Friday, March 4, 2011

Fatimah, mengapa SK Jalan Muara Tuang dilanda banjir kilat semenjak 2-3 tahun kebelakangan ini?

Photos of Sebanaku Sarawak in the facebook:


Mengapa setiap kali hujan lebat SK Jalan Muara Tuang dilanda banjir kilat semenjak 2-3 tahun kebelakangan ini? Keadaan ini menganggu proses pembelajaran murid-murid yang bilik darjah mereka teletak ditingkat bawah sekali.

8 comments:

  1. Sk Jalan muara tuang ini juga terlalu sesak dengan pelajar sehinggakan sebuah kelas menampung seramai 50 orang pelajar pada satu-satu masa. Kalau nak buat 2 sessi mustahil kerana SK St Martin juga menumpang disini untuk sessi petang. Kemungkinan SK Jalan Muara Tuang adalah satu-satunya sekolah bantuan kerajaan sepenuhnya yang bersekolah 6 hari seminggu kerana pada hari sabtu pelajar yang beragama ISLAM ada kelas fardhu ain dari 7.30 pagi sehingga 1.30 tengahari.

    ReplyDelete
  2. Kenapa orang asyik komen pasal politik tetapi tidak untuk kebaikan anak bangsa

    ReplyDelete
  3. itu kerana politik yang menentukan arah tuju anak bangsa. Mun jaik pemimpin, akan jaik lah anak bangsa tetapi mun bagus pemimpin cemerlang lah anak bangsa.

    ReplyDelete
  4. Kalau bercakap mengenai pemimpin bukankah ianya bermula dari bawah?Modal insan? anak-anak yang berjaya menjadi pemimpin sekarang adalah dari generasi yang pernah dijajah?Kenapa di negara yang pemimpinnya dinggap diktator@jaik masih ada anak bangsa yang boleh dianggap kelompok baru yang penuh dengan semangat revolusi dan reformasi?Perlukah semua kehidupan insan dipolitikan?agama dan bangsa?

    ReplyDelete
  5. timah gik gago nak ncarik publisiti sia sitok. sik da nya gago hal sekolah-sekolah. nak di miri ya, pa boleh buat sidak mak bapak dah bisin2 di newspaper.

    ReplyDelete
  6. timah gik gago molah claim travelling nya.gik gago nguntin newspaper pakey proof claim nya. tedah timah.ada bisnes diberik nya dengan cina

    ReplyDelete
  7. timah, mau tanya, itu itu mrp lui mana pigi?????? menteri manyak mrp tapi mana itu lui pigi?????? itu lui masuk mana poket????? lu punya poket????? kroni punya poket???? gua tak nampak manyak masuk poket rakyat. sikit saja masuk..... ha.... lu tipu gua???????????

    itu itu enjin sangkut, sapa supply??? gua tengok semua mata-mata sepet supply. best price ka???? bukan best komisen??? haiya, jangan tipu la.........

    itu itu e-kasih, banyak mata-mata sepet dapat o... memang lu sayang sama rakyat. gua mau tanya lu, itu itu lakia ada dapat jugak ka??? haiya, jangan kasi. buang lui saja. kasi semua mata sepet la. jangan takut, itu c-ngeng sudah syok ada bini balu. c-ngeng tidak cek apa lu bikin. c-ngeng tengok apa bini balu dia bikin.

    itu itu lumah panjang, ada tanya sama gua mana lu. gua cakap lu gago itung komisen. itu lumah panjang cakap lu lamak tidak datang. gua cakap semua kawin sama itu mata sepet, baru lu datang. itu lumah panjang manyak bodo. itu lumah panjang kata nanti semua akan cali itu mata sepet mau kawin. haiya... bodo itu lumah panjang.

    itu itu melayu manyak bodo oooo. suruh lu tolong atur itu sekolah. mana lu maok atur. bukan ada lui. buang lui lagi ada... bodo itu melayu.... nanti gua kasi tau itu melayu, main guli saja. jangan cakap manyak, undi itu sama bn saja. betul oooo???? gila itu melayu....

    yb yb yb ... gua punya komisen berapa????

    ReplyDelete
  8. LU LU GUA GUA...saya setuju dengan kamu punya komen. sama macam saya mau tulis. kita hati sama.

    sekarang ada cerita hangat di kedai kopi di kawasan dalat. fatimah akan ditentang oleh orang berpengaruh dari kampung medong. perempuan juga, nama pun sama. dia fed-up dengan fatimah sebab tidak dapat settle masalah penduduk kampung.

    satu hari saya berborak dengan seorang wartawan. wartawan itu cakap, fatimah ada perangai 'tahi hidung masin' atau 'tangkai jering'. ini kisah benar. selepas satu majlis yang dirasmikan oleh fatimah di dalat wartawan itu bersama rakan-rakan wartawan minum untuk melepaskan dahaga. kebetulan fatimah bersama konco-konconya minum di kedai itu juga. tetapi apa yang membuktikan dia adalah 'tahi hidung masin', dia tidak membelanja wartawan-wartawan itu minum, jauh lagi makan. berapa sangat la duit keluar kalau belanja mereka makan atau minum. bukan rasuah pun, itu sedekah yang menjadi sebahagian dari amal jariah.

    kalau itu la sikap fatimah, lebih baik kasi undi sama pembangkang. dalat kira sudah ok pembangunan, dah ada jalan, air, api dan pejabat-pejabat kerajaan. itu bukan fatimah yang usahakan tetapi datuk seri effendi norwawi. fatimah tidak ada legasi untuk dalat misalnya dia bersara nanti.

    satu lagi, tiap kali majlis di dalat ada dua muka pegawai kerajaan mengiringi dia. seorang SAO di pejabat daerah dalat malik, seorang lagi pegawai kanan kerajaan dari jabatan ketua menteri zulfar. dua ekor ini pasti mengintai projek.

    kesimpulan, saya sebagai pengundi tidak akan mengundi calon BN sebegini rupa. biar saya tidak mengundi kerana itu bantahan.

    terima kasih
    sekian
    wasalam

    ReplyDelete