Saturday, October 2, 2010

Asfia ... please hear us out ...

 
Yang Berhormat ... please hear us out ...


YB. DATO SRI HAJI MOHD ASFIA AWANG NASSAR
 
Dear Dato Sri,

The followings are the issues or matters which we want to bring to your attention.

Thank you.
 

61 comments:

  1. salam dato sri,

    udah gik nak merik malu dirikpun berjanji macam2 tapi sik dapat ditunaikan. udah gik nak berpolitik. bersara jak.

    ReplyDelete
  2. We say no to Asfia for N36... pergi berambus lah janggut penipu... kami terus papa kedana.. ko dengan rumah macam mahligai makin kaya raya... kalau ko duk pulau tak apa lah gak.. adalah faedah pada kami....boleh gak tempat pinjam duit.. hhahaa

    ReplyDelete
  3. Mei hal BOS..juh mo RM1000.00 - RM5000.00 jaong undi kali eh..menang udik mo..!!

    Nah ko tolong mo mator/musuk julik lo sigah amau idu..!!

    Kubah BOSS (DSA) luk mo..!!

    ReplyDelete
  4. Mun ajak orang kedekut cam DSA ya maok.!

    Ampau raya nembiak agik diberinya RM2 ajak..!

    Ampau beri orang kpg. empun agik banyak dari ya..!

    Nama dah kedekut..!! 5 sen sebesar tayar lori balak tangar nya..!!

    ReplyDelete
  5. Berambus dari pulau bruit Janggut atau engakau akan jadi penyebab BN tumbang...

    ReplyDelete
  6. Why need to ask? He should by now the issues since the last election. I smell some "damage control" here.

    ReplyDelete
  7. pahal kitak org nganok org tua tok? ensem bah. bangga penduduk DUN Semop ada YB kedak pelakon hollywood

    ReplyDelete
  8. Memang pelaokn hebat dia ni, dekat pilihanraya nampak muka perihatin sangat dengan rakyat.. pastu 5 tahun berikutnya baru muncul balik. Projek beratus juta entah jadi apa...

    ReplyDelete
  9. Cikgu kpg bruit..

    Bercerita penglipurlara (macam nembiak memberi ulasan sebelum berpidato) di acara ramah-tamah aidil-fitri di SKS Sarikei sebentar tadi.

    Entah apa bulaknya pasal tanah,kayu balak, jalanraya,..nya madah bukan "kerajaan" tetapi "pemerintah"..sebab "ke..raja..an.." katanya sarawak si ada ..raja.. sik taulah apa agik kerepaknya tadi.

    Nang "stress" udahnya..Nok sik masuk akal semua dipadahnya..Kelakar cam di depan dak cikgu2. Bagusnya madah pasal cam ni nak baiki/ infastruktur/kemudahan ke sekolah2 di luar bandar/pedalaman. ada juak kaitannya.

    Nok diceritanya nang..sik ada kaitan..!!

    Mun sik paksa/wajib..sik ada dak cikgu2 datang kali.!!

    ReplyDelete
  10. Betul tu..kesian dak cikgu2 lain yang sik tau ulu-ilir tentang ulah Sepia ya!! Mun di paloh cam Hamden kata sidak nok tau ya.

    Mintak projek 'mega' jak agik kitak Dato Sri daripada Tok Uban..dah ya.. mollah bisnis ya jak agik. Udah agik kitak jadi wr/yb ya. Mun pegi tempat lain..suka ati kitak lah..ibuh pegi kawasan DUN N36 Semop agik. Pegilah cari tempat orang sik berapa tau ulah kitak ya...!!

    ReplyDelete
  11. Berundurlah secara 'terhormat' Datuk Sri..!! Mun kitak kalah kelak (nang akan kalah mun masih di DUN N36) kan kah malu kitak.. Jangan kitak masuk party lain pula udah ya kelak.Jangan madah Tok Uban sik maok nolong..macam nilah maok nolong mun rakyat dah tahu gilak ulah kitak ya datuk sri.

    Kami sokong nok dipadah sidak atas ya..bagus kitak mintak kesian ngan member DUN lain meri kitak kawasan 'selamat' untuk kitak.!

    ReplyDelete
  12. saya pun ada di majlis itu tadi.. S E D I K I T pun DSA T I D A K menyebut/mencerita pasal "TRACK_RECORD" kerjanya sebagai wr/yb DUN N36.

    Tertanya2 juga saya mengapa? kenapa? sebab apa?

    Apakah tak ada kerja ke dia ni di DUN N36 itu. Dia sebut pasal tempat2 lain adalah..Belaga.. Singapura..Amerika...!!!!!

    Agak memang betullah dia ni tak buat apa kerja di DUN N36 seperti yang saya baca di blog2 tu.

    ReplyDelete
  13. Lai Katong.....shed some lights here since you are hardcore supporter of Asfia. What is Asfia TRACK RECORDS in Semop?

    Damage control......jgn sik molah....

    ReplyDelete
  14. Berambus Sefia tak guna...

    ReplyDelete
  15. Sik hal datuk sri..kali tok jangan KEDEKUT agik, tabur duit ngan sidak di pb ya, nang kitak menang.
    RM1000.00 - RM5000.00 cash untuk setiap pengundi berdaftar ..beri ngan sidak kinek tok..gerenti kitak menang.

    Kitak datuk sri macam orang paloi..nok besar suara mintak tok2 nagan kitak yang ada kedak nya belum berdaftar agik..masih dilayan kitak juak..sayang ajak title loyar kitak ya / speaker DUN agik..!!

    Macam dak hj Suip-kpg tekajong ya..iboh jak kitak dengar cakapnya agik..tok bukan bulak tok..ubah tektik kitak ya..eksen jak dengar cakapnya cari ajak 'kaki' lain kitak sia.
    Sama juak di kpg. Penipah..sidak Jelia (ngembak orang jumpa kitak..minta duit nak molah rumah burung) apa ada ngan sidak nok diembaknya ya. Jelia enpum sigik undi sik dapat nolong kitak. Siapa nya di kpg penipah ya. Ya lah kamek madah sayang ajak gelaran datuk sri kitak ya..kitak macam orang paloi ajak.

    Amaran buat datuk Norah juak..tangar benar2 nama di kpg. penipah nok udak makan duit rakyat yang jadi orang "kepercayaan" kitak ya. mun sik ada can ikut cerita dsa.

    Mun kitak maok dengar..dengar..mun sik.. suka ati kitak empun..nok maok jadi wr/yb ya bukannya kamek..!!!!!

    ReplyDelete
  16. benar lah ya... mun Norah pun mauk nasib mcm Sefia si janggut, embak lah asfia selalu..

    ReplyDelete
  17. biar ktak orang lepsakan sakit hati kitak..biarkan.. Hakikatnya BN tetap menang....

    ReplyDelete
  18. macam nie nak nerita track recoed nya disebelah PB dan lain-lain tempat...nang sik ada...apa nal diceritanya...mauk sik mauk cerita hal dibelah orang lain aje,,....yang ada track record nya dengan Lai Katong aje....ngikut burit DSMAA....

    ReplyDelete
  19. Memang kami sokong BN, tapi kalau BN letak si janggut tak guna ni... BN pasti akan tumbang... jangan salahkan kami pulak...

    ReplyDelete
  20. O..lai Mokthar..awal2 ajak kitak cari kerja lain / guna plan 'B'.... Bos kitak ya dah dekat benar dengan liang lahad (dalam kerjaya politiknya)kita pun janganlah terikut2 stailnya juak. Mun ada orang mintak tok2 ngan kitak, iboh lah ditunggu lamak2..uruslah. At least nama kitak bagus. Lain kali kitak kerja ngan orang lain pun orang percaya lagi.

    DSA bakhil..sik hal sik jadi wr/yb agik dah banyak duit...Mun rasa kitak masih maok nok jadi wr/yb..ubah sikap KEDEKUT / SIK PEDULI hgan kawasan kita ya..!! Bukan nok ngajar kitak.

    10 tahun dolok senanglah kitak nak 'lulik' orang but not now..!! THIS TIME AROUND JUST GET READY TONS OF YOUR MONEY..IF YOU WANT TO GET THE PEOPLEs HEARTS BACK..!!

    ReplyDelete
  21. Don't worry money no problem. RM5000.00 for 1 vote is nothing..just wait..you'll get it. I promise you voter(s) in pb that will happen..!!

    ReplyDelete
  22. ha! ha! lawak paling besar. kitak orang nak numbang bn di n36 ya. sorry lah. bukan pasal saya tuk nyokong bn atau sepia ya. tapi kitak orang yang bisin tuk berapa kerat ajak. ya pun ntah ngundi entah tidak. daftar pun belum tentu, mun dah daftar pun belum tentu turun. majoritinya masih pakcik-pakcik dengan makcik-makcik kita. sidak tuk sik nya pande ngundi nak lain. dacin ya juak. engkah lah asfia agik. nya akan menang juak. tangga jak kelak.

    ReplyDelete
  23. Orang dah terbuka fikiran sekarang ni... bukan macam ko yang masih kuno...

    ReplyDelete
  24. Nak harap orang PB terbuka pikiran? hahahahaha Mungkin u sorang ajak ataupun mungkin ya kata u sorang ajak dan bebrapa kerat jak..Kesian!!!

    Benar kata u 6:52.. tangga jak kelak!!!

    Bunyi mcamlah semua sik suka Asfia. Sebenarnya Asfia masih diperlukan untuk orang-orang PB kerana beliau boleh membawa permasalahan orang PB ke atas.. Fikirlah sendiri..

    ReplyDelete
  25. Pada pendapat saya juak, Asfialah yang membawa PB ada maju sedikit dari zaman dolok. Janganlah kita mintak yang sik patut-patut. Sekali lagi Asfia stand, aku tetap pangkah BN, nak ajak semua kawan-kawan undi BN (Asfia). Kerana apabila Asfia menang sekali tuk, kita sama-sama di PB dapat mencadangkan sesuatu untuk pembangunan kita di PB. Kalau tukar orang lain..belum tentu lagik kerana sik ada pengalaman bercakap dalam Dewan...

    ReplyDelete
  26. pemerhati dari dugahOctober 6, 2010 at 2:48 PM

    Pegi mampus ko ngn DSA tu....we all said; say no to asfia si janggut..

    ReplyDelete
  27. Lai katong..sik pandey kelitong...DSA ni dapat bercakap dalam Dewan DUN..dalam dewan makan / kanten sekolah boleh lah..sebab dak cgu2 pendengar yang setia..hhhaa.. Mun DSA nak bercakap dalam dewan suarah/masyarakat ka SIK ada yang datang mendengar..hheee..hheee.. kesian..!!

    Setuju dengan cadangan okt.4/6.24pm ya. Ya ajaklah cara mun maok menang..!!

    ReplyDelete
  28. Oh my GOD. u nang suka merik malu dirikpun. kenak u tok desperate gilak sampey sanggup jadi pembawa beg awang tengah??? mun nak jadi bag carrier pun, make sure pemilik beg ya paling kurang level denan. baruk la setaraf dengan u sebagai speaker negeri!
    dolok bukan main gik u eksen ngan tengah. kinek tok terpaksa u jadi tukang embak beg tengah!!!

    ReplyDelete
  29. Pahal nama tengah duak denan keluar tok.....assalamualaikum? tok hal asfia pok ! Confuse kamek ehh....

    ReplyDelete
  30. kepada sesiapa penyokong2 ASFIA tk payah nk berangan ASFIA ya mok stand di N36 gik..hilang pekerjaan ktk org kali tok (org2 kuat asfia) kmk akan buktikan jikalau ASFIA stand di N36 100% BN akan tumbang...ktk org sik tauk kisah sebenar dan siapa ASFIA yg sebenarnya...hahahahahah kali ni akan kantoi lh si ASFIA kambing tua hahahaha!!!!!

    ReplyDelete
  31. jangan mengumpat asfia dari segi fizikalnya.marah bagaimanapun simpan.Allah melarang keras menghina sesama umat. tunjuk hal benar sahaja jika betul2 tahu masalah yg dialami oleh pemimpin tok.kalau sudah tak berkenan mintak dia berundur sahaja sebelum BN lingkup ke tangan pembangkang.jika betul seorang pemimpin bermaruah, dia tidak akan membiarkan dirinya dihina seperti binatang.lontarkanlah idea2 bernas bagaimana untuk memajukan kawasan ktk ya yang sik kemas2 lagi dari apa saja yg ktk orang tak puas hati.barulah gentlemen.

    ReplyDelete
  32. Does asfia gentlemen for his area?

    ReplyDelete
  33. Woi 9:22!!! "Kamek" ya sapa?...tong kosong memang bising. "Kamek" = u sendiri, bini u, bertunggal u dan 2-3 kerat orang yang kecewa jak...Iboh cakap tinggi pok... 100%konon...Lubang along! hehehe. Mun sik ada duit $$$$$$... sikboh jak madah 100%... 10% belum tentu

    ReplyDelete
  34. 10:02 nak nanyak urang gentlement? eh eh..muka ko diat!!!dirik empun ya coward 'anonymous'? Badik!!!

    ReplyDelete
  35. Lai Katong..berapa juta (RM) ktk mok? kmk tok x madah kosong mcm ktk ya...ktk tunggu jak pilihanraya kelak..jgn ktk terkejut badak klk hehehehee bkn mok ckp besar pok...dunia politik knk tok mok ada $$$$..kmk ada,.x boh ktk heran..setakat projek jalanraya ya kmk mampu polah pok Lai Ketong..hahahahahah

    ReplyDelete
  36. Lai katong .... Back up jak bos u ya. Ok, baguslah u ada duit. Tapi ingat, balasan di akhirat kelak....u maybe senang kinek tok di dunia. Camya kah cara penyokong asfia.

    U want to know me? Meet me at Datuk N residence in KL this 30 Oct. Btw, I believe you are important too and being invited for the meeting or just tukang angkat beg kelak? Cari info lok pok, meeting apa ya ko? Hahaha... What a blind and deaf politician you are. Btw, banyak projek jalanraya u dah molah? Ehh salah, subcont to sidak china. Kenak sik molah diri mpun? No money kah .....

    ReplyDelete
  37. Khaa...khaaa.. C ni agik lai katong nak betapok..!
    Bagus masuk balit dalam perut emak kitak ajak kitak ya laikatong. Takut2 terjumpa kitak jalan2 kelak terjadi kes macam yang dipolah oleh dua peguam ya kelak. Susah orang encari kitak kelak..! Apalah nasib kau lai katong..minta awal2 ajak engin sangkut,pukat,itu ini dengan sfia ya..ada juak pakey kitak kerja dah sfia "sik ada agik: kelak.!..

    ReplyDelete
  38. Mun di Limbang ..BUKAN Awn Tengah namanya..!!
    NAMA SEBENARNYA AWANG TANAH ALL HIS..!! ( nang orang sinun nungahnya Awg. Tanah..!!)

    Ilmu ya lah nak dipelajari Sefia daripadanya..!!
    SU nya pula (Awg Omar..!! dah nak pasang 3 - kenek tok dah 2..kesian muka Enon (isteri pertamanya). Dolok2 sama ajak kamek ya..kenek tok nak dihubungi pun sik maok..!! Al-mak-lum. Dah kaja..makan duit rakyat..Limbang @ Lawas..!!

    ReplyDelete
  39. Kesian bunyi Sfia kenak anok kitak orang tok..!! Belum tau agik U.. Siapa kata Sefia tak berpengaruh di DUN N36..CUBA DULU BARU TAHU..!!

    Sik Dato Sri..kamek nolong kitak "nabur" $$$$ ngan sidak di PB ya...gerenti 10001 % kitak menang..!!

    Apa macam Dato Sri..Moktar ya sik boleh arap juak embiak ya..tao AoK..AoK..! jak embiak ya..!

    ReplyDelete
  40. 4:52!!!!Projek jeraya..iboh di sebut pok.. Ya usaha sendiri.

    ReplyDelete
  41. Saudara 12:44am..kamek mauk sik banyak RM200 juta jak..u ada? mintak lok..since u tek madah banyak duit hehehehehehe

    ReplyDelete
  42. Lai Katong maok RM200 juta ka..beri nom akuan bank kitak ya..kelak kamek ngisi 5 sen..khhaaaa!

    ReplyDelete
  43. Ooii..Lai Mokthar..nak meitu mo tang hj. Suib idu samah "masuk" meduah nah..!!

    ReplyDelete
  44. DSA cuba nak mulak orang kpg. betanak ari tok tek!
    Sidak kpg ya jak agi maok dengar nok dibulak Asfia. Sidak kpg.2 lain tunggu dan lihat ajak kelak. Mun ditakdirkan BN milih Asfia untuk bertanding di DUN N36..you all will hear & see.!

    ReplyDelete
  45. 6:41, pendapat u ya peribadi ajak.. bukan mewakili semua..

    ReplyDelete
  46. Bukan pendapat peribadi pok..nang kedak ya lah nok dipadah orang belah pb sia..sidak jkk ranting ajak ada nok ngundinya kelak..ngak berapa orang..??

    ReplyDelete
  47. nang sik semua lai katong tolak sidak jkk ranting setiap kpg ajak..berapa orang ajak sidak ya..!

    Ngundi Asfia bermakna nunggah bala-mepataka 4-5 tahun lagi akan datang..!!... A W A S...!! minta2lah bala-mepataka ya dijauhi daripada pb..!

    ReplyDelete
  48. yalah kita sama-sama berdoa..Jangan jak malapetaka ngagak PB ya.. mun orang lain jadi yb sia kan susah.? Pertama sekali sik ada pengalaman, kedua sik ada sokongan peringkat pusat, kelak susah juak Asfia ngator kan?

    ReplyDelete
  49. What ever..! asalkan JANGAN Asfia..!!

    Asfia pembawa kemusnahan..kemunduran..!!!

    Awas..!!! jauhi Asfia..!!

    ReplyDelete
  50. Undi Asfia maknanya kita akan terus merana...

    ReplyDelete
  51. aiks.. padul hal Pemikir membenci benci dengan Asfia?, wah wah macam ya padu ceritanya.. Pemikir tok anti-Asfia juak? Better make it clear lok huhhhh..

    ReplyDelete
  52. so orang-orang dalam forum tok nang mengharap si Pemikir ya nak stand di PB kah? saya rasa sik lamak juak Pemikir ya ... sik ada pengalaman .. pull out ajak!!! Now, rupa-rupanya si Pemikir udah pasang orang-orang dan baruanyalah..harap nak dapat projek dari Pemikir mun nya udah jadi YB kah?... khusss semangat..!!!! Saya kamu semua silap.. silap besar...

    ReplyDelete
  53. Mei wak atang julik..bak lik2 telo uang eh mak.!

    ReplyDelete
  54. Lai Katong Paloi anak Bodoh...Anonymouos 9:44pm stupid..sik tauk dh masuk srt khabar kh? main2 kh perjuangan cdak tok..nang paloi ktk duak Lai Katong ya..kmk cabar Lai Katong,lwn dgn MHS!

    ReplyDelete
  55. Maharani Pulau Utara Berpesan...

    Jika Ada Masa Silalah Baca Artikel Saya...

    1) Why HAILMI Akan Kalah Kalau Berdiri Sebagai Calon Di Penipah Kampungnya Sendiri ???

    2) Kenapa Pehin Sri Ketua Menteri Tidak Akan Memberi Tiket BN Kepada HAILMI ???

    3) Mengapakah PBB-BN Membenteng Kawasan Melayu-Melanau Dengan Begitu Rapi ??? Dan Mengapakah Calonnya Ditentukan Ketua Menteri / Pengerusi PBB ???

    Maharani Pulau Utara...
    "Dimana Kelentung Berbunyi, Di Situ Kerbau Tinggal Diam"

    ReplyDelete
  56. Apa? Kitak orang ingat Asfia ya MATA DUITAN!Duuit molah ISTANA nya bukan makei duit kitak orang. Nya banyak bisnes yang kitak orang sik tauk. Duit ya digunakanya pakei ngagak kitak orang disia. Bukan duit kerajaan. Asfia susah rasanya susah munnya nak calim balit. Agik mikir mun nya claim apa jadi. Yalah jd macam hal kedak tok. Kitak orang mikir nya makan duit projek. Ingat Asfia sik tauk molah keja? Mun kitak orang pun di tempatnya, rasaku gila kali. Nie ndak mun dah 4000 orang datang mintak duit dengan nya,4000 orang X RM contohnya RM100. Brapa dah ya? Nang pemalas nak bekerja. Nak majdi pemintak ajak2. Nie terkabirnya nak beri. Nang paloi kitak orang tok. Nang PALOI!!! Kenak bodo macam ya gilak. Apa nak dipadahnya dalam ucapannya bukan cakap sik betul. Asfia nyuruh kita mikir!!! MIKIR BODO, PALOI!!!!

    ReplyDelete
  57. MUN DSA MELAWAT PB....BERINYA MAKAN SEDAP-SEDAP NYURUH PERUNTNYA BONCET GIK....KELAK MOKTAR, HJ.SUIP DLL TUKANG URUT.DSA YA BUKAN TAU APA2-- YANG BEDOSA DENGAN ORG PB IALAH SIK UBAN..MILIH DSA TANDING..BETULLLLLLLLLL?

    ReplyDelete
  58. Eh! Banyak lagilah kau orang bersuara untuk gulingkan Asfia! Masa dah dekat ni! Saya nak balik ke Sarawak jadi ADUN Semop! Si Abu Seman tak mahu beri ruang! Tak tahan jadi MP lagi! Orang KL tak peduli dengan duit saya!

    Wahab Dolah

    ReplyDelete
  59. Kami diN36 semop mahu ANAK TEMPATAN dikawasan kami pada PR yang akan datang. Kami tak mahu asfia,banyak pembohong,dah 5 panggal jadi YB termasuk di Belawai. Mana jalanraya dan air paip kami,janji tabur janji,bila beri ucapan berjuta-juta lah projek di Pulau Bruit,tapi yang habis,TANAH dikebas oleh asfia dan orang-orangnya,beri dengan bangsa lain. Orang kampung merana TAK ADA TANAH LAGI,tanah orang kampung yang adapun dikebas juga.Saya berani mengatakan kerana saya adalah orang Pulau Bruit,sangat-sangat benci denga asfia

    ReplyDelete
  60. udah-udahla kutuk mengutuk ya. bgus kita sama-sama pikir gine cra nk mbngunkan pulau bruit.

    ReplyDelete
  61. dengar lagu allahyarham asri....bila izrail datang memangil jasad terkubur di pembaringan,seluruh tubuh akan menggigil....////insaflah sesiapa yang ambik hak rakyat ..pulangkan dengan segera..semoga allah memberi hidayah kepada mereka..amin

    ReplyDelete