Friday, November 12, 2010

PBB Semop wants Asfia to defend Semop ...

... to continue leading the villagers in Pulau Bruit
to break away from poverty.


Borneo Post
Posted on October 16, 2010, Saturday

PULAU BRUIT, Mukah: All members of Parti PBB Semop division want State Legislative Assembly (DUN) Speaker Dato Sri Mohamad Asfia Awang Nassar to continue leading the villagers in Pulau Bruit to break away from poverty.

PBB Semop division deputy chairman councillor Shuib Basnu said this in his welcoming speech at a dialogue session on land matters in Madrasah Kampung Tekajong, Pulau Bruit on Wednesday.

Asfia is chairman of PBB Semop division and enjoys a good working relationship with Tanjung Manis MP Datuk Norah Tun Abdul Rahman which is conducive for development and progress.

As such, PBB Semop division appealed to PBB president and Chief Minister Pehin Sri Abdul Taib Mahmud to nominate Asfia to defend his Semop seat in this forthcoming election.

“All PBB members in Semop will work hard to ensure Asfia retain his Semop seat for BN-PBB in this coming election.

This was to appreciate the capable leadership and wisdom of Asfia and Norah in bringing greater economy development and progress under the caring BN government,” Shuib said to loud applause from the audience who included Penghulu Baidi Mohamed, Kampung Masjid Tekajong village chief KK Kli Rajeli, Kampung Baru Tekajong village chief KK Naili Ali Daud and more than 300 villagers.

Shuib commended Asfia, Norah and the BN government for implementing the RM28 million agropolitan project in Pulau Bruit island to provide a regular income for the villagers who are mostly fishermen living in poverty.

Shuib, who is also a board member of Persatuan Nelayan Kawasan Sarawak (PNKS), thanked the government for giving special monthly cash assistance, outboard engines, fishing nets and insulated boxes to all fishermen in Pulau Bruit.

“We are thankful to the BN government for building houses for the poor and needy under Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT), modern schools and clinics, and building roads and drainage system to improve our living environment,” he said.

123 comments:

  1. SHUIB BASNU IS LIAR...
    madarasah kpg tekajong adalah msjid lama kpg tekajong yang kini terbiar sebagai rumah tumpangan..
    begitulah dasar pimpinan suib basnu and the geng mengosong kan rumah Allah dan dibiarkan kosong begitu sahaja...

    ReplyDelete
  2. Kemajuan dan pembangunan di Pulau Bruit(PB). Umum mengetahui PB adalah pulau terbesar di Sarawak dan TERMISKIN di Malaysia.

    Banyak fakta dan bukti boleh diketahui dan dilihat di PB terutamanya di kawasan yang padat penduduk du utara dan barat PB sebagai contohnya Tekajong. Dihuraikan disini antara pembangunan projek yang tidak jelas dan "BIAS" hasil USAHA YB selama 4 penggai(hampir 20 tahun)yang diuruskan oleh orang kuat beliau SHUIB BASNU.

    i)Kemudahan Sukan
    Pembinaan padang sukan jelas membazir duit kerajaan dengan kos memcecah ratusan ribu ringgit tapi yang nampak hanya puluhan ribu ringgit serta merampas tanah NCR milik penduduk tanpa diberi pampasan.Padang sukan tersebut kini menjadi hutan tempat babi berkubang. Siapakah yang untung? Adakah BABI-BABI tersebut?

    ii) Dewan Serbaguna
    Masih dalam perancangan. Apa yang jelas ia akan dibina atas tanah milik SHUIB BASNU. Mengapa harus tanah beliau?? Pampasannya nanti??Kos??Mengapa tidak dibina atas tapak balairaya yang telah diroboh oleh beliau??

    iii)Masjid Darul Ibadah/Madrasah
    Masjid yang RETAK MENANTI BELAH. Terlalu banyak penyelewengan semasa pembinaan msajid ini dulu??Atap menanti untuk runtuh, lantai seperti kolam(cekung), retak sejuta harapan. Bayangkan jika anda sembahyang dalam keaadan senget?Siapakah kontraktor ini dulu??Siapakah yang memantau??Adakah MADRASAH nanti akan mengikut jejak MASJID ini???

    iv)Perlantikan Pegawai Masjid dan JKK
    Perlu diketahui pemilihan secara undian tiada dilakukan. Perlantikan adalah dibawah bidang kuasa SHUIB BASNU dan PENGHULU menjadi boneka. Patutkah senarai JKKK dan pegawai masjid terdiri dari kaum keluarga SHUIB BASNU sendiri?Layakkah seseorang itu dilantik menjadi iman I waalupun tidak pandai menulis dan membaca dalam rumi dan jawi???

    v) Pengagihan PPRT dan Enjin Sangkut
    Memang jelas dan nyata sejak dulu laigi pengagihan dua perkara diatas adalh berdasarkan SIAPA YANG SUKA SHUIB BASNU akan dapat. Mereka yang layak dan bukan ahli keluarga SHUIB BASNU. usah mimpi.



    Kekusutan yang perlukan dihuraikan. Sipakah yang harus dipersalahkan?ASFIA?SHUIB? Banyak lagi fakta dan bukti yang tidak dinyatakan secara terperinci disini seperti Projek Limau, Pampasan NCR Yayasan Sejahtera dan banyak lagi. Hanay tuhan dan SHUIB BASNU yang mengetahui.

    Persolan- MASIH RELEVANKAH ASFIA MENJADI ADUN N36 SEMOP?? 4 PENGGAL (HAMPIR 20 TAHUN) TIADA MEMBAWA KEMAJUAN DAN PEMBANGUNAN UNTUK WARGA N36 SEMOP KHASNYA PULAU BRUIT...

    ReplyDelete
  3. Hehehe Siapa yang berani bersuara utk berkata tidak secara terbuka. wartwan yg jumpa dia orang ni pun Asfia yang suruh yang pergi jumpa tu pun asfia yang suruh. cuba buat soal selidik secara bebas. tahu la nanti.. hahahaha kalau BN nak merasa kalah letaklah si janggut n balik di n36.

    ReplyDelete
  4. Mun mauk molah pertanian, carik lah org pertanian. bukannya loyar buruk. sik kan no kecik pia pun sik boleh mikir wahai MP, CM dan semua no involved.

    ReplyDelete
  5. 4 pengel is enough. bagi chan dengan orang lain.

    ReplyDelete
  6. Setahu aku YB Norah dengan Asfia ni tak ngam. Sebab geng Asfia halang Norah daripada pegang jawatan dalam PBB. Sehingga Taib terpaksa melantik YB Norah secara 'individu' bagi meletakkan Norah dlm PBB. maklumlah Norak kan orang yg lama di semenanjung. hahaha

    Aku ada juga dengar dai beradiknya, N36 akan ada YB baru. yang pasti bukan Asfia.

    ReplyDelete
  7. Itu cuma suara tak sampai 20% geng asfia..

    ReplyDelete
  8. Sikit sikit guna nama Datuk Norah. Datuk Norah pun tak sudi lah kerja dengan Asfia ni rasanya.

    ReplyDelete
  9. madrasahh.....lucu nampaknya....letaklah apa nama....yang pastinya masjid lama yang dinamakan madrasah tu dulunya sissuib tunjuk or sebutkan kpd MP kawasan sbg dewan serba guna....walaupun budget dh lama kuar...yang nampak hanya tiang dewan serba guna....bersetuju sangat deng komen yang diajukan to tekajong....projek2 yang menjana keuntungan yang berbaloi kpd sisuib dan kroninya...si aspia rasanya tak dpt..kepada mereka2 yang mempunyai kuasa brkunjunglah ke kpg tekajong...lihatlah pantaulah,ambil tindakan yang sewajarnya...sblum kudis smakin menjadi...kelak akan berbaut dan berulat...yang akan mengagalkan usaha kerajaan yang ada akibat tindakan ahli PBB yang tidak bertanggungjawab....jng politikan agama....

    ReplyDelete
  10. program terbaru. program kesihatan. di buat di kampung yang ada klinik.

    macam mana dengan kampung yang tak ada klinik, ingatkan bolehlah periksa bila dr datang. nampaknya kena belanja duit seperti selalu la nak pergi klinik. hahaha

    ReplyDelete
  11. SHUIB BASNU lebih berkuasa dari ASFIA,
    Cita-cita nak jadi Pemanca,
    Projek dan duit kerajaan habis disapu,
    Ketua menteri terus di ampu.

    ingat-ingatlah bumi,
    bila berada di tempat tinggi,
    ingatlah Tuhan sentiasa memerhati,
    Nanti bila tersungkur terus mati.

    ReplyDelete
  12. Katakanlah apa2 dan nak buat mcm mana kalau majoriti penduduk masih ingin kekalkan YB Dato Sri Mohamad Asfia sebagai WR di N36 Semop ... lebih2 lagi dgn sokongan PBB / BN berlandaskan aspek2 demokrasi dan peraturan2 atau prosedur2 yg betul.Dgn mengaibkan Tuan Hj Suib Basnu dlm isu WR ini tak akan membawa kebaikan .. malah manusia2 siuman di PB akan melihat ianya sebagai kerja2 kotor dan budaya yg tak diterima org2 Melanau.

    Nak buat mcm mana kalau atas dasar yg tak menyalahi undang2 YB DSA kekal jd WR di N36 ? Tak salah punyai suara tapi kalau suara dah tak didengari atau tak boleh mengubah keputusan majoriti terima jak lah. Terlolong melalak sana sini pun buat sakit kerongkong dan sakit telinga jak ... tak payahlah ... baik buat kerja berfaedah yg boleh membantu rakyat di PB.

    ReplyDelete
  13. Tahniah .. Dan Syabas Tuan Hj Suib Basnu .. selaku Timbalan Pengerusi PBB .. N36 Semop saudara telah melaksanakan tanggungjawab menyuarakan kehendak dan sokongan majoriti rakyat atau pengundi kepada YB DSA. Apapun org luar kata itu adalah hak mereka dan dah menjadi routin atas kewajiban agenda .. Perjuangan PBB/BN harus diteruskan sbb PBB dan ahli2nya saling memerlu .. dan kita dilandasan yg direstui seluruh pengundi2 DUN Semop dan kita bukan melantik diri kita sendiri untuk perjuangan yg tak pasti. Kita adalah ahli2 PBB yg berkhidmat demi kesenimbungan perjuangan parti dan rakyat. Kita dipilih oleh ahli2 perwakilan parti secara terbuka bukan melalui lantikan sebab kawan atau bukan kerana ketandusan korum. Berjuanglah ... peduli apa dgn kata2 ganas penuh kebencian. Kita telah di AMANAHKAN oleh pengundi2 dgn kerja2 dan tanggungjawab bersama PBB ..

    ReplyDelete
  14. Saya percaya bahawa tohmahan kepada Hj Suib itu adalah merapu semata-mata. berpunca dari rasa dengki, iri hati dan kecewa dari beberapa alasan lain... Kesian dgn Hj suib yang sik tauk apa-pa ya...

    ReplyDelete
  15. jelia...jipo jelia,lai tatong..oppp....lai katong.....saya adalah penduduk jati tekajongg....besar ditekajong,dan dah tua pun masih ditekajongg.....saya tahu apa pergolakan yang berlaku ditekajong...sisuib ni dari ratusan ribu hingga ke projek tapau nasi time pembesar2 dtg dia sapu...adakah saya org luar...saya pun ahli PBB,tetapi tidak bersetuju dng sikap rakus dan tamak sisuib...yang terus mengumpulkan harta dengan rm yang disalurkan kerajaan...penduduk kpg tekajong tidak pernah dimaklumkan mengenai perjlnan masuk kluar geran yang diberi kerajaan...penghulu hanya boneka,KK pun sama..yang rugi rakyat tekajong khasnya...PB amnya...tidak akan ada kutukan andainya sisuib berkerja benar utk PBB dan utk org tekajong...rumah sisuib tong biru saja lebih dari rumah org lainn....projek limau madu adalah utk sisuib sorang,blum lagi dng keadaan masjid,surau yang dikelilingi saluran najis dari rumah...pendek kata sisuib ni lah perosak kpd kpg tekajong...sebabnya...segala kata2 sisuib ini terus masuk kelubuk hati aspia tanpa diselidikk...solat jumaat ditekajong org tak cukupp...sbb apa....org yang tidak pakar agama diambil jadi ahli masjid...betul ka...sampai hal agama pun nk kondem sisuib ni.....umum di PB mengetahui tekajong dulu adalah ibarat serambi mekah diPB...SEKARANG....tiada lagi...sbb org2 yang tinggi ilmu agama ditolak ketepi...sbb aspia mengizikan semua perkara ini....sisuib tahu semua ini..bukannya sik tauk pa2...dan bukan merapu....berjuanglah utk PBB..UTK BN atas dasar amanah...itu yang kita kehendakkan bukan mengumpul harta atas tiket sbg ahli PBB....hanya org tekajong yang lebih arif siapa sisuib..laikatong,jelia,jipo jelia apa yang kamu
    tahuu....

    anak jati tekajong

    ReplyDelete
  16. berapa harta lagi nak dikumpul...berapa dosa lagi nak dihimpun....bila kita pertikaikan sesuatu lebih ramai yang rasa tergugat...lebih ramailah yang akan melatah ...kalau dah hebat sgt buat apa lah nak merayu-rayu ...buktikan dgn tindakan...bawa kemajuan ke PB ...dah 15 tahun ..teruk benar juga tidur ni sampai 15 tahun tak bangun2...ni nak tambah pulak lagi 20 tahun kot...org tekajong tu ...bukan tak sedar...saja je bertepuk - sorak supaya meriah...dekat belakang mereka merungut tentang ketidak-adilan...tentang mereka diketepikan....kedatangan GPS ni...lagilah best..lagi hebatlah latahnya..jangan lupa & jgn perasan ...tepukan ada makna tuuuuuu......he...he...janganlah tepukan hilang...tangisan datang....salam kasih-sayang untuk org2 PB ..semoga kalian lebih berani...demi kemajuan PB...jgn dkt belakang je merungut...dekat depan takut....kita ada undang2...bukan nak main belasah je...

    Anak Tekajong bengang...

    ReplyDelete
  17. anak tekajong bengang.........

    sprm yang dulu dinamakan sgb BPR....bukan nyanyi2 punya group...sudah dimaklumkan ttg hal2 yang tidak patut kat tekajong...termasuk sisuib...sehingga berubah nama blu juga ada action dari pihak berkenaan..samaada dl proses mengumpul bukti atau apa2 kita pun tak tau...yang pastinya sprm telah ambilmaklum dan telah dimaklumkan...bukannya dibiarkan...kita tunggu je lah...tak bnyak yang tepukk...yang tepuk-tepukan tu pun balaci dia org....sisuib boleh terus tinggal kat tekajonggg....yamg penting janggut mesti dikeluarkan dari dun36...papa hal...good luck to gps...teruskan usaha...paparkan apa yang tak betul,betulkan apa yang salah..senang2kan pa yang susah....hidup bn....beri pluang dng anak tempatan...dan janggut yang diberitakan berjasa tu biarlah dia tabur jasa2 dia kat dun lain pula... kat bintulu...boleh apa..

    ReplyDelete
  18. maharani timur tengahNovember 12, 2010 at 9:13 PM

    salam semua
    pada pndangan peribadi saya...DSA masih boleh kekal di DUN N36 dengan syarat DSA turun padang stiap 2 mnggu dan mendirikan sebuah kediaman d PB supaya DSA bekerj keras utk melangsaikan hutang tggungjawab slama 3 penggal...mgkin kita perlu beri peluang utk DSA insaf dan bertaubat...kita sesama mnusia ada mtlmt utk menuju syurga akhirat...kalau DSA tidak diberi peluang utk bertaubat dan mmbayar hutang tnggungjawab sudah pstilah DSA akan kantoi didepan Yang Berkuasa di hari pembalasan nanti...terpulang pada pimpinan trtinggi utk mngeluarkan DSA dari DUN N36...sbagai pngundi d DUN N36...kita berhak mengundi siapa saja..cuma kita perlu yakin bahawa perubahan yg terbesar ialah kesedaran dalam diri kita...kalau DSA msih mwakili BN pd PRN akan dtg, trpulang pd kita utk memilihnya...isu DSA kekal d DUN N36 sepatutnya tidak perlu ditimbulkan....kalau kita tak memerlukan DSA ... undilah calon lain...DSA mnggunakan tiket BN utk menabur janji2 manis d DUN N36...adakah bakl pngganti DSA tidak menjanjikan apa2 kpd pengundi d DUN N36 dngn menggunakan tiket BN juga? tepuk tangan kira brapa bnyk dh janji BN yg utarakan oleh DSA?

    maharani timur tengah

    ReplyDelete
  19. hahahahaha lawak2...hj shuib mkn besar,org tekajong kebuluran,asfia dok tdo tk sedar2 lg,.hahaha

    ReplyDelete
  20. maharani, jelia, hj Bedi ddan bebarap lagi nama adalah orang yang sama

    ReplyDelete
  21. Mun rasa2 maok ngambik risiko, stand lah di Semop gik....silakan. Mun kalah kelak, jgn nyalah org lain. Cdak committee PBB tok sik nengar suara org di Semop kah? Molah statement untuk kedirik jak. Udah2 gik bebulak ya.

    Undi kamek semua tok untuk BN tapi bukan untuk Asfia. Ingat2 gik.....

    ReplyDelete
  22. Silakan... DSA kekal di Semop. kita lihat nanti. cakap banyak pun tak guna. hahaha kalau BN teringin nak kalah silakan.

    ReplyDelete
  23. Mun kitak orang sik undi BN, melingkuplah kitak orang semua oleh pembangkang. Mun dah Asfia di calon disia sebagai wakil BN, sukati kitak orang nak ngundinya atau sik. Mun maok jadi kedak Pulau Pinang, Kedah, Kelantan & Selangor.....silalah...

    ReplyDelete
  24. ASFIA stand di DUN N36 kami akan mengundi PEMBANGKANG!!! sekiranya ASFIA tidak stand lagi di DUN N36 kami setia panggkah BN...memang dh jelas kami memang sokong BN but not ASFIA...ASFIA stand je kali ni,kami 100% akan pangkah PKR..jgn salahkan kami jika BN tumbang di DUN N36 kali ini..kami semua ganerasi muda menolak kepimpinan ASFIA yg suka melaungkan janji2 kosong..pembangunan lebih 15 tahun kami tunggu,sampai kehari ini masih mcm tu juga,mcm 15 tahun dulu...fikir masak2 wahai belaci2 asfia.

    ReplyDelete
  25. Apa masalah PPinang, Selangor, Kelantan, Kedah ya? Masalah di sitok Asfia bukan BN bukan Pehin Sri. Ada faham kah?

    ReplyDelete
  26. betul..betul..betul..masalahnye ialah org PB dah xmau g nak DSA 2 mntdbir kwsn ini..beri le peluang wat anak jati PB mentadbir sendiri..org PB memang xsuka pilih parti pembangkang pun asal BN tukar pemimpinnya iaitu DSA..Biar kroni2 DSA pas nie merasa coz xdpt duit lg dr DSA..haha..haha..

    ReplyDelete
  27. PILIH LAH PARTI SELAIN BN MUN DAH ASFIA MASIH DICALONKAN DI N.36 MUN BERANI!!! TAK KISAH PUN, BN TETAP MENCALONKAN ASFIA DI N.36. ASFIA KALAH PUN SIK KISAH. MUN KITAK ORANG RASA PEMBANGUNAN BOLEH DI EMBAK PEMBAKANG, PANGKAHLAH X KAT PEMBANGKANG. JANJI KITAK ORANG MERASA BAHANGNYA KELAK. Masalah PP, Selangor, Kelantan ialah APABILA KITAK ORANG SIK NYOKONG BN IAITU KALAU ASFIA MASIH DICALONKAN DI N36. ADA PAHAM KA?

    ReplyDelete
  28. maharani timur tengahNovember 14, 2010 at 2:37 AM

    salam semua

    saya dah jelaskan, kalau dah tak nak DSA pangkah je yg lain...bukannya DSA atau BN yg menentukan rezeki utk penduduk DUN N36.....BAHANG APA YANG DIMAKSUDKAN??? jelaskan supaya kita mngetahuinya di sini...SELANGOR, KELANTAN, PULAU PINANG dan KEDAH kat semenanjung...kita kt Borneo...xsama...ADA PAHAM KA??? ke buat2 tak paham?? org2 yg berkepentingan je mau kan DSA kekal d DUN N36 utk 5 tahun lagi...5 tahun lagi tu lama....bnyk income boleh masyuk...betul tak kuncu2 DSA???

    maharani timur tengah

    ReplyDelete
  29. eleh..MERASA BAHANGNYA apa ko ya..tuk mst kroni DSA tok..ko bknnya tuhan mok meramal corak masa depan pemerintahan DUN SEMOP..janji DSA xstand d Semop gk.ko hanya meramal dan menyamakn DUN SEMOP dgn negeri2 yg di perintah oleh pembangkang sedangkn pilihanraya blm berlaku lg..atau awk yg mmg x phm.kami TETAP megundi BN tidak pada DSA..apa mksd *mun berani* ko ya..well trserah pada pengundi la mok milih parti apapun..ko siapa mok menegah org nak pangkah simbol parti apapun..*UNDI ADALAH RAHSIA*

    ReplyDelete
  30. kajian terkini di DUN N36..seandainya asfia masih kekal stand di N36 peratusan utk menang amat tipis dan seandainya asfia tidak stand lagi di N36 kemungkinan BN menang tampa betanding...menang percuma,pembangkang semua tarik diri...ini amat jelas rakyat sudah tidak mau kepimpinan WR asfia.

    ReplyDelete
  31. apakah yg menang tanpa bertanding ini akan pasti dan gerenti bawa pembangunan dan kemajuan yg setanding dan lebih cepat ? hahahaha ... anggapan, persepsi dan angan2 .. BN akan kalah kalau letakkan YB DSA di DUN Semop? HUhuhuhu ... mimpi penuh angan2. Kalau nak provok dan kelirukan pemikiran manusiapun gunakan fakta saudara.. jgn hantam kromoh je!!! Cubalah letakkan calon atau saudara jd calon untuk mana2 partipun di Malaysia ini.. kita tengoklah apakan jd. Saudara sama mcm saya jua ... kita ada satu undi satu .. tapi pengundi majoriti masih nakkan YB DSA, kita nak kata apa! Bangunlah dari lamunan ... Kroni ke, belaci ke, atau apa2pun tapi hakikatnya mereka berjuang demi BN/PBB dan kita tak boleh swalahkan mereka. Kawasan lainpun org2 yg setia dgn YB/BN/PBB pun dapat gelaran yg sama biasalah gelaran yg diberikan oleh org2 yg dengki dan iri hati dgn kejayaan dan kedudukan org lain .. tapi jasa dan khidmat mereka yg penting kan. Apabila manusia mula benci dgn peribadi,kejayaan,kedudukan org lain akan melihat dan libatkan kejahatan dan kekurangan cuma.

    ReplyDelete
  32. mun kajian terkini ya di polah oleh universiti tempat pemikir bekerja, sik dapat di pakey. macam pemikir juak, sik dapat di pakey.

    ReplyDelete
  33. Memangpun YB DSA paling layak bukan "masih boleh kekal" mewakili N36 Semop sbb MAJORITI masih sokong dia untuk mewakili PBB/BN. Tidak dapat dielakkan dlm mana2 komunitipun tidak semua akan sokong atau suka pada WR mereka.. biase le tu. Cuma segelintir je .. itupun mereka yg banyak angan2, kurang sabar dan taksub. Mereka ini akan gunakan apa2 cara dan ungkapanpun untuk menjatuhkan WR dan para pekerja setia..politik memang kotor kalau kita yg mengotorkannya. MCM2 ada .. BN / PBB akan kalah kalau letak YB DSA sekali lagi .. atas alasan apa ini? Karut dan pembohong besar ... jgn mimpilah. Kita tidak boleh menilaikan scenario di tempat lain dgn situasi politik di kpg2 khasnya PB ini ... . Tapi bukan salah penilai2 tu sbb mereka cuma assess politik PB dari jauh cuma dari hearsay kwn2 yg jauh jua! Tak guna kita bertelagah fahaman dgn maki hamun sbb hakikatnya rakyat majoriti telah buat keputusan dan mandat mereka. So buatlah apa2 yg patut bagi yg berhasrat atau berangan2 nak jatuhkan WR dan bagi mereka yg masih mahu lihat YB DSA kekal jd WR/YB Semop ... usah gadoh2, usah maki hamun dan aibkan org lain .. jlnkan tugas masing2 dgn telus,sopan dan tamadun. Salam

    ReplyDelete
  34. Asfia akan kalah!!!! percayalah!!! ko org undilah asfia,.paling ramai pun 20 org jak undi asfia kali tok,belaci2 asfia jak ngundi nya hehe :-)

    ReplyDelete
  35. dasar pengikut or lembu dsa..takut periuk nasi mereka hilang le 2..whatever..Asfia mmg blh brtanding dgn syarat..hapuskn kroni2nye dulu..kroni2 ni le yg mggagalkn agenda pembangunan d PB..DSA harus kaji n selidik dulu kroni2nye..understood...hahahaha..

    ReplyDelete
  36. Kitak orang nak nyokong DSA ka, sik ka? Ada ku kisah? DSA akan menang di N36 sebab lambang "DACING". Mun sik paham juak lambang BN. Sebab majoriti orang akan nyokong DSA, hanya sebilangan kecik jak sik nyokong. Kitak orang nak madah krono ka, belaci ka apa jak gelaran kepada penyokongnya ka, harus diingat! Apabila kitak orang gentam kroni/belaci DSA nampak gilak kitak orang nak memburukkan DSA semata dan terdesak. Ingat kroni/belaci DSA diam dirik! Sik oi! Apa-apa pun, ku nak nangga BENARKAH HANYA 20 ORANG NGUNDI DSA DALAM ELECTION TOK? Mun lebih 20 bunuh dirik (Annonymous 2.33PM)di laut nun. Jangan mati hanyut di tepi pantai PB. Takut sik diputit orang kelak. Ha......100X.

    ReplyDelete
  37. hehehe usahlah melenting balasi DSA

    ReplyDelete
  38. desas desus dari kuching mengatakan asfia akan bersama-sama wahab sanusi sebagai tanda menghargai sumbangannya kepada semop. Selamat Bersara Datuk Sri Asfia.

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. salam...

    pada pendapat peribadi sy, WR SEMOP sekarang memang menjalankan tugasnya dengan penuh tanggungjawab..menyuarakan kesusahpayahan kawasan yang beliau wakili...dan tanggungjwab itu sepatutnya sudah diwakili dan dijalankan oleh setiap wakil kmpung...
    1) kg bruit
    2) kg tekajong
    3) kg penipah
    4) kg salah kecil
    5) kg betanak
    6) kg penibong
    7) kg penuai
    8) kg sebakau
    9) kg sedi
    10)kg semop
    11) kg saai
    12) kg kut
    13)rh juing, tanjung kelai
    14) kg serdeng
    15)rumah wun bekakong
    16) kg sedo

    setiap kmpung memang sudah ada pembangunan yang dilakukan...jgn lah menafikan sekeras2nya WR sekarang tidak menjalankan tugas...setiap kmpung jelas ada peruntukkan masing-masing..dan sudah tentunya peruntukkan itu diadakan mengikut permintaan suara ramai PULAU BRUIT..maseh juga menafikan?? Jgn Ingat sebagai WR sewenang-wenangnya boleh makan duit rakyat..itu semua fitnah !!

    adakah kerana ketidakpuasan hati pihak-pihak ini terhadap pihak-pihak itu..maka, WR terus dibabitkan bersama?

    ReplyDelete
  41. soalan "adakah kerana ketidakpuasan hati pihak-pihak ini terhadap pihak-pihak itu..maka, WR terus dibabitkan bersama?"
    jawapan "betul. WR bersalah kerana tidak mengambil tindakan terhadap mereka."

    ReplyDelete
  42. jika begitu...WR perlu tahu...tapi bukan dengan cara menghentam WR sekali..ini tak membuat publisiti murahan...ckp itu ckp ini..tapi sebenarnya WR sudah menjalankan tanggungjawab yang telah di amanahkan...

    tapi sebelum membuat pertuduhan..cakap biarlah berasas kepada mereka2 yang telah dipertanggungjwbkn menjalankan tugas...jgn hanya menabur fitnah..

    ReplyDelete
  43. ianya bukanlah fitnah tetapi kenyataan. orang luar DUN Semop boleh ditipu dengan dakwaan bahawa DSA tidak bersalah. tetapi bukan penduduk DUN Semop.

    ReplyDelete
  44. Tekajong Jati..
    betol2..bukan fitnah ni Maharani Penjilat Burit Asfia..ni betol2 ni. bukan cubaan..Hj Shuib siapa tak kenal..anak2 dia, menantu dia pun aku kenal..memang kaki kantau n songlap duit org punya..dgr org2 kpg bruit bengang isu minyak petrol Persatuan Nelayan Kws Bruit di "cabul" Shuib dgn Encik Bustan. Menantu dia pun jadi pekerja Persatuan Tersebut.

    ReplyDelete
  45. saya melihat sebanyak 16 penempatan yang disenaraikan oleh maharani....apa kata maharani senaraikan juga pembangunan yang diwar2kan oleh maharani yang dibawa oleh aspia di16 buah kawasan tersebut....yang mana ianya terletak dlm dun n36...belum termasuk lagi bahagian di sebelah bintangor...tapi tak pa...tumpuan khas kita di pulau beruit...wr sememangnya diperlukan aktif bersama dlm membawa pembangunan bukan sekadar hanya meminta dan memberi peruntukan...umum mengetahui segala permasalahan rakyat wr sepatutnya mengetahuinya....disini perlunya wr turun padang...jika wakil rakyat tidak turun padang maka akan berlakulah ketirisan dlm peruntukan yang telah diperolehi...apakah wakil rakyat yang jarang @ langsung tak turun padang tidak boleh dipersalahkan...utk maharani satu cabaran utk anda sila senaraikan pembangunan yang dibuat oleh aspia di 16 buah kawasan tersebut... stk...

    ReplyDelete
  46. hey maharani utara..kalau awk pandai sangat..senaraikn projek d PB yang sudah siap..n blom siap..untk kwsn DUN je..PARLIMEN usah senaraikn sbb Datuk Norah tiada yg komplen pun..lau DSA..mmg bnyk pun yg perlu dutarakn kelemahannya...KRONI2 DSA la yg mgagalkn AGENDA PEMBANGUNAN D PB terutamanya..firaun d TEKAJONG iaitu HJ SHUIB BIN BASNU..kpd SPRM..minta jasa baik kalian pantau projek trbengkalai d TEKAJONG..

    ReplyDelete
  47. Sebelum cakap tengok sendiri dulu bro... Tong kosong biasanya bunyi jak bising tapi dalam kosong. Begitulah 11:01, ingat dia pandai ke? satu apapun tda guna punya... ini pula nak jadi hero, hantam sana- sini...memalukan!!!!

    ReplyDelete
  48. lai katong pun apa kurangnya.....semua main angguk saja....pa kata lai katong tatong senaraikan kejayaan aspia spt kata mereka2 diatas....silakan...

    ReplyDelete
  49. kejayaan asfia ialah, dia diberi kepercayaan untuk menerajui PB...tu aja.. lain-lain in progress.. tunggu dan lihat Oopsss sekurangnya tong saya tidak kosong hahahaha!!

    ReplyDelete
  50. tu je kejayaan diaa...in progress apa dah dekat 15 tahun tak kan 1 kejayaan pun lai katang tak dpt senaraikan ...nampa benar tong kosong....malang nya kepercayaan yang diletak kepada aspia tu aspia tidak dpt melaksanakanya wpun dh 15 tahun in progress...hahahaha....org percaya kat dia pasal dia pakai lambang dancin...cuba pakey cap lain...dh lama dah tumbangg....siapa yang jadi sitanggang....aspia kh laikatonggg....kwanggg....kwanggg...kwangg.....nampak sangat buta huruf dng perkembangan yang tiada perkemmbangan pembangunan kat PB...usah bercakap kalau fakta tu saja yang laikatong tahuu....tu faktta tong or tin kosongg..mana maharani apasal tak jawab dipenempatan16 buah yang kao senaraikan tuu...

    ReplyDelete
  51. In progress or NO Progress? Hebat di dewan sik semestinya hebat di kawasan. Takut kelak ada sejarah Speaker kalah dlm Pilihanraya. Madah sejarah sarawak as speaker paling lama.....kelak mun silap haribulan, sejarah baru gik, Speaker DUN Sarawak sik ada kawasan. Rasanya serious note dari pengundi Semop perlu di ambil perhatian....

    Lai Katong....udah2 gik kelaka kosong ya. Buka mata Dan telinga! Nangga Semop nun. Iboh nak bebulak jak. Senarai pembangunan yg u madah tek, dapat u post dlm blog tok. Mun sik ada juak, susah dah org ramei nak caya apa yg u defend selama tok! You have created your own graveyard and problems to PBB Semop!

    ReplyDelete
  52. Antara lain kejayaan adalah Kesepakatan rakyat di PB yang mana dapat sama-sama membantu kejayaan dari segi modal insan, menaiktarafkan kemudahan, kita dapat memohon peruntukan untuk PB, dapat mengadakan pelbagai program untuk faedah rakyat setempat...

    Ini tidak nampak dilihat oleh puak-puak dengki seperti di atas ini.. mereka hanya tahu komplen jak dan menidakkan usaha WR kita..

    Lantaran kecewa mungkin tidak mahu atau tidak mahu ambil tahu tentang kemajuan Lalu cenderung nak menukarkan WR kepada orang tempatan konon... (orang tempatan itu selalunya lebih bijak main ular,...lipah penganan!!)

    ReplyDelete
  53. modal insan....mana.lai katong ada statastik ka....naiktaraf kemudahan...apa yang dinaiktarafkan...sedangkan kemudahan tak ada...yang ada pun bukan aspia yang bawa..apa kemudahan yang dibawa aspia...program berfaedah...cuba senaraikan lai katongg...puak2 dengki...sapa yang dengki sapaa...kebanyakan org kepercayaan aspia adalah spt yang digambarkan oleh lai katong...dipah penganan...org tempatan selalunya bijak main ular...satu penghinaan utk org tempatn di dun36...termasuk lai katong sendiri yang menhina dirinya sendiri...itupu kalau lai katong org PB...dahulukanlah akal sebelum bebicra laikatongg...

    ReplyDelete
  54. Lai Katong......tolong SENARAIKAN !!! Naik taraf kemudahan apa dan di mana? Kejayaan modal insan dari segi apa dan siapa nama2 yg terlibat? Program rakyat apa, dimana dan bila di polah?

    Siapa dan apa yg di dengki oleh org2 ya tek? Now we are talking about facts!!!

    ReplyDelete
  55. Tekajong Aidiladha 1431-Pemikiran segelintir pemimpin di Tekajong masih jahil sehingga agama pun menjadi bahan untuk dipolitikan.
    Marbot Masjid mengambil alih tugas membaca khutbah kerana imam II telah dipecat oleh Shuib dan Asfia. Harapkan imam I, mengimamkan pandai tapi bila nak baca khutbat tak reti.Daging korban ????Subhanallah..

    ReplyDelete
  56. no komen... talking about fact? Taik...!!

    ReplyDelete
  57. nampaknya lai katong tak tahu apa yang dia sendiri tulis....yang dia taukcuma taikk....hahahahahahha......itulah lain kali kalau bercakap mesti dng fakta....huhuhuuhu...lawaknya kao lai katonggg...

    ReplyDelete
  58. Dah terbukti....lai katong sik tauk apa2. Apa yg d tulisnya d blog tok pun semuanya sik dapat d percaya gik. YOU ARE CAUGHT !!! Udah gik makei nama lai katong ya. Berik malu jak....cam tok kah cara u nak defend argument you.

    We want facts not lies. We want development not plans or empty promises. Lai katong.....give us your facts on your argument !!! Useless....18 Nov di atas nun u nganok org, paduhal u terok gik.....

    ReplyDelete
  59. Kecenderungan menghasut........
    .......(d) bagi menimbulkan perasaan tidak puas hati atau tidak setia di kalangan rakyat Yang di-Pertuan Agong atau rakyat Raja mana-mana Negeri atau di kalangan penduduk Malaysia atau penduduk mana-mana Negeri;
    (e) bagi mengembangkan perasaan niat jahat dan
    permusuhan antara kaum atau golongan penduduk
    yang berlainan di Malaysia; atau
    (f) bagi mempersoalkan apa-apa perkara, hak, taraf,kedudukan, keistimewaan, kedaulatan atau prerogatif yang ditetapkan atau dilindungi oleh peruntukan Bahagian III Perlembagaan Persekutuan atau Perkara 152, 153 atau 181 Perlembagaan Persekutuan................sebahagian daripada apa yang menjadi landasan/pegangan kita sebagai rakyat yang progressif dan bertemaddun........UNDANG-UNDANG MALAYSIA
    Akta 15
    AKTA HASUTAN 1948
    Suatu Akta untuk memperuntukkan hukuman bagi hasutan.
    [Semenanjung Malaysia —19 Julai 1948,
    Ord. No. 14 tahun 1948;
    Sabah—28 Mei 1964, P.U. 149/1964;
    Sarawak—20 November 1969, P.U.(A)476/1969]

    ReplyDelete
  60. Anyone breach the OSA here? I don't think so.....why you need to extract the OSA? This blog is for discussion purpose and ALL MALAYSIAN and to be specific SARAWAKIAN are free to speak their mind and choose their leader in a DEMOCRACY way. No need to threaten anyone here.

    ReplyDelete
  61. Akta? OSA? Macam bunyi lawyer jak heheheh Loyar buruk kah hehehe...

    ReplyDelete
  62. ANon:5:28 am....I think, you dah nyayoklah....do you really read and under mind what's going on in this blog....nak discussionpun janganlah sampai memburuk-buruk lawan/kawan....I think what ANon: 12.06pm buat tu tak salah...dia cuma nak mengingatkan kita semua agar berhati-hati or berhati perut sikit bila nak menyampaikan hujah...do it with factslah...tok jgn nak main hamtam "keromok" jak.....jangan marah...

    ReplyDelete
  63. Rasa2 DSA masih boleh menang kalau bertanding. Usah takut sebab yg bising tu, ramai yg tak mengundi. Dahlah tinggal/bekerja jauh. kalau nak balik sekadar nak mengundi pakai duit sendiri, susah nak janji. Kalau balik pun, mesti claim dgn parti kerajaan sebab x tau nak claim dari parti yang mereka pilih. Malah ada juga sanak-saudara mereka ni dah banyak makan hasil pertolongan wr yang dimaki hamun. Berpada-padalah dalam segala tutur kata.

    ReplyDelete
  64. 601 PM .....Facts! So give us the facts. Baseless argument and threatening are not acceptable. Open your mind dear. Be matured and GET A LIFE !!! Well, the way you wrote remind me of someone "nyanyok" too with low mentality. 1 finger pointing to other while 3 others are pointing back at you. So, you could be "nyanyok" trice.....hahaha. What a shame !!!

    ReplyDelete
  65. Anon:9:13...saya rasa memang sah u tu dah nyayok...SAYA KATA KALAU NAK BERDISCUSSIONPUN JANGANLAH SAMPAI MEMBURUK-BURUK LAWAN...BERHUJAHLAH DENGAN F A C T S....itu aja..yang u manas sangat bila dengar kata FACT tu apa hal.....KESIAN...memang sahlah u tok

    ReplyDelete
  66. Asfia masih menang di DUN. Asfia best jd WR... ha....100x..... Hidup Asfia.

    ReplyDelete
  67. 925... Alhamdulillah, u madam I nyanyok sik ada hal, I cuma madah alhamdulillah Dan syukur atas kutukan u jak. Semoga Allah membalasnya.. Akhirat nanti baru tahu ! We have been asking about FACTS on development in Semop especially PB at the aforesaid blog. So, why none? Then come with the extract OSA. Are we suppose not to know or do our request like pulling the string down to Asfia? Be matured and get a life !!!!

    ReplyDelete
  68. Ada developmentnya d PB. Jangan bimbang. Masalah dalam perancangan pembangunan dimulai oleh orang PB pun. Asfia tengah usahakan. Sabar....

    ReplyDelete
  69. bila dah kecoh hal asfia nak diganti, baruknya nak gagau nak ngator perancangan pembangunan. nak kenak tipu asfia agik?

    ReplyDelete
  70. We want FACTS on what have been done in PB since asfia been elected as representative or Wakil Rakyat. We do not want perancangan sebab perancangan dah selalu gilak di dengar masa dekat2 election. Kak ya, sik ada apa2 pun. 15 tahun..........

    ReplyDelete
  71. We want FACTS kah FUCK? haha Pakei apa kau FACT ya..? Adapun Fact ya.. pakei apa.. saja nak tauk.. Pasya sikda apa-apa nak polah.. camya ajaklah. Hahaha

    ReplyDelete
  72. asfia sik akan nipu. Orang PB pun nipu Asfia dengan rakyat PB. Hidup Asfia...

    ReplyDelete
  73. Bodoh kau lai katong, FACTS ya nentu samada nak ngundi nya gik or sik. FUCK ya untuk mak, kakak, adik pompuan you. Boleh tahan juak sidaknya. Tentu ramei dah makei !

    ReplyDelete
  74. FACTS ya makei kau sorang jak ngundi pembangkang nak? Hahaha.. Jangan marah.. Mun kau dapat FACT kelak pakei kau FUCK Kerajaan.. camyalah maksud kau..hehehe Jangan marah!! kelak kenak pelangkong...

    ReplyDelete
  75. No development after 15 years.......... It's time to say goodbye to asfia. We are BN supporters but if it is still Asfia, sorry, we will not cast our votes. That's a promise and agreement between us.

    Anyone got the statistic what is the percentum of those below 45 years of age casting their votes in Semop? Just give it a thought if just say 60% of the youth swing their votes to others or SIK MAOK KELUAR NGUNDI. !!!! Tok blm kira sidak opposition gik. Ada chance tumbang Asfia kelak......

    ReplyDelete
  76. Sik kisah nak mgundi asfia ataupun sik. Janji calon BN masih juak asfia, ku tetap gundi. Nya jaik ditangga sebab orang lain yang salah guna kepercayaannya. Bila dah diberik projek untuk bangun di songlap sidaknya. Asfia pun marah mun perkara berlaku dalam kawasannya. Ya lah menyebabkan pembangunan di Semop sikda. Orang yang molah hal ya bukan orang lain. Orang Semop pun. Asfia tetap jd pilihan.

    ReplyDelete
  77. Bukankah komen saudara bermaksud yg asfia tidak dapat mengawal org2 d kawasannya? Sebagai pengerusi PBB Semop, asfia sepatutnya tahu siapa org2 yg boleh dipercayai utk melaksanakan impian rakyat di Semop. Ini sampai 15 tahun masalah yg sama berlarutan hinggakan rakyat Semop menjadi mangsa. Kalau benar pun, tentu asfia tahu yg perlaksanaan tidak dijalankan dgn betul semasa lawatan ke kpg2 ataupun kawasan dilakukan. Kita tengok saja nanti, undi di tangan penduduk Semop juga kan?. Tak ada gunanya melalak di sini. Fikir2kan lah......

    ReplyDelete
  78. dah asfia lepak ket istananya nun jauh dari n36 manalah nak tahu hal n36.

    ReplyDelete
  79. "Fikir2kan lah....." ya pendapat u sorang ajak.. jangan nakj mengarut.. Barangakali you lah kepalak penyamun tarbus hahahaha... melalak konon!!

    ReplyDelete
  80. Lai katong .... U tok penipu besar. Bila org nyuruh buktikan dakwaan u di atas nun (rujuk 22 November), habis semua org u maki sampei perkataan taik pun keluar. Jenis org sik cukup di ajar org tua so jadi lah u org KURANG AJAR! Sebenarnya u takut mun asfia sik stand di semop gik. Takut u sik dapat kantau lagi nak. Kesian, u tok terpaksa bergantung dgn org paduhal utk hidup. Tipu sana, tipu sini, songlap duit sana, songlap duit sini......sik malu kah? Fikir2kan lah wahai lai katong ...... Bukan sorang, dua atau tiga di sini. I think you know and already feel the heat !!! Suka ati u di sia nak defend asfia. We still stick to our stand, Vote for BN but not asfia !

    ReplyDelete
  81. Mengarut kau ya.. Sik berasas..madah orang menipu.. Where is the FACTS? Padat ngan taik mulut u ya... baruk tauk!!!

    ReplyDelete
  82. Sudah lama aku cuba hapuskan engkau, Asfia! Kali ini aku akan menentang kau habis- habisan! Nahas engkau!Aku akan jadi bos Pulau Burit! Hahaha!

    Wahab Dolah

    ReplyDelete
  83. Apa kau ingat kau tuhan..... Bodo plus paloi! Lawanlah kau pun sampe mati (gila). Suka kedirikpun. Dah ngaguk dirik pun Wahab Dolah. Betul ka sik ka, ku sik kesah. Dua2 paloi. Banyak duit pun sik guna mun sik berkat hidup.

    ReplyDelete
  84. akhirnya asfia kalah dalam perjuangan. hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  85. cakap ajak.. Mun Asfia datang ke PB kelak betapok.. Cuba bersemuka dolok, luahkan rasa hati. tok lari bertapok, pas ya nganok dari belakang .. Camya ajaklah style ktk tok..

    Biar berani sikit bah... Mun setakat cakap-cakap ajak dalam blog sik guna pok!! Berapa orang jak sidak PB ada nanggar blog? mun duduk kedai kopi adalah... mun sik lepak kat tangga ajak nganok orang!

    ReplyDelete
  86. Lai katong....anak yg sik cukup diajar orang tua lalu jadi anak KURANG AJAR!!! I like that statement. Cun sekali ngan nya. Bila masa asfia datang ke PB tek? Padah aribulan nya lok dari bulan satu ari ya. Mek maok tahu bah berapa kali nya datang. Mun nya datang, cnea tuju dan apa d polah nya? Sapa yg ngikut nya kehulu kehilir tek?

    ReplyDelete
  87. auk benar juak....

    ReplyDelete
  88. Banyak kali dah nya datang. Jumpa urang nak tauk perkembangan di PB. Tapi urang sik berani nak madah apa2 takut dengan asfia. Ku dah nagga cara urang di PB, bila diembak berbincang dengan asfia, takut, kunci mulut. Macam asfia ya nak bunuh urang. Nya datang nak tauk masalah di PB dah settle ka belum? Nak tauk ada masalah barukah dengan kampung di PB? Nya pun nak tauk sama ada urangnya bekerja dengan betul ka sik. Tok sik main dalam blog madah nya sik datang ke PBlah. Bulak urang PB lah. Suik molah kejalah. Macam2 agik ku dengar. Bulan tok tek berapa kali dah nya datang PB, bukan sebab CM nak datang. CM datang ngejut pun nya tauk last minit. Tapi nya dah inform DO madah CM nak datang. DO patut inform urang kampung. Urang yang ngikutnya ke hulur ke hilir bukan apa, takut asfia ngecheck keja sikdanya betul ka sik betul. Tapi sik hal, asfia dah tauk apa yang berlaku di PB. Tunggu jak hasilnya.........

    ReplyDelete
  89. Mun selalu turun, kenak after 15 YEARS masih sik berubah2 PB. Why only now and when election is just around the corner? Setahun dua dapat masuk akal tapi mun nak masok 4 term, kan something sik betul ya. Kenak perlu Pehin Seri, Norah dan Shahir Samad ke sia utk settle masalah? Nya dengar masalah or nganok org madah masalah ya tek sampei org sik minat nak jumpa ngan nya. Atau madah pun tapi sik d settle pun sik guna nak. Mana2 jak lah......

    ReplyDelete
  90. Memang 15 tahun sik banyak perubahan di polah PB. Tapi oleh kerana peruntukan sik mencukupi dan terhad menghalang sikit usahanya untuk bangun PB. Harus diingat, PB bukan merupakan tanah yang bersambungan dengan Borneo. PB pulau kedirik ajak. Oleh ya, pembangunan yang dipolah sik dapat sebarang. Bukan asfia hanya turun bila time nak election sebenarnya. Selalu juak nya turun tapi urang sik perasan. Sebagai WR, kadang2 ada cara lain selain daripada sik turun di sia seperti menyuruh urang yang "DIPERCAYAI"nya untuk membantu. Tapi urang "DIPERCAYAI" ya sik molah keja. Pasal nyampei masalah, bukan asfia nak nganok. Apa kuasa nya nak nganok urang. Jika benar2 urang menyampeikan masalah yang betul, sik akan nya nak nganok. Mun urang yang datang nak mintak tolong ari2 mintak duit pakei dirik pun contohnyalah, dan sik maok bekeja, kita nak nandah ajak kah? Sik perlu di dianokkah? Jika urang yang salah terjemahannya akan ngata diriknya dianok asfia. Tapi secara lahiriah, bukan dianok, DITEGUR sebenarnya. Pehin Sri, Norah dan Shahrir ke sia untuk membantu asfia giney nak bangun PB. Sebab asfia mintak bantuan dan pandangan dari sikdanya.

    ReplyDelete
  91. Betul kata kitak, saya sokong. yang madah 15 tahun sik berubah? Kenak baruk 15 tahun baruk nak komplen..
    ya namanya orang menggunakan otak tapi simpan di ibu jari... betul tak. Tang diam jak ktk sia...kerja jak sia. sik boh bingung. Ada pun kitak wujud, sik ada apa dapat ktak polah.. ya ajak pesan saya.

    Untuk budak yang seekor atas ya.. jangan nganok orang kurang ajar. sik boleh. Hanya saya sajak yang terpaksa kurang ajar juak untuk bergaul dengan urang kurang ajar macam kitak..kan adil?

    ReplyDelete
  92. Kelak mun meeting dgn Asfia, macam manok matuk tungo...

    ReplyDelete
  93. sik asfia berani polah meeting. sidak da pelir.

    ReplyDelete
  94. Coba kau gatur mun menar asfia sik berani molah meeting!!!!

    ReplyDelete
  95. Berani nya molah meeting tapi ngan org2 nya jak. So sik ada apa2 hasil lah kelak. Open forum will be much better so semua rakyat di PB boleh nengar dan participate.....apa macam?

    ReplyDelete
  96. Lai katong si penipu @ kurang kena ajar ya masih juak sik malu2 nulis d blog tok. Dah lah sik dapat berik FACTS ari ya, tok masih juak gian kempen. Komputer sapa inda d pakei nya tok. Mau lepak ngan nembiak d cyber cafe. Udah2 gik bebulak ya....

    ReplyDelete
  97. ASFIA sah tidak dicalonkan hahahahaha yahoooooo!!!!!

    ReplyDelete
  98. eh eh ..suka hati nampak? nakpa yang u dapat.. sama jak macam dolok juak kan?

    Belum kompom pok.. Hanya Asfia ajak yang faham perangai sidak di PB ya. sebab ya lah dapat bertahan..Bagi saya Asfia adalah orang ya berwibawa dan bijak. .
    Kalau tidak lamak dah Asfia out kan?

    Asfia tidaklah apa yang seperti kamu katakan. itu semua fitnah. Hanya orang yang kenal dengannya jak yang faham.

    Kalau tidak ada Asfia, mungkin PB tidak lansung dipedulikan dalam arus pembangunan. sik masuk dalam pelan kata orang!

    Kita semua patut bersyukur dan rasa berterimak kasih..

    ReplyDelete
  99. kita semua patut bersyukur dan rasa berterimak kasih kerana Lai Katong dah berjaya memainkan peranannya untuk memprovoke group anti-Asfia. terimak kasih lai katong. masa tok, semua dah berjalan lancar. sik perlu provoke agik kerna nama asfia dah secara rasminya digugurkan. dah di anounce oleh 1 YB dalam satu majlis.

    ReplyDelete
  100. YB sapa? Majlis apa? majlis tahlil? huh..

    ReplyDelete
  101. Ada ku kesah! 1 YB ya sebenarnya kenak guguk. Apa meeting nak dipolah gan asfia, aturkan dengan geng2 anti asfia. Ku nak nangga mun benar asfia hanya ngembak geng2nya ajak. Asfia masih calon. Sik perlu provok agik madah nya sik layak. CM pun dah madah gan aku. Jangan nyusah dirik pun agik.

    ReplyDelete
  102. udah gk lai katong.....sik da faedahnya nyokong aspia ya....masih juak kamek org kat PB tuk minum air tong biru....dah bermacam2 kaler tong dihulur utk PB..katanya sementara menunggu bekalan air paip dtg....tup2 dh kat 15 taun sik juak da pa2...dari tong besi ke tong plastik cerita diembaknya sama jk...kenak terkejut gilak mun dipadah org aspia digugur..relex bah...berik can ngan org lain gk...dari umur 48 sampy 63 taun dah aspia ya jadi wr semop...brik pluang ngan org lain gkk...mun nk pilihanraya baru nk gago dtg ngmbak muka..ngmbak janji...janji nk sama 15 taun yang lalu...pa ka hal....mun nya peduli ngan pembangunan PB dah 15 taun dolok PB ya dikenal org luar negara...kenek tuk org putih dah tauk PB ya pulau paling miskin...miskin ngan pembangunan,ngan kemudahan asas...kaya ngan miskin tegar jkk...udah2 lah lai katongg...

    ReplyDelete
  103. Apa kau ingat molah papip air dalam tempoh 15 tahun ya senang. Ingat PB jak perlu air ya. Banyak juak tempat lain masih makei tong biru. Mungkin Asfia dah majukan masalah kita di PB ya ke kementerian berkaitan untuk tindakan. Tauk kementerian nie? Kementerian Kemudahan Awam! Sarawak tok besar, sama besar macam semenanjung. Banyak duit pakei untuk pembangunan di seluruh sarawak. Asfia tetap dilantik jd WR! Usah nak provokasi kedak tok agik.

    ReplyDelete
  104. di ketika asfia jadi orang paling berkuasa di sarawak selepas taib, apa di polahnya? ada nya embak pembangunan di bruit? kinek tok asfia pandey nak shift the blame to orang lain.

    mun nya dapat instruct tengah (dengan menjual nama taib) to lulus pemberian tanah waktu ya, kenak nya sik instruct tengah polah pembngunan di bruit?

    mun penduduk kampung sentiasa dekat di hati, kenak sik makey 'kuasa' waktu ya untuk membangunkan bruit????????????? kenak kinek tok nak blame orang lain?

    kinek tok nang diakui asfia sik pat nak polah apa-apa lagik.

    era jadi 'penasihat' cm dah berlalu. tapi persoalannya ialah, kenak waktu jadi 'penasihat' cm, asfia sik berusaha membangunkan bruit?

    waktu ya gagau nak munuh yb2 yang sik ngam ngan nya??? pahal obses gilak nak munuh yb2 ya? bercita-cita tinggi? mun bercita-cita tinggi pun, jangan la lupak penduduk bruit!!!

    ha, kinek tok, buntut asfia panas. bukan jak yb2 start ngencang nya balit, para pengekotnya seperti yb karim, yb bemee, yb ali seman semua dah berubah arah.

    tinggal asfia keseorangan ... mintak belas kasihan orang.

    Sesungguhnya Allah Maha Adil ... asfia kinek tok cuba polah damage control PR tapi the damage ya besar gilak. sik terkabir nya sorang jak molah.

    pada masa yang sama, sidak yang masih setia ngan asfia terdiri dari sidak macai-macai ajak.

    sidak yang 'berpengaruh' spt yb2, semua dah melari dirik kerana sik maok teguguk sama-sama dengan asfia.

    kesian ... tapi ya adalah balasan Allah Maha Esa.....

    ReplyDelete
  105. Nah lai katong, dapat u baca komen 128pm di atas? Rasanya u sik tauk semua tok. Ya lah tek, iboh nak bebulak. Kelak mulut u bau kedak longkang atau lori sampah baru tauk! Dah lah u tok sik cukup kena ajar lalu jadi kurang ajar.

    YES for BN, NO for asfia !

    ReplyDelete
  106. 1.28 ya sapa? MENGARUT! jak ya... Asfia sik keseorangan. Mungkin 1:28 ya keseorangan atau syok sendiri hehehehehe.. YES to ASFIA, YES to BN!!!YES to PBB!!!! Asal BN menang jak, selamat!!!!

    ReplyDelete
  107. Lai katong ya level macai jak. nang keja sidak macai nyokong bos membabi buta. iboh di layan lai katong ya.

    ReplyDelete
  108. YB lain lari bukan sik suka asfia. Ya nama strategi! Boleh check mun benar sidak yb2 ya sik nyokong asfia. CM sik perlu penasihat, asfia cuma menolong taib ajak. Penasihat bukan tugas asfia. Nya hanya cuma memberi pandangan jika dipinta oleh taib. Mun dah asfia masih calon BN, dah pasti BN akan menang! Anonymous 1.28 cuba berik bukti mun sikda yb2 ya sik nyokong belakang asfia. Pembangunan sikda di PB sebab orang PB ya pun! Bukan WR! Check jak sapa urang ya. Maok2 urang merik komen dan pandangan sik betul tentang asfia tok yang talam duak muka!
    Lai Katong, berik jak pandangan yang u rasa betul. Jangan dilayan provokasi sikda penentang Wakil Rakyat BN. dah keja sikdak nya.

    ReplyDelete
  109. ya rabbi...dah macam2 bunyi bahasa keluar..bhsa kasar...bhsa pasar....angol lalu nyawa akak tok...kitak belawan di ctok...kalau mok di scan...keluar anak tekak...he...he.. tunggu jak lah siapa calon nya kelak...mok ambik risiko kah x...mok bertekak agik kah...mauk tergelak ada juak tok..ha...ha... gasak jak kta org...saja2 mok jengok betapa hebatnya anak bangsaku...bertekak...tapi masih juak warga PB yang merana...org lain dah pakei jalanraya...kita masih juak tercongok-congok nunggu pasang-surut air...org lain dah senang-lenang ada air paip...kita masih terkial-kial minum air ujan...nasib ada ujan...mun x pandei2 lah carik air...entah apa lagik yang org lain ada kita tetap tak da...tapi tabik lah dgn u all tetap jugak bertekak di sini...teruskan...teruskan...10...20...tahun lagi sehingga kita dah tak larat nak bertekak...org lain maju...dia lambai tangan dgn kita...he....he... bye...bye... uhhhh...

    ReplyDelete
  110. Berik lok bukti pembangunan di PB selama 15 tahun yg lepas!!!! Lai katong provoke pandei, berik bukti sik dapat2. Madah org macam2. Terus terang jak di sitok, kamek nyokong BN but not Asfia.

    Maok bukti? tanya asfia nun apa yg pernah di polahnya ngan sorang senior YB yg ada nulung nya masa nya admit di hospital Spore. Sak ati aku bila recall peristiwa ya balit.......

    ReplyDelete
  111. aku rasa lah,tuk bukan soal isu berkenaan sapa WR di PB, masalahnya ialah mentaliti nemiak PB ia pun. betaun taun diam neri urang, molah pemandey, molah reta, hingga lupak ngan asal usul dirik pun, dah ia alu nak balit madah WR sik bekerja, sejak si Sepia ia, entah pa orang ndak dah WR di sia, jangan nak nyalah WR sedia ada, dirik kitak ia pun leka dan alpa dengan anugerah sedia ada, bila dah hanyut nak carik penyalah urang lain. apa yang perlu kitak buat lah, hahaha, tuk lah nyuruh nemiak manas kelak,(pandey nak ngajar warga PB ta sidak lak) ekot jak rentak dan teruskan agenda pembangunan sedia yang dirancang kinek tuk, nak dendam kesumat ia, (hehehe tauk jak lah,-bila sik kenak berik perhatian mula lah madah urang lain sik pandey tek)...oks, ku malas cakap banyak,sidak ia pun tauk pa isi hati sidak pun....nak membina kah nak meruntuh...

    ReplyDelete
  112. Mun rasa nak tanyak Asfia, tanyak sendiri.. baru puas dengan jawapan kan?

    Benar kata 11:25 atas ya...sidak ya nak meruntuh!!!!! Sik dapat naggar kemajuan, nak menghalang perancangan..

    Pas ya kelak nak madah cerita 15 tahun yang lalu... kenak baru 5 tahun baruk mata terbelak?
    Bukan kawasan PB ajak, kawasan Matu? camni?

    ReplyDelete
  113. Asfia masih tetap calon sesuai bagi BN di PB!!!

    ReplyDelete
  114. Kalau tanya asfia memang lah dia nak stand lagi. muka tak malu tapi soalnya... sanggupkah BN mengadaikan kerusi dalam keadaan politik sekarang.

    ReplyDelete
  115. Sik boh ditanyak Asfia ya. BN tauk engkah muka nya di sia agik. Muka kitak urang sik malu, mala nganok nya ajak sik molah keja. Cermin dirik pun dolok sebelum nganok urang.











    HIDUP ASFIA!!!!!!!

    ReplyDelete
  116. YBDSAAN ia tetap bos aku,besa nya lah,bila bedepan ngan urang besar besar semua mulut kenak kunci,bila dah sidak sikda d depan agik,ia la stat molah ceta macam-macam,lu madah PB ia sik maju,pa da skolah dan klinik d sia owh?! li jak sidak tok nak ngarap Parkson molah hypermarket d sia kali....aduh aduh,pke la dengan otak yang waras,mun dah pandey gilak kaka berforum dalam tok,sik patut otak sidak dlam tok sik waras sama...pke la sendiri...aku pun dah kepak mulut juak dah o LAI KATONG,btol nama ia sbut aku tuk,geng ta dua owh,ney gik MAHARANI tk...haha

    ReplyDelete
  117. Bagus...!!! Dilah ko iboh bising sidak ya tauk.. biar jak kamek betengkar dengan sidak sik berubah sikap tuk... hehehe.

    Aku coba nak nyuroh sidak sedar sapa dirik sidak ya empun...

    ReplyDelete
  118. cakap apa jua yg kita mahu .. nafikanlah apa yg kita pertahankan ... buatlah banyak2 fitnah dan tuduhan melampau ... tapi rakyat tidak bodoh dan tidak buta ... diam di kpg bukan bermakna rakyat bodoh dan tak mampu buat pilihan bijak .. siapa2pun maqmpu kiak kaung kata memperjuangkan hak dan kehidupan rakyat .. tanyalah diri sendiri apa yg dibuat untuk rakyat ,adakah berkomunikasi dgn rakyat dikpg2 .. habuk ...daripada kiak kaung mengatakan berjuang dlm fb kenapa tak hampiri rakyat dan buat sesuatu yg bermanfaat untuk kemajuan .. daripada meracuni fikiran rakyat untuik membenci wr dan untuk menafikan segala yg baik kerajaan dan wr2 usahakan .. bodoh tak habis2 ... cakaP2 angin cuma ... siapa tak tahu ...

    ReplyDelete
  119. kepada penduduk dari kawasan N36 & saya sendiri. Kita perlu muasabah diri, perlu berfikiran kritis bukan emosi. Perkara yang berlaku 25 tahun lepas tu biarlah dijadi sejarah dan menjadi iktibar dan panduan kepada kita semua supaya kita semua tidak mengulangi kesilapan besar yang telah kita cipta sendiri pada masa lampau. Itulah sikap kaum Melanau terulit dialam maya bukan realiti - banyak bercakap di kedai kopi tapi sangat takut untuk bersuara pada keadaan yang sebenarnya, mungkin malu untuk menyuara kepada YB - mereka itu adalah pelaksana kerajaan yang diundi oleh rakyat. Pada golongan muda / remaja terutama mereka yang berkekelulusan U - tampil ke depan dan berilah sumbangan yang bermakna kepada masyrakat kampong yang mungkin buta IT / bahasa. Kumpulan remaja berpelajaran mungkin boleh tubuh persatuan belia yang berdaftar dan daripada persatuan tersebut mereka boleh menyalurkan pendapat yang boleh dijadikan sebagai panduan oleh kerajaan untuk melaksanakan KPI mereka. Saya sangat percaya ramai belia di N36 mempunyai potensi sebagai pemimpin pada pelbagai lapisan di kawasan mereka. Kepada penduduk N36 terus pandang ke depan dan jangan jadikan kegagalan dahulu sebagai penghalang kepada misi Trasnformasi yang diwarwarkan oleh PM kita. Pada RM10 ini kerajaan pusat telah banyak menyalurkan dana untuk pembangunan di negeri Sarawak terutama di luar bandar termasuklah kawasan N36. Yang penting ialah kita harus berkerjasama dengan kerajaan BN agar pembangunan yang telah dirancangkan untuk kawasan N36 akan berjalan dengan lancar. Perkara yang tidak menyenangnak rakyat, perlu dibincang dengan rasional, kritis bukan emosi dengan bakal wakil rayat N36 nanti.
    Kita perlu ingat untuk mencapai hasrat tersebut kerjsama daripada semua degan diterajui oleh bakal wakil rakyat perlu direalisasikan. Sebeluim ini, seolah-olah pembangunan fizikal, sosial dan modal insan diletak pada bahu wakil rakyat 100%. Bangun lah belia N36. Saya juga berharap calon untuk mewakili N36 pada PR DUN10 ini diwakili oleh calon tegar (bukan kitar semula) dari daerah Matu/Daro kerana merekalah yang sangat memahami hasrat pengundi di kawasan tersebut. Terima kasik kepda Awang Asfia kerana mewakili kawasa ini selama empat penggal.
    DRP Penyokong setia BN/PBB.

    ReplyDelete
  120. Sepatutnya YB tu yang kena muhasabah diri. dah lebih 20 tahun tak boleh juga membantu penduduk.

    ReplyDelete
  121. Suara rakyat memang sokong Sdr Asfia berundur dari kawasan N36. Suara rakyat inginkan anak watan dari Daerah Matu/Daro menggantikan beliau. Anak jati memahami hasrat penduduk di kawasan tersebut dan juga mereka tida kekuk untuk memberi pandangan. Suara rakyat juga menyokong supaya Datuk Wahab juga berundur dari P207 untuk memberi laluan kepada muka baru. Seperti juga penjawat awam, tiba masa mereka juga wajib pencen. Suara rakyat menghargai jasa kedua-dua mereka kerana tanpa mereka BN juga tidak dapat membentuk kerjaan.
    Kepeda bakal ADUN N36 N38 P207: perlu ada transformasi dari aspek pembangunan Sosial, Pembangunan Ekonomi, Pembangunan Modal Insan, Pembangunan Institusi Agam, dan pembangunan persekitaran fizikal - cadangan menaik taraf jalan kampong, sekolah, masjid /surau, balai raya; cadangan pembinaan sekolah menengah, balai polis, kilinik / hospital; cadang pembinaan loji air - harus. Persatuan Belia, Wanita dll JKK kampong harus bersikap proaktif dan bukan pasif (menggangguk sahaja)
    Jika kita merealisasikan tranformasi tersebut suara rakyat percaya rakyat akan memberi ucapan bilion terima kasih.

    ReplyDelete
  122. ...kahkhakhakha...SUARA SUARA USANG DARI PULAU TAK KEDENGARAN....ga bay to Pulau layak bak nganti Janggut.....luk mey to keman kik...sagam tan....

    ReplyDelete