Saturday, October 23, 2010

Is Hailmi a THIRD FORCE leader in Sarawak ???

SARAWAK : Sejarah Tercipta - Persidangan 'Online' Gerakan Pembaharuan Sarawak (GPS)


Oleh      :  Pemikir
Oct 18, 2010
1. Pemikir mulakan dengan ucapan 'Bismillahhirrahmananirrahhim', Assalamualaikum dan salam sejahtera.

2. Pertama tamanya Pemikir mengucapkan Tahniah di atas penubuhan 'Gerakan Pembaharuan Sarawak (GPS)' secara rasminya pada 16.10.2010, yang pada masa ini menumpukan  perhatian khas kepada DUN N36, Semop Sarawak. Dengan penyertaan aktif sekitar 20 ahli dan pemerhati yang mmelebihi 30 ahli (412 rakan Facebook keseluruhan), persidangan di Facebook ini merupakan sejarah bagi GPS malah negeri Sarawak dalam membincangkan beberapa agenda perubahan terhadap Dewan Undangan Negeri (DUN) N36, Semop, Sarawak khususnya, dan Sarawak umumnya.

3. Pada peringkat permulaan, GPS hanya akan menumpukan perhatian terhadap  kepincangan kepimpinan, ketirisan wang kerajaan, serta pelbagai lagi masalah berkaitan di DUN N36, Semop sebelum melebarkan sayap keseluruh negeri Sarawak dan dalam proses pendaftaran ROS setelah mendapat jumlah ahli yang mencukupi.


 4. Persidangan telah membuat beberapa persetujuan telah dibuat seperti;
(Kepimpinan akan berubah setelah berlakunya persidangan dengan jumlah ahli yang lebih ramai dari seluruh negeri Sarawak)

NAMA KUMP    : "GERAKAN PEMBAHARUAN SARAWAK (GPS)"
Tujuan           : Memantau pelbagai perkara termasuk, kepimpinan, pengagihan projek dan   
                       bantuan yang sekaligus bertindak sebagai kumpulan pendesak dan 'penentu' 
                       bagi kepimpinan negeri Sarawak (Buat masa ini khas kepada DUN N36.) 
                       Juga merancang dan menilai kesesuaian program peningkatan taraf hidup  
                       rakyat Sarawak.

PENASIHAT      : Haderi Teras, Aini Bin Murni
PENGERUSI     : Mohammad Hailmi Sajili
T. PENGERUSI : Norhayati Ejang
TUGAS2 KHAS  : Annuar Ramli & Jamel Mohd Din & Pipit Sarawak
SETIAUSAHA    : Azman Hamzah (penerangan)

Wakil Kampung;
Betanak           : Annuar Ramli
Tekajong         : Abu Yazid /
Cikgu Shay Diari
Salah Kechil     : Hartini Kassim / Cikgu Jefri Jalani
Penibong         : Mohd Faizal Rafie
Penuai             :
Sebakau           :
Penipah           : Muhammad Kamaruddin
Bruit               : MTMY
Saai                : Taib Kipli
Kut                 :
Semop            :
Semulun          :
Lebuk Lalo      :
Bekakong        :
Bintangor       :

ISU;
1. Memorandum penolakkan kempimpinan Asfia di N36
2. Jalan Raya
3. Air Bersih
4. Nama 2 anak Jati (cadangan calon)
5. Bantuan Khas untuk pelajar yang masuki Universiti
6. Menghapuskan ketirisan wang projek / Bantuan
7. Menghapuskan KRONI dalam pembahagian bantuan
8. Klinik kepada kampung yang layak

9. Sekolah Menengah Tun Abdul Rahman (SMKTAR), di Pulau Bruit

P/s: Segala isu dan perkara di atas masih dalam perbincangan. paparan di sini sekadar mendapatkan maklum balas ahli yang terlibat.

Also read:
* Do we need a THIRD FORCE in Sarawak???
* We can't trust politicians from BN and PR???
* Shahrir, thanks for the RM1 million but where is your apology?
* Asfia & Norah - Please take note of this !!!
* Today is Oct 01, 2010 ... prove to all that you are not lying
* Klinik ??? Satu respon kepada blog ini???
* PKR tuntut klinik dan dewan di Kpg Penipah
* Kampung Bruit bawa kes ke mahkamah rakyat

214 comments:

  1. Bagussssssss.... Kalau pemimping no sik perform di sarawak tok. ganti jak ngan org lain. sapa sik dapat moleh kerja ganti.

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah semua ini akan dimuktamatkan dalam masa terdekat setelah pertemuan dan persidangan sebenar di buat. Sudah tiba masanya ada gerakan yang memantau perkara perkara seperti di atas agar peruntukan dan kewangan kerajaan tidak dibazir begitu sahaja.

    Mengheret mereka yang bertanggungjawab terhadap ketirisan wang rakyat ke muka pengadilan juga menjadi matlamat GPS.

    Sekadar penjelasan GPS mungkin akan berubah nama atas nasihat oleh ROS. Thanks

    ReplyDelete
  3. udah gik polah keja sik pekdah tok.....tang jaga jak anak bini sia......iboh gago hal urg bah....

    ReplyDelete
  4. Saya bukan tak suka politik. Namun untuk memajukan bangsa adalah melalui penyertaan dalam bisnes bukannya penyertaan dalam politik. Orang terkaya di dunia dan Malaysia bukannya orang politik tetapi orang bisnes. Malah orang poltik selalu tewas dengan orang bisnes. Akibat terlalu berpolitiklah menyebabkan melayu dan golongan bumiputera mundur. Memang diakui mereka maju dalam pencabahan idea. Namun hakikatnya mereka tidak mampu dalam melaksanakan idea tanpa bantuan golongan bisnes. Di sinilah mereka selalu terperangkap dalam memajukan bangsa atau membantu golongan bisnes dalam memajukan negara.

    ReplyDelete
  5. cuba lah ko ubah pb ya odeeen... cakap tak guna akal. kalau tak ada kuasa politik mcama mana nak buat business. sebab politiklah projek ditindas oleh orang politik. kalau ini tak berubah sampai bila orang kampung ak boleh buat business.. ko ya nak promote business ko jak...

    ReplyDelete
  6. ya betul... business banyak tai semua diseleweng sidak politik sia. nak buat bisnis kena betukan politik dulu. Odeeennnn negara tak aman politik boleh buat bisnis ke...

    ReplyDelete
  7. Asfia sekarang sdang rampas tanah orang kampung. tanah yang tak bertuan diberi kepada poh Zhen... tanah orang kampung nak bagai sama rata... apa punya gila..

    ReplyDelete
  8. tok bukan hal orang pok. mak bapak beradik n sepupu sepapt aku di pb sia.

    ReplyDelete
  9. Kita telah melalui fasa kehidupan yang memeritkan d PB. Biarlah kita menyuarakan hak kita untuk pembangunan PB walau dimana kita berada. Tempat jatuh lagi dikenang.

    ReplyDelete
  10. salam..ini satu petanda yg baik!!! good job!! apa kata kita ubah pemikiran belaci2 dan konco2 asfia ni..sungguh "biadap" dia org ni..tak tahu apa2 tentang permasalahan pulau Beruit tk payah lah nk bersuara...takut hilang kerja or "income" kot..Ooppp!! tersasul lh plak hehehe

    ReplyDelete
  11. Salam...segala kepincangan yg brlaku d dlm politik tanahair & setempat prlu diberi prhatian...WR dipilih sbg prantara antara rakyat & pemimpin...bkn mudah kt nak jmpa pemimpin. Ikut kata Datuk Seri Idris Jala, sejak 1997 sehingga 2009 hutang Malaysia tlh brtambah dr 90 billion kpd 367 billion...sy rasa angka tu trmasuklah bajet2 yg tlh dumum & dluluskan tp x prnah diagihkan secara telus kott...Itulah puncanya PB x prnah mmbgun, maju jauh skali...sbb pruntukan yg diberi salah masuk ke poket...x selamanya pemimpin begini mndpt tmpat d hati rakyat...hanya konco2nyer je yg msh setia brdiri d blkg sbb takut poket mrk bocor...

    ReplyDelete
  12. kalau nak kaya masuk politik dan mengabaikan nasib rakyat.BERHENTI.Kalau nak bisnes bantu rakyat setuju.Kalau nak politik dan bisnes sekaligus, pilih antara satu.Dulu2 orang kerajaan dipantau kalau buat bisnes,sekarang dah tak larat lagi, kerana orang politik juga sibuk berbisnes.bisnes lagi hebat pegi seantero pelosok dunia.

    ReplyDelete
  13. marah nampak Odeeennn.

    ReplyDelete
  14. o.o tedah..desperate benar duak kitak orang tuk nak berebut jadi YB.

    ReplyDelete
  15. mun utang dah utang lebih 100 persen meningkat kenapa budget 2011 nak bina warisan 100 tingkat.budget 2011 macam atas kertas ajak.mcam nea cerita, bayar utang cepat.masalah rakyat tak berumah, menggangur, isap dadah, buang anak, mencuri, merompak, membunuh aturkan.nak gago bangunan tunjuk langit, sapa nak pakea.tanah di sarawak luas, berik seekar seorang kpd rakyat sik bertanah, lebih bagus.suruh ambik jak sendiri, sik salah, hak rakyat.

    ReplyDelete
  16. Inilah satu satunya projek dengkal/bodoh MHS.....dah kemaruk sangat nak jadi YB Pulau.....Poraaaaah lah kah kah kah kah hihihihihihi

    ReplyDelete
  17. itulah bangsaku...tak dapat tolong bangsa sendiri..menjatuhkan lagi ada...apa salahnya MHS & GPS tu...cuba buat sesuatu yang baik utk PB..fahami dulu asas apa yang hendak diperjuangkan, ini tidak..biasa sgt nak memburukkan org...belum tau hujung pangkal dah mula melatah tak tentu pasal....hai patutlah sampai org tertinggi negeri cakap terang2...org PB tak nak berubah sebab tu lah mereka miskin ???? jadi saudara2 kena fkr2 kan statement tersebut...apa salahnya kalau cuba berubah...dgn cara sendiri...kalau MHS nak jadi YB pun apa salahnya...bakal YB yang berjiwa rakyat...ok apa ??

    ReplyDelete
  18. Selama 50 tahun negara merdeka kita tidak diajar cara bisnes.Walaupun kuasa politik kita yg pegang. Malah kita hanya diajar untuk berpolitik dan mengekalkan kuasa serta sentiasa bergantung kepada bantuan kerajaan(orang politik). Sebaliknya kaum lain seperti Cina(maaf cakap) sentiasa diajar buat bisnes sejak kecil lagi. Dan kesudahannya mereka menguasai ekonomi berbanding kita yg berada ditampuk kuasa. Jelaslah pendekatan menguasai politik(kekuasaan) yg kita guna pakai selama ini tidak berjaya menjadikan kita maju dari segi ekonomi. Dan akhirnya kitapun menyalahkan mereka dgn alasan kita terlalu beri banyak peluang kepada kaum ini sehingga mereka kaya raya. Itulah alasan basi yg sering kita ulang2 di mana2, di media atau di telinga org kita.

    Jika kita terus mengguna pakai kaedah lama seperti hanya berpaut kepada kekuasaan politik kesudahannya tetap sama. Bak kata pujangga jika kita melakukan perkara yang sama hasilnya kita akan dapat perkara yg sama juga. Jika kita inginkan kekuasaan politik dan berusaha menguasai politik, maka itulah yg akan kita dapat. Jika kita inginkan kekuasaan ekonomi dgn penyertaan kepada ekonomi maka itulah yg kita dapat. Fikir2kanlah...sedarlah usah lagi memandang ke belakang dgn berpegang kepada kaedah lama. kita dah menguasai tampuk kuasa, perlukah kita terus mendidik org kampung terus berpolitik dan terus meminta bantuan daripada lain(orang politik)?

    ReplyDelete
  19. bakal YB hendaklah yang berjiwa rakyat.jangan dah menang, mata hidung sik nampak.kenak milih YB macam ya jadi wakil di dewan, suruh toyol jak cakap masalah kitak orang.

    ReplyDelete
  20. Ada jugak katak bawah tempurung di sini (penyokong asfia la tu). hehehe bukan MHS yang akan jadi calon tetapi orang lain. Kalau tak caya tanya MHS sendiri. ada dua nama calon dengan beliau.

    So balaci asfia usah sibuk

    ReplyDelete
  21. pbb bruit da polah statement support dsa?

    ReplyDelete
  22. tu geng balaci.. hanya ajk ajk je tu...
    yang lain tidak. kalau yelah betul, tak kan ramai dah daftar PKR.

    ReplyDelete
  23. AR..SLC..LAN Nok apa diberi kitak orang ya ngan orang pb..(buah fikiran) ajak..sik boleh pakey, nangkap ikan, sik boleh pakey nanam padi, sik boleh pakey meli beras,garam,gula,belacan....

    Beri ajak buah fikiran ngan emak-bapak / saudara mara kitak empun ajak (ada juak yang sik maok nerimak)..apa lagi orang lain.

    Sika sedar nok saudara-mara kitak oranglah molah BN (Calonnya) menang ya.!Daripada agik teragak-agak bunyinya bagus masuk pembangkang / bebas terus..baru boleh percaya..!!

    Ini tidak nak tumbang DSA lah.. tapi sokong BN lah apalah macam cerita penglipulara ajak..!!

    ReplyDelete
  24. Orang luar jangan campur boleh. duduk je ko d ck ya. bukan pengundi n36 pun.

    ReplyDelete
  25. Oii..lan ..kesian bunyi kau..nak larang orang. Laranglah boleh sik lan.. Kami orang ck ka, cbu ka, kch ka, kl ka, singapura ka, london ka, suka ati kami lah..kenak lan.. sik pernah keluar kpg (atau jarang2)..kesian..kukap ramah mak mo lan..!

    ReplyDelete
  26. jgn jak cakap tidak serupa bikin.....
    kita lihat lah nanti.....2x5 juga akhirnya.....

    ReplyDelete
  27. hehehe.. kurang kurang adalah orang pulau yg jadi yb. kalau dia kaya pun orang pulau juga, sekarang ni yb kaya dia bawa semua duit peruntukan dari pulau bruit keluar. tak sedar lagi ke?

    ReplyDelete
  28. Manok Punai

    Belaci2 asfia x sedar diri org luar mok msk cpr hal cdak PB tok pa hal..Adillah udah gik ko ngeripak ya..kenak buang keja ktk ya klk...srt warnig dh smpi pok..x jerak2 gik ko ya pok..hahahahahaha!!!!

    ReplyDelete
  29. patut juak sik maju,adakah pemimpin dikutuk?tok orang kita,mun disuruh jadi ketua persatuan pun sama.kebas duit rakyat.he he he he hi hi hi hi

    ReplyDelete
  30. Odeeennnn negara tak aman politik boleh buat bisnis ke...?

    Jawapan: bisnes tetap berlaku meskipun negara tak aman. Misalnya di Iraq, afghanistan dan Pakistan. Bisnes senjata berleluasa di sana. Malah negara pengeluar senjata spt Amerika, Rusia dan Jerman mengaut keuntungan besar melalui penjualan senjata di negara yg sedang berperang, negara yg akan berperang dan negara yg sedang menguatkan pertahanannya spt Malaysia.

    Malah bisnes perubatan, makanan dan barang keperluan lain di negara bergolak dan berperang terus mendapat tempat.

    Jadi bisnes berlaku tidak mengira tempat dan situasi. Namun penguasaan politik tidak akan berlaku dalam keadaan negara yang tidak aman. Fikir2kanlah.

    Sebenarnya banyak yg saya nak komen tapi cukuplah.

    ReplyDelete
  31. lailahhaillah.. apa ke banggang Odeen ni... kemaruk sangat nak buat bisnis. kalau kat iraq tu orang tak kata buat bisnis. itu kena buat sebab fardu kifayah, jual apa yang ada. tak ada untung pun. kalu untung pun opastu kena bom. ko tak payah nak promote bisnis ko kat sinilah odeeennnn kalau kemaruk sangat nakbisnis dan ko kata hebat sangat bisnis berentilah kerja cikgu tu.

    ReplyDelete
  32. Apa lari tajuk odeeenn ni. bisnis tempat lain bro. masuk sini, kuar tajuk plak. buat orang menyamah jek ya.

    ReplyDelete
  33. Hahaha..Inilah akibatnya bila kita terus dirasuk fahaman politik yg sempit. Belum jadi YB Mohd Hailmi sudah ada penyokong yang fanatik.

    Komen saya di sini bukannya ditujukan kepada Mohd Hailmi tetapi kepada sesetengah di sini yg saya dapati sejak akhir2 ini begitu sensitif dan seolah2 menuju ke arah fahaman politik fanatik. Saya sengaja utarakan bisnes kerana masalah utama bangsa kita ialah ekonomi bukannya politik. Malah ia merupakan agenda utama dalam persidangan UMNO baru2 ini.

    Saya bukanlah ahli bisnes dan bukan pakar ekonomi. Namun kalau kita melibatkan diri dalam bidang ini insyaAllah mungkin suatu hari nanti kita boleh jadi ahli bisnes dan pakar ekonomi.

    Jika terus bersikap seperti ini bagaimana nak ubah nasib bangsa? Percayalah orang kampung tak akan dengar apa kita cakap tapi mereka akan lihat dan ikut apa kita buat.

    Jika ada yang tersinggung dengan komen saya maafkan saya. Kerana siapalah saya ini hanya seorang rakyat biasa bukan pemimpin yg semua katanya betul belaka.

    ReplyDelete
  34. Odeen stupid..hahahahahahahahhaahah

    ReplyDelete
  35. SALAM..BESTNYE I BACA KOMEN U ALL..BUT SAYA TETAP MENYOKONG BISNES AND POLITIK..TETAPI SUDAH SEMESTINYA KEPADA BISNES..MENGUNTUNGKAN KITA SENDIRI..PERCATURAN POLITIK PUN KITA MESTI SENSITIF JUGAK ASALKAN JGN MENYENTUH ISU PERKAUMAN..MEMADAI..TP JIKA SEORANG PEMIMPIN TU TAK IKHLAS MENJALANKAN TUGASNYA SO KITA SBG RAKYAT BERHAK DGN SIAPA YG KITA UNDI..TP ORG LAIN YG KAYA..............BERFIKIRLAH SECARA KRITIS

    ReplyDelete
  36. ada logik pa di padah 10:22pm. dalam kita gago berpolitik, jangan lupak kita ber'ekonomi' kerana biasanya sidak yang kuat ekonomi la yang menggunakan ahli-ahli politik sebagai boneka sidaknya.

    ReplyDelete
  37. apa perkembangan terbaru gps tek? dah tidur?

    ReplyDelete
  38. tok lah gaya orang kuat nak jadi yb, tapi biasanya orang nok ghairah gilak nak jadi yb, bila dah dapat....habuk pun takdak. Mun jadi yb pun, kelak nya akan nganok yb-yb lain (berkelahi among yb berrebut jawatan, dan seterusnya........berkelahi......kerana nya rasa nya ajak betullllllll)

    buang masa ngan orang kedak tok

    ReplyDelete
  39. Hahaha lucu juak ada, kesian juak ada dengan sidak yang bercita-cita nak jadi YB ya... jadi ketua kampung bolehlah...mun sik jadi kepalak kerja kayu balak kah hehe.. Kelak jadi YB macam tunggul jak hehehehe.. membisu kenak tekanan...huhu Politic is money, money is politic... duit cukup sik? huhu

    ReplyDelete
  40. melayu ada x pok pemikir??

    ReplyDelete
  41. CM senang di bulak oleh geng2 sidak asfia and awag tengah. koncep rakyat dibulakan sidak didahulukan. Asfia,Awg Tengah,Nordin,Awg Bamee, Abu Seman & seorang dua lagi harus d tukar.

    ReplyDelete
  42. EH EH...ceredit mulutnya.. berik cabik baru tauk!!! Mun sik tukar ajak sidak uy dengan u. kelak u (11:43) jadi YB sia, memang kelam kabut hehehehe KESIAN!!!! Odenn kah? Manok Punai kah?

    Manok punai mun di beri jagong campor cap apek lalu diam nya...

    ReplyDelete
  43. si pemikir boleh arap... jangan khuatir 11:39am. nya da lah pemikir. so, nang keja nya berpkir untuk kita semua. yg lain semua bodo bodo. tepaksa lah si pemikir berfikir untuk sidak yang sik pandey berpikir.

    ReplyDelete
  44. org kpg nak jd YB juak he2....bukan setahun 2
    kpg PB ya....bruk tauk dgn kpg akhirnya 2x5 juak kita lihat lah nanti..lum jak pa2 dah pasang angan2 hu2....nak kaya

    ReplyDelete
  45. Si Pengumpat....
    Si Tenggang Moden....
    Si Pemikir Kolot....

    1) Pucuk pimpinan BN tidak akan memberi tiket kepada MHS kerana beliau merupakan kaum lelaki yg terdiri dari sejenis lelaki yang menyepak bola dan menjaringkan gol kepada pintu gol ciptaan sendiri...

    2) BN tidak memilih Si Tenggang moden...begitu juga dengan DWD...kononnya MHS ditawarkan kerusi N.36 Semop..

    3) Seperti Si Tenggang yang lupakan kampung halaman..bekerja di tempat asing...punya kedudukan tinggi+pangkat...tetapi miskin dgn adat...

    ReplyDelete
  46. Si Pengumpat
    Si Tenggang Moden
    Si Pemikir Kolot

    ***wife di terengganu / berasal dri terengganu***
    ***anak bersekolah di mana adakah di PB?***
    ***rakyat di PB tidak akan menjadi senang***

    HANYA USAHA BN, ADUN, MP yang akan membawa kepada kemajuan di PB

    KERANA...

    BN telah berbelanja BERMILLION dan akan berbelanja BERBILLION untuk pembangunan & kemajuan PB...

    untuk SI PENGUMPAT MHS...
    berapakah yang telah dibelanjakan selama 15 tahun di PB?

    ADAKAH SI PEMIKIR KOLOT AKAN MENGGADAIKAN MASA DEPAN RAKYAT PB MEMBUANG BERMILLION..BERBILLION SEMATA-MATA UNTUK SI PEMIKIR KOLOT MENJADI WAKIL RAKYAT DAN SUPAYA BAPA BELIAU BERASA MEGAH TERHADAPANYA????

    jadi pembangunan PB tidak akan dapat dilakukan menerusi politik mengumpat di blog....

    dan ingatlah bahawa angkara fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan...

    RASULULLAH SAW BERSABDA...
    "manusia terburuk di hari kiamat ialah mereka yang bermuka dua. iaitu tukang fitnah. dia dtg pada mereka dengan suatu muka dan datang dengan yang lain dengan muka lain pula, di hari kiamat akan berlidah dua dari api"

    ReplyDelete
  47. Maharaja Pulau UtamaOctober 27, 2010 at 7:23 PM

    Maharani Pulau Utara, jangan tuduh sebarangan. mun setakat nak nganok pemikir ya bodoh ka, angan-angan ka, ataupun sik sedar ke dirik, masih ok lagi.
    jangan la you tuduh nya ya termasuk dalam group al juburi. ney bukti u????

    ReplyDelete
  48. hhhrrrmmmm....tepuk dada tanya iman..sudah terang nyata bersuluh..kuman di PB nampak..gajah di depan mata tak nampak...n MHS ada bukti ke mengatakan WR sekarang mcm tu?

    so...adakah GPS di ditubuhkan secara rasmi? nO. pendaftaran group GPS? n lastly office bearers???
    silalah jwb wahai si MHS...

    ReplyDelete
  49. Maharaja Pulau UtamaOctober 27, 2010 at 9:18 PM

    Pemikir nak memberi bakti kepada tempat kelahiran. nya dah merantau. jadi nya dah niat giney sidak di perantauan molah kerja. sik salah nya nak embak metod-metod yang difikirnya bagus untuk dilaksana di bruit.
    berkenaan GPS, bukankah pemikir dah madah masih lam perancangan. maka, lagik masih protem. kelak-kelak daftar la.

    ReplyDelete
  50. Manok punai bersuara:

    Maharani Pulau Utara..mulut mcm longkang..awak apa tau..tau kutuk org je bodoh,paloi kamu ni..bgs MHS ya berjuang utk rakyat N36 yg ditipu oleh Janggut selama ni..duit berbillion sebelum tok cnie tuju?? ney pembanggunan dr duit ya?? masok poket janggut n the geng pok..bgs kau ya diam jak kutuk org x fikir dolok...entah2 ktk pon ada share juak ngan janggut..stupid fuck!!!

    ReplyDelete
  51. Manok Punai

    Maharani Pulau Utara Menjawab:

    yang penting saya tidak menggunakan bahasa yg mencerminkan diri sebenar awak! so mulut awk la yg berbau longkang...aka mulut longkang!

    dah la mengumpat..menfitnah..mati2an pertahankan MHS..tak kisah la awk nak pertahankan dia..tapi jgn mengumpat dan menfitnah...awk tu berkomplot dgn MHS laaa..ada hidden agenda! sigai dua seperagai..

    ReplyDelete
  52. Yaaa betul saya sokong Maharani Pulau utara ya.. MHS baru muncul lalu berangan nak memajukan PB..Buat fitnah sana sini, cadang WR baru konon.Salah cara ya pok. Nak jadi YB konon atau nak menonjol makei blog.. publisiti murahan? Sebelum tok nakpa polahnya?

    Manok punai jangan ikut emosi.. sabar jak. Pesan MHS jangan melawan arus. MHS ya baru dua tiga hari tuk muncul lalu nak ngereco pheeyyyy.

    Jalan terbaik, kita kerjasama untuk memajukan kan?

    ReplyDelete
  53. Lai Katong...terima kasih di atas komen anda

    Maharani Pulau Utara Menjawab:

    "orang yang bijaksana ialah orang yang benar2 mengenalpasti punca sesuatu masalah itu, serta bersedia membantu mengatasi dan mengurangkan masalah2 tersebut; dan bukan pula berbuat sebaliknya"

    jangan fikir hanya budak dari kampung penipah anak tempatan, Cina di Daro pun anak tempatan, Cina di Bintangor pun anak tempatan,

    SEBAB...

    N36 SEMOP..merangkumi kpg2 di bintangor, RH di Mupong, Telok Gelang, Berangan dan Melanau di Paloh dan Bintangor semua mereka adalah anak tempatan...lebih ramai lagi dri pddk kpg Penipah..
    Biar Si Pengumpat itu berdiri di Pilihan Raya akan datang dan menganggap Kampung Penipah itu sebagai N.36 SEMOP ..

    KALAU BELIAU MENANG DI KAMPUNG PENIPAH SENDIRI..KITA BOLEH MENGISTIHARKAN BELIAU ADALAH ADUN N.36 SEMOP...SILALAH TURUN BERDIRI..

    ReplyDelete
  54. Maharani P**** Utara..
    Soalan-soalannya:
    1) Siapa yang paling layak menjadi ADUN N36?
    2) Adakah Paloh itu terletak dalam DUN Belawai @ DUN Semop?
    3) Bukankah isu disini Anak Tempatan. Mengapa perlu dibangkitkan perKAUMan?

    ReplyDelete
  55. Maharaja Pulau UtaraOctober 28, 2010 at 12:43 PM

    "pemikir ialah orang yang benar2 mengenalpasti punca sesuatu masalah itu, serta bersedia membantu mengatasi dan mengurangkan masalah2 tersebut; dan bukan berbuat sebaliknya"

    ReplyDelete
  56. Hehehehe... kurang kurangnya penipah tu dalam DUN semop... ni rumah kat kuching apa cerita dengan dun semop. alamatnya lima tahun sekali lah melawat.. ulang suara melawat kawasan.. bukan balik ke kawasan sendiri.. ulag suara melawat.. sila tafsirkan melawat VS balik kampung atau kawasan.

    heheh

    ReplyDelete
  57. MHS mengarut lebih banyak dari berfikir.. jangan melawan arus... Orang kampung sik baca blog. kayu blok tauk lah... hahahaha belacan!!!

    MHJS ya udah dicadang oleh Wahab Dollah..udah kenak reject.. sama dengan Reject Shop!!!!!

    ReplyDelete
  58. Maharaja Pulau Utara.,....
    Maharani Pulau Utara......
    dua ekor anjing aspia telah menyalak2...
    menuggu hadiah seketul tulang dari si janggut....
    salak sana salak sini...bgs pergi hutan nun atau jaga kebun dari kna ratah dek babi hutan...
    klakar tinggi mcm langit tp xsedar diri macam selnit...badak aspia eh naen dun gak...badik..
    bahlol...utak senisik ngah kabut gan mei besapor taie...

    ReplyDelete
  59. Maharani P**** Utara..
    Soalan-soalannya:
    1) Siapa yang paling layak menjadi ADUN N36?

    SUIB BASNU?BEDIHI?JAPAR KARA?MOHTAR?
    TEPUK DADA TANYA SELERA...
    ASPIA BGS JADI TUKANG KEBUN JAK..
    SUIB DUN BADIK KEMAN DUIT TO KPG MAK TAO...
    BADAK MNAK PROJEK DUN PROJEK KINAH...SAMAH ALAH BABOI GAK MEI MILIH BAK KUN..
    DENG MLO INAN KUBH GAYA NYADIN TELO BAK INAN..ANUM MBEI AROH MBEI..
    ANAH BUYAK TENAWAN ALAH TERSENARAI BAK NYADIN ADUN N 36 AMAU DUN..
    ASFIA EH NANG MBEI GUNAH...DAO DUN NYADIN DARAK AGIK UMIT SABEI UDAH AYENG MENYUSAH TENAWAN MAK..
    MEI SEDAR DIRIK DENAH..
    BAK BELIUN..PARONG BUSONG...
    MATAI LAWAK MAK ASPIA DUN..

    ReplyDelete
  60. Siget payau jangan merapu.. apa yang dikatakan oleh maharani dan maharaja adalah hakikat sebenarnya... 3:24 pun macam orang nak kemarok duit jak.
    Biar kita semua menyokong Kerajaan yang sedia ada. Asfiapun dipilih oleh kitak orang juak.. kalau komplen umpama meludah dan dijilat kembali.. betul tak?

    Lagikpun apa yang kita sembang-sembang dalam blog tuk macam orang kelar dalam kelambu jak.. orang lain sik dengar..berapa orang jak orang kampong di semop, di penipah , PB ya celik internet?
    Fikir-fikirlah..asal jangn berfikir macam PEMIKIR huhu..

    ReplyDelete
  61. betul, nang sik ramey. tapi tetap memberi impak kerna sidak yang berjuang dalam alam siber tok akan berjuang di alam nyata juak. akan berkempen dengan orang kampung.
    mun alam siber tok sik penting, najib sik akan ada blognya pun. bodo. nampak benar pbb tok bengap. patut la pbb ya ditunggah urang parti-bengap-bengap. madah nak bekempen dalam siber tapi sik nampak-nampak bala tentera sidak parti-bengap-bengap tok.

    ReplyDelete
  62. Lai katong said...
    berapa orang jak orang kampong di semop, di penipah , PB ya celik internet?
    Fikir-fikirlah..asal jangn berfikir macam PEMIKIR huhu..
    kenyataan yang merendahkan org PB..
    lai katong utak mo senisik ngn gan?
    uno bukti ngh statement mo dun?
    mo eh to gan?
    ngadan lai katong...mei katah bak tatong wai...
    glongan wak alh mo ehlah batah menyusah anak bangsa dbei..udah senang lupa diri...
    mendah mendan mo eh nah sdr nah..
    mo eh aso aspia wai..jno ong gya tulang bik dun ngh mo? lai katong mei gunah2..dao nak en lai ngadan mo dun en duyong katong dao gk..
    lai katong@aso aspia...
    hahahahaha... bak beliun bak parong mo duyong katong..sak taik ko gatong...

    ReplyDelete
  63. 2x5 juak nya tok......sik pernah pulang kpg pun....dah betahun pun PB ada cadangan selamak tok....cuma baru tok mimpi nak jd YB kasian....akhirnya 2x5

    ReplyDelete
  64. Maharani Pulau Utara Berpesan...

    Jika Ada Masa Silalah Baca Artikel Saya...

    1) Why HAILMI Akan Kalah Kalau Berdiri Sebagai Calon Di Penipah Kampungnya Sendiri ???

    2) Kenapa Pehin Sri Ketua Menteri Tidak Akan Memberi Tiket BN Kepada HAILMI ???

    3) Mengapakah PBB-BN Membenteng Kawasan Melayu-Melanau Dengan Begitu Rapi ??? Dan Mengapakah Calonnya Ditentukan Ketua Menteri / Pengerusi PBB ???

    Maharani Pulau Utara...
    "Dimana Kelentung Berbunyi, Di Situ Kerbau Tinggal Diam"

    ReplyDelete
  65. Nujum Pak CengkerikOctober 29, 2010 at 8:41 AM

    Maharani Pulau Utara adalah janda. ditinggalkan suami sejak sekian lama. anak berapa ye? hehhehehehehahahahhaahuhuhuhuhu.....

    ReplyDelete
  66. Hakikat tetap hakikat...mei kenah deny..
    mo ido aso sai?... aso MHS?!!!! Mo du nah!!!!
    Matai lawak....

    ReplyDelete
  67. Fuh, meriahnya!!! Inilah keburukan politik kepartian sejak dulu lagi. Inilah politik(demokrasi) ciptaan barat yg telah sebati dalam jiwa kita selama ini. Akhirnya kita bergaduh sesama sendiri. Inilah yg barat rancang sejak dahulu lagi. Sudahlah.. Tunggu je pilihanraya. buat je apa yg patut.

    ReplyDelete
  68. Muka dan penampilan MHS lansung tidak menyakinkan untuk bergelar YB apatah lah pemimpin...Yakkkkkkkkkkkkkkkkkksssssssssssss......tak layak langsung...jadi bomoh kpg bolehlah....sudah-sudahlah MHS...bertaubatlah lagi...ngajar jak sia...

    ReplyDelete
  69. Muka ayah Hailmi, Sajili merupakan muka yang paling HITAM LEGAM di Pulau Bruit..malah yang paling HITAM LEGAM di seluruh N.36 Semop.

    Orang Melanau terkenal dengan kulit yang putih jernih dan wanitanya cantik dan molek, tetapi wajah seseorang adalah cerminan bagai kalbu dan hatinya.

    Kalau hatinya baik dan mulia..mukanya akan menjadi jernih walaupun ianya berasal daripada kaum yang tidak cerah kulitnya.

    Nabi kita mendidik BILAL yang berasal dari Afrika yang dihiasi oleh akhlak sopan santun yang baik. Zikrullah di bibir dan hatinya..maka wajah BILAL menjadi manis dan menarik.

    Demikian juga pada President of South Africa, NELSON MANDELA...walaupun berkulit hitam beliau seorang yang baik budinya maka punya paras air muka yang baik dan jernih...



    Ini juga dibuktikan oleh peninju dunia Muhammad Ali atau Cassius Clay ialah seorang legenda tinju dunia dari Amerika Syarikat. Beliau seorang Muslim pertama menjadi peninju dunia yang terkenal dikalangan umat Islam seluruh dunia yang juga terkenal dengan kecantikan parasnya mengalahkan bangsa kulit putih..



    Jadi nyatalah apa yang disimpan dalam hati dan kalbu terserlah di atas wajah seseorang maka walaupun orang melanau mempunyai kulit yang putih dan cerah tapi kalau hati dah penuh dengan hasad dengki dan selalu buruk sangka terhadap orang lain..maka tetap juga terpancar cahaya kehitaman di wajahnya...

    Kalau muka yang tak disentuh oleh air wuduk dan bibir dan kalbunya tidak mengucap zikrullah..tetapi hanya melontarkan tohmahan dan fitnah...wajahnya menjadi hitam legam...

    Tidak ada Nabi dan Rasul yang tidak berJANGGUT....semuanya berJANGGUT..dan untuk bangsa yang tidak mempunyai JANGGUT digalakkan mengikut SUNNAH NABI..menyimpan rambut di wajah mereka sama ada JANGGUT @ MISAI ...mereka yang menghina dan mengejek JANGGUT membuktikan bahawa mereka ini tidak tahu SEJARAH ISLAM..

    ReplyDelete
  70. Setuju dgn ?Bang Odeen.

    ReplyDelete
  71. Maharani BLOG sampah telah mula. baru mula dah melenting. Komen anda menapakkan siapa si janggut dan orang orangnya. Perang di internet ni memerlukan pemikiran tinggi bukan main lepasa cakap aka celupar jak. hehehe nampak sangat orang tua baru berinternet.

    ReplyDelete
  72. Balaci mereka telah kembali. layan.lah ayat kampung dan merapu mereka.

    ReplyDelete
  73. wah wah blog sampah konon... U apa ada?...
    Wahai kitak orang semua, baca-bacalah juak Blog Maharani biar kita melihat dari sudut yang berlainan..
    Tuk sik ada lain jadi sumber rujukan Blog Pemikir ajak!
    Kadang-kadang pendapat MHS ya adalah pendapat peribadi ajak, idea olehnya termenung dalam jamban.. sik juak salah, memang hak nya..

    Sik semestinya jadi cikgu, lalu semua pendapatnya tek betul orang lain semua salah!!! Banyak lagik orang lebih baik dari pemikir ya..

    Benar kata sidak...mun jadi bomoh bolehlah MHS ya...

    Kita sekarang tidak harus melawan arus.. biar kita dilandasan yang betul. Kalau tak suka pemimpin buatlah keputusan, jangan nganok sana sini..macam anjing tersepit jak!!

    ReplyDelete
  74. Sik semua orang suka MHS ya, sik semua orang suka Asfia.. Tapi MHS ya lebih baik menubuh parti sendiri...parti Cap Ayam kah, parti cap Angsa? parti cap Apek kah? hehehehe

    Macam sudah ada orangnya sendiri dalam GPS ya... penentang Kerajaan?

    ReplyDelete
  75. GPS...mengamalkan politik kepartian..

    "POLITIK TEMBAKUL"
    melompat sana sini..masuk lubang sini..masuk lubang sana...CAN'T BE FIRM !!
    "POLITIK KATAK"
    melaung-laung..meminta perhatian..SI PEMIKIR...aka si TENGGANG...mengkritik ikut sesedap mulut beliau sahaja...MACAM LAH SELAMA 15 TAHUN INI..DIA BYK SGT MEMBANTU KERAJAAN MENYUMBANGKAN IDEA MEMBAWA KEMAJUAN PULAU BRUIT..KE MANA BELIAU SELAMA 15 TAHUN? ADAKAH MENETAP DI PULAU BRUIT MENGIKUTI PERKEMBANGAN KEMAJUAN DI PULAU BRUIT? BERSUSAH PAYAH? HUH..JAUH SEKALI !!!

    ReplyDelete
  76. geng konco-konco GPS & SI PENGUMPAT..MOHAMMAD HAILMI SAJILI...

    KENAPA PEHIN SRI KETUA MENTERI SARAWAK TIDAK AKAN MEMBERI TIKET BN KPD SI PEMIKIR !!


    1) Pehin Sri Ketua Menteri adalah presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Sarawak (PBB) dan calon PBB yang dicadangkan atau dilantik sebagai calon BN mestilah terdiri daripada ahli-ahli PBB yang mana saudara HAILMI tidak pernah menjadi ahli PBB.

    2) Ketua Menteri akan melantik seorang luar dari kawasan tetapi diterima oleh Majlis Tertinggi Cawangan Semop dan diterima oleh ketua dan ahli ranting PBB di Semop.

    3) Diterima oleh Pergerakkan Pemuda & Wanita PBB

    4) Ketua Menteri selaku presiden PBB tidak akan menerima bakal calon jika ianya dibantah oleh Majlis Tertinggi Cawangan , Ketua Ranting dan Ketua Pergerakkan Pemuda & Wanita.

    5) Ketua Menteri akan menerima latar belakang bakal calon itu jika berada di Sarawak, dia dan ahlinya menyokong PBB dan bukan PENGKHIANAT & PENGACAU daerah, kampung atau di bahagian ! terhadap BN & PBB

    6) PBB dan BN mengutuk sesiapa yang cuba mewujudkan satu badan seperti yang ditubuhkan oleh HAILMI..GPS..yang menentang PBB & BN sebab ini tidak selaras dengan perjuangan BN dan PBB.

    7) Tambahan pula, baru-baru ini dalam ucapan Pehin Sri Ketua Menteri di Mukah, beliau mengutuk sesiapa yang cuba menendang bola kepada pintu gol nya sendiri.

    8) Majlis Tertinggi PBB mengutuk sesiapa yang belum menjadi calon PR akan datang tetapi sudah lantang dalam media elektronik..seperti blog..facebook mengutuk ADUN PBB Semop.

    9) PBB menghargai mereka yang betul-betul mempunyai pengaruh di kampung, daerah atau kawasan untuk memperkuatkan BN dan PBB

    10) PBB dan Ketua Menteri tidak pernah melantik mana-mana pihak untuk menjadi calon jika seseorang itu menghasutkan rakyat di kawasan itu terhadap ADUN...PBB dan BN.

    11) Dengan sebab-sebab berikut dan mengharap hanya PROTES VOTES tidak ada kemungkinan langsung bahkan mustahil untuk Pehin Sri melantik MOHAMMAD HAILMI SAJILI sebagai calon BN dalam PR akan datang.

    12) Ini bukan sahaja prinsip PBB terhadap HAILMI si pemikir, kerana sebab peribadi...ini adalah prinsip dasar PBB dan BN keseluruhannya.

    13) Pada masa sekarang, YB En. Gabriel Adit Demong N.43 Ngemah yang mengalahkan BN dalam PR lepas dan YB Dr. Johnical Rayong Ngipa N.28 Engkilili yang juga menewaskan BN..walaupun kedua-dua mereka melaungkan suara memohon masuk BN namun Ketua Menteri dan semua Ketua Komponen Parti BN menolak rayuan mereka berdua.

    14) Jika HAILMI berdiri....and for argument sake, beliau menjadi ADUN N.36 Semop.. adalah menjadi kawasan pembangkang !

    15) Jangan lagi mengharap bantuan projek dan kesinambungan pembangunan N.36 SEMOP...akan menjadi padang jarak padang tekukur.

    16) Rakyat di N.40 Meradong pernah memberi calon bebas dengan lambang AYAM..AYAM itu menang..ia berkokok selama 5 tahun tanpa mengeluarkan telor. Sekarang Meradong mempunyai calon DAP PEMBANGKANG, keadaannya lebih teruk daripada dahulu.

    17) Sebab itulah rakyat di kg Penipah begitu BIJAK dan WARAS menolak SAJILI dan anaknya HAILMI

    18) Kalau berharap hendak menjadi ADUN BN dan menerima tiket BN daripada YAB Pehin Sri Ketua Menteri, caranya bukanlah dengan berlagak sebagai pembangkang walaupun dia cuba sedaya upaya memujuk rayukan MP di kawasan.

    19) Jangan HAILMI berfikir dengan menumbangkan ADUN yang ada pada masa sekarang, tiketnya pulang kepada beliau, tidak sama sekali ! Pehin Sri akan memberi tiketnya kepada calon yang diterima oleh beliau dan Majlis Tertinggi PBB, Cawagan Ketua Ranting dan Pergerakan PEMUDA & WANITA PBB.

    N.36 SEMOP ADALAH BENTENG BARISAN NASIONAL DAN KUBU KUAT PBB YANG TIDAK PERNAH KALAH SEMENJAK MERDEKA 1963..FIKIRKANLAH BAIK-BAIK..

    ReplyDelete
  77. oooo camya ceritanya... patutlah MHS beriya-iya, bertungkus lumus dan bertubang balau mengutuk Asfia.. (sepatutnya Sajili berterimak kasih kepada Asfia) DENDAM peribadi rupanya.

    MHS cuba untuk menebus maruah bapaknya Sajili.. lalu menghasut orang-orang di PB untuk membenci kerajaan.. wah wah!! manyak cantik...

    LIKE FATHER LIKE SON!!! Lebih baik MHS tuk urus jak kerja u.. Jangan melawan arus..

    Pesan saya..jangan jadi 'pengacau'

    kawan-kawan Taib Kipli? Cikgu Shay? Cikgu Jefri? Faizal? Anuar? Jamel? Janganlah mensia-sia potensi anda!!! Kamu semua diheret sama......

    ReplyDelete
  78. MHS..itu sengaja merosakkan nama baik sendiri..akhirnya membuka pekung di dada sendiri...lain kali jgn nak menuding jari dan sengaja membuat isu peribadi terhadap org lain..cermin dulu diri sendiri..

    ReplyDelete
  79. Kalau nak ubah minda org kampung jangan salahkan mereka sokong parti pembangkang kerana itu merupakan proses perubahan minda. Mereka kalau sokong parti politik lain(pembangkang atau kerajaan) takkan mengubah apa2 sbb lepas mengundi tu kalau yg nelayan ke laut juga perginya, kalau yg petani ke kebun atau ke sawah jugalah tempatnya mencari rezeki. Yg mengubah nasib mereka adlh diri mereka sendiri bukannya ahli politik. Selama ini dan setakat ini ahli politik hanya mengubah peraturan, sistem pemerintahan dan landscap politik negara bukan mengubah cara hidup org kampung. Bapa saya hingga tua jadi petani walaupun merupakan penyokong tegar kerajaan

    ReplyDelete
  80. hahahhahhahahah maharani si blog sampah lai katong yg tak lama lg TATONG hahahahaha ingat pendapat ko org berdua ni bernas sngt ke? pun 2x5 jg kutuk mengutuk...

    lai katong: mau heret gi mana dia org tu? makamah? balai polis? ingat senang ke? kalo ko org nk tau penyangak sebenar adalah ko org berdua..telah diupah oleh seseorg untuk menjatuhkan MHS dan GPS...

    pasal teknologi,.org PB dh ramai celik IT..PM kita pernah berkata.."saya sendiri pun baru belajar guna FB n twitter or blog..alhamdulillah ahli fb saya dh mencecah angga 500k! DR mahathir pun dh mahir guna fb skrg...kita tak nk buat apa hal!"

    kenapa korang berdua sibuk sangat nk mempertahankan sijanggut tua tu?? ada ape2 agenda tertentu ke? Lai Katong n maharani pulau utara sy dh tau awak berdua ni siapa..so saya berpesan kpd anda berdua....berhati hatilah mengeluarkan kata2 bak kata pepatah melayu,kerana mulut badan binasa...igat dgn menyamar org lain tk tau identiti kita...disini ada pakar teknologi dan beberapa org telah ketahuan identiti mereka beberapa bulan yg lepas hahahahhaha kan dh kantoiiiii hahahahahahahahaha!!!!! kena warning,tu la,guna lg nama samaran hahahahahah!!!!

    ReplyDelete
  81. "GPS" OR "GBS"(geng bas sekolah)

    ReplyDelete
  82. Tunggu jawapan daripada MHS. sebelum membuat kesimpulan. Bagi tahulah diri tu siapa kalau betul nak berdebat. Wahai maharani pengecut

    ReplyDelete
  83. MHS dah madahhanya akanmenjawab sekiranya maharani memperkenalkan diri.

    ReplyDelete
  84. hahahhihihhihahaahh!!!!!! nak pecah perut dengah adakan persidangan maya konon...GPS(GANG PULAU SESAT) MHS dan rakan rakan.. yang saya langsung tak hormat.... awak semua cuma sipengunpat alam maya.. kami tak termakan dengan ketupat yang kalian semua buat tu.. cuma kami baca dan mentertawakan...hahahhahaahhah!!!!!!


    salam Gang Pulau Sesat (GPS)

    DARI KENYALANG EMAS

    ReplyDelete
  85. hahahahahahahaha :D .....adeh sakit perut gelak membaca komen2 semua....

    ReplyDelete
  86. Aku pun hairan dengan kita orang semua. Bertikam lidah menegak benang masing-masing. Belum tentu betul. Orang yang disokong oleh kitak orang rilek2 jak baca komen kitak orang ctok. Mun rasa Hilmi yang terer gilak, tunjuk dirik agik. Asfia dah tunjuk dirik. Benar2 promote dirik pun. Jgn main dalam blog ka,.....internet ka,..... sedangkan nya pun xda ctok. Tunjuk rasa keprihatinan di kawasan nun YB.......

    ReplyDelete
  87. dah saya agak..saya pernah menyatakan kepada MHS, saya akan gunakan masa silam / keluarga nya untuk memberitahu siapa MHS yang sebenarnya. Nampaknya dah ada yang menyahut 'permintaan' MHS sendiri..(terus terang saya sendiri belum lagi berbuat demikian) Apa yang Maharani 'tahu' itu hanyalah sebesar pasir yang saya ketahui tentang MHS ini. Saya akan tunggu sekiranya MHS mencabar saya sekali lagi akan "terpaksa"lah saya volcano kan semuanya...!!

    ReplyDelete
  88. Saya tidak pernah mengatakan Asfia tidak baik. Tetapi mengatakan dengan terang bahawa kesibukan beliau sebagai Speaker menghalang beliau untuk seratus peratus memberikan perhatian di DUN N36. Disebabkan itu, kami memohon agar calon lain ditempatkan di N36 supaya boleh memberikan perhatian sepenuhnya, memandangkan N36 memerhatikan perhatian serius dalam menangani kemiskinan di situ.

    Harap Maklum

    ReplyDelete
  89. Tugas sebagai Speaker tidak pernah menjejaskan tugas beliau sebagai WR. Rakyat N.36 Semop seharusnya berbangga mempunyai WR yang memegang jawatan Speaker, iaitu jawatan tertinggi di kalangan ADUN dan Ke-5 tertinggi dalam senarai protokol negeri. Dengan jawatan yang dipegang beliau, beliau mampu mampu membawa N.36 Semop kini menjadi salah satu kawasan yang dikenali seiring dengan pembangunannya. Tanpa beliau di DUN, maka tiadalah persidangan dapat dijalankan. Belum ada WR lain atau calon lain yang boleh menandingi beliau menjalankan tugas Speaker. Untuk makluman, beliau sekarang sedang berusaha membangunkan kawasan Semop bagi memastikan terdapatnya peluang dan pelaburan di kawasan Semop untuk masa akan datang. Beliau tidak akan membiarkan Semop berada dibawah kemiskinan. Adalah menjadi satu kesalahan dan pengabaian tugas sebagai WR sekiranya beliau gagal.

    ReplyDelete
  90. mampu... dah 15 tahun la. hehehe

    ReplyDelete
  91. Memanglah mampu...........WR baik punya.................!!!!

    ReplyDelete
  92. La......mana pemikir nie? Tak respon apa2. Nie orang lain pulak berperang............ha........100x.

    ReplyDelete
  93. MHS .. kalau YB Dato Sri tu baik sperti yg ko katakan kenapa harus ko BENCI dia sangat. Ko nie kan hipokritlah agaknya .. cakap2 lain2. Adakah manusia didunia ini yg tak lakukan kesilapan dan tak pernah melakukan kebaikan? Cuma kita yg gagal menilai dgn adil pada kemampuan dan prestasi manusia itu agaknya .. dek lantaran emosi dan minda kita yg bercelaru dgn angan2 berat.Kalau nak sangat jadi ultraman elok buat projek2 pembangunan buat org2 kpg sbb MHS pun ada ilmu pertanian daripada buat projek nak hancur org lain. Bolehlah MHS naikkan taraf kehidupan org2 Kpg Penipah dan pasti mereka akan bangga dan kenang MHS dgn banyak doa yg berguna. Tapi tak lah glamer kalau buat projek cm tu kan ... cuma org kpg je tau bukan seluruh Malaysia.

    ReplyDelete
  94. korang kutuklah MHS. Tiba masanya nanti kita tengok. Jelia, Hj Bedi, Hj Suib, Gapor, Mokhtar hasim, dan lain lain konconya akan turut lenyap bersama si janggut. Dengarnya beberapa ketua kaum dan penghulu yg mengharapkan duit dari Norah akan turut lenyap. JKKK tidak ketinggalan. TUNGGU

    Berkatalah puas puas, dan MHS hanya tersenyum memerhati. Sila selidik dahulu sumber dari Kuching. Tanya Cikgu sayang (tekajong) beberapa orang yg ada sumber dari Kuching. Nama siapa yang berada di atas meja CM sekarang. Yg pasti YB Janggut sudah berada dipenjuru meja CM dan menunggu masa utk............

    ReplyDelete
  95. Sudah dicap sebagai pengacau, penentang arus oleh Maharani, sebagai anti YB Asfia, kini memuji pulak.. banyak cantik.. sila rujuk kembali....

    ReplyDelete
  96. Nak kata kutuk MHS taklah jugak. Tapi tengok cermin dulu sebelum kutuk si janggut. Apa taraf dan kelayakkan si penyokong dan MHS nak kutuk si janggut.... Bagi penyokong si janggut, tak semestinya si janggut sokong apa yang diusahakan atau dilakukan oleh penyokongnya. Si janggut pun tahu segala masalah yang ditimbulkan oleh penyokongnya...

    ReplyDelete
  97. HAHAHAHAHAHA :D menarik topik kita sekarang...perdebatan yang panas ! memang lah si PEMIKIR ni PEMBELIT...LIDAH BERCABANG DUA....

    DAH LA MEWUJUDKAN POLITIK TEMBAKUL...DAN POLITIK KATAK...HAHAHAHA :D :P OOOOOONNNGGGGGG OOONNNGGGGGGG.....SI KATAK BERBUNYI...melaung-melaung minta perhatian !!!

    dan sekarang...si pemikir yang memang pandai...PANDAI BERMINYAK AIR...sudah berani memasang jerat terhadap MP YB NORAH TUN RAHMAN..
    ooiiii si pemikir...pasanglah pulak JERAT ko..terhadap PEHIN SRI KETUA MENTERI..GUDLUCK... :)

    ReplyDelete
  98. Pesan Maharani Pulau Utara...

    BLOGGER sekalian..ada masa silah baca artikel baru saya.. :) selamat membaca...tq

    ReplyDelete
  99. 1) MRP WR N.36 SEMOP..PEMIKIR PANDAI BERMINYAK AIR..

    2) PILIHLAH PEMIMPIN MACAM INI..SI APEK aka ???

    3) GPS SAH DI SISI UNDANG-UNDANG ??

    ReplyDelete
  100. Maharani pulau utara,
    Your comments on 29 oct refers.
    Usah bicara hal ugama kalau ilmu baru sejengkal. Janggut itu sunnah tapi bukan janggut yang bersama misai @ somet. Janggut asfia ya bukan ikut sunnah. Di zaman Rasulallah, satu perbezaan yg ketara antara org islam dan sebaliknya adalah dari segi janggut dan somet. Kalau nak berjangut ikut sunnah, boleh tapi cukur somet ya. Itu baru betul. Kelak flashback muka asfia, nya ada somet sik? So, sejarah islam apa yg u maksudkan? Hal ugama jgn main2.

    ReplyDelete
  101. Kalau d semenanjung, ramai terkejut BN boleh kalah d selangor dan kedah. Siapa sangka as voters have spoken. For semop, boleh berlaku perubahan. Takbur madah kubu kuat sejak merdeka, let's see during election.....everything possible dengan izin Nya, insyaallah.......

    ReplyDelete
  102. Salam.
    Hal agama atau sunnah jangan main-main! Salah bicara buruk padahnya. Kalau di Kedah dan Selangor BN boleh kalah dan tidak mustahil di Sarawak, haruslah diingat, macam yalah kita kalau kita kalah. Kita ditindas oleh orang bukan BN. Hak-hak bumiputera akan tergadai. Kalau dilihat Pulau Pinang, macam itulah kesudahannya. Dan tak salah jika dikatakan, kalau GPS bertanding sekalipun belum tentu menang. Kita akan lihat kalau GPS ada menghantar wakil terutama sekali MHS. Ingat MHS pernah mengata "Saya tidak pernah mengata Asfia tidak baik". Renung2lah kata pemikir..........Insyaallah Asfia khasnya dan BN umumnya akan menang.
    Wassalam

    ReplyDelete
  103. duak x limah......akhir nya juga
    pemikir baru terkenangkan kpg nya....
    bagaikan tangang yg darhaka ha2 dah pasang nak jd YB.....hu2 akhirnya pusingan u dilakukan hu2

    ReplyDelete
  104. MHS aka Pemikir... sekarang tidak tentu kerja gik..sibuk dengan GPSnya, sibuk dengan kempennya untuk menumbangkan Asfia..kalau orang lain ganti Asfiapun dia jugak akan berkempen untuk menjatuhkan..Percayalah! Apakah tujuan beliau?

    Orang seperti ini ada juga bagusnya dalam masyarakat..jadi pengkritik sekurang2nya. Tapi usah macam kuali yang mengatakan kuali lain buritnya itam, buritnya pun itam juak hahaha

    Cerita sidak MHS tuk adalah sebelum pilihanraya ajak...lepas ya kelak Nelayan akan pulang jadi nelayan lagik, petani akan ke kebun lagik.. guru akan balik mengajar lagik
    Pekerja kerajaan akan turun kerja seperti biasa... ya jak akan berlaku.. balik asal!!!

    tunggulah nanti...!!! Hahahaha betul kata 11:31 duak x limah!!! huhuhu

    ReplyDelete
  105. Untuk menjadi orang pengkritik seperti MHS dan penyokongnya juga baik untuk membina kawasan N36, tetapi kritikan haruslah untuk membina N36 bukannya menjahanamkan N36 dan WR. Memberi pandangan bagaimana untuk menjadikan N36 kepada WR boleh membantu. Jangan hanya mencabar kedudukan WR sedangkan kita sendiri belum mampu lagi sama ada berjaya atau tidak sebagai WR walaupun kita dari kalangan rakyat tulen/sejati N36 sendiri.

    ReplyDelete
  106. Lai katong.. itulah prinsip kami di N36 sekarang. Kalau Asfia menang sekali lagi kami tetap jadi nelayan. Apa kata dia kalah kali ni... ahaaha

    nak nangah juak mcm ni rupanya kelak.

    ReplyDelete
  107. Mun nya kalah sama juak kitak orang tetap nelayan tapi Asfia tetap rileks jak sebab nya akan nangga macam nie rupa N.36 lepas ya..........Makin MEMBANGUNKAH? Atau makin ke dalam lautkah? Tapi yang pasti, Asfia akan merasa lebih kesian setelah apa yang dirancangnya untuk pembangunan N36 akan habis.

    ReplyDelete
  108. Dalang utama kemunduran,kerosakan pembangunan, kerosakan silaturrahim, kerosakan kepimpinan dan kerosakan entiti Agama di N36 adalah Shuib Basnu serta Win????????

    Maharani sila jawab.

    ReplyDelete
  109. Maharani agik tido..........Nak Deepavali kali....PEMIKIR pun 2 X 5 juak sama tido sik bangun2 agik untuk berpikir.....

    ReplyDelete
  110. Adakah Shuib & Win tok manusiakah? .Binatang nama Win tok apa? Aku pun sik paham. Mungkin Win sentiasa menang kali dari segi agama di N.36. Mun betullah agama diembak nya............?

    ReplyDelete
  111. congratulations BN in Galas n Bukit Sapi.......BN is the best..

    ReplyDelete
  112. Gunung Merapi bersuara:

    ambik iktibar dari DUN Galas n Batu Sapi calon wakil rakyat si anak jati..BN menang dua2 kerusi..
    N36 akan diwakili si anak jati,Asfia pula akan jadi pemerhati..BN tetap pilihan dihati..Calon N36 akan datang memang Anak Jati,tp Bukan si Hailmi (MHS) tetapi org lain...kita sokong siapa saje wakil dr BN..hanya BN saje yg boleh bawa pembangunan ditempat kita sekiranya wakil rakyat tidak "berat tulang" mengenai masalah rakyat.

    ReplyDelete
  113. Kalau tiada masalah Asfia tetap menjadi calon pilihan Taib atas faktor tertentu yang kita tidak ketahui. Hanya ahli politik BN sahaja yang tahu......Hidup Asfia..Hidup BN......

    ReplyDelete
  114. Ya saya sokong Asfia!! Kerana Asfia tahu sikap orang di PB ya, Asfia juga tahu siapa pembangkang, siapa atas pagar, siapa anti tukang sorak, siapa tukang hasut di PB ya..

    Jadi senang untuknya mengurus, dia sudah berpengalaman. Di peringkat dewan di Kuching, beliau tidak ada masalah dengan ahli-ahli dewan lain, beliau tidak ada masalah dengan mereka di peringkat atasan...

    Hanya kita di PB perlu buat teguran jak bagi memperbaiki keadaan... itulah cara yang betul... Jangan cuba nak bangunkan PB dengan hasil burung walit, jangan cuba bak menghasut macam-macam... jadi pengadu domba dan pengacau ya ajak pesan saya...

    ReplyDelete
  115. Setuju sangat dengan Lai Katong. Akur lah wahai Pemikir dan para penyokong mu...daripada kamu semua melemparkan ketidakpuashatian kamu dengan Asfia, eloklah kita sama-sama menyokong Asfia dalam piliharaya akan datang. Undilah Asfia, undilah BN kerana Asfia/BN sahaja yang dapat membawa rakyat PB maju dan membangun. Kalau N.36 Semop jatuh ke tangan pembangkang maka makin ke jauh lah hala tuju pembangunan di PB...Firasat saya Taib akan pilih Asfia lagi dalam piliharaya akan dtg...x ada org lain..x semestinya anak jati saja yg dapat membawa pembangunan PB..kalau PEMIKIR menjadi calon kenapa baru sekarang bangkit dan sedar selepas 15 tahun membawa diri ke semenanjung. PEMIKIR sebenarnya nak ngujung/ngamin jak pembangunan yg dibawa BN/Asfia. Jadi apa2 pembaharuan selepas ini mesti PEMIKIR dapat nama. OMG...renung-renungkanlah...HIDUP BN!!!!!HIDUP ASFIA!!!!!

    ReplyDelete
  116. Saya sokong dengan pandangan di atas...BN sekarang diterima oleh semua lapisan masyarakat. Baru-baru ini ianya terbukti di Batu Sapi & Galas. Kalau pembangkang atau parti Bebas dipilih rakyat, mcm mana mereka nak bawa perubahan mahupun pembangunan. BN cukup sedia dengan segala apa peruntukan/ projek untuk bantu rakyat. Tapi kalau parti lain selain dari BN mana lah mereka dpt duit nak tolong bangunkan kawasan. Parti pembangkang dan parti bebas nak beri makan sendiri pun paksa estimate betul2. Sebab tu ADUN Engkilili baru2 ini gembira sangat dapat masuk BN..kalau nak harapkan dia sendiri alamat tak makanlah....

    ReplyDelete
  117. Kami tetap mengatakan tidak kepada Asfia. BN Tetap dihati tetapi tidak Asfia.

    ReplyDelete
  118. Saudara/saudari di atas...kamu cakap apa pun BN tetap dimiliki Asfia dan Asfia tetap di miliki BN...x payah cakap banyak..undilah asfia cum BN, BN cum asfia lolllllll!!!!!! Jumpalah taib, bagitahu taib...."kmk x mauk asfia".
    mudahan mimpi asfia mlm tok....have a nice dream.

    ReplyDelete
  119. Macam nielah mun Asfia masih calon yang diletakkan oleh BN di PB... Ko nak vote pembangkang...or pemikir jd WR...Parti apa pemikir ya? Tebalit PB.............mala mikir ajak2, pembangunan sikda.........

    ReplyDelete
  120. "kami tak mahu Asfia" dah pun sampai kepada Pehin Sri Taib. Usah risau. hehehe

    ReplyDelete
  121. MOHTAR HASYIM,ASFIA JANGGUT,SUIB BASNU,BEDIHI,JELIA,JAFAR KARA,,,,
    MOHTAR HASYIM YA SIAPA..PEGUAM MAJISTRET?
    ASFIA JANGGUT YA SIAPA..LOYAR BURUK?
    SUIB BASNU YA SIAPA ADIK ASFIA TUBGGAL MOHTAR?DAH JANJI JADI MCM ADIK BERADIK SEHIDUP SEMATI...
    BEDIHI YA SIAPA?,,,KONTRAKTOR KELAS F DAN KAKI WANITA..
    JELIA RRANTING PBB NASIB BKN BATNG KAYU...
    JAAFAR KARA SIAPA? SI BUTA MACAM KASIM SELAMAT..
    dengarlah wahai seluruh warga sarawak,pulau bruit,DUN N36 khasnya...
    hidup ibarat roda ada msa kita di atas ada msa kita dibawah..kejahilan akan terhapus jua dengan kebenaran...jadi nak undi siapa? undilah sapa2 yang dirasakan dapat membangunkan/kemajuan untuk N36...tak kira siapa BN ka..Bebas ka...say no to PKR aa...parti asing ke sarawak dengan mulut anuar al Juburi bercabang2...
    diharap pilihanraya kali ini dapat mengubah nasib warga N36...
    Mohtar Hasim xmsuk out of list..
    jadi office boy aspia bleh la...

    ReplyDelete
  122. Engkah asfia aku x mgundi. Mun org lain ok. My family votes are for BN but not asfia. Pemimpin yg baik kita akan sokong. Mun dah seasoned dan perlu d tukar atas kehendak pengundi diri mpun, kenapa x di tukar as if x ada org yg layak gik d sarawak tok. It's a policy right now....no more home ground advantage meaning that bukan penduduk asal Akan d calonkan. Sapa2 sajalah janji bukan asfia.

    We are talking here on character and performance issues on present WAKIL RAKYAT and not BN! That's why voters are refusing and turning their back to extend further support to asfia.

    ReplyDelete
  123. TUNGGU JAK KEPUTUSAM SIAPA CALON DILETAKKAN OLEH PEHIN SRI TAIB KELAK...HE............. RASANYA MASIH DATO'SRI ASFIA...............SEBAB YB NORAH DAN DATO' SRI ASFIA merupakan WR yang digandingkan oleh Pehin Sri Taib bagi memajukan PB untuk lebih baik. Kitak org sebuah familiy sik maok nyokong..orang lain masih ada..............

    ReplyDelete
  124. Tailong

    Asfia tidak dicalonkan di N36 pada pilihanraya akan datang...dr sumber yg boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  125. Cikgu Shay
    aik siapa yang sebut-sebut nama saya ni...saudara2 sekalian jgn risau...apa yang saya sanggup buat...bukan kerana Hailmi...saya dah fikir masak2...kita diberi Tuhan fikiran yang waras utk menilai...jgn sentiasa fikir org lain tak bijak berfikir...tunggu & lihat je...siapa yang akan jadi calon...Asfia atau org lain...semuanya ada pro & kontra...mati-hidup balik pun kita tak akan setuju 100% setiap hal...sebab semuanya tersimpan dlm hati & niat kita...tepuk dada & tanya selera...kita boleh tipu org lain tapi bukan hati sendiri...bagi yang simpan niat tak baik...bawak2 lah bertaubat...kita tak akan menungkat langit...sbb kita ni cubit kiri pun sakit...cubit kanan pun sakit...kita sering bertelagah kerana org luar...kdg2 buang saudara sndiri...saya x spesifik menyokong mana2 pihak...tapi 15 tahun adalah petanda sebenar kehebatan sesrg YB...boleh atau tidak... sebenarnya kita bijak menilai...cuma kdg2 kita tipu hati sendiri...wasalam & salam kasih sayang utk adik kakak di PB...semoga Allah beri yang terbaik utk kita tanpa prasangka...amin..

    ReplyDelete
  126. Satu undi boleh merubah segala ....... Apa lagi undi dari sebuah keluarga. Semangat keluarga dan saudara itu kuat bagi satu kawasan yg kecil. Dah 15 TAHUN !!! Jgn ambil ringan .....

    ReplyDelete
  127. daftar dulu.... undilah BN

    ReplyDelete
  128. SUMBER APA YANG BOLEH DIPERCAYAI...SEMUANYA PROVOKASI AJAK.............................KESIAN.........

    ReplyDelete
  129. Hidup BN....Hiduplah Taib...Hidup Taib....Hiduplah Asfia... Kepercayaan Taib terhadap Asfia masih utuh 100% kerana apa?. Kerana sikap, tanggungjawab, pengetahuan, pengalaman WR seperti Asfia amat penting bagi Taib. Sebagai seorang WR yang telah dipilih Taib untuk tempoh 15 tahun dan untuk masa akan datang memang membawa erti kepada Semop N36. Masakan seorang Wr yang telah dilantik sebagai Speaker DUN tidak boleh dipercayai. Fikirkanlah...adakah lantikan sebagai Speaker lantikan secara membabi buta... Beruntunglah N36 kerana WR sekarang merupakan bukan calang2 WR....FIKIRLAH........

    ReplyDelete
  130. hhahahahahhaaa ASFIA bertanggung jawap???? kakakakakakkaka!!!! saudara/ri besok pergi pulau beruit tanga dirik empun lok apa dipolah asfia di PB ya,.ktk madahnya bertanggung jawap hahahahahahaha!!!!! pecah perut mek tetak kakakakaa!!!!!

    ReplyDelete
  131. Moga mati awal sik nyusah orang......ha........100x Tanggungjawabnya nyuruh kau pecah perut......ha......100x. Ku doakan harap kau benar2 pecah perut........100x Pecahlah perut kau 40x...ha..........100x. Nie PB nak membangun, bila nemu urang macam kau dah pecah perut tetak jak keja...sik maok keja bangun PB.......Pecah perut kau.....amin......ha.....100x Sik nyusah urang agik..........ha...100x Ku mohon BENAR@ PECAH PERUT KAU B$ ELECTION TOK!!!!! AMIN.

    ReplyDelete
  132. Asfia memang bertanggungjawab. Cuma orang yang diberinya untuk melaksanakan tanggungjawab selebihnya tidak menjalankan tugas.

    ReplyDelete
  133. ha...ha...haaaaaaaaaaa.......asfia bangunlah. mimpi mu sungguh nyaman. jgn leka tanggunjawab mesti ditunai. heeeeeeeeeheeeeeeeeeheeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  134. Asfia tidak bertanggungjawab dan selalu tutup mata. Beliau telalu mempercayai dan mementingkan orang kuat beliau SHUIB BASNU. Tidak mustahil jika Asfia kalah dalam piliharanraya akan datang hanya kerana SHUIB BASNU.

    ReplyDelete
  135. Maharani Pulau Utara Menjawab...

    saudara pemikir...
    "kami tak mahu asfia sudah sampai ke tgn Pehin Sri" ...saya percaya Pehin Sri lebih arif dalam urusan ini..

    pemikir ni kan..macam "UDANG HENDAK MENGATAI IKAN" hahaha :D hhrmmm...."TAHAN JERAT SORONG KEPALA" .....oiiii pemikir....orang sudah nampak lah perbuatan kau..umpama.."SUDAH TAMPAK KAKI ULAR" .....

    PEMIKIR ni seorang lecturer...tapi indah khabar dari rupa sahaja...

    HAILMI oii...warga pendidik macam kamu ni..tapi dah terpesong..bukan pendidik..tapi menghasut@memprovokasi...paling menyedihkan..cuba MELAGA-LAGAKAN BN SESAMA BN..kira pemmbangkang lah tu..penuh PHD ! PERASAAAN HASAD DENGKI...

    ingatkan peka & prihatin bertempat...dapat mengasuh dan menyemai kualiti-kualiti yang boleh memberi keupayaan especially kepada rakyat PULAU BRUIT dapat mempertimbangkan di antara yang baik dengan yang buruk...tapi lain plak...try to instigate the people in PB !!! MENDESAK lagi tu..GUNA PUBLISITI MURAHAN lagi...

    ReplyDelete
  136. Maharani dh kecutttt!!! hahahahahahahhaa asfia x akan stand sia agik pok...iboh gago ko ya..ko ya lh mkn duit banyak!! madah org mcm2,dirik empun x sedar paloi!! x lamak gik ko ya Maharani mok telingkup kakakakaakakakakakaka!!!!!!!! BODOH nk MAMPUSSSSSS kakakakkka!!!!!

    ReplyDelete
  137. Kau gan maharani sama-sama PALOI!!!!!!! Sama-sama PALOI kenak MAIN!!!!!HA.................1000X

    ReplyDelete
  138. Bagi aku Asfia tetap jadi calon BN oleh Taib. Dah CONFIRM DAH! Walaupun surat kitak orang yang sik setuju Asfia jadi calon di N36 dah dihantar gan Taib. Kitak orang nak gundinya ka, sik ka, sukati kitak orang. Yang penting Hidup BN & Hiduplah Asfia. Hanya orang yang terasan tergugat ajak benci gan Asfia. Pembangunan tetap dalam perancangannya. Hidup Asfia!

    ReplyDelete
  139. Apa yang dikatakan oleh Maharani Pulau Bruit itulah kenyataan. Itulah hakikat. Jangan berdalih lagi..

    Pemikir cuba untuk 'menonjol' tapi kawan-kawan saya di Daro, Semop, Penipah dan di PB semua tauk siapa si tanggang ini.. Banyak cerita tentang dia..

    Dia hanya layak menjadi Lecturer sahaja... sama seperti kawan lecturer saya yang lain...

    ReplyDelete
  140. Pembangunan dalam perancangan? Kenak sampei 15 tahun masih mahu di rancang? Penduduk perlu pembangunan cum implementation bukan perancangan. Mun asfia and the group cuma tahu merancang, x guna jadi wakil gik.....mun dah ada pembangunan, coba list down lok apa yg dah d polah!!!

    Kamek penyokong BN. Rasanya Semop bukan lagi kawasan selamat buat asfia. Thats a fact. Mun nak maintain asfia d dewan, rasanya perlu kawasan baru utk nya. Ada kawasan yg maok ngan asfia kah?????

    ReplyDelete
  141. Kemajuan dan pembangunan di Pulau Bruit(PB). Umum mengetahui PB adalah pulau terbesar di Sarawak dan TERMISKIN di Malaysia.

    Banyak fakta dan bukti boleh diketahui dan dilihat di PB terutamanya di kawasan yang padat penduduk du utara dan barat PB sebagai contohnya Tekajong. Dihuraikan disini antara pembangunan projek yang tidak jelas dan "BIAS" hasil USAHA YB selama 4 penggai(hampir 20 tahun)yang diuruskan oleh orang kuat beliau SHUIB BASNU.

    i)Kemudahan Sukan
    Pembinaan padang sukan jelas membazir duit kerajaan dengan kos memcecah ratusan ribu ringgit tapi yang nampak hanya puluhan ribu ringgit serta merampas tanah NCR milik penduduk tanpa diberi pampasan.Padang sukan tersebut kini menjadi hutan tempat babi berkubang. Siapakah yang untung? Adakah BABI-BABI tersebut?

    ii) Dewan Serbaguna
    Masih dalam perancangan. Apa yang jelas ia akan dibina atas tanah milik SHUIB BASNU. Mengapa harus tanah beliau?? Pampasannya nanti??Kos??Mengapa tidak dibina atas tapak balairaya yang telah diroboh oleh beliau??

    iii)Masjid Darul Ibadah/Madrasah
    Masjid yang RETAK MENANTI BELAH. Terlalu banyak penyelewengan semasa pembinaan msajid ini dulu??Atap menanti untuk runtuh, lantai seperti kolam(cekung), retak sejuta harapan. Bayangkan jika anda sembahyang dalam keaadan senget?Siapakah kontraktor ini dulu??Siapakah yang memantau??Adakah MADRASAH nanti akan mengikut jejak MASJID ini???

    iv)Perlantikan Pegawai Masjid dan JKK
    Perlu diketahui pemilihan secara undian tiada dilakukan. Perlantikan adalah dibawah bidang kuasa SHUIB BASNU dan PENGHULU menjadi boneka. Patutkah senarai JKKK dan pegawai masjid terdiri dari kaum keluarga SHUIB BASNU sendiri?Layakkah seseorang itu dilantik menjadi iman I waalupun tidak pandai menulis dan membaca dalam rumi dan jawi???

    v) Pengagihan PPRT dan Enjin Sangkut
    Memang jelas dan nyata sejak dulu laigi pengagihan dua perkara diatas adalh berdasarkan SIAPA YANG SUKA SHUIB BASNU akan dapat. Mereka yang layak dan bukan ahli keluarga SHUIB BASNU. usah mimpi.

    Kekusutan yang perlukan dihuraikan. Sipakah yang harus dipersalahkan?ASFIA?SHUIB? Banyak lagi fakta dan bukti yang tidak dinyatakan secara terperinci disini seperti Projek Limau, Pampasan NCR Yayasan Sejahtera dan banyak lagi. Hanay tuhan dan SHUIB BASNU yang mengetahui.

    Persolan- MASIH RELEVANKAH ASFIA MENJADI ADUN N36 SEMOP?? 4 PENGGAL (HAMPIR 20 TAHUN) TIADA MEMBAWA KEMAJUAN DAN PEMBANGUNAN UNTUK WARGA N36 SEMOP KHASNYA PULAU BRUIT...

    ReplyDelete
  142. too tekajong ya bunyi macam cemburu jak... iri hati kah ataupun kecewa sik dapat habuan? Cakap melambong-lambong..mun diberi duit membisu seribu bahasa..betul tak?

    ya memang betul.... 10000%

    ReplyDelete
  143. Ya memang masih relevan Asfia jadi ADUN N36 kerana mission belum complete. Perlaksanaan mungkin lambat kerana pelbagai masalah di N36 itu sendiri...

    Pembangunan bukan dapat dibuat macam roti canai segera... lalu jadi.. mestilah jangkamasa panjang.. betul tak!!?

    Mungkin To tekajong tidak dapat melihat kemajuan atau hanya fokus dengan satu dua perkara sahaja... fikir2kan lah...

    ReplyDelete
  144. Saya setuju jika Asfia masih menjadi WR N.36. Rasanya hanya sebilangan kecil sahaja yang tidak menyokongnya. Semua projek didinyatakan diatas semuanya diuruskan oleh jabatan/kementerian yang bertanggungjawab. Bukanya WR. Ingat WR hanya menyampaikan masalah, keperluan/kehendak rakyat yang diwakilinya. Bukannya hanya menggunakan kuasa VETO untuk menjalankan pembangunan.
    Seperti masalah berkaitan tanah NCR, mungkin WR telah memajukan masalah tersebut kepada menteri yang bertanggungjawab iaitu Kementerian Perancangan dan Jabatan Tanah & Survei dibawah jagaan Tengah.
    Masjid bolehlah merujuk kepada Jabatan Agama Islam.
    Dewan serbaguna boleh merujuk kepada Kemnterian Luar bandar.
    Kemudahan sukan bolehlah merujuk kepada KPSU.
    Jangan menilai WR kerana masalah yang ditimbulkan oleh orang lain.

    ReplyDelete
  145. kenapa harus rakyat yg betindak?????? apa guna wakil Rakyat??????? ckp tk serupa bikin Anonymous 10.37AM..WR mcm tu perlu diganti bukan disanjungi BODOH!!!!!

    ReplyDelete
  146. Wahai Anonymous (3.18pm) yang PALOI/BEBAL/BODOH dan tidak PANDAI MEMBACA..... Kalau nak palio, bahagi-bahagilah dengan kawan2 kau......maksud anonymous (10.37am) ya...WR dah menyampaikan dan senantiasa followup terhadap semua pembangunan yang amat diperlukan oleh penduduk n.36 semop...namun kementerian yang berkaitan yang lambat mengambil tindakan atau masih dalam proses. Kalau kau dah pandai sangat, kau saja lah jadi WR...salahkan nyamuk kelambu ditunuk...hahahahahaha...BEBAL/PALOI!!!!!!!!!!!(Anonymous 3.18pm)

    ReplyDelete
  147. Anonymous 8:27PM,.pa hal ko tok?? nang asfia ya x molah keja,cdak ya angkat burit asfia jak,mun x dekat pilihanraya,x da nampak muka asfia ya,..knk ko tok melalak mcm anjing jak,.makan BABI jak bgs ktk ya,.nang dasar BABI ko ya..ko ya buta,x pandey nk fhm pa nk dipadah org,.perangai mcm BABI jak hahahahahahaha BABI...BABI...Kkkakakakakakakakaak!!!!! namg PALOIIIII BABI Anonymous 8;27pm tok koh hahahahahaah!!!!

    ReplyDelete
  148. pembangunan . menurut statisktik. 2001 = 60% kemiskinan tegar di Pulau Bruit, 2010 = 90% kemiskinan di Pulau Bruit. PEMBANGUNAN?????????

    hahahahaa kalu nak tengok bukti sila lihat ini...

    http://suarapemikir.blogspot.com/2010/10/sarawak-pulau-bruit-to-be-progressive.html

    ReplyDelete
  149. Aku peduli apa kau nak madah apa. Anonymous 8.33PM nang dah PALOI tahap MAKSIMA ko tok. Nak kau manas apa hal? Dah keja wakil rakyat kedak ya, ngembak isu/masalah kitak orang di N36 sik pande habis. Mintak sigek mauk sigek agik. Mun WR tok bait gan kau kelak, JILAT BURITnya pun KO MAOK. Sampe LELAS!! Sik boh nak gata orang. Rambut sama itam, ati lain-lain. Macam kau ya PALOI MAKSIMA, sik blaja. Kecik2 sik maok mati, dah besar nyusah urang. Ya lah orang tua nyuruh bleja, ko bermain, jd GANGSTER konoknya tek. TAIK PALAT PALOI MAKSIMA TOK. UNTUK KO LEBIH FAHAM, "WR rakyat TUGASNYA MENYAMPAI MASALAH RAKYAT DI N.36 KEPADA KERAJAAN IAITU JABATAN/AGENSI/KEMENTERIAN YANG BERKAITAN UNTUK MENYELESAIKAN MASALAH, BUKANNYA MAKEI DUIT WR UNTUK BANGUN N.36". Apa agik mun nak bangun orang PALOI MAKSIMA MACAM KO YA. PALOIIIIIIIIIIIIIIIIII MAKSIMAAAAAAAAAA ko ya Anonymous 8.33pm!!!!

    ReplyDelete
  150. siapa paloi. hehehe orang yang baca tentu tahu hahaa

    ReplyDelete
  151. Kalau lah paloi ha...ha....ha...sebab kau yang tahu baca apa ditulis anonymous 11.13pm.

    ReplyDelete
  152. salam..

    bagi sy, kita harus mengakui bahawa pembaikan @ improvement tidak ada hadnya - there is no limit to pursuit for excellence. jika kita berusaha menyemak dan membuat cara penyelidikan dengan tersusun dan terancang, sebaliknya bukan dengan cara begini..menghentam WR sekarang tanpa bukti yang kukuh..membuat publisiti murahan di sini..mengumpat..menfitnah...hhrmm..

    so, cubalah untuk cara-cara baru yang lebih baik sepanjang masa...bukan hanya tahu memprovok sahaja..WR sudah menjalankan tugas...dan tidak sesekali membiarkan kwsnnya dalam kemunduran seperti yang di war-warkan..

    jangan plak nanti ader pihak yang cuba melaga-lagakan WR, bn sesama bn, pbb sesama pbb..itu senario jelas sekarang...tetapi dikaburi dengan isu-isu publisti murahan seperti ini ...
    ini jelas akan merugikan masyarakat..

    ReplyDelete
  153. Maharani Pulau Utara: tok sekor gik anjing menyalak bukit,x habis2 jilat burit asfia,..asfia ya sik stand gik DUN N36 semop Maharani,x boh ktk ya mok pertahankan nya,..benang mun dh basah,susah mok tegakan,..hahahahahaaa nang paloi ko tok Maharani,masuk sekolah tadika balit ktk ya ahahaha

    ReplyDelete
  154. maharani ckp jangan plak nanti ader pihak yang cuba melaga-lagakan WR,bn sesama bn,pbb sesama pbb..itu senario jelas sekarang.....huh cakap si serupa bikin nak dlm blog kaoo ya sik melaga2 orgkah,..sik melaga wr sesama wr kah...sik ahli pbb sesama pbb kah....cuba kao baca balit blog kao empun baca dan faham....nk ngutuk wr bn,ahli pbb WHD ya nak pa nama...huhu....cakap org paku sepih mengata org kao yang lebihhh....ckp si serupa bikin...saya berpegang dng ayat maharani empun ....nk ditulis atas ya...tp nya empun nulis melalut dl blognyaa...pi lah luuu....

    ReplyDelete
  155. Salam,
    Biar apa pun diperkatakan, jadikanlah blog seperti ini sebagai madah untuk mengutarakan masalah/perbincangan. Jangan jadikan diri kita sebagai "kambing hitam" atau "lembu dicucuk hidung" dengan melaga-lagakan diri kita sendiri. Tidak kira penyokong WR sekarang ataupun penentang WR, kita harus sama-sama menyokong WR sedia ada sekarang. Janganlah kita masing-masing cuba menegakkan benang yang basah sekiranya kebenaran belum tentu terbukti mengatakan WR sekarang tidak bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  156. berapa banyak jak orang nanggar suara kitak dalam blog ini...hahahaha... kesian dan buang masa jak!!!

    ReplyDelete
  157. lahuhuhuhuhuh
    kai\LAI katong megata dirinya sendiri.....jng msuk or naggar blog mun buang masa...ksian dirik kitak empun!!!!!!!!!huhuhuhuhhuh

    ReplyDelete
  158. Someone must rise for the sake of PB citizen and i put my full support on young leader. MHS aka Pemikir has created the phenomenon at PB now. Good luck

    ReplyDelete
  159. Hidup Asfia......................

    ReplyDelete
  160. Orang-orang di PB hendaklah bersatu hati, bersedia untuk menerima pembangunan.. walau didakwa telah tiada pembangunan. Pembangunan bermaksud tidak ada pergaduhan, aman damai, senang untuk warga PB berurusan...tenang hati dan jiwa...

    Adapun bunyi bising dalam internet / blog hanyalah bunyi tin kosong yang dipaluk sidak anti Asfia aka anti kerajaan BN..diketuai oleh MHS

    ReplyDelete
  161. hahahahahahahaha ............ nang patut Asfia akan digugurkan oleh saya. tok paduhal makna pembangunan yang dimaksudkan oleh asfia dan kuncu-kuncu nya. hahahahaha.... lawak nar juak ...............

    ReplyDelete
  162. Si penipu besar @ Lai Katong berbunyi lagi paduhal. Cam ya kah definisi pembangunan!!! Ya lah tek sik maok sekolah tinggi2. Kami penyokong BN di bawah kepimpinan Pehin Seri TAPI kami tidak akan menerima asfia lagi sebagai WR d Semop. Sik ada asfia pun kami boleh aman damai, tenang hati dan jiwa. Ada atau sik asfia sebagai WR Semop, sik ada beza.......

    ReplyDelete
  163. Ktk semua bodohhh Penyokong BN sik nyokong Asfia? Pembangkanglah katak ya...bahlol!!! Taik palat!! hahaha

    ReplyDelete
  164. lai katong sekolah sik tinggi. darjah 3 jak. jangan dilayan. hidup pemikir.....

    ReplyDelete
  165. Darjah 3 pun.... 1 undi juak! Hidup bukan makei darjah.. Biar kita pandei menggunakan otak... betul kan?

    ReplyDelete
  166. nampakny bahasa lai katong udah sik senonohh....udah2lah berkomenlah ngan bahasa yang sopann....bahasa melambangkan bangsa....utk dak lain pun cmya juakk...

    ReplyDelete
  167. Mat Junit said...

    Akhirnya maklumat sahih diperolehi. Asfia tidak akan dicalon semula. Program pembersihan 'kekotoran' akan diterajui oleh Pemikir dan Datuk Norah di N36. membersihkan kembali imej BN di sana.

    ReplyDelete
  168. Hidup asfia. Tetap menjadi calon di N36 oleh Taib. Dah confirm. Nak di padah anonymous 1.56 pm sik betul! Pemikir hanya layak jd pengarah jak mun dapat. Harap mun dah jd pengarah kelak jangan lupak dirik nak membangunkan semop. Wahai penyokong asfia, berjuanglah bersama-sama untuk membangunkan semop. Bukan untuk penyokong asfia yang cuba menjahanamkan asfia. Urang talam dua muka macam toklah banyak memburukkan asfia dan menggagalkan segala projek dan bantuan yang dihulurkan olehnya. Jangan pandang dengan sebelah mata jak. Tahniah asfia kerana masih mampu dan berjaya mengelak segala fitnah da penipuan yang dibuat oleh penyokong pemikir. Asfia kirim salam dengan pemikir.

    ReplyDelete
  169. agak2nya sapa penyokong aspia yang dimaksudkan talam dua muka yyaa...ooo.....dah tauk talam dua muka...biarlah talam yaa si bermuka gkk.....pemikir pun kirim salam balit ngan aspia...

    ReplyDelete
  170. Ok. kelak ku nyampei.........

    ReplyDelete
  171. Asfialah yang paling layak memimpin orang PB, kerana orang baru, anak tempatan tidak ada pengalaman!!!

    Saya tauk banyak orang PB, saya tauk sapa pengacau, siapa penghasut dan orang dari kem anti Asfia.!

    Mereka inilah menabur racun kepada kestabilan politik di PB, mereka mengharapkan habuan bila Asfia tidak dipilih.. mereka tidak ikhlas.. faham-fahamlah Cikgu, abg Hj dan kawan-kawan semua!!!!

    ReplyDelete
  172. Perancangan pembangunan PB? 15 tahun sik dapat molah apa2. PB perlu pembangunan sebab itu penduduk tidak mahukan Asfia lagi. Mun Asfia lagi jadi wakil di PB, semuanya tidak akan berubah. Semuanya janji politik pilihanraya.

    YES for BN, NO for Asfia.

    ReplyDelete
  173. Pembangunan di PB tidaklah bergantung pada YB atau Asfia tapi sekurang-kurangnya PB ada diketengahkan di dalam dewan DUN..

    Lagi-lagi cerita 15 tahun lalu, lagi-lagi cerita pembangunan 15 tahun.. apa makna semua ini. Lihat pada diri kamu sendiri, apa yang kamu ada selepas 15 tahun? adakah kamu mengaharapkan pihak YB , kerajaan nak beri duit dengan u atau hantar beras dgn u...parau!!

    Tukar YB pun mungkin akan lebih teruk lagi, untuk pengetahuan anda, tempat lain lebih teruk lagi dari PB

    5:22 saya harap anda perlu belajar bersyukur dan memahami erti terima kasih...

    ReplyDelete
  174. udahlah lai katonggg......tukar jk yb ya....sik da guna nk nyimpan gkk....bersyukur mmg perlu...sapa madah sikk....patut2 aspia bersyukur krana dk pb dah briknya masa jadi wr 15 taun..tapi nya sik ngenang budi...sapa jadi tanggang...huhuhuhu....

    ReplyDelete
  175. Hidup Asfia Hidup BN!!!!! Lai katong.. jangan dengar kata sidak pengkhianat di PB ya.. kita a sama-sama memenangkan Asfia.. biar sidak ya putih mata, biar sidak penyangak sidak lanun di PB ya kantoi!!!!

    Sidak di Pulo beruit ya..bercakap ajak pandei.. macam tong kosong!

    Saya tauk taktik sidak ya....hahahaha sori Cikgu!!

    ReplyDelete
  176. amat menggelikan hati. macai-macai asfia berhempas pulas cuba membela asfia.......

    hahaha........ macai-macai asfia patut diberitahu bahawa asfia terpaksa mintak tulung duak orang ketua masyarakat untuk merayu CM untuk mengekalkan asfia di semop waktu CM di Bruit ari ya.

    hahaha... sapa duak orang ketua masyarakat ya, pandey-pandey dirikpun ncarik sapa.

    hahaha.... satu tindakkan yang bodoh coba menipu rakyat dengan madah asfia akan bertanding agik.

    hahahahahaaaaaaaaaaaa ... perlu ingat, musuh politik asfia ramey dan bukan terhad di kawasan semop.

    sekiranya perlu bantu pemikir dan rakan-rakannya, bantuan akan dihulurkan.

    pengajaran moral untuk yb-yb yang ngekot blog tok ialah, diwaktu zaman kemuncak, jangan terlampau jahat. kierna bila masuk zaman gerhana, musuh keliling pinggang. sik akan terdaya menangkis setiap tumbokkan musuh.

    selamat tinggal asfia (dan macai-macainya) ........

    ReplyDelete
  177. 15 tahun dah mengharap WR yg dipilih molah something d PB tapi apa yg ada. Masih juak sama kedak 15 tahun yg lepas. 15 tahun kamek semua dapat berfikir dan menilai prestasi WR sekarang. Lebih 15 tahun sudah kamek hidup dengan hasil tulang 4 kerat tanpa bantuan dan pembangunan yg sepatutnya dari amanah yg diberikan dari pengundi PB kepada WR sekarang. Tapi selama 15 tahun, apa yg ada? PB makin mundur, WR makin senang. Tidak salah jika penduduk mahukan WR baru dari BN kerana kamek semua nyokong BN. Kenak sik boleh ditukar?

    Mungkin WR baru dapat berbuat sesuatu yg lebih baik kerana kita perlu bermula dari sesuatu. Contoh Mukah.....sejak pehin seri di sia, nangga perubahan yg ada. Sama juak beberapa kawasan yg lain.

    Sekali lagi, Yes for BN, No for Asfia.

    ReplyDelete
  178. Lai katong, kau 15 tahun kali dah ngikut asfia. Sebab ya kau takut nya ditukar ngan calon lain walaupun dari BN. Yes for BN, No for Asfia. What a joke, 15 YEARS! Election is the right time to make changes......

    YES for BN, NO for Asfia !

    ReplyDelete
  179. Sepanjang saya ikut Asfia, saya selalu dah dengar macam-macam cerita di PB, setiap kali election sama jak bunyi.. dah naik muak dengar.

    Nak tukar WB kah, nak tukar anak tempatan kah, tapi saya masih percaya YB Asfia juga akan bertahan..

    Oleh yang demikian, saya merayu kepada sidak di PB supaya dekatilah WR kita.. tok main dia dari jauh ajak..pasya tauklah..anok dari belakang.. Inilah sikap yang susah diubah sidak PB..

    Asyaik asyik nak bangkit hal 15 tahun, asyik asyik hal pembangunan.. sebenarnya pemabngunan adalah dalam diri kita dulu... pembangunan sikap.

    Jangan banyak cakap, selepas setiap election, yang nelayan balik ke laut lagi, yang berkebun balik ke sawah lagi, yang jadi guru datang sekolah lagik dan begitulah seterusnya..

    saya sarankan gunakan YB kita sebijaknya kerana dia dimenangkan oleh orang PB juak.. nak kata bodoh sik juak, nak kata pandei macam orang bodoh sidak anti Asfia tok... huh

    Hidup Asfia, hidup BN..say NO with pengacau!!

    ReplyDelete
  180. TES TO BN ..... NO TO ASFIA ..... and say NO to Asfia macai-macai .....

    15 tahun adalah satu tempoh yang lama.

    Asfia dirikpun si pasti sama ada akan jadi calon, pandey macai-macai nya madah Asfia akan bertanding .....

    ReplyDelete
  181. Lai katong, pembangunan sikap sik perlu WR ataupun si Asfia !!! Apa kata kau ya, sik sekolah tinggi kah atau sik cukup kena ajar? Pengundi N36 yg naikkan asfia dan pengundi juga yg boleh menarik nya turun. 15 tahun janji dan harapan, apa yg ada? Nak nambah janji lagi kah?

    We are turning our back to asfia. Still we say YES to BN. NO to asfia. Semop masih milik BN tapi bukan untuk asfia lagi........

    ReplyDelete
  182. hahahaha .......... lai katong kantoi!!!!!!!!!!!! hahahaha ...... lawak nar juak!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  183. LAI KATONG sik boh ktk bunyi gik,dah sah asfia ya sik stand gik,iboh ktk gago angkat bontotnya..nang paloi ko tok Lai Katong,..sekolah jak tinggi tapi akal pendek..

    ReplyDelete
  184. Lai katong, kau ya yg perlu pembangunan sikap !!! Pembulak, sik dapat berik facts pembangunan PB, sik cukup kena ajar orang tua lalu jadi orang kurang ajar, kaki bodek, pak turut dan angguk si asfia nun......

    Mun aku sik silap, Pehin Seri ada molah statement yg terpulang pada asfia mun nya maok stand gik di Semop. Mun rasa2 sik malu, silakan.....tDah lah sik dapat molah apa2 selama 15 TAHUN, ada ati juak nak stand gik di Semop. Sidak PBB bahagian ya bukan apa, terpaksa madah org semop masih maok asfia tapi pada hakikatnya sebaliknya. Perlu jaga periok nasi nak kedak you juak bah, habis habisan back up si asfia nun.

    Sekali lagi, in event you don't get the message, YES to BN, NO to asfia. Semop tetap milik BN tapi bukan untuk asfia lagi.

    ReplyDelete
  185. Mun Asfia masih calon BN macam nie? Kitak urang nak pilih pembangkang kah? Ku nak nangga mun benar kitak urang sik maok milih Asfia agik dalam election kelak. Tapi sika apa hal, Asfia tetap calon Semop. Urang yang nak menjatuhkan nya dah BYE2. Asfia sik harap urang di Semop pun jadi pengikutnya. Sebab urang Semop pun menjahanamkankan kepercayaannya sebagai WR. Tunggu jak apa2 keputusan CM. Yang pastinya Semop akan menurunkan wakil BN iaitu Dato Sri Asfia Awang Nassar sebagai calon BN di N36 Semop. Janji2 yang ditaburkan akan ditunai dan dilaksanakan. Lai Katong,tahniah kerana tidak menerima provokasi dari pengecut dan penentang WR Asfia. Hidup Asfia....Hidup BN......

    ReplyDelete
  186. Sik akan keluar ngundi mun asfia gik, INSYAALLAH. You molah statement "asfia sik harap urang di semop jadi pengikutnya".....selama tok nya jadi WR atas undi dari kawasan ne? Kamek urang di Semop yg sik perlu nya gik. Nangga kelak masa election......jgn takbur.

    Apa ada janji janji lagi kah? Janji selama 15 tahun tok pun sik di polah, tok nak molah janji baru, ceh....kenak asfia sik boleh ditukar? U ada kepentingan ngan nya nak......

    Yes to BN, No to Asfia. Semop tetap milik BN tapi bukan milik asfia lagi........

    ReplyDelete
  187. 'Mun aku sik silap, Pehin Seri ada molah statement yg terpulang pada asfia mun nya maok stand gik di Semop' U memang SILAP,besar SILAP u ya!!!
    Memang betul kata 11:33, banyak pengecut dan pengacau.. kebanyakan nya kiak kaong ajak..sik ada apa-apa!!!!

    6:54 mun kau sik turun ngundi, orang lain ngundi, peduli apa dengan kau! Masih banyak orang menyokong kerajaan yang sedia ada!

    YES to ASFIA!!! Yes to BN... NO to pengacau!! NO to Hailmi dan puak puaknya!!!!

    ReplyDelete
  188. Kesian geng geng Asfia menagih simpati. Kalau nak letak letakla si Asfia tu. Kalau kalah jangan pulak kata kami khianat pada BN ye.

    ReplyDelete
  189. Aoklah.. ada geng Asfia macam 24 jam di BlOG. Siapa ada elaun khas...lagi tu...

    ReplyDelete
  190. MANOK PUNAI BERSUARA....

    SIK MALU KAH KTK YA LAI KATONG? JANGAN2 KTK YA DAH TATONG KATA ORG MELANAU...HAHAHAHA NK TAU SIAPA STAND DI DUN N36 SEMOP?? BUKAN ASFIA GIK POK LAI KATONG...ASFIA DAH TUA BEKARAT,OTAK ASFIA PUN DAH BEKARAT JUAK,SBB YA LAH NYA SIK INGAT JANJI2 NYA GIK YA,..TOK MOK MOLAH JANJI BARU GIK BILA MOK TUNAI GIK JANJI2 YA KELAK..LAI KATONG SIDAK CTOK SUMPAH KTK JADI LAI TATONG BARUK KTK TAUK KAH!KAH!KAH!KAH!!!!!

    ReplyDelete
  191. Mun mcm ya, sama lah kau kaitkan CM dah berkarat Manok Punai. Tapi sik apalah, tua2 berisi. Asfia tetap mempertahankan Semop walaupun kitak urang sik ngundinya. Penyokong nya tetap ramai. Kitak urang hanya sebilangan kecik ajak. Sabar jaklah kitak urang mun nya menang agik. CM pun tetap masih menggunakan khidmatnya seperti mana CM menggunakan khidmatnya sebagai Speaker. Ingat dan fahamlah situasi ya. Hidup Asfia... Hidup BN... Sokong pembangkang HANCURLAH SSSSEEEEMMMMOOOOPPPP!!!! Fikir2lah.

    ReplyDelete
  192. Lai katong....'terpulang pada asfia mun nya maok lagi stand di semop', that statement was issued during the group from KPJ was in PBruit and it is spell out during the press conference, aired by RTM through the next day evening Berita Wilayah, and published in Borneo Post and Sin Hua Daily too. Jadi apa yg SILAP? Kau dah pekak atau buta kah? Jgn kelakar bebulak jak.

    Kamek semua nyokong kerajaan pimpinan pehin seri TAPI BUKAN ASFIA!!!
    Jgn pandang ringan kerana satu undi pun boleh menjatuhkan WR sekarang....takbur kau ya, dah lah bebulak kuat gilak.

    Tok gik sorang, sik kisah nya terus jadi speaker. Yg kamek semua sik maok nya WR semop gik. Kenak, kamek semua sebagai penduduk dan pengundi di semop sik dapat bersuarakah dan kenak WR sik dapat di tukar? Yg kita org risau apahal? Kamek semua katakan YES to BN but NO to asfia. Semop milik BN tapi bukan untuk Asfia lagi......apa yg dah dipolah nya di sia selama 15 TAHUN? Sik salah mun kamek semua sebagai penduduk dan pengundi Semop bersuara dan meminta kerajaan pimpinan pehin seri menukar WR di semop. Bukankah kita sebagai rakyat di malaysia ada kebebasan hak untuk bersuara.

    ReplyDelete
  193. Sori...ya..beri jalan kejap..!!

    Geng2 Asfia..dari kpg bruit, tekajong, penipah, salah, kecil, betanak, penibong, penunai, sebakau, ari ya..lekek2 tetak di ck.. nerimak duit baja orang kpg sidak2 ya..dijual sidak..!

    Tooolllooonnng... sebanaku..'highlight'kan kerja2 sidak goemen (pertanian) daro & jkkk pertanian kpg2 yang saya sebutkan di atas itu.
    Habis "hak" orang lain (baja) dijual sidak ngan cina...!! Say something & do something..about it.Sidak Akil Sabrie, Salleh Rapie, Bilong, Hj. Bedihi,Hj rajak.. look for them..

    ReplyDelete
  194. 10:24 jangan nak buat fitnah.. Jangan nak sebut nama-nama orang, perkenalkan dirik sendiri dolok.
    Inilah saya katakan SIKAP.. 0:24 ya belum di ubah sikapnya. selalu komplen orang dari belakang, tapi diri sendiri pengencut, pekenalkan diri anda dulu baru sebut bama orang.

    Nak kata bodoh sik bodoh, nak kata pintar tapi bodoh bahlol!!!

    Lempar batu sembunyi tangan!!! huhu

    ReplyDelete