Sunday, October 24, 2010

Daud ... please hear us out ...

 
YB. Ir. Datuk Hj. Daud Bin Abd. Rahman
Dear Datuk,

The followings are the issues or matters which we want to bring to your attention.

Thank you.
 

38 comments:

  1. salam datuk. semoga sembuh dengan segera.

    ReplyDelete
  2. sebelum gol, setel lok hal tanah.

    ReplyDelete
  3. tanah dekat gitak laut.berik ajak,banyak tanah lain ada di matang,sejingkat,selang,tanah tepi laut satang dan talang2,tanah kubur.

    ReplyDelete
  4. Hal banyak masalah dalam Jaisa belunm diatur dan banyak mareka yang berkhidmat tetapi tidak buat kerja dan makan gaji buta sahaja.YB Datuk lihat lihat lah perkara ini dari membazirkan wang Jais. Biarlah mareka yang terbabit yang suka dan berminat berniaga berhenti dari Jais dan buat perniagaan sahaja,

    ReplyDelete
  5. Berkenaan Sijil Halal yang ditaja oleh Jais, dari terus membebankan para peniaga makanan Islam dari banyak karenah persoalan yang disediakan , baik beri sahaja sijil halal itu 'Free' sahaja kpd peniaga yang memang menjalankan perniagaan dengan betul dan bukan Alibabakan perniagaan. Yb Datuk Daud perlu a\peka hal ini dan jangan terus dimaki hamun oleh orang.

    ReplyDelete
  6. la, ilek ler pak lah. depa pong nak idup gak. kalo doq dokwoh jer, macam mane nak idup. bini pong nak baju baru gak.

    ReplyDelete
  7. sijil halal ya berbayarkah.mun mikir nak bukak biaga makan anang susah jadinya.banyak bab bayar bayar.mun murah sik hal,mun mahal?mun dah sidak JAIS dikata sik kerja, suruh mereka turun padang cek tempat yg dihulur sijil tadik.mun macam ya, patutlah suka ati nak gantung sijil,dak ca ya ,ada ndak dicek bayar atau tidak.tok kerja angit taik manok.

    ReplyDelete
  8. HE HE HE kan keja taik angik taik manok he he,kelak u pun kenak berak taik angin taik manok kelak he he,opps sory pok.mun x salah i ,sidak pegawai penguatkuasa sidak ada ada bah n sidak nak tauk molah keja n dah d aja pun,mun u rasa u berminat keja ya ?anta profile u n mintak keja sia jak he he

    ReplyDelete
  9. selamak tok i selalu molah atikel utk kawasa org tok x ada i denga masalah tanah d kawasn nya tok .cny u uleh berita ya kwn????????

    ReplyDelete
  10. ehhh ptg semlm aku tengok org ini joging kat pustak .

    ReplyDelete
  11. Banyak kerja dalam Jais belum selasai dan mana boleh YB Datuk berhenti nak lari kemana? sik dapat lari, dimana tapok pun Allah akan dapat cari, dari itu buat selasai kerja dan baik pulih semua jentera dalam Jais, dan jadilah Jais sabaik baik Jais, dan jangana sampai orang akta nanti Majlis Shaitan.?

    ReplyDelete
  12. Ramai cina kapir telah dapat sijil halal dari beri oleh YB Dato Daud dan dengan itu banyaklah mareka dapart pendapatan dari pembeli Melayu yang suka makan dikedai Cina. Ini lah apa dikatakan 1Malaysia,bukan sahaja amakan makanan yang disediakan oleh tukang masdak yang kapir tetapi nyaman pula itu, haram haram nyaman.

    ReplyDelete
  13. YG MENGATAKAN ADALAH KAMU BUKAN NYA ORG LAIN HE HE,ORG LAIN TIDK MENGATAKKAN NYA.BAGI PENDAPAT SAYA KERJA JAIS TIDAK AKAN PANDAI HABIS ,JAIS ADALAH SATU AJENSI KERAJAAN ... ITU SAHAJA.UTK MEMULIH JENTERA JAIS ,SAYA RASA KAKITANGAN JAIS CUKUP TERLATIH . ADA SEBILANGAN MANUSIA YG SUKA MENGATAK PERKARA YG TIDAK BENA DAN SUKA MEMBURUKAN AJENSI SEPERTI D ATASA. WSLM

    ReplyDelete
  14. ????? pa dah jadi?????????????

    Gita residents to get land titles by year-end

    Posted on July 26, 2010, Monday

    KUCHING: After a long wait, land titles will finally be issued to the residents of Gita Laut, Gita Baru, Gita Tengah and Gita Lama in the northern part of the city.

    About 600 land titles will be issued, hopefully by October, following recent survey works by the Department of Land and Survey, revealed Assistant Minister in the Chief Minister’s Department Datuk Daud Abdul Rahman yesterday.

    “This can be regarded as early gifts for the new year of 2011 to the people in Gita. I am negotiating with the Land and Survey Department to organise the handover of land titles in October,” he said.

    ReplyDelete
  15. Mun sik silap,DBKU pun dibah Dtk Laut. Apa kenak bini LEMAN NATU dapat dua buah gerai d Tapak Semarak........ Harap dapat beri penjelasan pada umum. Jangan main pilih kaseh dan pilih bulu. Ingat kata Najib, rakyat d dahulukan.....

    ReplyDelete
  16. pilih kasih kah?? i nanga ada kedy kosong sia ,mun u nak mintak blh pg dbku buat pemohonan tq

    ReplyDelete
  17. sekali sekala da jugak singgah di sia untuk makan tengahari. business nampak sik berapa. kedy pun da yang kosong. mun kedak ya sik salah bini leman natu dapat dua kedy di sia.

    ReplyDelete
  18. hahaha..mahal ya pok..hahahah...yb daud..sepatutny di petra jaya..majoriti tmpt org islam..patut ada sigek pusat perubatan islam..mcm dkt semananjung nun..dpt juak nolong org melayu yg sakit..kt kuching tok ad sepetar, ada timberland. dgn normah..besar juak blanja ya...lagik2 normah n timberland..apa salahny ad pusat perubatan or rawatan islam kt citok..drpd molah bangunan kedey yg byk glak..tp xda org bjual...lps ya bla d pdh klak hal kdk tok..ada klak yg pdh cny nk crk nembiak melayu or islam yg ad klulusan prubatan..byk miak melayu yg ad ngambk jurusan tok...kta nk menegak amar makruf nahi mungkar...tok dr padangan berhemah kmk yg sbrapa tok..

    ReplyDelete
  19. Benar nang ada banyak kedey kosong d semarak ya,tapi ada orang empun, sik bejual bebulan bulan sik ada sidak dbku ngambik tindakan, ada juak d sewa dengan orang lain macam gerai 4d...... patut dah d tarik balit lesen dan beri ngan orang yang nyewa baru betul. Tapi sik sebab laki nya staff dbku bahagian pelesenan d satok ya, harap sidak lantak buat lah sesuatu.

    ReplyDelete
  20. janji da bayar sewa bulanan ... sik kisah la mun sik berbisnis. duit banyak bah. bila dah sik da duit agik, baruk bukak kedey. ngumpul duit. bila dah banyak duit, tutup agik. nang dah mcm ya orang kita berbisnis. sik da nak di eran.

    ReplyDelete
  21. patut orang melayu sik maju when people have this kind of mentality!!! change la oi!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  22. Pasal bini Leman Nattu dapat 2 tapak niaga adalah sebab Leman pandai bodek, dan ia adalah orang kanan YB Datuk Daud. Sik salah semua itu, dan nee sidak yang kena beri dan sik pandai niaga dan hanya pandai geretik sahaja. Belajar l;ah dari bini Leman memasak dan baru lah bolih niaga. bukan pandai kata sahaja lihat lah cara style Leman kemana aja ia pergi senyum aja, ia adalah kakitangan YB Datuk Daud yang setia. Coba tengok sidak yang dapat gerai diGersik Boyan, sampai sik mahu nioaga pada siang hari, dan sidak tahu berniagaa ddimalam hari aja. Oleh itu sidaknya mati mati sik mahu berdagang pada siang hari, sidak ramaia dari kampong biar ke sebrang minum dikedai kopi cina satiap hari, itulah caraa dan styel sidaknya.

    ReplyDelete
  23. Sik ada gerai, gatal minta gerai, udah di beri gerai,sik benar nok bejual, orang lain bejual macam sidak jak empun gerai bukan sidak DBKU. Gerai no. 10 apa dah jadi..........Harap pihak sidak Dennis buka mata sikit, jangan sampey sidak tok buat sesuka hati jak dengan sik mematohi syarat2 dalam lesen ya.

    ReplyDelete
  24. APA KENAK KITAK URANG KAT SEBANA KAU TOK SIK FAHAM2. DAUD YA AGIK SAKIT. JGN MADAH HAL MASAALAH DOLOK.BENGALKAH?

    ReplyDelete
  25. MUN SAKIT BERI ARAHAN DENGAN SIDAK DBKU BUAT MONITOR DI GERAI SEMARAK YA, JANGAN TUTUP MATA AJAK. SALAM SATU MALAYSIA. RAKYAT DI DAHULUKAN. PENCAPAIAN DI UTAMAKAN.......HARAP SIDAK LANTAK DAPAT TURUN PADANG DAN BERTINDAK DENGAN SEWAJAR NYA.....!!!!!!!

    ReplyDelete
  26. masih sakit? lekak ya gambar yang keluar ari dolok waktu penyerahan sijil semayang jemat ya sapa? klon? kembar?

    ReplyDelete
  27. Bunyi keda orang jeles ajak tok...orang jeles nang nya

    ReplyDelete
  28. Apa masalah YB tok? Rasanya sikda masalah YB tok. Nya sakit bukan ngaco kitak urang. Walau apa2 pun semoga YB sihat dan dapat menjalankan tugas dengan baik. Sebarang masalah dari Gita sampe cne2 jak kawasan dibawah kawalan nya akan boleh diselesaikan secara proaktif. Semua masalah ada penyelesaian. Allah SWT lebih tak apa yang dirancang berbanding kita yang kerdil tok..........

    ReplyDelete
  29. kimak haji daud...

    ReplyDelete
  30. Aihhhh...kenak ko nyumpah nya... Kesian nya koh eh... Nya dah nak mati ya... nya sakit koh ehh uhukkk uhuukk!!!

    ReplyDelete
  31. Kitak pun dah nak mati juak mbak sakit ya.......

    ReplyDelete
  32. helo yb... bila nak merik surat tanah tok? esok nak election baruk nak merik? banyak cantik!!!!!!!!! pikir kamek urang tok dapat di beli dengan surat tanah ya ka????

    ReplyDelete
  33. hoi yb. tido kah lam dewan?

    ReplyDelete
  34. la... daud tido lam dewan? patut la sik berbunyi-bunyi. gerak nya bangun lok. abais la kita tok. mesti sik dapat surat tanah di gitak kedak tok.

    ReplyDelete
  35. PAK LAH said...
    Datang YB Datuk Daud Abd rahman, bergusar kerana ramaee orang bercerai dan ia galisah katanya dengan ramee orang cerai tentulah mengundang masalah dikewasannya di Tupong, dan hari hari orang datang jumpa hal itu dan ini dan sidakanya rasa baik jumpa YB dari buat laporan di Pej. Jais.
    Datang lagi suarat Pengurusi Badan Kuafakat Ibu Bapa Mr Wan Zain, menyalahkan sidak Jais kerana undang undang Jais terlalu longar dan memudahkan orng nak kaahwin dua sampee nikah disebelah Indon nun di Pontianak. Ramai lah orang kahwin tentu lah ramai dan ramai juga yang nikah dan Mr Wan punya rekod bilngan mareka yang nikah dan kahwin diPointianak.Kamik rasa ada baik Mr Wan Zen dilantik jadi Ketua Jais, kerana ia cukup mahir hal tok dan dapatlah nolong beban yang dipikul masa tok oleh Jais. Minta pihak Jais jangan leka dalam hal tok takut rameelagi nak nikah dan kahwin diPontianak, dan kamik orang pergi ke Pontianak untuk cari makanan yang sedap sedap dijual di Pasar Pontianak . Apa carita sidak yang nikah dan kahwin in Philipina? Tentu Mr Wan Zen ada rekod lama dlm hal tok.
    November 24, 2010 12:14 PM

    ReplyDelete
  36. 1.YB Daud telah berbohong menyatakan kawasan Tupong boleh di katakan setinggan sifar sebaliknya banyak lagi masalah yang belum di selesaikan, selaku Menteri Muda Hal Ehwal Islam JANGANlah ada pembohongan.

    2.Berkenaan dengan pembangunan Modal Insan di Kawasan N6 Tupong, kenapa baru sekarang nak di laksanakan sepatut ianya dilaksanakan 5 tahun yang lalu, sebab ini adalah janji beliau pada pilihanraya yang lepas.

    3.YB Daud tidak RELEVAN lagi dan beliau telah banyak menyalahkan kuasa yang diberikan, beliau telah banyak menipu Rakyat Tupong.

    Marilah Rakyat Tupong, bangun dan buka mata.. undilah PR (Pakatan Rakyat) segala bukti penyalahan gunakuasa YB Daud akan kami buktikan satu persatu pada pilihan raya yang akan datang.

    Daud.. anda TUNGGU dan LIHAT!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  37. hahahah.. YB tok aku rasa sik peka.. sidak debah molah sukati x nya tauk...
    gago jak , mun ray aberik angpau ngan orang tua.. 30 jak..sebelum ya tek lima puloh.. dah lah pileh pileh urang gik sidak merik... nak paling best bila time banjer dolok..celaka kali jak..sidak nak sampey kat ujung tanah banjer.. first kali dapat bantuan banjer... nak sidak tengelam rumah nya macam molah mata sidak butak jak, sik diduli langsong, ya bok celaka babi...
    bengok sidak makan duit urang bukan hak sidak...

    dah lah sukati daknya jak merik nama.. mun kenak banjer mena mena sidak nya ku belak mata ... padan muka...yalah tek.. makan jak hak orang , mun x aritok , esok mun x esok lusak ...kembong perut sidak,,,

    sigek gik..ihhh best eh nganok urang ,,siap mati kelak makan daging orang matii...tp nak mena kan nganok nyebut nama umum bah...heheheh

    alu lupak pa nak ditulis aku...
    pa ho?
    mmmm... aaaaa.... aok... mun nak eleksen ( election bah...) ngundi,,, baruk sidak YB YB tok tehegeh hegeh kedak sidak kat hj taha ..ngagak orang,,, pas ngundi klak jauh pakwee nak nyengok muka..
    aku doa mudah mudahan sigek 2 ighek kusi sidak ilang ke PR ..baruk daknya sedar langit tok tinggi rendah... mun selalu gilak menang nang sidak gambong ...
    amin mudahan doa aku dimakbul Allah SWT...

    kusi tupong kah, bintulukah .. semariang kah , pantey damai kah.. best na ndiak sidak kalah... mun sik taik sidak nak duli hal rakyat... dah lah lam Tv berita pembulak jak jak ... macamlah daknya pikiey kitak tok x tauk papa.. walo x pandey klaka romputeh, huh..tenet cempion woo...

    aku rasa mesti sidak mikey orang melayu tok sik advance....

    sidak x tauk ...nembiak mudak tok diam diam jak..

    paloinya kelaka jak berapi rapi berasap rasap dafta undi jak x? tongol...

    dak PR pun satu ngok ... dah tauk sidak nemiak manyak nyokong PR , daftarlah sidak, tok x , xda inesetif langsong ...agak nemiak nak melepak kat masja ya .. kat kubah ya kat ...entah kat ney ndak kah...
    ahhhhh kepak dah aku nulis ...
    lak jak nyambong agik

    ReplyDelete