuat atau cacai DSMAAN di pulau...kerana nya sik paham-paham apa yang dikata oleh orang...sikit-sikit BN...kamek bukan sik SUKA BN..BAHLOI!!!!!!!...maksud sidak ya...mereka sik suka dengan BOS U DSMAAN ya...bukan sik suka BN?....baca betul-betul apa yang dikatakan, bukannya nak jawab membabi buta...kalaulah BN masih nyuruh DSMAAN di N36 kali tuk...BN akan tahu akibatnya...kalaulah orang lain...walaupun bukan MHS....kami akan sokong sepenuhnya...MHS ya..pakai nak acah aje...mun nya benar-benar dipilih...wah...hebat...elok lagi...pada malam Rumah Terbuka Jabatan Pendidikan di SK Sarikei malam ya...nya ngeripak pasal bahasa itu inilah...sedikitpun nya sik nyebut pasal track record nya sejak jadi ADUN N36....mungkin malu..pasal diCanada lah, Amerika...perbezaan diantara KERAJAAN DAN PENTADBIRAN...DSMAAN sik berapa suka kita menyebut KE..RAJA..AN..kerana negeri yang beraja aje boleh menyebut KERAJAAN..mun rupa Sarawak sik beraja..sebut Pentadbiran aje...cubalah sebut "track record" nya...bait agi...wah muka orang kanan nya malam ya...sik cacai nya...wau!!!!!...serious semacam...rupa nak makan orang..sikit sik senyum...kali nya nyaman hati dengar bos nya ngerepak pasal lain kali....hei...dunia..dunia...saya ada juga didalam majlis itu...sayang saya sik ngembak kamera malam ya...nak gambar muka handsome cacai DSMAAN ya...

    ReplyDelete
  28. Biarkan mereka mengkritik, itu kan asam garam perjuangan dan pasti akan mematangkan kita. InsyaAllah, sama samalah kita yang dalam usaha ini memperbaiki diri.

    ReplyDelete
  29. HJ TERMIZI???
    biar benar Hji termizi tok da bca blog....
    setahu sya nya xpandei baca koh... tp utaknya geliga...nya gagao mlh biz nya empun jak nun...
    sik semena2 nma org tua ya nait kali tok...
    sya rsa da org lain yg menggunakan nama nya tok ataupun da org lain yang bernama hj Termizi...
    buat Pemikir..sabar...apa2 pun kritikan org itu hanya lah coba an... ilek2 bh..cgek pulo nun dah taok siapa sepia ya...dah tua berambus jak gk...mun da pembangunan mok juak tok habuk pun tarak..warga pulau bruit dah kata pergi kubur di bintulu dah kata mari...
    hahahaha guro jak sepia ah... RM1 juta nk kata shahir samat ya rsa sya sik cukup molah pagar umah sepia di kuching nun..

    ReplyDelete
  30. saya pun percaya dia bukan Hj Termizi... kerana saya agak kenal beliau... dan beliau kenal saya. Setiap kali berjumpa di Sibu pasti kami berborak pajang... tapi, entahlah...

    ReplyDelete
  31. anak jati pulau beruit bersuara:

    untuk pengatahuan semua terutamanya belaci2 DSA..tk usah kita betekak pasal DSA..dia tu kaki putar belit fakta,..org kanan dia kaki kebas dan kaki angguk2 geleng2...senang ckp lah ya,DSA tidak layak lg dicalonkan di N36 semop..dari sumber yg boleh dipercayai calon N36 bukan DSA dan bukan ANAK JATI...kejutan besar akan berlaku di N36.

    ReplyDelete
  32. Baam.... tak kisah..!!

    BESAR ke... kecil ka... kejutan itu, itu tak penting. YANG PENTING asalkan jangan letakkan Asfia lagi di DUN N36.

    Harapan Tok Uban ada menyuruh SU/tukang baca blog ke..membaca dan meneliti LUAHAN hati rakyat..!! melalui mana2 blog, termasuk blog Sebanaku & Suara Pemikir..!!

    ReplyDelete
  33. Mengapa baru hari ini (sekarang) DUN N36 menjadi "HOT SEAT" setahu saya dulu DUN N36 merupakan "THE SAFEST SEAT IN SARAWAK'

    Jadi tepuk kepala tanya minda..!!

    ReplyDelete
  34. Suka juak sikit.. sidak PB dah mula2 nak sedar. Walaupun sik semua setidak-tidaknya will keep the ball rolling...!

    ReplyDelete
  35. Nampaknya ada kesedaran orang pb..Setidak-tidaknya mereka tahu apa tugas wr/yb yang sepatutnya..!!

    Dah kira baguslah tu..!!

    ReplyDelete
  36. Masih ramai lagi yang kurang faham keteria penerima "agihan" ke..raja..an di pb itu.

    Harap2 TIDAK disalah-agihkan oleh pihak2 yang tertentu.

    ReplyDelete
  37. Baam..berpantun..!!

    Gendang gendut tali kecapi
    Kenyang perut bolehlah pergi

    Gendang gendut tali kecapi
    Rasa takut cabutlah lari

    Gendang gendut tali kecapi
    Penduduk pb suruh cabut lebih baik ikuti

    Gendang gendut tali kecapi
    kalau tak cabut nahas nanti

    ReplyDelete
  38. Belum apa2 lagi ramai yang dah merungut..!!

    Penerima bantuan nelayan baru2 ini di kpg. penipah....@ pb..

    1. Adakah patut yang tidak ada di kpg. (bekerja di bandar juga jadi penerima)

    2. Adakah patut yang tidak ada perahu @ tidak pernah turun ke laut juga jadi penerima.

    3. Adakah patut yang berlesen yang dijanjikan sebagai penerima tidak dapat.

    * Diharapkan pihak tertentu (SPRM) kalau boleh menyiasat pegawai LKIM yang bertugas di PB. Beliau dikatakan dah memiliki 3 buah rumah di bandar sarikei. Beliau juga menerima "gaji khas"
    (ada peratusannya) setiap bulan daripada pengusaha minyak (SHELL / PETRONAS)yang mengendalikan minyak subsidi minyak untuk nelayan ini...!! Please do something..!!

    ReplyDelete
  39. Semoga SPRM tidak goyang kaki dengan kenyataan di atas. Saksi ramai di Kampung...

    ReplyDelete
  40. Semua rungutan di atas bukannya atas dasar fitnah.
    Oleh itu SPRM boleh lah bertindak dalam senyap terhadap pegawai kerajaan / penjawat awam yang kurap macam ini melalui informan macam ini.

    Seorang dua dapat ditangkap/dakwa barulah menjadi satu pengajaran kepada yang lain bahawa SPRM ada mendengar rungutan rakyat. Kalau tidak SPRM akan jadi bahan ketawa..dan rakyat pun hilang kepercayaan terhadap SPRM...!!!

    ReplyDelete
  41. Lau eg nin DSA labik kpg. Betanak...!! mungkin kpg ya ajak ada maok dengar bulaknya kali. Sebab ranting pbb sia "sik pernah" bubar.Mun bubar kelak orang lain semua sik sedar...!! Maka kekal lah jkk ranting berkenaan..adalah diubah portfolio sikit..untuk menunjukkan adalah pemilihan kenok..!! Benar sik orang betanak. Sik ramai sidak ya..ya..sik sika dapat ngalah jumlah undi kitak orang yang sik suka.......!! ya.
    Bangkitlah..kitak empun nangar..nya baru DSA gago nok melawat belah kita sia. Dah tok kelak hilangnya..bagus molahnya hilang terussss..!!

    ReplyDelete
  42. Pemikir ya ...syok sendiri ajak...ehemm

    ReplyDelete
  43. Duit rasuah pr diberi oleh DSA baru2 ini.. Kpg Sedau, Kpg Semop & 1 long house..!! RM10,000.00 = RM15,000.00 bahagi dengan 365 hari x 5 tahun = (1725 hari)..berapa sen ajak agik sehari..kedak ya lah mun dihitung panjangnya...!!

    Bukan main syok agik Suib tekajong ya...!! Syoklah kau kali tok..!!

    ReplyDelete
  44. Siaplah Asfia... cuba tengok
    http://www.suarapemikir.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. Kami warga Kampung Sebakau, Semop Hulu, Kampung Saai dan Kut...telah bertekad..untuk mencalonkan anak jati dari Kampung Saai..sebagai calon kita pada pilihanraya ini...Kita mahu kan perubahan kepimpinan di peringkat DUN...


    Suara Hati Bekas Penghulu

    ReplyDelete
  46. Sila kemukakan nama untuk kita sama sama ketengahkan. Thanks

    ReplyDelete
  47. bekas penghulu..?

    ReplyDelete
  48. En Nasir kah itu (bekas penghulu)...?

    ReplyDelete
  49. Ramai sangat 'anak jati' ujung2 nyadin beras keluar Jati.... mulalah berabei samah telo debei.

    ReplyDelete
  50. Maharani Pulau Utara Berpesan...

    Jika Ada Masa Silalah Baca Artikel Saya...

    1) Why HAILMI Akan Kalah Kalau Berdiri Sebagai Calon Di Penipah Kampungnya Sendiri ???

    2) Kenapa Pehin Sri Ketua Menteri Tidak Akan Memberi Tiket BN Kepada HAILMI ???

    3) Mengapakah PBB-BN Membenteng Kawasan Melayu-Melanau Dengan Begitu Rapi ??? Dan Mengapakah Calonnya Ditentukan Ketua Menteri / Pengerusi PBB ???

    Maharani Pulau Utara...
    "Dimana Kelentung Berbunyi, Di Situ Kerbau Tinggal Diam"

    ReplyDelete
  51. Bacalah juak blog maharani ya... jangan baca MHS pemikir ya ajak... Terbuka sikir pemikiran, jangan macam katak bawah tempurung.

    Blog Pemikir MHS ya seolah-olah mengajak orang PB membenci Kerajaan, membenci pemimpin.. Melawan arus.

    Macam orang kecewa jak..bukan camya caranya. Ya namanya memecah belah, merenggangkan silaturahim...

    ReplyDelete
  52. Ku nang sokong juak apa dikomen. Jagan rasa dirik ya pemikir, lalu rasa blog org lain dan pendapat orang lain sik betul. Nama jak pemikir..mestilah pande2 mikir nak.......LUCK!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  53. Anda sedang diperhati ! Banyak yg nak dilapur YAB(?) Hailmi towk,mcm2 dlm listnya .. sidak pejabat daerah dan agensi2 lain di Daro/Mukah habislah kali towk. Ianya dah jd ULTRAMAN belangkas di Kpg Penipah ( malu nak madah Pulau Bruit ) sik semua org Pulau bijak dan mempunyai budaya nok mcm nya ya. Terlalu banyak dendam kesumanya ya .. kali towk barunya kuar semua ... mun dari marek2 Kpg Penipah ada org pandei mcm towk sik kpg ya jd mcm kinek .. sian juak nangga org2 kpg ya .. patutlah diturunkan org paling pandei dlm kpg ya .. arap2 Hailmi berjaya tangkap dan lapur semua pegawai2 yg menyalahi undang2 di Sarawak .. ok lah ya

    ReplyDelete
  54. MHS menafi bahawa dia dan geng2 menentang kerajaan dan mereka bukan kumpulan pembangkang. Betul kah ini? Tapi dari segi logik berasakan tindakan dan kata2 dan sebahagian dari agenda mereka .. jelas mereka adalah membangkang dan mengibkan kerajaan BN / PBB. Apakah dgn mengkritik habis2an .. kegagalan kerajaan memajukan kawasan2 di Sarawak ini dan mencaci dan percubaan untuk menjatuhkan YB / WR dari BN bukan kerja2 pembangkang atau org2 anti kerajaan ...? Merendah2kan dan mengaibkan YB atau WR adalah kerja yg sangat hina bagi seorg rakyat yg telah menerima sebahagian bantuan dari kerajaan. Saya tak menilaikan kerja2 MHS ini sebagai kemajuan sbb budaya kita mengajar supaya selalu sopan dan bersyukur dlm memperjuangkan keadilan. Ada banyak cara yg murni dan bertamadun yg harus dipilih sebelum menjerumuskan diri dlm situasi yg membelakangkan tradisi dan kesopanan org2 Pulau Bruit. Pandangan peribadi saya menilaikan MHS ini sebagai seorg yg bermisikan hasad dan dendam dlm menggapai sesuatu impian atau angan2 sbb setiap yg diungkap lebih kepada mencari dan mengaibkan kesalahan org lain walaupun tiada bukti nyata. Apakah MHS ini menyimpan perasaan tak puas hati dan prasangka buruk terhadap org2 kerajaan seperti Penghulu dan Pegawai2 kerajaan yg terlibat dgn permasalahan rakyat kpg. Dan terhadap ahli2 PBB peringakat kpg di PB ini yg tak henti2 dilemparkan dgn tohmahan dan tuduhan .. tolong baca komen2 di FB oleh MHS dan geng2 belangkas ini untuk lebih maklumat. Pada MHS dan geng2 kesalahan yg terlampau banyak yg dilemparkan ke atas PBB/BN atau WR kawasan dlm memajukan PB terutamanya YB DSA seolah2 tanggungjawab memajukan dan membangun PB adalah kerja YB DSA seorg dan kerja2 peribadi dia . Itulah saya berani katakan MHS dan geng2 ini anti kerajaan atau pembangkang BN/PBB sebab mereka pasti faham bahawa tanggungjawab MUTLAK atas PB bukan terletak ditangan YB DSA sorang sahaja malahan YB DSA tidak pernah dan tidak akan pernah ada KUASA VETO dlm isu meluluskan kewangan untuk membangun mana2 kpg. Pembangunan dan kemajuan adalah kordinasi antara kerajaan dan YB kawasan .

    ReplyDelete
  55. bagi saya MHS atau pemikir bukan anti-kerajaan..niat beliau adalah untuk membela nasib pddk Pulau Bruit bkn hnya kpg jatinya shj..mmg byk pihak slh sangka yg MHS n geng anti-krjn. tidak sebenarnya. mmg diakui, bkn tgjwb atau kptsn YB sorg ttg pmbgn Pulau Bruit, tapi harus ingat disitulah terletaknya komitmen dan kewibawaan seorang wakil rakyat utk membela rakyatnya yg percaya kpdnya..berjuang dgn apa jua cara utk memujuk atau menuntut hak (dlm bentuk pmbgn & kewangan) dari bos besar demi rakyat. jgn kalau bos tak mahu terus diam membisu tak usaha apa2 sebab bos tak mau bagi..kalau itu macam lebih baik undur sbb itu tanda kita gagal.! betol tak.

    ReplyDelete
  56. Zaman semakin mencabar dan maju. rakyat semakin berpendidikan. Kalau dahulu kita katakan Bos tidak dapat memberikan duit utk PB walaupun setelah diminta. Rakyat akan diam.

    Namun hari ini anda akan ditanya kembali. Kenapa tidak dapat, kenapa orang lain dapat dan sebagainya. Zaman baharu bermakna cara kerja baharu dan idea baharu.

    ReplyDelete
  57. hidup pemikir!!!! hidup yb pemikir yg akan ganti asfia!!!! hidup yb norah!!!!

    ReplyDelete
  58. Rupa-rupanya MHS mau duit!!!!? Manyak cantik...

    ReplyDelete
  59. Maharani Pulau Utara Menjawab...

    HAILMI SAJILI...setakat itu sahajakah alasan kamu?? memang lah pemikir dah tak dapat nak memikir lagi...baik gi cuci dulu lah otak tu..supaya dapat berfikir lebih bagus lagi..

    hailmi...ingat ni..dilelar timba ke perigi, tak sekali, sekala pecah juga..

    ReplyDelete
  60. Zaman penuh godaan samalah seperti kita yang mengharapkan sesuatu keiginan sehingga berjaya sama ada secara baik atau buruk.
    Janganlah memandang WR sekarang tidak tahu menilai baik buruk dan tidak tahu menggunakan kemudahan yang sedia ada sekarang untuk mempertahankan diri-sendiri dari cemuhan. WR sekarang juga berfikir bukan untuk diri-sendiri tetapi memikir dan cuba memastikan bagaimana untuk memajukan dan menyelamatkan N36 sekiranya terdapat ancaman dalaman bagi mengagalkan usaha beliau. Haruslah diingat tidak semestinya kegagaln WR tersebut berpunca daripada WR, akan tetapi renunglah titik perjalanan ke arah kegagalan tersebut. Carilah!!
    Janganlah mengatakan bahawa orang luar tidak layak menjadi WR N36, ini kerana atas faktor KEPERCAYAAN YAB PEHIN SRI yang telah mencalonkan beliau atas KAPASITI yang kita TIDAK KETAHUI. Janganlah hanya nila setitik, rosak susu sebelanga. Bolehlah diumpamakan kerana kesalahan seorang yang berkepentingan WR sekarang menjadi mangsa.

    ReplyDelete