Thursday, October 28, 2010

An email to Najib on SEDC

(a) An image of the email sent to Najib.


Press 'CTRL and +' to enlarge it.



(b) Here is a copy of the attachment.


Press 'CTRL and +' to enlarge it.



(c) SEDC has been informed about the email as per image attached below.



Also read:
* Is The Rental Rate Too High???
* Talip, is SEDC helping Bumiputera contractors?
* Is SEDC still helping the Bumiputeras?
  

8 comments:

  1. Kami ucapkan ribuan terimakasih kpd Sebanaku
    sarawak diatas kerjasama dan sanggup hantar email kpd YAB PM berkenaan hal sewa pihak SEDC. Baru baru ini sedang kita bincang hal sewa tinggi, SEDC naiki lagi RM 15.- sabulan mulai bulan ini kpd semua penyewa gerai. Kita merasa kesal diatas sikap aangkuh pihak SEDC dan bersikap tidak menghiraaukan, keadaan peniaga. Sewa lama bagi gerai RM 150.- kini dinaiki RM 15.- menjadikan Rm 165.- dan kami belum lagi menarima maklum balas dari lain lain tempat diatas kenaikkan ini.

    ReplyDelete
  2. Maklumat berkenaan sewa adalah: Satu gerai dalam Sarawak Plaza. RM 480.- sb.Gerai BGS kini RM 165.- Ruang niaga diKubah Ria Baru bagi
    gerai Makan RM 450.- sabulan. Ruang niaga satu lot di Kubah Ria baru RM 700.- sabulan.Pihak pegawsai SEDC mengatakan ramai ada dalam sinarai menunggu untuk sedia menyewa jika penyewa yang ada tidak sanggup menyewa.Dikewasan Tebingana sungei Kisok patutnya dikhaskan kpd bumiputra, dan kebanyakkan kini kosong akibat sewa tinggi yang ditetapkan olih pihak Management SEDC.Yang dikuasai oleh Cina.

    ReplyDelete
  3. datuk yb mesan iboh buang masa antar email ke najib. sik nya maca. gago gilak nya. banyak masalah malaysia nak di setel. datuk yb madah sapa-sapa yg berkenaan boleh jumpanya bila-bila masa asalkan da polah apointment ngan secetary nya. mun sik da apointment, sik boleh jumpa. masa itu emas, kata datuk yb. tapi mun dah sik da peluang nak jumpa kerana jadual ketat, bukan salahnya kerana bukannya sik maok jumpa, tapi jadual ketat. tunggu jak, kata datuk yb. tahun depan pun boleh jumpa juak. harap bersabar kerna sabar ya separuh dari iman kata datuk yb.

    ReplyDelete
  4. Ali Basah.BGS.,

    Pihak kami memang sentiasa berusaha untuk menengahkan sebarang permasalahan ataupun isu-isu yang diutarakan oleh rakyat dengan harapan ianya dapat diselesaikan.

    Akhir kata, diharapkan semua peniaga Bumiputera di seluruh Sarawak yang menyewa gerai-gerai SEDC akan mendapat faedah dari usaha kita bersama.

    Sekian. Terima kasih.

    Sebanaku Sarawak

    ReplyDelete
  5. hidup talip. jangan takut. semua anggota sedc nyokong datuk.

    ReplyDelete
  6. Selamaa ini kami dari Bintulu sokong YB datuk Talip, kami sokong dan kami adalah pengundi.Dan kaki tangan SEDC sokong aja tetapi bukan mengundi, jadi Datuk YB terpeksa lihat kpd perkara ini sebelum bertindak, ada baik buat penelitian dan jangan nyusah orang, nanti Datuk kena susah.?

    ReplyDelete
  7. YB Datuk Talip.
    Sokongan dari kakitngana SEDC adalah tidak ikhlas, a bunch of crocks musang berbulu ayam. YB sebelum bertindak fikir 2-3 kali dan hubungi rakan rakan demi nama baik YB dan masa depan semua.

    ReplyDelete
  8. giney nak support YB yang kedekut? sepulouh sen pun nya sik maok merik. mun sik cayak, coba! mun nya da merik, ya hari ini dalam sejarah. boleh di polah ucapan tahniah lam paper.

    ReplyDelete