Friday, June 3, 2011

Dr. Annuar, sudahkah nasib penduduk Kampung Hijrah dibela???



Maujod Abd Rahim posted a comment on our FB wall:

nasib kampung hijrah batu 6 jln oya sibo masih lagi dalam teka-teki.....

gik masih berharap dgn prinsip 1malaysia rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.....

dolok tok awang madah sik maok komited gilak ngan kampong hijrah kerana sayangkan periuknya pun..... sedangkan periuk dak penduduk kpg ya banyak gik...

diharap doktor annuar boleh dijadikan sandaran ngan nasib kpg hijrah....

kita bukan lah dak PATI , tapi PRIBUMI....

35 comments:

  1. Saya sik paham provokasi org dalam tok. Dari masa kempen sampei hari tok YB Anuar udah lebih 5,6 kali datang kpg tok nangga masalah dan berjumpa penduduk, termasuk kpg hijrah, seduan dan jeriah. Mun nak 2,3 baruk jadi YB ni lah nampak perubahan dolok. Mun nak mukak isu tok tunggu 2,3 tahun klak. Dun pun lom bersidang, dak pemuda patut nolong juak , iboh komplen jak

    ReplyDelete
  2. provokasi......??,saya lagi sik paham mun luahan hati penduduk kpg hijrah dianggap provokasi..!! hanya org luar jak x paham rasa diam dlm kpg yg selama tok kerajaan anggap setinggan... penceroboh tanah kerajaan.... sedangkan sejak tahun 1970an kita telah merayu kpd kerajaan utk mendapat hak milik tanah kpg hijrah.... apa kah provokasi bila kita meluahkan apa yg terbuku dalam hati penduduk kpg selama ini...? nunggu 2,3 tahun..?? semakin hari penduduk kpg hijrah makin bertambah ... nak mendirikan rumah baru untuk anak2 dah sik boleh.... mun dipolah juak... pihak JTS akan nebang rumah ya... syukur kamek sik ngada demonstrasi , masih juak nyokong BN. apa yg diluahkan bukanlah niat provokasi.... terima kasih....

    ReplyDelete
  3. Ya lah u org dolok. Gago nak buang bemee. Bemee pun sik panade jaga org juak. gago dgn kuncu kuncunya. tetak terbahak bahak sik tentu pasal.

    u org sibo ya, next time be smart. Get someone down to earth jadi YB. Jgn terus milih pembangkang.

    Masa dolok, patutnya u org paksa Bemee selesae masalah kg hijrah tok sebelum nak nyokong pencalonan semulanya. Paksa Bemee abis abis dolok, mun nya sik mauk, baruk u buangnya. Tok sik. U org terus buangnya dan milih org lain. Bemee pun ada masalahnya. Nya sik ngecheck dirik pun. Gago nak jaga org keliling ajak. Pemuda PBB sia pun bakok juak. Nya sik faham, zaman tok rakyat berkuasa. Jangan maksa rakyat milih Bemee tanpa sebab. Jangan gago nak ngejar kekayaan ajak. ya lah jadinya. Kesian sidak Sibo kenek tok. YB baru sik njaga sidak ya.

    ReplyDelete
  4. ehh apa gago dolok,mabok dolok aihhh

    ReplyDelete
  5. manusia mun nyo udah sik maok faham selama2 yo lah nyo sik akan pernah faham ... statik serba serbi ... nok nyo jak betoi,, org lain semua salah ... nyo sik akan do kejo lain ...

    ReplyDelete
  6. Mintak tulung Bemee jak. Pergi rumahnya bagus bagus. Ne tauk nya mauk nulung.

    ReplyDelete
  7. Mun cam ya cuba mintak tulung Bemee jak. Polah appointment jumpa nya. Nya orang okay bah. Opis nya masih dekat BSN ya. Jumpa Bemee, padah ngan nya apa masalah kitak orang. Aku rasa mauk Bemee nulung.

    Di forum tok ne ada org YB baru ya balas komen kitak orang. Lewat jak nya. Belum lamak berkempen, dan janji. Kinek tok lewat jak nya sik kisah.

    Ya lah Bemee bagus. nya boleh nulung. Cuba jak

    ReplyDelete
  8. Dr Anuar is a willing YB yg dah lamak eyeing the seat. He mastermind usaha menjatuhkan Bemee di Nangka. He regarded himself as better than Bemee. So, sik salah people to have higher expectation because normally a willing YB dah ada plan pa nak di polah. Mun dah nya pun bongok juak macam Bemee, pa la guna terhegeh-hegeh nak jadi YB???!!! pakey ncarik kabel untuk menoh poket jak???

    ReplyDelete
  9. PEMERHATI POLITIK SEMASAJune 10, 2011 at 2:55 PM

    YB Dr. Annuar belum sampai 2 bulan jadi wakil rakyat & belum lagi angkat sumpah pun. Walaupun demikian, YB baru sudah menampakkan kesungguhannya untuk berkhidmat kepada rakyat:
    1. YB baru sudah membuka Pusat Khidmat DUN Nangka yang bersifat mesra rakyat kerana tiada masalah tempat letak kereta & berada di tingkat satu sahaja agar mudah dikunjungi. Adalah lebih bijak jika dapat berhubung terus dengan YB tentang apa2 masalah yang dihadapi.
    2. Dalam tempoh yg singkat, YB baru kita telah berjumpa dengan hampir semua Ketua Jabatan Kerajaan & juga agensi2 tertentu untuk menjalinkan kolaborasi yang bijak agar masalah rakyat dapat dibincang bersama & ditangani dgn lebih berkesan lagi.
    3. Jangan terlalu cepat menuding jari kepada YB baru kerana selaku orang baru dan belum pun sampai 2 bulan berkhidmat, banyak perkara perlu dibincang selepas menerima aduan daripada rakyat termasuklah masalah di Kpg Hijrah. Masalah ini adalah merupakan salah satu masalah 'top list' YB bahkan telah beberapa kali melawat ke kampung tersebut untuk meninjau masalah berkaitan secara dekat. Beri peluang & masa kepada YB untuk menangani masalah ini secara bijak sedangkan dalam tempoh 15 tahun pun gagal diselesaikan.
    4. Peringkat awal menjadi YB ini adalah peringkat perancangan strategi bagi YB untuk meninjau, memahami & mencari jalan penyelesaian kepada pelbagai masalah yang diadukan oleh rakyat. Bahkan kebanyakan masalah yang dikemuka-kan adalah masalah2 lama yang gagal ditangani sebelum ini dan apabila mendapat mandat perlu terima masalah2 tertangguh ini dengan hati yang ikhlas.
    5. Selain perjumpaan dengan Ketua2 jabatan Kerajaan & agensi2 tertentu, YB sudahpun mengadakan perjumpaan dengan Ketua2 masyarakat & kaunselor, Pengerusi2 masjid & surau, ketua2 rumah panjang & masa Gawai tempoh hari berjaya melawat kesemua rumah panjang dalam DUN Nangka. Melalui pertemuan ini, YB telah mendapat banyak maklum balas yang positif, pelbagai cadangan utk menambahbaik tahap kehidupan rakyat & juga pelbagai keperluan & keperluan asas yang belum dinikmati oleh rakyat.

    Insya Allah, memandang kepada momentum yang ditunjukkan oleh YB baru kita, kita yakin beliau tidak akan mendiamkan diri selagi masalah rakyat belum ditanganinya. Berilah peluang & masa kepada beliau untuk mengkaji, menilai & mendapatkan dana utk menyelesaikan pelbagai masalah yang telah beliau terima. Kita yakin, kepercayaan yang kita berikan kepada beliau tidak akan beliau sia2kan dan komitmen beliau adalah berkhidmat kepada rakyat.

    ReplyDelete
  10. Yang nulis di atas ya, iboh nak berik publisiti pada YB baru ya. Ne action nya ne ? Mun nya lebih bagus dari Bemee, kenak orang kampung Hijrah ya masih complain ?

    ReplyDelete
  11. sememangnya orang kampung hijrah dari tahun 2001 (janji bemee time kempen ia hanya tinggal janji). mcm ne nak mengharap nya gk..?? pikir jak sia.. sapa2 dekat ngan bemee ia, tanyak berapa org dah org2 kampung hijrah dah pergi turun nait offis nya masa d awal2 issue tk.. apa tindakan dah d ambik nya?? dan apa respon nya kepada penduduk kampung hijrah selamaknya megang dun nangka ia??? da respon dari nya kah??? xpat di nafikan respon nya ada ia, tapi dengan sapa respon ia? pernahkah ktk org tauk siapa penghuni kampung hijrah ia??? bukan stakat bemee jak berjanji ia, the late robert lau pn berjanji juak. janji tinggal janji... makin hari makin ssh hati penduduk kampung.. da kah akan d usir macam burung d atas pokok ia... time berkempen manis jak mulut berjanji bha.. yang sungguh kesian lah, penduduk2 asal yang dapat surat mengenai issue tanah tk da yang dah pergi selamakny bersama kenangan yang sedih, bila mana terpaksa menjadi pengemis dan penduduk haram tanah di teroka sekian lama....

    ReplyDelete
  12. bemee dah sikda dlm pbb... benda dah lepas, biar lepas, apa yg patut di pikir masa tok adalah kuncu2 bemee masih ada, sidak tok la salah satu faktor org melayu sibu sik maju, mun xkaya dari bemee, kaya dari duit bini.. sapa yg tauk, tauk la... muka nya ngegeh2 masa penamaan calon pilihanraya dolok... sapa tauk? aku nang x suka org tok ehh...salu nya nya tok kepus isap rokok depan kedei buku bininya pasya kedei kopi, pasya jalan2, best kan keja mcm ya.. org kampung sik di tanga, kesian ehh

    ReplyDelete
  13. Saudara saudari Kampung Hijrah,

    Knights of Saladin menulis....

    Saya tumpang simpati terhadap nasib saudara penduduk semua. Namun saya berharap YB yang baru Dr Annuar dapat berbuat sesuatu menyelamatkan kampung itu.

    Saya dah lama tak berada di Sarawak cuma baru baru ini. Tetapi dari pemerhatian saya dari jauh, mungkin betul Dato' Awang Bemee telah mengabaikan saudara saudari semua. 3 penggal masa yang terlalu lama dan nampak sangat YB dulu tu mengabaikan isu ini.

    Saya berdoa semoga dari sekarang saudara semua akan dapat masa depan yang lebih cerah. Tengok lah apa YB Dr Annuar akan buat dan saya harap beliau berjaya membela saudara saudari semua.

    Sekian, Wassalam

    - Yang bersimpati

    ReplyDelete
  14. bila penduduk kampung tok cuba mengadu nasib dan meluah perasaan lalu di padah complain lah dan macam-macam... pernahkah kita berada di tempat daknya yang merasa perit dan sedih bila hidup bukanlah mewah dan bukannya duduk di mahligai istana semacam menteri-menteri kita. susah gilakkah kerajaan BN tok nak bertolak ansur dengan rakyat yang cuma megang kuasa pensil mangkah waktu election dan bukannya kuasa untuk merampas hak yang telah dirampas oleh sesiapa yang berkuasa mengawal apa di mauknya. mun di lihat keadaan semasa, adakah kaum pribumi akan terus di usir dari kawasan yang mulai maju dan merasai nikmat pembangunan ke suatu tempat yang tidak di ketahui akan pembangunan nya... mun tok kerajaan pakatan rakyat, dah tentu di kira pencapaian dan janji2 yang dah di tunai berdasarkan hari memerintah.. kerajaan baru BN sarawak dekat 100 hari, adakah janji sudah di tunaikan? issue tanah jak cukup...

    ReplyDelete
  15. ada sapa2 org pbb dlm tok ka? aku maok cabar nya berdebat dgn aku!!!!! apa motif ktkorg masuk pbb? adakah utk glamor? atau duit? udah gik ya jang... tobat gik bah... jgn penting dirik pun jak... banding sarawak tok dgn melaya... maju kan?? maju taik palat... selangor apa ada? pasir jak ada... penang apa ada? singapore paling senang, nok negeri xda apa2, setanding dgn brunei nok byk minyak... serupa la mcm sarawak, apa ada kita? jalan berdebu... projek besar di ambik dak taib.. projek kecik2 ambik oleh YB taik palat... KITA? padan muka... sapa nyuruh sokong BN... YB pun x guna mcm bemee ya... dak kuncunya awang ya nang x guna..... sama juak iskandar duak amir ya.. muka ngegeh... radin buntuk pun x kurang juak lakonannya... sokong lagi BN ya... paloi....

    ReplyDelete
  16. yb baru tok tehegeh-hegeh maok ganti bemee. bertaun-taun nganok bemee. bertaun-taun ngasut anak-anak mudak agar melawan bemee. kinek tok, nya dah berjaya. bemee tersungkur. sik patut yb tok sik da idea ataupun pelan tindakkan yang dapat dipolah serta merta kerna nya dah bertaun-taun ngasut orang pbb untuk munuh bemee. bodo juak orang pbb yg pecayak kelakar yb baru tok sik cek dolok ney pelan tindakkannya sebelum sama-sama bersetuju dengan yb baru tok untuk munuh bemee.

    ReplyDelete
  17. Apa masalah kitak orang dgn YB Dr Annuar Rapaee ? Saya melihat kebanyakkan kata-kata yang memburuk-burukan Dr Annuar adalah komen dan pandangan peribadi daripada orang-orang yang kecewa... Kita hormati keputusan Dato' Awang Bemee berundur kan ?? Ni ada Mantan Dato YB Awang Bemee tersungkur...kira step down with pride lah ya....apa kitak org nak banyak cakap...Dato Bemee sendiri sik berbunyi....nya sendiri umum undur diri dalam press pada sehari sebelum nama calon diumum... Jadi , ni ada isu YB Dr Annuar backstab sitok jang...Bytheway, Kaunselor Strongly recommended ditukar, beriklah dengan muka-muka baru orang muda-muda yang rajin bekerja dan benar-benar nak nolong YB Dr terus berjaya. Tidak dinafikan Abg Amir, Abang Iskandar, Awang Julaihi memang sik perlu agik dah pegang jawatan dalam parti dan pentadbiran DUN Nangka. Saya harap sidak letak jawatan segera kerana banyak gilak dah laporan dari rakyat nangka mintak sidak tok dikeluarkan segera.

    ReplyDelete
  18. saya bukan nyokong sapa2.... tapi nang benar, banyak orang kampung madah nasib nya berkempen sik ngembak dak muka lamak2 ya...mun sik belum tentu org ngundi.... saya rasa YB Nuar perlu segera menukar n meletak orang-orang nya sendiri yang berada diluar ya untuk menjaga penduduk di nangkak tok.... kalau sik HABIS lah di tipu, dibelot dan dicantas oleh org2 berkenaan dari dalam parti ya sendirik... banyak orang sik suka uuuu... tapi banyak org suka pun sik dpt nak berbunyi

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum wrbt.

    Beri lah YB baru kesempatan " to put things right ". Saya bukan orang politik tapi saya simpati dengan orang kampung yang diabaikan di masa lampau. Dan orang orang kanan mantan YB yang lalu tu, jadi lah orang yang budiman ( gentlemen ). Kepimpinan baru perlu orang baru.

    Jadi please relinquish your posts. Don't make it any difficult for the new assemblyman to do his job and run his constituency. Penduduk Melayu Sibu masih sokong BN, so let them be rewarded for their support. Jadi buat muka satu sen dan masih lagik nak jadi councillor di situ.

    ReplyDelete
  20. PEMBETULAN SAYA pada post di atas.

    " Jangan buat muka satu sen dan masih lagik nak jadi councillor di situ..."

    ReplyDelete
  21. terima kasih ngan dak merik komen diatas... , pbb nang ada dikpg kmek..., tapi hanya takat nama jak... ,mun ngada masyuarat agung... hanya dak kuncu2 cikgu abu jak nok hadir.... bila dpt peruntukan dr parti/mrp... balun nya sorang jak.. , kmek kpg hijrah tok bak kata pepatah melayu dah jatuh ditimpak tanggak ditimpak pulak ngan pasu bunga....mun bunga bagus endak juak hal, tok bunga taik manok.... harap2 YB Dr dpt nolong kmek kpg hijrah... makin lamak anak2 kmek makin mbesar , nok membesarkan rumah sendiri pun sik dbenarkan dak JTS mun dipolah juak dak JTS akan nebang rumak kmek ... dah ada 2 atau 3 buah rumah dah ditebang , kmek jadi truma.... mungkin cam ya juaklah perasaan dak Pelestin bila rumah daknya diroboh Yahudi.... saya pecaya kerajaan kita bukanlah kerajaan yahudi... masya Allah....

    ReplyDelete
  22. (maklumat dari FB) Untuk Makluman Semua , Pusat Khidmat Dun Nangka telah menerima banyak maklumbalas dan aduan berkenaan isu pemilikan tanah dan nasib penduduk dikampung berkenaan, malah ada surat aduan yang bertarikh 10 tahun lalu yang tidak diambil peduli s...ebelum ini juga ada diterima oleh Pejabat Pusat Khidmat. Isu tersebut akan dibawa dalam MESYUARAT KUMPULAN KERJA BERSAMA YANG BERHORMAT MENGENAI ISU TANAH SIRI 1/2011 pada 14 Jun nanti yang akan dihadiri oleh ADUN Bawang Assan, Machan, Tamin dan Nangka manakala Ahli Parlimen Selangau, Lanang dan Kanowit juga bersama-sama hadir dalam mesyuarat bersama pihak Land & Servay Sibu itu nanti.

    ReplyDelete
  23. heran juak ku dgn urang yang nganok YB Dr. Annuar ya..hehe. patut bersyukur la YB ya sanggup nak nyapu taik2 bemee dolok. bukan main banyak taik bemee nak disapu nya. di hijrah, jeriah, teku, kpg datu, kpg hilir..byk gik..bkn setakat hal tanah, tapi masalah ekonomi masyarakat bumiputera di nangka juak..termasuk isu sosial...dalam masa 3 bulan nak setel semua ya ka?bemee 15 taun gik sik setel2...berlori-lori jak taik ditinggal..sabar la ooohhh..mana dak pembangkang ya, eboh nk menangguk di aek yg keroh..sori ah mun sapa2 terasa

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum wrbt.

    Saudara semua,

    Jangan ikut marah hati saja. Tegur lah dengan cara yg baik. Biar lah Dr Annuar try his best. Tapi tak payah lah guna bahasa yang tak elok bila mengkritik orang lain. YB yg dulu gagal, memang betul. Cukuplah untuk menjadikan kegagalan dia tu sebagai sempadan.

    Pembangkang pun tak usah lah nak ambil kesempatan. Rakyat Sibu tahu siapa yang baik untuk mereka dan untunglah BN dapat calon baik kali ini.

    Yang baik jadi tauladan, Yang buruk jadi sempadan.

    Bahasa yang baik melambangkan bangsa yang berhemah.

    Sekian,

    INTELLECTUAL ISLAM

    ReplyDelete
  25. adeh, adeh, awal nar juak mok ngentam Dr Annuar tok. Macam-macam ada.Mun nok marah, marahlah ngan Bemee ya pok. Mungkin juak benar Dr Annuar dah lamak ada niat mok nganti Bemee, tapi aku fikir ya adalah kerana nya tauk Bemee bukan sik berkesan dan timbul rasa tanggungjawab untuk membuat perubahan di kawasan Nangka ya. Jadi pada pendapat saya, berik lah masa untuk Dr Annuar membuktikan nya lebih efektif dari Bemee.

    ReplyDelete
  26. wpun kmk tok undi pembangkang, tp kmk masih menghargai bemee dah undur, then nuar ada polah perubahan yg bemee xtauk apa benda ya.. TETAPI pembelot PBB mesti du buang... tolong la.. mintak sapa2 ada dlm blog tok sokong la kata kmk tok... tolong buang sidak 3 stoges ya..dgn dak raden buntuk ya... sidak ya dah kaya...carik org lain yg berkaliber, jgn berik kpd yg gila kuasa mcm abg amir ya...iskandar dgn julai ya... si abg amir dgn beradiknya abg iskandar ya mmg sombong ... awang julai ya mata duitan, raden ya nyelit2 n lawa ngembak perut buntuk ya... toolong la... carik org lain.. kesian kmk nangga pbb ya... wpun kmk org pembangkang tp jgn sampei org melayu terus mundur... kmk tok byk ilak dgn rintihan org madah dak tok mmg x di guna n sumbangan mmg xda kepada parti... mun ada projek ka, baruk ada nangga muka, mun sik sori la... masa org banjir entah kemana sidak tok.... mun bemee iboh kata lagik... mmg pengecut... tolong singkirkan org bemee.... plssssssss........ polah jak keja dirikpun sia... sapa sokong ??? angkat tangan..............

    ReplyDelete
  27. salam semua.

    untuk pengetahuan semua pembaca dan pemilik blog sebanaku, isu pemilikan tanah kampung hijrah ini bukan satu isu baru lagi. Bukan atas sebab isu lama, isu ini tidak menjadi agenda untuk YB baru kita di DUN Nangka, di sini saya ingin memuji kesungguhan dan keyakinan yang ditunjukkan oleh YB. DR. ANNUAR RAPAEE di dalam mengetengahkan isu pemilikan tanah ini kepada pihak berwajib. Bagi mereka yang belum ketahui lagi, dokumen yang berkaitan mengenai isu pemilikan tanah dan profil kampung hijrah telah saya dan ayah saya serahkan kepada YB. Untuk makluman semua, YB telah memberitahu bahawa isu pemilikan tanah penduduk Kampung Hijrah akan dibawa ke dalam mesyuarat bersama pihak Land and Survey Sibu pada 14 Jun ini dan sebarang berita dan update mengenai permasalah ini akan dimaklumkan kemudian. Justeru itu, saya berharap bagi mereka yang sudah membaca dan mengetahui mengenai perkara ini untuk tidak mengadakan-adakan cerita dan tuduhan yang tidak berasas mengenai perkembangan semasa tentang isu ini dan juga tuduhan terhadap YB yang sedang berusaha membantu kami. Jika ada dikalangan pembaca berasal dari kampung hijrah, sila maklumkan mengenai perkara ini kepada semua sanak saudara yang masih berada di kampung mengenai perkembangan semasa ini.

    sekian. terima kasih.

    awang dasuki (penduduk kampung hijrah)

    ReplyDelete
  28. isu pemilikan tanah tok mesti diwar-warkan atau dikecoh-kecohkan tanpa mengira orang yang nulung ya ikhlas kah sik. mungkin bemee ada usaha tapi he diamkan jak. sik maok kecoh kerna mungkin ya stail nya. mun sik diwar-warkan ataupun dikecoh-kecohkan, tunggu jak 20 tahun agik. kita ekot stail cina. mintak seposen dari perintah, sigek sarawak digegarnya. dipadahnya seluruh dunia yang BN tok sik adil walaupun sebenarnya BN tok adil kerana cina tok bukan pribumi. barukla BN maok berik walaupun dengan terang-terang anak pribumi dianaktiri bila cina diberik. mun yb baru terasa, nasib la. sapa nyuruh nya maok jadi yb?

    ReplyDelete
  29. Melayu 'kecinaan'June 12, 2011 at 2:19 PM

    Do we, the Bumis, need to be ungrateful like the Chinese in order to get what we want from the BN government?

    ReplyDelete
  30. geng bas sekolahJune 12, 2011 at 2:35 PM

    Kdg kdg aku tedah dan jaik hati nagga urg urg Bemee.Drai masa nomination sampei lah kinek tok mcm2 jak bunyi pahat sidaknya.Sampei ada cerita yg di sebar tek jenaka kalik jak..yang bemee tek nak dicalonkan tapi kenak sabotaj..last minit namanya ditukar oleh urg2 tertentu,yalah Taib tek marah konon kononya..Yalah juak konon2nya keluarga Bemee tek sik maok turun ngundi sebab merasa Bemee tek kenak khianat...Hhahaha...ooo kitak..dongeng nya juak cerita ya koh.Lewat juak paloi urg atas dpt ditukar ganti nama mcm ya.Dah YB baru menang tek,pikir sekda agik cerita..aih..ada juak padu.YB baru nok baruk beberapa bulan tok nak di kondem esp tentang isu nak diperam oleh nok lamak....Sabarlah..Ketahuilah,kmk urg yg tekun nengar cerita dongen tok bukannya percayak ..tapi rindok nak nangga muka ktk urg becerita penuh kesungguhan tentang isu nama ditukar last minit ya.maka sekolah tapi sik ada berpikir..makin ada anak buah nya nak sorang ya..serius kalik jak becerita tentang uncle nya kenak sabotaj..mcm urg paloi jak.kesian ku nangga muka ko.

    ReplyDelete
  31. abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    abang iskandar
    abang amir
    awang julai
    raden bulat
    bujang ngap
    patut di singkirkan.... takbir...

    ReplyDelete
  32. TAHINAH PADA YB. DR. ANNUAR RAPAEE KERANA TELAH TURUN PADANG DAN BERJUMPA WAKIL PENDUDUK KAMPUNG HIJRAH...

    PADA YANG TIDAK TAHU HUJUNG PANGKAL DAN MEMBURUKKAN KEADAAN DIMINTA JANGAN MENABUR FITNAH DISINI

    CUKUPLAH ANAKJATISIBUSARAWAK MENDERITA HASIL KETAMAKKAN ANDA SEMUA YANG TERUS MENEGAK BENANG YANG BASAH

    ANAKJATISIBUSARAWAK TAHU AKAN SEMUA APA YANG BERLAKU SEMASA PEMERINTAHAN YB TERDAHULU DAN KAMI ANAKJATISIBUSARAWAK AKAN TERUS MENYOKONG USAHA DARI YB. DR. ANNUAR RAPAEE UNTUK TERUS MEMBELA NASIB ANAKJATISIBUSARAWAK.

    SEMOGA ALLAH AKAN BERSAMA PADA PIHAK YANG BENAR DAN MEMBANTU NASIB ANAKJATISIBUSARAWAK YANG TERUS DIANIAYA OLEH SAUDARA SEISLAM SENDIRI.

    SEMOGA GOLONGAN YANG MUNAFIK INI AKAN MENDAPAT BALASAN YANG SETIMPA DENGAN APA YANG MEREKA BUAT SELAMA INI.


    memohon kebenaran dari tuan blog untuk saya share entry ini kedalam blog http://kampunghijrahdalamdilema.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. dasar pemikiran urg singkat .. mun hati dah jaik .. jaik juak .. taubat nasuha jak .. udah gik molah fitnah .. sampai bila nak maju mun agik takat nganok dalam towk .. sik ke siney .. ingat di sibu towk jariah ajak ada masalah ka .. cuba nagga teku nun .. maju kah tangga taj urg .. sapa YB nya sia .. CINA .. ada ktk urg nganok nya .. diam ajak ktk urg .. towk dah di pegang dap .. kita nak nagga sampai siney sidak dap boleh majukan teku ya .. iboh maju la .. polah sistem perparitan bagus2 sia .. sik banjir mun time hujan .. kaka mcm miak kecik ..

    ReplyDelete
  34. kali sidak towk pk merik pemilikkan tanah mcm nukar nama tosikal kah!!!!! seharia duak boleh siap .. paloi ... paloi sik habis2 ehh ..

    ReplyDelete