Wednesday, March 23, 2011

N23 Lingga: Simoi vs Jamuddin


Although YB Simoi Peri is regarded by many as a  nice person, it is rumoured that  she would not be renominated due to her failure to 'click' with her constituents.

A Political Secretary to the Chief Minister Col. (Rtd) Awang Jamuddin Awang Kon is rumoured to be a possible candidate to defend the Lingga constituency for PBB.

Also read:
* Simoi, what have you done for the Sri Aman Malays???
* Rohani picking on Julaihi & co
* Pas sokong Simoi
* DUN Sitting (Day Two): Simoi querying about road upgrading

57 comments:

  1. Abdul Rahman ZainudinMarch 23, 2011 at 12:53 AM

    Tahniah Saudara Awang Jamuddin..mun you kena pilih jadi wakil rakyat..dapat juak tolong kempen.

    ReplyDelete
  2. Susah koh mun nok raih kepercayaan pengundi mun nama bapaknya Awang Kon..

    ReplyDelete
  3. Jangan main nama bos! kecik ati org kelak.

    ReplyDelete
  4. Sdr Awg Jamuddin, menar kata ARZ, kelak tolong kempen..kalau di izin Allah jadi calon, insyaAllah.

    ReplyDelete
  5. awg jamuddin tok sik silap jurucakap persatuan bekas tentera. harap nya dpt berik perubahan dengan Lingga.

    ReplyDelete
  6. Macam2 bunyi dah dekat nok bepilih..... lis nama sidak masih dalam tangan PS Taib, macamni boleh tau? All the best kpda sesiapa yang kena pilih, yang sik kenak pilih jgn masam muka... merajuk konon sebab banyak orang sukanya!

    ReplyDelete
  7. mungkin muka baru yang lebih 'muda dan bertenaga' di perlukan di kws lingga

    ReplyDelete
  8. mostly...yg d pilih calon adalah berdasarkan kpd rekod pencapaian dalam membantu rakyat...cuba2 lh bandingkan...

    ReplyDelete
  9. Dengan majoriti pemilih di N23 Lingga ialah Bumiputera, mana-mana calon yang samada dari BN atau Oposisi mestilah yang mesra rakyat. Budaya masyarakat kita bumiputera apa yang penting sekali ialah kesudian mana2 pihak mendengar masalah dan rintihan kita yang secara tidak langsung akan memberi kesan mendalam kepada pemilih walaupun ada diantara masalah tersebut tidak dapat diselesaikan. Apa guna yang muda dan bertenaga jika bersikap kronisme dan yang paling penting dapat bekerjasama dengan Ahli Parlimen dalam agenda pembangunan. Ketidakselarian usaha pembangunan ini memungkinkan perpecahan yang ketara dikalangan pemilih di kawasan ini dan memberi kesan negatif kepada rakyat.

    ReplyDelete
  10. ha ha mun awg sohor awg apek dpt sokongan besar ka?

    Apa tauk sidak meludam dgn manggang yakni lingga dan sewaktu dgnnya!

    ReplyDelete
  11. berkato biarlah berpado-pado nyo oiii. Kito tuk asyik nganok urang aja, ngata orang ajak, madah keburukan urang jak. Jarang madah kebaikan urang. Ni raso kito pun, adakah kito tuk yang terbaik? Mungkin banyak gik urang lain nganok kito lebih dahsyat dari tuk. Binolah diri kito, perkukuhkan martabat kito yang dan yang penting kito sama-sama gembelingkan tenago, buah fikiran dan lihat anak cucuk cicit piot nyiot kito macam ni maso depannya.

    idup ustazah C mui

    ReplyDelete
  12. Memang betoi jangan kita menfitnah urang tanpo usoi perikso, mencaci dengan keburukan yang sik pernah orang ya molah, mengadu dombo, kerano mulut badan binaso... ... Ingatlah menfitnah dosa lebih besar daripada membunuh... bertaubatlah anda sebelum terlambat.. . Urang yang menfitnah sapo-sapo yo mabuk gilak pengetahuan .... sik pernah maok nenga cerito sebenar...ya sebarangan anok urang tanpa menyelidik terlebih dahulu...Allah Maha Kuasa dan sentiasa Maha Mendengar....sentiasalah kito memikirkan apa yang kita maok padah jangan ikut sedap hati ajak....

    itak urg tuk bila urg yg pande molah kerja dianok juak bukan nak sik pande gine kah lgk dianok kitak urg,..mun terer gilak nulis dlm blog tok tulis juak dlm berita harian kah, harakah kah? setahu kita selamak lamak tok bila taib merentah lgk calon dr pbb ya nang nya nentu, sik tauklah kali tok, mun dah dicalon nya kita terimak jak, berik ruangnya ngator kerja jadi yb sigek term, mun sik bagus terus hantar surat kpd cm pilih urg lain, tok kita ngepak sik tentu pasal calon ya bagus kah sik, kita kali lebih terok gik kali sik ditauk dirik kita pun, haidel kah, abg jemat kah atau sapa sapa pun, mun pande keluar dlm blog mcm tok udah semestinya urg yg pernah memberi sumbangan yang baik dlm masyarakat, tetapi ada individu tertentu sik puas hati kerana sidaknya byk kekurangan seperti lokek, sik pandedgn urg,angol, gisap gam, nak molah kerja bagus sik pande, tapi terer nulis dlm blog mcm tok ajak , coba terbitkan buku dgn skil mcm tok ada juak pendapatan,

    ReplyDelete
  13. Lingga,Lingga...Apa nak jd dgn Lingga...Sekiranya ingin jadi calon, berpada-padalah..Biarlah rakyat/parti yang menentukan.Bukannya dengan memburukan nama orang lain demi kepentingan politik peribadi...Kepujian harus diberi kpd wakil rakyat dahulu kerana banyak sudah pembangunan yang dibawa serta isu utama kawasan diselesaikan walau baru 1 term memegang jawatan sebagai YB.Kenapalah ada orang yang sanggup menjatuhkan nama YB yang sedemikian sedangkan rakyat amat mengharapkan YB sedemikian untuk membela nasib mereka lebih-lebih lagi yang di luar bandar..Ramai yang akan kecewa sekiranya pemimpin sedemikian disingkirkan...

    HIDUP USTAZAH SIMOI

    ReplyDelete
  14. hehehe isu jalan lingga stumbin .... cam ni nak basuh oiiii ... isu besar .. lama gilak aku dengar ..... tapi sik siap2 ... ya akan jadi isu besar kelak ..... mun ya dapat padam so senang sikit .... urang kampung dah muak dengan janji angat angat taik manok .... mcm2 lah lagik janji .. belum lagi janji nak molah jelapang padi ...... ya crita rohani ... kita embak isu tok undi MP kelak ....

    ReplyDelete
  15. kami mahu org baru , jgn org lama ... dah muak dgn janji-janji di taburkan ... susah org kampung nanti terpaksa tunggu calon baru 5 tahun lagi . Fikir-fikirkan wahai rakyat N23 , kemunduran atau kemajuan ... lupa nak cakap , ini crita benar , seorg insan bertanya kepda YB lama , dia nak tahu berapa jumlah ranting di N23 , YB lama boleh cakap tak tahu , ini ker seorg pemimpin . Malu lah ... fikir-fikirkan lah .... Hidup pemimpin baru

    ReplyDelete
  16. mun orang baru ya benar ikhlas dalam perjuangan pembangunan kenak sik di agak rakyat masa air acap di kampung, benteng runtuh di kpg hulu, jambatan gran runtuh, rh.pjg di pruan sampei gran sikda berair, jeraya berlubang di kpg sik d turap, ...tuk gago nak stand nganti simoi embak org minum kede kopi jak, tauk ndak siapa org di embaknya kah? 2x5 juak samasei jak kata org smanggang. kelak merik ko tanah k molah rumah pprt, merik suro kesi meja, kanopi k kitak org bisnes, pas ya berik rm50 ngan mbiak k nyuruh ngembak minum, sik kira air apalah. Kamek pemilih N23 Lingga ada maruah dan harga diri, kemajuan bukan untuk kamek tapi kemajuan untuk generasi akan datang. Generasi baru boleh menentukaN kerusi ADUN N23 Lingga milik siapa.

    ReplyDelete
  17. Salam semua..
    pilihan raya dah nak dekat..
    kami warga belia DUN N23 Lingga mahu perubahan setelah sekian lama berada di takuk yang lama. Kami mahu CALON BARU untuk perubahan samada lelaki atau wanita kerana yang pasti kami mahukan calon yang boleh mentadbir kawasan N23 Lingga. Sudah sepenggal diberi peluang,tetapi tidak merebut peluang yang telah diberikan.Apa nak jadi, sama-sama kita renung & fikirkan bersama nasib penduduk di kawasan DUN Lingga. Adakah kita ingin terus begini untuk hari yang mendatang? yang pastinya, calon yang sedia ada,tidak memenuhi kehendak rakyat..KAMI MAHUKAN PERUBAHAN...

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum & Salam satu Malaysia..

    Macam-macam cerita yang kita dengar sempena dengan pilihan raya yang akan datang tuk..cuba kita renungkan kembali, apa sebab pilihan raya tuk di adakan? Pilihan raya diadakan untuk RAKYAT menentukan sapa yang sidak pecayak untuk memimpin sidak dudi hari..
    Coba kita ingat agik kebelakangan dolok..pembangunan nampak di sri aman contohnya dengan Taman Panorama Benaknya, wap baru & mcm2 gk..kita perlukan pemimpin yang mcm tuk untuk memimpin kita & membangunkan kawasan,tauk cara bekerja & bukannya cakap kosong jak..tp syg, belum lamak berkhidmat di sri aman, dipindah..apa nak jadi??mun dapat, kita perlukan khidmat & ideanya yang bernas untuk membangunkan kawasan DUN Lingga..orang jati manggang gk yo..belajar luar negeri, pakar pertanian & ekonomi, bait hati..nang beruntung lah kita semua mun dapatnya balit ke kawasan kita..samalah kita fikir..

    ReplyDelete
  19. eh sekboh takurang nk pomot ex residen,simoi ngan urg luar mludam ya,semua gerenti flop,polah dolok jalan lingga ya,beribu dah duit abis k mbikik kete,kmk urg jati ctuk yg treus merinsak

    ReplyDelete
  20. bukan nak promote sapa2..tp kita perlukan pemimpin untuk atur semua ya..calon lamak dah diberik sepenggal..tapi?? kinek tok kita maok bangunkan kawasan & ya termasok dlm molah jln..ya adalah masalah nak?? so ktk ingat tanpa wakil rakyat masalah ktk dpt settle dgn ktk pun pegi ke pihak atasan??sebab ya lah gunanya WAKIL RAKYAT..mun ktk maok, ktk pun jd wakil..JANGAN TERLALU NEGATIF..sebab ya kita sik maju..

    ReplyDelete
  21. huh mun dah nya bgs glak masa nya jd res ya dpt nya ngusaha ngan yb cmni cara nk ngator jln ya,tuk udah masa keja 2 ari jak d cmanggang lain2 d kcg,nmpknya klak walhasil balik asal,remember d power 2 choose is in rkyat's hand,we'llc,suferred enuff,no more no more

    ReplyDelete
  22. Cuba kita pun duduk temernong sekejap ... kamek tok benar-benar marah ... masih ada org sik paham . Cuba kite pikir .. waktu jd YB ada ngabas kpg , waktu air nait besar .. ngabas jak . berik lah bantuan , bukan org lain rakyat YB pun . Hal benteng runtuh YB lama sik ada alternatif nak menyelesaikan masalah .. pantau lah . Kat gran sik ada air lamak dah crita ya .. dah madah rakyat dgn YB lamak .. jwp nya apa ? . Crita air d kwasan lingga , kadang2 sik ada air , lamak jauk dah crita tok ... masih sik ada jwpn , mcm nie nak mewakili rakyat , nak nyuruh YB lamak nambah 5 tahun agik ka , kalau saya tak sanggup ... fikir-fikirkan lah rakyat ... Rakyat N23 . Cuba kite pikir secara matang , kite cuba org baru .. kalau tak memuaskan , boleh diganti 5 tahun nanti ma . BARISAN PEJUANG RAKYAT...bnyk gik crita YB lamak kitak org sitauk ... pandei2 lah kita org menilai .. assalamulaikum dan salam 1 malaysia

    ReplyDelete
  23. Salam..rakyat berhak memilih sapa yang patut memimpin sidak..kmk org x perlukan org yang famous dlm parti ataupun politik tetapi seseorang yang dpt bekerja utk rakyat..think wisely..people first,performance now..

    ReplyDelete
  24. So sorrylah.hajjah bukan sik maok nerima kau lagi,sebab kau sik perform as yb,bercakap dalam dewan undangan negeri lagi terkapak-kapak.bila diajukan soalan pun terkapak2 juak.cam ne nak membela rakyat.naik rumah panjang pun gelik2.air dihidang sungguhpun kopi o,dikatakan harammmm.berziarah dengan orang bukan islam pun sik maok haramm.cam ne nak jadi wakil rakyat.SORRILAH..hjh cmoi.

    ReplyDelete
  25. Bagus Simoi di calon semula dr Awg bekas tentera ia.Masa nya jadi pengarah KEMAS dolok KP KEMAS datang dari KL sik di layan nya,bos sik di layan nya.Ia lah kontrak nya cuma satu tahun,sepatutnya 2 thn.Bisnes KEMAS semua di sapu nya.Mun nya jadi YB kita mampus masuk mulut buaya besar.

    ReplyDelete
  26. Hehehe linggo oh linggo … semua molah persepsi ….. kito urang jangan mudah lupak …. ingat sik masa di pegang daYak manggang…… sumo sik bebunyi & sik berprotes …. Tuyuk dan Paloi semua kito masa yo …… klakar di kedei nam seng lee ….. pas ya gago madah halal sik ….. kinek tuk bilo urang kito pun gago cari jaik urang …. nang udah adat kito…… urang kampong yang penjeles atau lebih tepat agik pendengki…..

    kito ingat sejarah sri aman… .. dolok disebut lemanak ….. lepas ya simanggang …. kes bong kicok jadi lah sri aman sampei kenek tuk….

    masa tahun 1980 an …. ada wakil urang kito bediri lawan holis tini ….. sik salah kito aji taho …. urang menjahamankan urang kito pun … ingat lah sejarah … abis beguni duit aji taho kito makan ……. masa DUN kito simanggang apo kito dapat ….. abis holis tini timbul mikel pilo …. mungkin mikel pilo urang kito banggo sebab banyak urang kito pandei nyabong, main olo…..… masa anak holis tini pun samo ….… bilo ngundi ajak datang …. ado muko dtg kampong…. bilo perancis adin pegi suro sekejap jak ngan meri makai kitai capi …. suko kito … lupak daratan kito sampei undi nait mejoriti 80%...... apo yang keturunan dayak banteng ya merik kito ….

    Sudin ... .. masa jadi risiden .... nang banyak polah nya ... tauk sik kitak brapa banyak kelas f kroni dapat ..... sudin mun sik jabuk ... jadi jago itit manok kambin ngan capi aja ... nasib bekaan dayak jabuk ..... lulusan luar negara sik semesti nya teror .... sinun blajar nanam epal ngan kiwi .... manggang ngan linggo limo pun susah nak tumboh ..... biarlah nyo di kuceng … dapat melok bini slalu …. masa jg risiden pun ujung minggu ke kuceng … kelak jd yb pocoi pocoi …


    Jemudin .... ya keja sohor apek ngan skandal nya balkis .... dah sik banyak bisnes nikam batu sembunyi tangan .... apo tauk urang meludam .... kito lupak sejarah kah.... sapo sohor apek yo ... jerayo ke meludam lalu ke stumbin linggo kah ... mun macam yo pikir2 lah ...

    Simui.... sigei jak kes besar jalan stumbin linggo sik siap ... siap ... jeraya di polah taun 1994 .... di turap dari bakong ke linggo .... pas ya pecah sia situk ... ya bukan masa simui .... bila dun linggo ado taun 2006 .... simui jadi nyapu taik .... simui satu hal juak .... pa kenak ko sik nyalak selalu .... ”ado aku nyalak tapi urang sik dengar” ....
    pa kenak ko sik beklakar di DUN baru ya .... hehehe lucu ... sik ado kito nanggar urang manggang ngan linggo jd pemerhati masa persidangan dun ... klakar kosong .... sik ado ketua jabatan pun urang manggang yang datang masa persidangan dun .... ya propaganda ... yg nampak urang kabong komando awi ado .... kito tauk sapo urang manggang pangkat tinggi juak ..... jangan kito tuk nganok urang ajak .... hehehe

    simui oh simui ....

    ReplyDelete
  27. It is not Hjh Cmoi false for his failure in Lingga. It is CM false for not giving equal change to the constituency in Sarawak. 30 years in power also cannot given equal treatment. It is not Hjh Cmoi should be replace but Taib @ Tok Uban.
    peace....

    ReplyDelete
  28. bykna sejarah c aman d tauk ktk org,kamek bedoa supaya orang2 baru molah pilihan yang betul tepat,sik rago bn or oposisi,munndak jadi macam org2 tua2 atas tuk, yang rasis,tipudaya,sik hormat org,menganggap org lain sik cerdik, wahai pehin sri mintaklah calon lingga kamekorang biar calon muda,fresh,bersemangat,mundapat,40 tahun ke bawah supaya nya sik korupted oleh orang orang yang megang pati pbb di sri aman yang rata ratanya bekas tukang jual ikan,konselar bekas driver,kuli survey,biaralah ada kelayakan benar2,yang penting hidup diberkat allah s.w.t

    ReplyDelete
  29. Salam..

    wahai urang manggang & linggo...udah gk ktk urg beranok-anok..sampei juak ktk urang tuk..
    sokong jak calon nak pilih oleh rakyat..
    mun ktk urang mcm tuk, sampei bila nak maju..
    bena juak..pilih lah calon yang muda & bertenaga..baruk kita dpt membangun..sepatutnya ktk urg dlm tuk klaka pasal pembangunan, ekonomi, pertanian..urg lain dah dtg ke bulan..kita agik manggang..malu aku baca komen segelintir dari ktk urg tuk..

    ReplyDelete
  30. malu konon ...dah lupa daratan ataupun lautan...calon bwh 40 hahaha kenak sik calonkan unai?
    Hehe idup pehin mat liuk

    ReplyDelete
  31. Saya WOLFVERINE ...Comen saya , binalah komen yg dapat membangunkan rakyat .. tok sik ada lain . nak nganok org ajak ... ( PENULIS COMEN simui oh simui )Jangan ingat kiter2 ini sik pandei mati oi .. kelak mun org sik ngampun dosa kiter , siapa nak jawap dalam liang lahat ... pesan sayer buatlah komen utk kemajuan rakyat N23 ... BARISAN PEJUANG RAKYAT .

    ReplyDelete
  32. amik calon ya simok,amik calon tok simaok...ada CM ngengkah urg melaya jadi calon ktk org kelak baruk ktk tauk

    ReplyDelete
  33. nak bepilih tuk mcm2 ada kan .. tambahan pula ada perang siber ... bukan satu blok .... sabar ye ... tuk nama nya politiuk .... siang bebulak malam betobat .......... siapa2 menang kelak kita sokong .... mun urang malaya susah juak ... takut kelak sami velu ...

    ReplyDelete
  34. hehehe mana komen utk kemajuan rakyat N23 lingga ... dah dekat nak mengundi tok pakei strategi....

    ReplyDelete
  35. Ajis. Ajis.Coba udah agik kerjo ngadu domba. Dah sik takut molah doso dak tuk. Dekat nok election tuk embak jak geng kau ke tanjung datu nun nulong bapak kau.

    ReplyDelete
  36. bena kata dirik (penulis simui oh simui) jgn mcm ya bah..kito sm dirik pun nak kelaee..apo ta kau yo..malu ku..haduii..aku tauk kau sapa..haha

    ReplyDelete
  37. hjh simui dah ngundur dirik,puas ati takurang,pilih bena2 calon takurang klak

    ReplyDelete
  38. Hjh simui tok ngundur dirik atau sik di pilih dak PBB agik..kompius aku.

    ReplyDelete
  39. Kata orang tua-tua, pandai 'bercakap' sik semestinya pandai bekerja kerana semua orang boleh bercakap kecuali bisu tetapi orang yang pandai buat kerja amat jarang ditemui.... dah puas ati tak urang ....

    dah puas ati kitak semua .... mun macam ya siapa2 di pilih kelak sik akan muas akan hati kitak kelak ....

    hjh simoi ... kamek sokong kitak ...

    ReplyDelete
  40. Awas.
    Sentiment kristian sangat kuat masa election ini.
    Melayu/Melanau beragama Islam jangan leka.
    Pilihlah undi anda dengan betul.
    Kalau silap anak cucu kita akan merana.

    ReplyDelete
  41. mari kita lihat siapa yang kenaaaaa
    Awg Jemudin
    Abg Shamsudin
    Anak Buani
    Adik Buani
    Anak Awg Sohor
    Anak buah Hjh Rohani-Haidel
    haaaaaa, pilih jak yg dikatakan akan stand ya,
    dapat di pakey sidak tuk???

    ReplyDelete
  42. hahahaha semua yo akan menjahanamkan agik BN linggo kelak ... sik kan menang pok .... mun nak nyebut sapo sidak tuk kelak kitak madah memburuk kan urang ... biarlah kito dengar samo-samo 6 april kelak .... semua yo akan lebih agik kejo menguntongkan dirik dari mantan yb .... sedangkan yb sik ada kepentingan diri just slow pun kitak bisin .. jgn agik nak ada kepentingan diri ..... uduh udah agik pok .... dun kito jak gago ... dun lain ilex jak ....

    ReplyDelete
  43. puas ati tak urang ...... awg jemudin awg kon .. gik aso tak urang ... anak tempatan urang mudam ..... sik ado agik isu jerayo linggo yo .... makin kayo rayo awg sohor .... agik aso kitak manggang ngan linggo ...mun sik maok awg yo ado caro lain koh ........ hehhehe

    KEHADIRAN seorang pesara tentera yang cukup dikenali, menarik perhatian pihak media yang membuat liputan pada majlis taklimat tertutup ahli-ahli Majlis Tertinggi Barisan Nasional (BN) dengan Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin, di Ibu pejabat Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) di Jalan Bako, Kuching kelmarin.

    Selain tidak berhenti-henti menjawab panggilan di telefon bimbitnya, lelaki berusia 56 tahun itu juga kelihatan menjadi tumpuan beberapa orang yang turut hadir di situ, yang menghampirinya terus bersalaman dan mengucapkan tahniah. Justeru, lensa kamera jurufoto akhbar kebangsaan dan tempatan yang hadir untuk membuat liputan acara dihadiri Timbalan Perdana Menteri, turut memfokus ke arah pesara tentera itu.

    Walaupun senarai calon BN Sarawak belum diumumkan secara rasmi, pesara tentera berpangkat Lt-Kol itu dikatakan sudah dimaklumkan mengenai pencalonannya untuk Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak Ke-10 ini, dengan beliau dikatakan akan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Lingga.

    Tiga hari lalu, penyandang kerusi berkenaan untuk satu penggal, Simoi Peri, mengumumkan beliau tidak akan bertanding mempertahankan kerusi berkenaan kerana mahu memberi tumpuan kepada kerja kebajikan, aktiviti keagamaan dan perniagaannya.

    Pesara tentera itu dikatakan anak tempatan di DUN Lingga dan fasih berbahasa Iban. DUN Lingga mempunyai 7,713 pemilih berdaftar dengan 4,815 pengundi Melayu/Melanau; 2,433 pengundi Iban; 431 pengundi Cina, 25 pengundi Bidayuh, enam Orang Ulu dan tiga kaum lain.

    BN Sarawak dijangka menampilkan 30 peratus muka baru daripada sejumlah 71 calonnya, dengan PBB selaku parti tonggak menampilkan muka baru paling ramai iaitu sekurang-kurangnya 10 daripada 35 calonnya.

    sumber:
    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/BNSarawaktampil30peratusmukabaru/Article

    ReplyDelete
  44. KItak org jgn pandei gilak nganok org . tok kisah sebenar ..... cuba kitak org pikirlah . Kamek sik maok memburukkan org . YB Simoi .. ada mengusulkan tanah di seberang , dah di******* - kenak kitak org sik bising .. mun sik cayak tanyak kat land survey , Duit peruntukan untuk masyarakat lingga , disalurkan sebanyak 1 juta . RM 200 k pulang ke baitumal , nie tuju 800 k lagik , kamek dgr peruntukan dah keluar 600 lebih K . Nie tuju duitnya , agik ada crita ... banyak . Kaum keluarga telah diberiknya RM10K untuk hari raya tahun yo .. org ya pun madah dgn org kampung .. kalau sik cayak cuba tanyak . Seorg yg pernah memegang title ustazah sik akan pandei bulak ... pikir-pikirkan kitak org pun .. jgn pandang org sebelah mata , jgn ganok org . Mun rasa kitak org pun pandei gilak .. stand lah jadi WAKIL RAKYAT ...tok lalu sik ada crita lain . nak nganok org ajak . Kepada sesiapa yg selalu nganok org , kamek berdoa cepat-cepatlah bertaubat . Pandanglah kelemahan sendiri , jgn pandang kelemahan org lain .

    ReplyDelete
  45. awg jemudin ya melano pun takurang nak tauk

    ReplyDelete
  46. sukati kau jak madah nya melano. nya ya melayu,mun bena pun nya melano apa masalah nya dgn bangsa? kau mun lagik bekira isu melano/melayu iboh jak kau gago nak kelaka hal politik. kau ingat melayu ajak ada dlm blog tok? mun semua org kitak org sik mauk sapa lagik dimauk ktk org? org milih wakil rakyat nak pande bekerja,nak pande berucap bagi ktk org..mun setakat tauk kelaka bahasa melayu swk and kelaka laut ajak gne nak kelaka di DUN gya? ingat speaker paham ka? Ktk org tanyak empunya badan kedirik apa ijazah dipegang nya.

    ReplyDelete
  47. Salam.Tahniah saudara AWG JAMUDDIN AWG.KON.we understand your mission by The big CROWN around you.you are succesful,we even know your next mission and we support you,but,dear AWG,The Grassroot do not support you except A/wang will change them......maybe,that is good they need A/Wang.
    The Grassroot is loosing a VISIONARY man like PAK DEN and PAK SAM...AKHIRNYA TERCAPAILAH IMPIAN SAUDARA AWANG,BEKERJASAMALAH DENGAN KERAJAAN PUSAT ORG SEMENANJUNG YANG DI GELAR LEPEH..AMIN~

    ReplyDelete
  48. Tak kisah siapa yang akan bertanding di DUN Lingga yang penting mesti seorang pemimpin yang memahami masalah rakyat. Seorang yang dapat menunaikan janji serta membangunkan kawasan ini tanpa dasar pilih kasih. Maksudnya bukan sesetengah kawasan jak yang dapat manafaat tapi semua,tak kira kawasan orang Melayu atau Iban.Yang paling penting perlu selesai isu Jalan Raya.., isu Benteng...Eletrik.. Jangan sesetengah kawasan jak yang ada Benteng baru... Kawasan lain banjir. Apa pun all the best kepada pemimpin yang akan bertanding di DUN Lingga nanti.

    ReplyDelete
  49. tahniah YB simoi.....kerana kembali....

    ReplyDelete
  50. hahaha'wait till d fat lady sings,simoi has d last laugh,hidup ajah simoi ,idup bn,idup bangsaku

    ReplyDelete
  51. tahniah kpd hajh cmoy yg d pilih semula utk btnding mewakili BN. smg bangkit semula & dpt memperbaiki setiap kelemahan yg ada. Kami mengalu-alukan anda..............

    ReplyDelete
  52. Salam tahniah!!!!!!!!!!!!!! Hjh Simoi bt Peri. Andai menang itu petunjuk dr Nya. pikul tnggung jwp ini dgn jujur & amanah. Salam 1 Malaysia.

    ReplyDelete
  53. Hidup BN! Mari sama2 kita rapatkan barisan. Undilah calon kita " Simoi bt Peri. SNAP & PKR............. Ada ku kesah!!!

    ReplyDelete
  54. anok2 pun ktk org simoi yo xdo nyo gago..janji nyo dh puas ati nipu rakyat n duit nyo masuk..ado nyo kesah ngn tak org yo....nyo gk nk ngumpui duit k mbak balo nyo g haji taun tok...keluago nyo kamboh jak mdh simoi spon cdak bradik yo g haji taun tok...duit rakyat abis k simoi nkayo keluago nyo jak....bak kto nyo kto dh miskin..ny ndak miskin duit mkn sorg....hahahaha...ksian ngga cdak linggo dpermainkn oleh simoi.....

    ReplyDelete
  55. Salam saudara dan saudari,
    Saya ingin menyatakan bahawa jikalau DUN Lingga masih lagi dimenangi oleh BN memang sahlah orang2 yang tinggal di Lingga dan kws2 yg sewaktu dengannya yg menggunakan jalan Lingga ya bukan manusia dan tidak bernafsu utk menggunakan jalan yg selesa. memang sukalah kitak org dgn jalan ya..Sepatutnya BN tuk perlu diajar juak...undi PKR pakei kita ngajar dak nya baru dak nya tauk...jgn sidaknya main2...dah berapa taun dipimpin oleh BN jalan ya sampei kinek tuk ari masih uzur...coba bah jgn sik dicoba..dah 30 taun Taib jadi CM...

    ReplyDelete
  56. jgn susah jln dah ada d plan dan dah lulus 50 juta>lambat cerita.ada parking dah projekya dgn org yang tertentu>klak kitak nanggar.apa2pun esok undilah bn.

    ReplyDelete
  57. YB kta tk merupakan org DUN N23 Lingga drk mpun dr N23 Lingga tk xd plh jln gk YB kta tk diam DUN kita ms kecik, yg salah dlm hal tk bkn YB kta N23 Lingga tk tp org besar negeri di atas ya yang bermasalah, jln DUN N23 Lingga tk dh brp belasan puluh tahun di pintak nait taraf knk tk brk nak nait taraf lps separuh drpd penduduk N23 Lingga tk pun nyokong Pembangkang dan selepas bahagian betong dengan bahagian mukah di tubuhkan nk..mun ktk org x cyk knk mukah lebih dengan betong lebih maju dr kita N23 Lingga tk??? Sebab peruntukan untuk projek luar bandar di tarit mbak ke cnun, maaf ha mun ada org mukah dengan betong baca komen tk, tp tk lah kenyataan yang kmk lihat sepanjang 11 thn kebelakangan tk.. yang perlu kita tukar bkn YB kita tk tp pucuk pimpinan negeri kta ya, dh lmk glak dh merintah negeri tk, smpey bebini dua kali dh ny, terbaru bini dkt sama umur dgn anaknya xpun cucunya.. pklh smpey bla gk nya nk merintah negeri kta tk sara road nya mpun, demak motor nya pun, suma duit rakyat,duit kta nya pun, hartany dh berjuta xkn x cukup agik, tp jln kt Dun N23 Lingga tk plh mcm jln simpan ajak.. Patutnya jgn mdh nk mlh bahagian yg digelar Agropolitan bgs srh cdak ya mlh sbg Taman Negara Lingga ajak senang..

    Kmk, Org N23 Lingga pun dan tk merupakan pendapat kmk mpun sepnjg 11 thn kebelakangan tk.. Mun ktk suma mdh simoi nipu duit rakyat pklh bahagian ni maju agik dr kita, Mukah dgn betong nk dibwh pimpinan BN, sibu x bh cerita sbb pembangkang DAP megang.. YB kita bna minta jln kita nait taraf tp bla CM mdh mlh jln di Mukah dengan Betong dlk nya x kn dpt bunyi juak.. Kta nekan YB kta tp yang byk mkn duit rakyat CM kita Taib M dgn DCM kita Alfred Jabu.. Paling kaya raya d srwk sapa CM kita TAib M.. Yb Simoi ni tuju kayanya.. xda kaya glak YB Simoi, Taib M, Duit berjuta, duit kta suma ya, sama juak Alfred Jabu.. Xkn x nmpak agik.. Kita N23 lingga mun pembangkang menang kita akan lebih gk ketinggalan dr tempat lain, blh coba selagik pucuk pimpinan negeri bertukar selagik ya lah dun kta mcm tk Ngundi tk riya phl Taib M bla nya tauk BN menang mlm ya juak nya angkat sumpah Jwtn CM pklah..
    Kmk bukan ngnk bkn nk aibkan sapa2 tp bnda tk dh terang lgk bersuluh, yg pimpinan negeri kta perlu berubah cri muka baru jd CM dgn DCM mun boleh biar org yang adil senang bkn ckp kosong ajak spt CM dgn DCM knk tk yang tauk mkn duit rakyat ajak..

    ReplyDelete