Thursday, November 18, 2010

Datuk Bandar, sila atasi masalah gerai!!!

Click Image

Also read:
* KEPALA TIDAK ADA OTAK !!!
  

16 comments:

  1. aku pun surat saman or surat notis DBKU berlambak2.
    haha..dah lamak dah. sidak tok byk gilak makan duit sik halal.
    mun sik cayak, coba pergi check nama aku kat DBKU.
    nasib bait aku sambung study.
    tapi hal tok dah lamak gilak berlaku. sebab sidak bengkeng n ego dgn kuasa sidak.
    sik semua lah. Tapi enforcementlah paling celak*.
    aku mudak tapi, benda tok selalu gilak ngenak aku.Kinektok lagiklah. Moderator, teruskan usaha!Syabas!

    ReplyDelete
  2. Sidak dalam DBKU memanglah kaki bodek dan bukannya semua betul, kakai Dadah. Dulu Kedtua Bah enguatkuasanya bekas Askar Kpt buat celaka kpd DBKU kpt besama tok buat p[enguatkuasanya sama cara Askar dan beruniform saperti Askar Israil, dan hebat sidaknya, kini Kpt tok udah sik ada dalam DBKU tetapi saki baki kuncunya masih ada dan sikap kurang ajar tertus ada pada sidaknya. Kalau rakan rakan rasa kena main sidaknya cari jalan tindak balas kpd DBKU dengan apa cara yang bolih siang atau malam, sik lah sidak Penguatkuasa terus berunifform 24 jam, ada hari ia biasa pakee pareman, waktu itu upah orng untuk pukul mareka dengan RM 50.- bolih buat sidaknya picah kapala. Itu sahaja buat bising tidak guna.Selamat berjuang.

    ReplyDelete
  3. DBKU di bentuk untuk nolong orang kampopng dan kaum bumiputra dalam kewasan DBKU, tetapi sejak akhir ini DBKU dan para pegawainya selalu buat silap dan macamlah sidaknya sik pandee buat kerja, dan makan gaji butalah sidaknya ya. Macam mana dapat sijil cemerlangan perkhiodmatan, sedangkan perkhidmatan DBKU sama juga macam pukee tidak basuh caritanaya. sijil cemeerlang sidak DBKU adalah sijil belian dan bukana sijil atas perkhidmatan camerlang. Pihak DBKU adalah satu kumpulan samseng buat buli rakyat, buka ber perkhidmatan baik.

    ReplyDelete
  4. gerai binaan SEDC di Kubah Ria tidak ikut specikaksi yang ditetapkan oleh DBKU, ia telah ,melangar atauran alam sakitar dan tidak mesra. Pihak DBKu perlu bertindak dan membuat pembetulan kpd gerai ini dan pihak SEDC perlu mematohi ketetapan DBKU dalam hal ini, udah orang ramai kena bula oleh SEDC, dan kini DBKU kela bula kerana SEDC labih terselah dari image koprat dengan DBKU. Datuk Bandarnya dua kali lima, tukar satu satiap 2 3 tahun dan tukar punya tukar orang yang kena tukar ada yang pandee sekolah tinggi, denganytang kurang tinggi macam lah kata pepatah lama saorang niki pinang dan saorang lagi niki nyibong. Kini Datuk Bandar Abang Atai, sebelum nya Hamid Yusuf, Loyer, apa tanding dengan Abang Atai, macam langit dengan bumilah katakan. Biarlah sidaknya buat kerja sidaknya ikut kemampuan dan sekolah mamsing masing. Udah masa sidaknya.

    ReplyDelete
  5. Kampong Boyan akaan mandi cahaya pada hujung minggu ini, kerana ada pesta perayaan 12 tahun anak anak mengaji anjuran sidak Haji Wan Idrus. Acara ini bukan kena mengena dengan Surau Kpg Boyan, walau pun ia berhampiran sekali dengan Surau Kpg Boyan. Ini adalah majlis peribadi Wan Idrus yang mengusaha sekolah bimbingan Alkoraan Alawiyah sempena nama orang tuanya.
    Adakah sekolah ini mendapat pengiiktirafan pihak Jais, belumlah tahu, kerana kelulusan sekolah haji Wan Idrus tidak da;lam aliran Agama, pasal main bola sepak bolih lah dia. Dengan kelemahan dalam sistem kawalan Jais, maka orng saperti Wan Idrus bolih buka sekolah mengajar bacaan Alkoraan dan menganjur majlis besar besaran dengan kutipan dari orang ramai buat majlis besar besaran. Jika ia pakee Surau tidaklah kita hairan, ini indiviidu, bolih buat apa sahaja.Dan berberapa YB YB turut menyumbang kpd majlis ini, termasuk YB Datuk Wan Junaidi, kaum kerabat nya.

    ReplyDelete
  6. Gago. Majlis Hj Wan Derus dah berapa tahun diadakan. Kenak gago kinek tok madah macam2. Kamek bangga dgn usaha nya kedirik. Mun ikut rekod, rumah sidak nang tempat org belajar ngaji dari dolok. Macam juak rumah Wa Kamel(alfatehah) di Gersik. Rindok dengar sidak belajar baca al-quran rame2. Mun sik tauk apa2, tang diam jak sia. Gambong sik bertempat. Nak komplen, kedirik apa sumbangan. Tanyak dirik pun lok.
    Kisah sidak YB ya baruk kinek tok. Mun YB sik ada pun sik apa. Pake pasu bunga ajak.

    ReplyDelete
  7. janganlah majlis kedak tok dipertikaikan. tok majlis keagamaan. mun dah tradisi di kampung ya belajar ngaji dan khatam di rumahnya, teruskan ajak lah. pada masa yang sama, ya adalah nilai-nilai tradisi yang patut dikekalkan. diharapkan ada pengganti hj Wan Derus yang akan molah barang yang sama kelak.

    ReplyDelete
  8. Bena. setuju ngan kelakar sidak.
    majlis kitak org kampong boyan macam tok nang tradisi.bagus. nampak kesepaduan org kampung. boh jadi kampong kmk di samarahan. tokey balak berik sejuta-tapi diambik sidak lembaga masjid negeri.patutnya berik ngn org kampung.sebab balak diambik dlm kwsan kampung kmk. mintak maaf jak. cerita tok dpt tauk bila tokey ia pun bukak mulut.
    mustahil penghulu x tauk.
    heheh..
    kmk org mintak 40k ajak. p tokey balak mati2 x mok berik. pduhal dah ada boyak disuap.naga nyambut dolok.
    dgr2 cita rame sidak pegi aji di sponsor sidak berkenaan. hehe..

    SELURUH KETURUNAN ORG KAMPONG MANG YG TERANIAYA SIK HALAL DUIT IA...SAMPEI CUCU-CICIT SIDAK..

    ReplyDelete
  9. menarik crita tok. sebanaku, take note crita tok.

    ReplyDelete
  10. datuk bandar dbku sekarang ini dibawah jagaan abang johari. mun sik puas ati dengan dbku, kelakar ngan abang johari. bukan daud. daud ya orang suruhan abang johari jak.

    ReplyDelete
  11. Daud Punduk ya, mun kau mauk tanyak kari kah, rojak tambi kah, putu mayam kah. Boleh.
    Tapi kinek tok gago jadi kontraktor & jual kereta, ingat lagik kah nya.
    Cuba jak.

    ReplyDelete
  12. YB Daud tolonglah kami orang yang nyewa gerai di Kubah Ria, yang sewanya kini tinggi dan membawa beban kpd kami orang, dan YB tolong cakap kpd Yb Abang Jo minta diadakan pertemuan semua pihak dan bawa bincang dengan SEDC supaya kami orang dapat cari makan dengan sik ada gangguan dan dapat tidur lena. Tolong lah YB Daud, you punya mulut ada masin dan ada bawa berkat untuk sampai kpd YB DA Abg Jo. Itu lah poermintaan kami.

    ReplyDelete
  13. Jika maslah sewa di Kubah Ria sik dapat diatur oleh sidak YB YB dari PBB, maka sik mustahil lah ia akan dibawa kpd YB DAP aja untuk ditengahkan, apa bolih buatitu sajalah caranya dan jangan salahkan peniaga peniaga kelak. Kamik rasa sidak DAP sedang tunggu nak masuk campor tetapi sik ada lambee kata orang. Dan lambee akan dibuat sik lama lagi.

    ReplyDelete
  14. Sulaiman Natu/Daud.December 3, 2010 at 3:14 PM

    Surat terbuka kpd YB YB DAP:

    Yang Berhormat
    dari Parti DAP, Kuching.Sarawak,

    Dengan hormatnya kami orang orang Melayu yang m,enyewa gerai dalam Kubah Ria, minta tolong sidak sidakYB YB untuk datang menumui kami di Kubah ria, dan bincang kes kami hal sewa yang jadi masalah. Dulu YB Datuk Pengurusi SEDC katanya sewa adalahdalam linkungan RM 150.- RM 300.- sabuylan, dan kini kami kena tanda tangan RM 450.--RM 1.200.- sabulan, hal ini kami minta pihak SEDC bincang dan timbang, tetapi tidak berhasil dan mareka nak nacam kan kami orang dan nak dihalaunya dari tempat kami cari makan.
    Minta jasa baik YB YB dari parti DAP, Kuching untuk tolong kami orang Melayu yang susah dan inilah tempat kami orang cari makan. Kami minta pihak YB YB dari BN tolong tidak berhasil, dari itu, pihak DAP sahaja bolih tolong kami orng. Harap mendapat kerjasama dan murah hati YB YB dariu Parti DAP, dan buka cawangan Parti DAP dikewasan Kubah Ria untuk malindudngi kami orang.

    kami yang benar.
    Para Penyewa Kubah Ria.(Lama dan kini yang baru)

    ReplyDelete
  15. Pihak Dap patut campur tangan di Kubah Ria, kerana rata rata mareka yang berniaga adalah dari orang orang yang susah, dan jika mareka orang kaya dan senang mareka tidak akan cari makan disana.
    YB Violet Young, bolih datang ke Kubah Ria bawa reporter and jumpa para penyewa dan bincang perkara sewa ini dan buat publisiti untuk semua tahu caritanya, supaya pihak SEDC sedar diatas kebongkakan mareka. Cakap tolong Bumniputra, tetapi manindas Bumiputra, itulah orang orang SEDC.
    Ini lah masa nya YB YB Dari DAP campor tangan dan tidak lama lagi election dan ada plateform untuk DAP kembang sayap ke kewasan Petra Jaya.

    ReplyDelete
  16. heran kenapa pkr enggan mengambil kesempatan untuk mendapat 'publisiti' dari masalah gerai tok? baru bian madah sentimen rakyat membara lebih kuat dari 1987. tapi pa yang berlaku ialah pembangkang tido. at least dalam kes di pj tok.

    ReplyDelete