Wednesday, March 13, 2013

YB Datuk Rohani Karim tetap dicalonkan?






Senarai calon BN hampir siap: Najib

Borneo Post on March 13, 2013, Wednesday
KUALA LUMPUR: Senarai calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) hampir siap dengan sedikit sebanyak perubahan mungkin dilakukan sebelum diumumkan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau berkata, perubahan mungkin dibuat untuk me-mastikan calon yang dipilih itu adalah yang terbaik dan boleh menang.
“Senarai calon ini bila tiap-tiap kali kita tengok, kita nak buat perubahan tetapi mungkin tiada masa lagi… kita semak, belek-belek dan terfikir mungkin ada calon yang le-bih baik.
“Saya rasa proses itu sampai saat kita umum nanti mungkin ada sedikit sebanyak perubahan, tetapi asasnya sudah ada, kebanyakan kawasan telah kita putuskan, sesiapa yang dikategorikan sebagai ‘winnable candidate’ (calon boleh menang) akan kita calonkan sebagai calon,” katanya dalam program ‘Conversation With The PM’ yang disiarkan di TV3 di sini malam tadi.
Najib berkata, BN juga akan menentukan pembahagian calon yang sebaik mungkin di kalangan parti komponen- nya agar calon tersebut diterima oleh masyarakat tempatan dan mencerminkan kehendak rakyat.
“Kita juga ada pertimbangan berdasarkan kepada parti komponen kita sebab kita keluarga besar, 13 buah parti jadi kita kena tentukan pembahagian yang difikirkan mencerminkan komposisi keluarga BN.
“Maka, tidak semestinya kita dapat memenuhi harapan dan tuntutan semua pihak di peringkat kawasan tetapi kita akan cuba menentukan calon yang sebaik mungkin,” katanya.
Menjawab soalan daripada seorang pembaca akhbar The New Straits Times mengenai pembaharuan proses pilihan raya, Najib berkata kerajaan komited untuk mengukuhkan proses pilihan raya dan menegaskan bahawa pilihan raya di Malaysia sentiasa dijalankan secara adil dan bebas.
“Jika pilihan raya tidak dijalankan sedemikian rupa, kita mungkin tidak hilang dua pertiga majoriti dan hilang lima negeri pada Pilihan Raya Umum 2008. Kelantan tidak akan diperintah pembangkang lebih daripada 20 tahun,” katanya.
Najib berkata, kerajaan juga mempertimbang beberapa tuntutan daripada pelbagai kumpulan seperti BERSIH dan kebanyakan daripada tuntutan itu telahpun dipenuhi.
“Buat pertama kali, kita akan memperkenalkan penggunaan dakwat kekal dalam pilihan raya akan datang dan buat pertama kali juga, rakyat Malaysia yang tinggal di seberang laut juga dibenarkan untuk mengundi,” katanya. – Bernama


24 comments:

  1. MP DI KEKALKAN NANG BAGUS DAN SAKNYO KALAH .10 AKUJANJI HANYA RAKYAT DAN MP BATANG LUPAR SAHAJA YANG TAHU TERMASUK DATUK AMAR SPEAKER ,ABG JO ,DATUK DAUD dan lain lain termasuklah BUAYA BUJANG SENANG .DUN BETING MARO DAH NAK KALAH SEMASA PRN YANG LALU DAN PRU 13 -"PARLIMEN BATANG LUPAR NANG PASTI KALAH ".LAWAN PKR LAWAN ,ABG ZUL LAWAN DATUK MAK JANDA .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enkah Rohani Karim mek raso susah nak menang dan MOOD sidak d P201 udah sik apat di bujuk agik.Mun susah susah PINDAH ROHANI PERGI SAMARAHAN untuk nganti Sulaiman AR Taib dan Karim Rahman Hamzah akan berabis nulong Rohani untuk menang .Lagipun Rohani akan jadi Menteri Penuh dan senang sidak Meran pok. Ambik Buang Bolhasan jadi Supol Rohani kelak dan kawasan Meran jadi baguslah.Lama kamek nanggar Buang kerja kulu kilir ngatur dak PBB tapi sik ada orang yang ngangkat nya. Ngarap Karim YB Asajaya ...hus semangat sik nya ingat ngan jasa Buang.Buang di Throawaynya ke Hq PBB jak.Untuk nganti Rohani sik susah pok -BOL,EDEN ,AWG JAMUDDIN,LENG ,HJ DRAHMAN ,AWG BUJANG,NARUDIN DI,DATUK AMAR AWG ASFIA,YUSUF BUJI,ABG RABAIE,USTAZ MUAL DAN LAIN LAIN.=ASAL UKAI ROHANI@AUR...TUK AJAK PINTA SIDAK BATANG LUPAR .CALUN RAKYAT YG WINNABLE "ASAL BUKAN ROHANI-ABR..

      Delete
  2. Abg Zul my choice and definitely good bet by Pakatan.Now Asfia is scared cos if we lost Btg Lupar ...Rohani will blamed him .Also the PBB topguns will not blamed Speaker because he was right for telling the truth.Usah bimbang Datuk TJ...relax maa.

    ReplyDelete
  3. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata jiwa sengsara, hanya anak jati P201 Batang Lupar tahu siapa Rohani, sekarang pucuk pimpinan dah tahu siapa "A MAN BEHIND THE SCENE".

    ReplyDelete
  4. apa 10 aku janji ya ooooo

    ReplyDelete
  5. setauk saya, moshidi jon dgn gengnya molah 10akujanji ya sebagai syarat kepada yb rohani jika masih maok menjadi calon pada 2008. malam waktu kmk urg bejumpa cm baruk 10akujanji ya disebut dgn yb rohani depan cm. moshidi jon serah terus senarai 10akujanji ya dgn cm dan cm kotan nya marah gilak dibisaknya kertas ya depan pintu rumah. mun sikda urg rami di siya waktu ya rasanya dah kenak tampar moshidi jon oleh cm. saya org pbb n.24 yang sokong yb rohani dan sokong bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelak kau nanggar Mosidi kah Mak Janda yang Bulak .PS KM Sarawak sik ado perangei macam yo..Sik akan ada CM nak nampar orang lebih lebih lagi Orang PBB. BERDOSO MOLAH FITNAH NAK SIK BETUL TERHADAP PRESIDEN PBB.ROHANI YANG BULAK DAN MENANGIS DEPAN PS KM DAN SANGGUP SETUJU DENGAN 10 AKUJANJI .yang benar adalah mukmin dan yang bulak ialah MUNAFIKIN.

      Delete
  6. Benarkah cm mbisak kertas ya? Mcm ni 10:23 tauk? Sik mungkin ehs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada di luar rumah cm waktu ya. bodeng tauk tapi nya sik akan ngakuk crita tuk sbb nya ada janji dgn datuk boi

      Delete
    2. makin rami urang nunjok kurang ajar dengan cm. rasanya cm nang udah tauk hal tuk & sik bediam diri ajak. tunggu jak

      Delete
    3. Pebulak..aku ado juak sio.smpey semuo balit..cm nak g ober c time ya...xdo pum cm bisak..cako miak yo..pebulak nakmampus..

      Delete
  7. nang biadap la mun depan cm pun kedak ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIDAK BATANG LUPAR SIK ADO YANG BIADAP TAPI YANG BETUL SIK BERADAP DAN RAJO BIADAP IALAH MP BATANG LUPAR. SEMO ORANG DI ANOK NYA SIK BETUL DARI BOL ,SIMOI ,JULAI ,JALI ,KETUO KAUM dan PEGAWAI KERAJAAN.MUNGKIN MAK JANDO SORANG JAK BETUL DAN ENDA KU KALAK NANGGAR ORANG MPUAN SIK SENUNOH MACAM TUK. SABDA NYA "ORANG LAIN SEMO JAIK ".DALAM HADIS BUKHARI MUSLIM JELAS MEMAPARKAN " ORANG YANG SUKO BERKELAHI ITU PALING DI BENCI OLIH ALLAH SWT " .Tahniah Sebanaku dapat ngeluar pandangan serta komen untuk NGUBAH MANUSIO JADI MAK NUSIO YANG SIK SIO SIO .BERUBAHLAH ROHANI DAN BANYAKLAH SHALAT TAUBAT NASUHA ,KERANO KAKI KAU UDAH DUAK DUAK KERUK NGERUTUK UNTUK KAU INSAF ,SIK JUAK INSAF INSAF -MASIH NGANOK ORANG .INSAFLAH DAN DENGARLAH LAGU "KEBESARAN TUHAN OLIH D LLOYD "SAK KAU SEDAR AGIK.

      Delete
  8. Sesiapa yang ada semasa perjumpaan dgn Ps KM pada 2008...all 3 Adun & 3 Cwg PBB semua beradab dan beradat.Yab KM seorang Presiden yg berwibawa dan bertanya dgn Rohani "Adakah bersetuju dengan 10 akujanji ?".Jawapan Rohani dengan nada sedih dan menangis "Kola setuju dan akur akan 10 Akujanji ".TAPI JANJI TINGGAL JANJI DAN ORANG YG MUNAFIK SAJA LUPA AKAN JANJI.SOAL BIADAP TIDAK TIMBUL DAN SAYA TIDAK MAHU BERSUBAHAT DENGAN PERKARA YANG BENAR.LIHAT SAJA P I BALA TERKENA BALA KERANA BULAK..JADI TAK BOLIH BERBOHONG DAN ALLAH SWT MURKA AKAN ORANG YANG BULAK DAN DI KENAKAN BALA....IA ITU MATI.....ingatlah Mati itu pasti dan benar....Firaun,Karun,Bala,Mao Zedong dll semua sudah MATI...Pokok pun Mati dan tidak lagi bergoyang.Hidup PBB.Hidup BN dan Hidup Pehin Sri

    ReplyDelete
  9. Kinek tuk macam macam you you. Urg rohani mestilah nya madah morsidi bebulak. Allah Maha Kaya. Saksi 3 cawangan DUN ada. Sik pernah wakil dari 3 cawangan berlaku biadap malah suasana pada malam ya penuh adap dan sopan. Morsidi dgn sopan mintak izin dari pehin sri utk bercakap dan dibenarkan oleh pehin sri. Kmk jadi saksi.

    ReplyDelete
  10. Eran aku. Maso ngan ami junaidi lok sikdo masalah di batang lupar. Bait di buyo, linggo ngan beting maro. Maso tuk macam2 crito dengar aku. Ndang macam2. Dengar aku rohani ado masalah. Kali rohani ndang ado masalah juak. Tunggai ku di ntubong ado juak madah ngan aku rohani nang suka molah hai. Samo jak crito kinek tuk. Dolok maso di ntubong urg urg lain jadi ke jaik. Kinek tuk samo juak dgr aku. Jadi ke urg lain gik jaik. Nyo sorang ajak bagus nkali. Ndak patut piyo.

    ReplyDelete
  11. tahun 2008, malam ya cm udah ngumum rohani sebagai calon. bila cm mok angkat dan keluar dari rumah mosidi mintak izin kelaka. mosidi bangun dan nentang keputusan cm, nyebut mun rohani maok juak jadi calon mesti terima senarai 10janji. mun benar setia pada parti dan hormat kepada ketua kenak nentang keputusan ketua tertinggi parti macam ya? ya baruk sik berik muka dengan cm. mun saya jadi cm pun saya marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. T'ANYA SAMA BATANG LUPAR
      PARLIMEN P201 ADA BANYAK GOYANG
      INI PUNYA FASAL MP MANYAK MULUT CELUPAR
      MOOD RAKYAT SUDAH LALI SEMUA UNDI PEMBANGKANG

      TANYA SAMA ADUN BETING MARO LINGGO DAN BUYO
      SEMUA PAKAT MAU GONCANG DATUK ROHANI CALUN BN
      INI PRU 13 GUA MANYAK GAGO
      KALAU LAKYAT KENA HASUT ,SEMUA LALI UNDI PAKATAN

      TANYA SAMA POKOK
      KENAPA MANYAK HUJAN
      NANTI JAWAB MP DATUK
      JANGAN UNDI PAKATAN

      TANYA SAMA SEBANAKU
      KENAPA BLOG INI BERSIKAP PARTISAN
      NANTI JAWAB TAN SRI ADENAN UUUUUU
      MUN RAKYAT UNDI PAKATAN DI BTG LUPAR -SEMO LEPUT PENGSAN dan LARI SEBILAN ASAN ...ASFIA ,BOL ,JULAI ,SEMOI ,BUJANG ,BEMEE ,DRIS BUANG ,MINOS ,JAMUDIN ,JALI ,ROHANI ---SEMO SIK TAUK ASAN DI CARIK TOK UBAN........RAKYAT IBOH AGIK .....ALU SAN ...mun dah teruk macam tuk !!!AMBIK JAK ORANG BARU ,ABIS CERITO ..... YB ABANG ZUL DAH ANGAN ANGAN NAK BELAJAR ANGKAT SUMPAH JADI MP ...BARU P201.

      Delete
  12. Hahaha penin palak I tok nyo. Jadi tek mun sik maok Rohani sio, sapo lah paling layak tek? Jangan plentei merik undi dgn pembangkang nyo. Yang penting BN masih menang sio.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIK SUSAH NYO ,TUNGGAH SEMO DAK PARTI PBB,JKKK,KETUO KAUM DAN RAJO BOYAK .KAKYA POLAH UNDI OLOK OLOK ATAU MOK POLLING ATAU MOCK ELECTION MACAM DI AMERIKA SYARIKAT .ATAU MUN MAOK SUROH SIDAK BERLAWAN BERENANG MBERANG BATANG LUPAR , MUN SAPO DATANG DOLOK MBERANG ,YO LAH DI AMBIK KITO JADI CALUN BATANG LUPAR .SIGIK AGI CARO IALAH TIAP TIAP ADUN MBERIK CALUN X YANG LAYAK DAN KAKYA POLAH UJIAN NGAJI ,MARHABAN DAN UJIAN KARAOKE. CALUN YANG DAPAT MARKAH YANG TINGGI DI JADIKAN CALUN KITO .SIGIK AGIK MUN MAOK ,SUROH BAKAL CALUN BERKEMIH DALAM BOTOL DAN MUN KEMIH NYA MERAREI SECARA OTOMATIK SIK LAYAK JADI MP KERANA KELAK MUN NYA JADI MP "MERAREI JUAKLAH PBB DAN RAKYAT DI BTG LUPAR ".NYAK AJAK KO AKU HUH HAH DAN MUN MAOK NGIKUT DAN MUN SIK MAOK ,SIK IBOH DI IKUT .

      Delete
    2. TUK nak njawab PALAK PENIN NYO !!Untuk nganti atau SAPO NAK NGANTI ROHANI ? SENANG AJAK NYO ,RAKYAT UDAH SIK MAOK AGIK NGAN MAK ANDO - KITO ANSO ANAK DARO ATAU CARI URANG MUDA dan suroh DOLLAH SAIDOL MOLAH KERJO TURUN PADANG DAN TANYA BOYAK BUJANG SENANG .MEK NDENGAR DOLLAH NKRA-NANG KAYOKAYO ROUND AJAK...jadi SUROH nya molah kerjo di Batang Lupar ...Tapi Rohani juak nganok Dollah as KUNCU TENGAH .Jadi sapo agik dapat molah kerjo di sio nyo

      Delete
  13. Jangan beguro pio Nyo. Udah yo tek, sapo di maok rakyat jadi winnable candidate tek? Adoh.... x lamak lagik PRU13 tuk. Apo kato kito nyukong jak sapo2 di pilih CM kelak, janji dari BN. Mun PR ngambik kwsn ya, mati kito nyo. Kali terok dari kinek tuk kito di rusah nyo.

    ReplyDelete
  14. Nyo..Sik iboh kito mecah Palak mikir sapo jadi Calun..yang penting Bilo Mood Rakyat dah berubah macam kito nanggar Angin..
    Mun Belayar angin Timur slownyo...jadi Tukar jak Angin Barat -Berdecus dan angin kuat ninsin perahu entam nyo.Rohani mak jando ni apat laju agi..minyak injin dah kerin dan mbundi@ palak tut dah cabut ...Kesian juak kito ngan nyo..Senang jak nyo...bilo Parlimen bubar...KITO NANGGAR SAPO CALUN...MUN MAK JANDA MASIH ;KITO NIUP ANGIN BARAT..senang jak nyo kerno Angin Barat nang deras bertiup ngikut sidak Jbtn Kaji cuaca.Pendekato...Mun ENGKAH CALUN BARU -YG BERBATANG INSYALLAH SELAMAT NYO...WAKTU DATUK WAN JUNAIDI -Btg dak Arab uuuu..BERGALO...SIK ADO PROBLEMS DAN TUNGGU BATANG CUCU TOK UGAK KALI TUK ....anang tusah ati pok....berdoo jak kito NUNGGU BATANG CALUN BARU KITO KALI TUK..Yab Pehin Sri amat bijak dan arif dalam memilih BATANG UNTUK BATANG LUPAR...SABAR NYO !!!

    ReplyDelete
  15. Urg dah sik suko udah lsh nyo nyo.....

    ReplyDelete