Wednesday, January 26, 2011

DBKU favours the Chinese traders?



Shamsul Buhari. said...in "Congratulation Nurhanim as PKR State Women Chief !!!"

Orang orang DBKU semua nya orang orang baik, sidaknya buat kerja ikut undang undang, kalau cina dibiarkan jika Iban, Melayu Bidayuh ditangkap dan dihalau dari kaki lima, inilah caritanya walau pun disangkal, itulah yang sabenar benarnya.

Lihat sahaja di Jln Gambir sahaja tindakan pihak DBKU jelas menindas orang bumiputra tetapi cina dibiar ,

cobalah bertindak rampas barang sidak cina.? kita ingin lihat handalan orang orang DBKU?

Pasal ambil tindakan ke mahkamah, buang masa ada masa lain kami orang tunggu kamu orang sasaorang dan nanti buku bertemu buku, baru tahu, siapa kebal siapa patah kakai patah tangan, sama sama jumpa di Hospital.?


Click Image
Orang DBKU jangan sombong, nanti satu hari apa bila nasib sik sebelah kamu orang baharu kamu tahu yang langit itu tinggi dan baru kenal apa itu kepayahan dan kesusahan.?


Berapa ramai orang DBKU sudah keluar dari DBKU, kini kayo kayo saorang diri disana sini, macam sampah mesrakat sidaknya semua, termasuk Datuk Bandarnya, Ketua Penguat kuasanya dan demikian jugalah Pengarah Onn Abdullah, dan sidak lantak dan lain lain kelak.
January 26, 2011 12:43 PM


Click Image

Also read:
* Mayor, wake up and smell the coffee!!!
* Do we need a Malay DAP YB because our Malay PBB YBs are keeping mum???
* Datuk Bandar, sila atasi masalah gerai!!!
* KEPALA TIDAK ADA OTAK !!!
  

9 comments:

  1. Tok nang aku sokonglah. Coba pegi malam ari tanga sidak kerja kat Gambier Road. Pasar ikan lamak dolok. depan Court lamak. ada gik sidak cina bejual kat kedei ujung ia. Sidak DBKU nok "kerja bagus" ia koh, lepak dlm van ajak. Tunggu jam. Hahahaha. Tunggu aku cuti sem kelak. aku ambik vdio.

    Apa tegal?
    Aik kopi segelas, roti kawen. duit kopi 2 3 posen..
    Heheh.. Mun org tanyak? Sapa?'Org Kita' juak..
    disebut nama kelak alu beparang. Tapi tok lah kenyataan.
    Pegi Pasar satok. Tanyak sidak market.
    Heheh...Besar gik palak sidak dari polis.

    Geng kat depan DUN lamak bejual mala jak di kaco.
    Kat Rondbot SESCO diburu kedak binatang.
    Bageilah mun nya dapat tangkap ia gaji ko nait sam ngn Datuk Bandar?
    Tok namanya sik ada timbang rasa.
    Orang tok berik juak can.
    Mun namanyalah manusia.

    Lainlah mun lubang perut sama ngn binatang mcm ASUK!

    ReplyDelete
  2. Sidak penguatkuasa DBKU yang bertugas ditepi sungei tempat bus station lama dah jadi waterfront kinek tok nang sik molah kerja sidak....Kedai berjual motosikal baru di sia molah macam bapa nya empun kaki lima dan tempat letak kereta didepan kedai ya...suka hati nya meletak motorsikal2 nya di sia, sidak DBKU diam ajak, sik ada tindakan apa2 yang diambil. Harap Datuk Bandar dapat ada masa untok melihat dengan mata nya sendiri. Terima kaseh.

    ReplyDelete
  3. Warga Kerja DBKU jangan ingat sidakanya ada kuasa besar dalam kewasan Kuching.? Rata rata warga DBKU adalah orang makan gaji dan makan gaji tok bukan saumur hidup, tetapi ada masa tamatnya. Kemudian itu warga warga tok akan jadi orang biasa, kalau pindah atau hijrah ke negara lain tidak jadi soal dan tidak bertemu kitak orang lagi, tetapi masih tingal di Kuching, dan jalan jalan dikaki lima, pasar minggu dan sekeliling sana sini. Apa hendak ditunujuk lagak kuasa tembirang gambong serta gagahnya sidak DBKU, baru bulan lepas saya lihat bekas pegawsai Penguat Kuasa DBKu yang jadi tukang tangkap dan tukang arah kini berjalan saorangan tempa bodygardnya kalau orang mahu belasahnya dikala itu, sudah tentu ia akan parah dan masuk hospital picah palanya, tetapi orang masih sik mahu buat apa apa tetapi sampe bila kasihan dan sik mahu apa apa itu . Ini lah soal kita dan harap pihak DBKU yang gagah gagah macaham askar Nazi beringat dan kerja dalama DBKU adalah semantara kemudian ada harinya berhenti atau pencen, kamu akan jadi orang biasa saperti kamik orang tok. Sekian selamat bertugas dengan baik.

    ReplyDelete
  4. Hi Sebanaku,

    Tok Cabik commented on your link in the facebook.

    Tok wrote: "sama jak dgn kmk org d buyo tuk.... dari kutipan sampah hingga yg lain2????? apa nak jadi."

    ReplyDelete
  5. Benar2 kata kitak orang. saya cabar sidak penguat kuasa DBKU supaya merampas barang nok di simpan cina di kaki lima ya. jangan bangsa melayu, iban, dayak dan bumiputra lain jadi mangsa kitak orang. Penguat kuasa DBKU adalah serendah mertabat dan sehina-hina manusia, sbb apa? kitak orang nok yau? sbb sidak yan dapat di beli dengan rokok sebungkus, kopi secangkir. betul sik?

    ReplyDelete
  6. Kita semua jangan nyanok DBKU aja, mun sidaknyah sik buat kerja pun kena anuk. Buat kerja pun kena anuk. tetapi DBKU buat kerja seperti yang hihendaki oleh kebanyakkan orang kota. Yang kita anuk aja apa pasal patut kita tolong jaga kebersihan Bandar raya kita. DBKU menjalakan tugas mengikut undang2 yang sedia ada. Mun sidak sik buat demikian siapa lagi. Yang kita mahu membelasah pegawai DBKU akan memberi masalaah juga. Cuba kita berkerjasama dengan sidak nya.

    ReplyDelete
  7. polah la keja tapi mesti adil. jangan bumiputera jak diambik tindakkan tapi cina sik.

    ReplyDelete
  8. Lantak Amin patut dah tau yang ada bini pegawai DBKU di bahagian pelesenan di Satok ya ada di beri lesen bejual di tapak semarak tapi sik bejual.....nya nyuruh orang lain bejual, marek di sewa nya dengan orang. Lesen nya tok patut di tarit balik kerana bercanggah dengan kod ertika kerja yang sik membenarkan memberi kemudahan pada orang2 yang ada berkaitan dengan DBKU apa tah lagi di bahagian pelesenan......Terima kaseh.

    ReplyDelete
  9. Setuju pok! Mun nok enforce, enforce fair and square! Tok jadi juara kampong ajak! sama juak dengan dak parking, walaupun sidak tok bukan staff DBKU tapi dak to kebanyakannya Melayu! Mun kawasan Melayu contoh kawasan Satok, strict dak tok, kerana nya tauk pemilik kereta di kawasan ya kebanyakannya orang Melayu, jadi nya sik takut!! Mun kawasan Padungan dak tok sik strict gilak, kadang-kadang setengah jam extra kitak parking sik kenank compund!

    Sebenarnya tok bukan kerana nya DBKU atau KCCPS. Sebenarnya kita orang Melayu cuma berani dengan bangsa kita sendirik ajak! Along Melayu cuma berani di kawasan Melayu ajak...coba Along tok collect utang nembiak cina di Poh Kwong Park sik nya berani!! Takut mati dibunoh cina. Orang melayu kita tok pandae main ayat ajak....berani dalam blok ajak dan lawa kesak.

    ReplyDelete