Tuesday, January 18, 2011

DUN Nangka: Is Dr. Annuar Rapee to replace Awang Bemee in the coming state election?



KUCHING: A Health Ministry staff Dr. Annuar Rapaee is a new name being mentioned by some netters in the facebook as a possible candidate to replace Datuk Awang Bemee Awang Ali Basah as the Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) candidate in the coming state election.

Dr. Annuar Rapaee is said willing to accept an offer to contest under the Barisan Nasional (BN) ticket should the party leadership wants Datuk Awang Bemee Awang Ali Basah to give way to him.

One of his supporters has posted Dr. Annuar Rapaee's message to him in the facebook as a proof that Dr. Annuar Rapaee, who studied at SMK Rosli Doby in Sibu, would wholeheartedly accept an offer to represent BN in the election.

Dr. Annuar Rapaee is said to type this message on January 14, 2011 at 22:19: "II from heart: Jika di beri tanggungjawab dan amanah tuk saya sik akan menolak. Jika saya menolak maka selama tuk apa s...aya cakap hanya lah hipokrit untuk membantu orang kita diSibu. Juga oleh sebab rami orang di Sibu dah menyuarakan pendapat mereka dan ada yang bertanya soalan yang sama, maka jika saya menolak, saya rasa orang Sibu sik akan percaya lagik dengan saya lepas tuk. Jusa C bagi saya sik menjadi masalah bagi saya. Yang penting, saya anggap kerja selain dari utk cari makan ialah utk kita beramal juga."

As a matter of fact, supporters of Datuk Awang Bemee Awang Ali Basah and Dr. Annuar Rapaee are having an ongoing debate in the facebook on who is the best candidate to represent BN/PBB in the state election.
 
Will Datuk Awang Bemee Awang Ali Basah to be dropped in the coming state election? Majority of our readers say YES.

Also read: 

196 comments:

  1. FULL SUPPORT FOR DR. ANNUAR RAPAEE TO REPLACE YB. AWG, BEMEE IN THE COMING STATE ELECTION. HOPEFULLY IT WILL MATERIALIZE WITH THE CM & PM ENDORSEMENT SO THAT N.49 NANGKA WILL PROSPER AND PROGRESS WELL TO A GREATER HEIGHT FOR THE BENEFIT OF ALL THE PEOPLE/VOTERS IN THE CONSTITUENCY.NANGKA WAS REALLY LAGGING BEHIND THE PASE AND MOMENTUM OF OUR PM TRANSFORMATION PROGRAMMES. HOPEFULLY THIS DOCTOR WILL BE ABLE TO PROVIDE THE NECESSARY VACCINE TO CURE NANGKA SO THAT THIS NANGKA WILL BEAR THE FRUITS OF DEVELOPEMENTS WELL, AS WELL AS TO APPEASE THE PEOPLE/VOTERS ANGER.

    ReplyDelete
  2. Tahniah Dr Annuar...
    Saya menyokong penuh perjuangan anda. Semoga berjaya menawan DUN Nangka..

    ReplyDelete
  3. Tahniah Dr Annuar...
    Di harap dapat membantu rakyat nangkak

    ReplyDelete
  4. Dr Annuar Rapaee? Who? Never heard his name? While the Health Ministry performance is below par, we need all the ministry staff to buck-up and delivery the best service to the rakyat. Takut nanti, bila dah jadi YB, sama macam di ministry or hospital......sehari nunggu baru dapat jumpa doktor, silap2x jumpa "dressar" ajak. My humble advice, better stick to your profession and upheld the ministry service to the rakyat ( in other word, make it acceptable first.

    YB Awang Bemee? Have been given all the opportunity to represent the rakyat, but, sadly..not up to the mark!!! It time to pack and say goodbye to the political arena. The current scenario need a charismatic, energetic and somebody who can deliver........and so on.

    To the top BN leadership, please give us "humble, charismatic, energetic, practical, winnable, acceptable by the rakyat and party members, GOOD......and so on" candidate.

    Just a simple request from a voter

    ReplyDelete
  5. Change we must
    Especially SUPP-hanya sup yang ada untuk kami pengundi di RASSAU kami amat kecewa dengan BN,SUPP
    Dah berpuluh tahun kami menyokong mereka ,tetapi kami di anak tiri oleh mereka. kami akan membuat perubahan yang besar kali supaya mimpi buruk mereka menyadi kenyatankami tak kira siapa pembangkang yang bertemu SUPP Kami sokong PKR.

    ReplyDelete
  6. YB Bemee has been the YB for three terms, we dont see much changes in socio-economy of the Malay (or Bumi) of Nangka. Three terms is a long period of time to plan/implement changes. Now, its like "one generation" is wasted. A lot of Sibu malay are not out of poverty cycle still...

    We need new face, new idea, young & energetic new leader.... Personally, I believe, we can count on Dr Annuar - he is a person that believe education is the way to move forward (not jambatan....). If he is a person that just want "Nama" or "Kuasa" I think, he would join political party long time ago, but he is not... Why would a person not associate to any political party wiling to be a "calon". The only reason I can think of is because he want to help the people of Nangka. (Note : Dr Annuar & friend help group of Malays student during his university days - initiating free tuition class for form 5 student in Sibu during their semester break).

    The malay of Sibu are way behind comparing to Malay of Kuching or Miri... We dont blame it solely on YB. But when YB cant initiate "improvement" for the people he serves, the outcome is worst.

    We dont just need calon that "could win the election", we need "calon that could win the election & serves the rakyat".

    ReplyDelete
  7. Someone who doesnt know Dr Annuar must be not from Sibu. If anyone doesnt know who is Dr Annuar - go to Sibu & ask the orang kampong. They will tell you who he is... not just a doctor, he involved with football association when he was in Sibu last time. He is one of member that initiate formation of Gabungan Graduan Bumiputra Sibu with objective to help Bumi people..

    To say we are short of doctor - I think ten years ago maybe but not now. As far as I know, even Ministry of Higher Learning ask Goverment to reduce production of medical graduates.

    ReplyDelete
  8. Full support for Dr Annuar.Those who never heard of him probably not frm Sibu.If Dr Mahathir was told to stick to his profession,perhaps our country will still far frm what we are now.
    ~"humble, charismatic, energetic, practical, winnable, acceptable by the rakyat.. ~ Dr Annuar has it all.Ask Sibu ppl.Majority will agree.

    ReplyDelete
  9. Sik baca news paper kah, kita tok dah berlebihan doctor,KAMEK ORG DI SIBO TOK PERLU DR TOK UNTUK "NGUBAT" SAKIT POKOK "NANGKAK" DI KAMPONG TOK, ADA YANG SIK BERBUAH, ADA YANG BUROK, MUN BERBUAH KELAK KOMPOM SIK MANIS, MUN MANIS PUN RAH "TANDAN TANDAN" TERTENTU AJAK,PERLU ADA "DOCTOR" PAKE NGUBAT POKOK NANGKAK TOK, MUN SIK KELAK KOMPOM ORG SIBO NULONG NUNOK "ROKET" MAKEI NUMBANG POKOK NANGKAK YANG DAH BERTAHUN TAHUN SIK ADA MERIK HASIL TOK.

    ReplyDelete
  10. Come On lah sibu People,

    dari dolok hingga kinek tok dan di mana2 aku ada nengar org sik suka dengan "Pokok Nangka" yang sedia ada tok, Kebiasaannya...bila kita jumpa pemimpin2 sibu berkumpul, sik ada muka 'NYA' disia, Sekiranya ada, sik ada KARISMA langsung jak, datang makei mercedez, tapi 'kosong'

    ANAK ANAK SIBU-----> SUARAKAN KEHENDAK DAN KEMAHUAN
    KITA SEBAGAI INSAN INGIN MAJU.

    1. TUNJUKAN KEPADA PUCUK PIMPINAN BN yang KITA PERLU ORG MCM DR ANNUAR TOK.
    2. HAPUSKAN KRONI2 YANG BERKEPENTINGAN PERIBADI DALAM POLITIK
    3. YANG PALING PENTING, KITA HARUS MENCALON, MENCADANG DAN MENGUNDI DENGAN SENANG HATI CALON YANG BENAR BENAR BERWIBAWA dan BUKANNYA HANYA TERPAKSA MENGUNDI KERANA NAMA BN.

    Tiga Pengal dah membuktikan SIBU SEPI DENGAN PEMIMPIN SUARA LANTANG UNTUK RAKYAT.
    (rakyat nak bersadu pun pikir duak kali)

    ReplyDelete
  11. sibo.... bandarku... menang sorak kampong tergadai...

    dari sungei rajang jernih sampei ayernya karoh..apa dapat kita...

    NEY SEJARAH PENINGGALAN PAHLAWAN AGONG ROSLI DHOBY & RUKUN TIGA BELAS.

    Nangis tok nenek 338 nyerah jawatan kerajaan nok pertahan negeri...

    tempat Rosli Dhoby nyacak Duncan Steward pun anak cucu sik tauk. ada tugu dalam ayer tempat nyala udang galah dolok...

    pikir & pikir & pikir & pikir................ aku pun sik tauk sampey bila...........

    ReplyDelete
  12. Kali tok kita sik boleh menang sorak ajak..mesti menang segala!

    ReplyDelete
  13. Bagi saya ini kali kedua nama Dr Annuar tuk disebut-sebut..bagi saya cadangan yang sangat bagus..dah 3 penggal untuk YB Dato Awg Bemee..patut berundur..langsung sik ada visi..bagilah peluang untuk orang yang lain pula..jam sana sini jalanraya kita tuk..

    ReplyDelete
  14. UNDUR AJAK BEMEE...

    ReplyDelete
  15. Pureh Ambeh Kampong NyaborJanuary 19, 2011 at 12:10 PM

    First of all, i would like to introduce myself as one of N49 voter. yes..those who never heard about Dr. Annuar Rapaee might be not from Sibu or never knw Sibu peoples. i still remember when i introduced Dr. Annuar to my uncle (at Rafi Cafe Sibu during last Aidilfitri) who never met Dr. Annuar before. the first thing that he told me was "MUN MACAM TUK LA ORANGNYA, MESTI SEMUA ORANG SUKA, DAPAT NERIMAK NYA".

    what's the problem with his profession? have you forgot that our beloved Tun Mahathir is a doctor by profession?

    There's no doubt for Dr. Annuar Rapaee to become successor for N49 seat. He has passion on doing good things for peoples. and the most important thing is, i believe that Dr. Annuar has no hidden interest or agenda by joining politics. its just for the sake of SIBU BUMIPUTERA

    ReplyDelete
  16. Please, please, please...remember! Politics in Malaysia/Sarawak is about political party,you just cannot barge into's one house without knocking and "beri salam" as you will be kicked-out by the occupants. You cannot simply condemn the house owner or any of the occupants inorder to promote yourself...that is childish politics.

    Being a candidate of a party is about representing the PARTY and hopefully the rakyat will vote for you........

    Remember....what is your contrubution to the party and members that deserve your selection??????

    I might not know Dr Annuar because i am not from sibu...but our CM and the other top party leaders are also not from Sibu either.....

    ReplyDelete
  17. Dengar cerita Dr Annuar Rapee adalah calon proxy Datuk Bustari, yang mahu sangat Beemee dinyahkan dari Nangka for good! Bila cerita ini "tertiup" ke telingga Tok Uban, dia kata, 'apa dia (Bustari) ada kuasa kah nak catur siapa jadi calon dan siapa tidak di Nangka? Kalau dia (Bustari) rasa dia ada kuasa dan pengaruh, biarkan dia, kita lihat nanti! Itu cerita dari Tok Uban, mengikut yang empunya cerita!
    Maka itu dijaja dan dicanang nama Dr Annuar merata tempat diseluruh pelusuk Nangka, yang dia ni dapat restu dari Tok Uban!

    ReplyDelete
  18. if Dr Anuar is bustari's proxy, we say NO NO NO NO NO NOOOOOOOOOOOOO to Dr. Anuar.

    ReplyDelete
  19. Mun Dr Annuar ya proxy Datuk Bustari,mensia marek dah nya di Nangka ya kali.Rasanya si perlu Bustari ya nak berproxy kan Dr Annuar ya.Hartanya dah bnyk & don't think so Dr Annuar ya dpr dipolah kedak ya.Bah mcm ney dgn si Bemee ya?Apa kata urg nunggahnya tek? Wong Be Mee? Ya dahsyat agik.Dari Awang lalu jadi Wong palak namanya.

    ReplyDelete
  20. Pureh Ambeh Kampong NyaborJanuary 19, 2011 at 4:06 PM

    that is right dabei. Dr. Annuar is a gifted and promising leader. peoples knw and love him (without any gula2 masuk poket)...its just because of "him". why? refer to my first comment

    ReplyDelete
  21. mun bemee jadi wong be mee, sekurang-kurangnya kita tauk duit yang masuk poketnya sik la banyak. biasa la mun dah jadi ukui cina. kita orang melayu jak pemurah dengan merik duit seguni kepada cina yang jadi ukui melayu.

    tapi mun benar dr anuar ya proxy bustari, atas sebab wong be mee maok dapat kantau lebih sikit dari cina, perlu ditentang habis-habisan.

    mungkin benar gula-gula sik masuk poket dr anuar tapi poket bustari?

    berapa ramey sidak penyokong BN/PBB yang dah jadi penyokong pembangkang disebabkan sik puas ati dengan bustari?

    hutang rm60,000 sampey kinek tok sik setel2. sikit jumlah ya. bukannya rm60 juta. tapi disebabkan dendam dengan bustari, disebabkan sidak pemimpin atasan tutup mata, mungkin kerna ada disapik oleh bustari duit, kawan dah jadi penyokong pembangkang.

    sampey bila kita orang melayu terus nerimak orang kedak tok??? dah kaya raya bustari.

    ada nya merik bantuan kewangan cawangannya?

    coba tanyak sidak pbb cawangan-cawangan di sibu yang attend meeting dengan sidak pbb dari kuching tahun ya tek.

    semua gula-gula masuk lam poket bustari. jadi apa guna kita sokong dr anuar mun kemenangannya akan memastikan kesinambungan ketamakan bustari?

    ReplyDelete
  22. The point is... Bemee was given a change/time to bring chnages to Nangka but he fais miserably, he didnt bring much changes or betterment of Nangka - doesnt matter whos proxy will stand as long as the person is willing to help the people... to get Bemee to sit in office for another term... you know what you going to get... i.e. nothing

    ...and I dont think Dr Annuar is proxy to Bustari or anybody...

    ReplyDelete
  23. Heran na koh...sapa lah madah Dr Annuar tok org2 Bustari.Yg mungkin satu cara pakey mengurangkan semangat dan hasrat org2 Sibo utk bersatu dlm ngangkat Dr Annuar jadi wakil kmk di Nangka tok.Apa yg ditauk org2 kpg, org2 Sibo yg berusaha utk mendapatkan pencalonan utk Dr Annuar sekda pun didengar nak approach Bustari atau sapa2 pun utk bantuan.Bahkan org2 PBB pun mcm sik ambik pot jak walau ditauk sapa dimaok org Sibo.Bukan apa mungkin takut Wong Be Mee agik disia kelak,hancurlah reputasi sidak dlm parti.Masing2 nak jaga diri sendiri.Pasal cerita proxy Bustari tadik... ada urg sengaja nak njaik nama Dr Annuar ndak...?Wallahualam..

    ReplyDelete
  24. Mun YB Awg Bemee banyak embak kemajuan untuk urang Melayu Sibu, nya sik perlu takut... nama nya tetap akan nait. Bak kata PM calon yang boleh menang... jangan takut dengan bayang2 dirik empun.

    ReplyDelete
  25. Sejak pilihanraya kecil ari ya,nama Awg Bemee tok nang dah nait,nait tinggi sampei dikelakar BN semenanjung.tapi sayang,nait ya tek nait pasal nak sik bagus.agik di Sibo sidak nya dah berkelaka tegal nengar urg Melayu nyumpah,ngeboo pemimpin.Sidak org2 kanan TPM & PM pun apalah agik,mulalah bertanyak itu ini dgn org2 yg ditemu sidak mengenai Awg Bemee.Org2 atas parti muji nya macam tinggi melangit,tapi org bawahan dan rakyat biasa rata rata nganok .Sidak ya apalah agik,masuk dlm pemerhatian lah Bemee tok.

    ReplyDelete
  26. TPM baru umumkam calon BN untuk DUN Tenang.Apa yg menariknya ialah calon ini hanyalah ahli biasa di dalam Umno.Nampak gaya, pemimpim atasan terutamanya PM sudah 'mendengar' dan tidak memandang enteng kemampuan seseorang calon itu untuk memenangi kerusi sekalipun beliau hanyalah ahli biasa.Tidak wujud kena ada 'jasa kepada parti'dulu barulah tersenarai.Pemilihan telus sebegini yg kita hendakkan.Calon yang sudah terbukti dan mampu menabur jasa kpd masyarakat semestinya mampu untuk menabur jasa kepada parti.Jasa pertama calon sebegini kpd parti - jadi ahli (biasa atau punya kedudukan),jasa kedua dan penting sekali-MENANGI KERUSI (bukannya mempertaruhkan kerusi dgn ketidakpastian samada boleh menang atau tidak).Jasa ketiga dan seterusnya ialah berbakti kpd masyarakat,bangsa dan ugama (Insyaallah martabat dan kedudukan parti akan naik serta kukuh.Jasa seumpama inilah yg utama dan perlu diambil kira,bukannya bagi ahli parti projek itu atau projek ini).
    Semangat berbakti dan sifat bertanggungjawab seseorang calon itu kita dapat lihat daripada tingkahlaku beliau dgn keluarga,masyarakat/bangsa dan ugamanya.Terlaksana tanggungjawab beliau dgn ketiga tiga ini, nescaya terlaksana jualah tanggungjawab beliau dgn parti kelak.Bukannya bekerja keras untuk menabur jasa dgn parti dahulu tapi tanggungjawab yg hak keatas keluarga dan ugama mahupun masyarakat pincang.Jgn ambil tangkap muat seseorang ketua yg tidak mampu memikul tanggungjawab ini.

    ReplyDelete
  27. PM said you dont need to be a ketua bahagian of the party to be candidate... most important is winnable candidate!

    ReplyDelete
  28. sebaik-baiknya orang-orang kuat dr anuar memastikan bahawa dr anuar bukan proxi bustari. udah gik orang melayu sibo di tipu mantak-mantak oleh bustari.

    apalah gunannya dr anuar ya winnable candidate tapi pada masa yang sama nulung bustari nyambung kabel ke perbendaharaan negeri dan negara. mun duit ya ada teguguk untuk orang melayu sibo sik juak hal. tapi semua masuk peti simpanan bustari.

    endak kah bodo keja tok nyokong dr anuar tapi pada masa yang sama nulung bustari nipu rakyat / pbb.

    tok soalan untuk sidak penyokong kuat dr anuar yang tetap nyokong dr anuar walaupun nya adalah proxi bustari.

    adilkah kepada rakyat dalam situasi kedak tok. bustari dapat projek RM500 juta, untung RM450 juta. kak ya, sidak suro mintak sumbangan RM1,000 pakey aktiviti suro. dr anuar tek, kuatan jujur gilak, seposen pun sik da nerimak dari duit projek RM500 juta atapun untung RM450 juta, makey duit MRP untuk merik sidak suro.

    mun nak mintak duit dari bustari, mintak maaf. tanyak sidak pbb kuching apa di padah oleh sidak cawangan bustari hal bos sidaknya pun.

    jangan jadi macam pkr. kiak kaong padah keadilan, tapi ney keadilan? pbb nak jadi macam ya juak?

    ReplyDelete
  29. Saya MENYANGKAL tuduhan 'Anonymous' (post pd 1.13) yang mengatakan bahawa Dr. Annuar adalah calon proxy Datuk Bustari. Sesiapa sahaja yang rapat dan mengenali Dr. Annuar secara dekat akan tahu bahawa TUDUHAN LIAR ini adalah bermotif untuk mencemar nama baik Dr. Annuar agar penduduk Nangka akan membenci beliau. Selama mengenali beliau dari dahulu hingga sekarang, TIDAK pernah beliau rapat dengan Datuk Bustari kerana Dr. Annuar ini adalah terlalu 'humble' dan jika ada kesempatan balik Sibu akan berjumpa kawan2 bertanya khabar berita tentang pembangunan di Nangka. Di samping itu, atas rasa keperihatinan beliau terhadap orang Sibu, beliau telah beberapa kali mengelolakan Program pemeriksaan kesihatan khususnya jantung untuk semua orang Sibu. Ini adalah hanya sebahagian saja daripada jasa yang beliau taburkan untuk penduduk Sibu tanpa mengharapkan apa2 pulangan. Justeru, JANGAN TERPENGARUH dengan dakwaan yang mengatakan bahawa Dr. Annuar adalah calon proxy Datuk Bustari. Suatu PEMBOHONGAN yang berniat jahat untuk menghalang penduduk Nangka mendapat wakil yang berkaliber, perihatin, bertanggung- jawab, berkarisma serta ada ketokohan dan kebolehan untuk membawa banyak kemajuan kepada nangka. Walau apapun cemuhan yang dikeluarkan ke atas Dr. Annuar, penduduk Nangka rata-rata dah tahu bahawa inilah calon yang terbaik untuk penduduk nangka dan mampu juga untuk menjulang maruah parti ke tahap yang lebih gemilang. Ayuh pengundi-pengundi Nangka, kita perlukan perubahan dan transformasi bagi kawasan kita dan ORANG LUAR hanya pandai berkata-kata dan menimbulkan PROVOKASI agar kita berpecah belah. To me, Dr. Annuar is truly a WINNABLE CANDIDATE for N.49 Nangka in this coming State Election, may be with a bigger majority.

    ReplyDelete
  30. 'Anonymous' (post pd 1.13)<-----Entah2 nya tok org BEMEE..Bukan main tiga penggal 'Poket' Berisik nak!.. Bila dengar nama GAH SEPERTI DR ANNUAR lalu MUNGKAS...(Takut KANTAU SIK MASOK)

    Dengar sitok, Org sibo sik bodo, apa yang di tangga diluar hanya sebilangan jak, tapi jgn lupak Dari Hujung kampung hilir sampei lah Hujung kampung nangkak, Boleh di tanyak sapa suka dengan Bemee ya? Jawapannya : SIK ADA!!!!!(Lain lah KRONI2 nya nak)

    Please org sibo, Aku bukan nak PROMOTE DR ANNUAR SEMATA2, NYA BUKAN SEKADAR NAMA, NYA ADALAH ANAK JATI SIBO yang Benar2 ada kelayakan untuk lead kita ke Level yang sepatutnya, Sik ingin ktk org nangga anak2 kita kelak jadi MANUSIA.

    DR Annuar tok boleh dijadikan CONTOH MASYARAKAT dan IDOLA Anak2 kita di masa depan, Nya Kerapkali jadi SUKARELAWAN untuk MASYARAKAT, Bila Di hospital NYA COBA SEDAYA UPAYA untok NOLONG ORG KAMPONG KITA. Bila Bertemu Kawan2 GERENTI nya akan tegur, Bila jumpa org kampung Semetinya MENYAPA, Bertapa Humble nya MANUSIA YANG BERNAMA ANNUAR RAPAEE!!!. Nama nya bukan sekadar di bibir2 org tua or kawan sebaya nya ajak. JASA NYA MEMBANTU PASUKAN BOLA SEPAK SIBU MENINGGALKAN MEMORI INDAH KEPADA REMAJA DAN IBUBAPA PADA ZAMAN Ya. DIPERSILAKAN KEPADA SESIAPA YANG MERAGUI COMMENT SAYA TOK, TURUN KE KAMPONG or PADANG PENJARA SIA TANYAK LAH SAPA DR ANNUAR YA.

    **** DR ANNUAR SIK PERLU PANGKAT, KUASA dan KEMASYURAN untuk berjasa kepada BANGSA, LEPAS HABIS SPM gik DAH MENCURAH BAKTI,

    *****COBA BAYANGKAN APABILA NYA DAH ADA 'KERUSI' yang betol untuk nya BERBAKTI DENGAN LEBIH LAGIK UNTUK RAKYAT. FOR SURE NYA AKAN GUNA SEBAIK2 nya PELUANG YANG ADA,

    P/s: adakah ANNUAR RAPAEE adalah "THE NEW MAHATHIR" yang kita Tunggu!!! Lu Pikir lah Sendri!!

    ReplyDelete
  31. mintak tolong adik kakak di sibo... apa agik cara nok nyampey massage ke sidak top leader madah kita maok dr nuar nait kali tok????????????????

    kata putus sapa calon nangka ya, sidak top level juak merik.

    mun ambik bamee nang dah 3 term hancor. mun ambik dr nuar tok walau pun nya kroni bustari........... orang sibo kenak try ajak. bamee memang OUT dari undi aku.....

    memang majoriti .... (sik masok bamee pun kroni) yang maok dr nuar tok.

    cam ney??????????????

    ReplyDelete
  32. totally agreed if Dr Annuar Rapaee jadi calon di nangka.

    ReplyDelete
  33. if Dr Wahbi can be a YB at Saribas, why not Dr Annuar Rapaee at Nangka.

    ReplyDelete
  34. dengar cerita majority org nangka sik suka duak2 calon tok....cari calon lain ajak. Orang ulu kah di engkah sia, baru nya membela orng nangka...kerana nyawa sentiasa di ujung pisang tandok

    ReplyDelete
  35. dengar cerita juak majority org Melayu suka Dr Annuar tok.Coba yg ingin tauk turun bertanyak dikpun dengan org org kpg.

    ReplyDelete
  36. Mun susah gilak kitak orang nak milih ya..pilih ajak si Haron ya..calon bebas yang glamor ya..gerenti si Haron akan bertanding lagik..

    ReplyDelete
  37. bila bemee dicalonkan pada tiga penggal yg lepas.. semua mengatakan bemee is the best candidate.. now.. apa nak dikata.. I know Dr Annuar well.. and I know Bemee also quite well.. I know the different between them.. and i hope.. jika Dr Annuar dicalokan.. jadikan yg sudah itu pengajaran.. supaya pisang x berbuah 2 kali.. for me.. all my vote is for Dr..

    ReplyDelete
  38. Harap apa yang dikatakan oleh Pehin Sri CM baru2 ini yang menyentuh tentang kemungkinan ramai muka baru akan menggantikan penyandang2 yang sedia ada akan menjadi kenyataan. Kita perlukan pemimpin2 baru untuk merencanakan pembangunan yang lebih mapan untuk seluruh negeri Sarawak. Sebahagian pemimpin yang ada sudah jumud (istilah PM),tidak ada kemampuan untuk berkhidmat dengan penuh dedikasi, ada agenda peribadi dan sebagainya. Salah satu daripada kawasan yang wajib diberi perhatian oleh YAB Pehin Sri dan juga YAB PM ialah N.49 Nangka. Selama 3 penggal (15 tahun) menjadi wakil rakyat di N.49 Nangka, YB yang sedia ada terlalu lembab memikirkan hal pembangunan yang dikehendaki oleh rakyat. Kebajikan rakyat langsung diabaikan bah kan sangat sukar untuk dijumpai. 3 penggal adalah cukup menyiksakan bagi rakyat di Nangka, dan kemarahan rakyat telah ditunjukkan dalam Pilihanraya Kecil Sibu yang lalu yang dimenangi oleh DAP. Personaliti yang amat disenangi oleh rakyat Nangka ialah DR. ANNUAR RAPAEE, yang amat diharapkan dapat berkhidmat untuk rakyat Nangka.

    ReplyDelete
  39. Saya rasa cukup 3 penggal saja si Awg Bemee ya jadi YB..dah dapat sebuah SAWMILL..cukuplah ya..mun nya lama gilak 10 SAWMILL nya sorang saja dapat..

    ReplyDelete
  40. Dr Annuar last state election patut di pilih oleh PBB utk Nangka, mun org atasan PBB xi pilih nya kali tok u org atas sana fikir lah sendiri.Nya pasti lawan tetap lawan kali tok. Apa guna kita simpan yb masa tok yg xi tahu kesusahan rakyat di kws nangka.

    ReplyDelete
  41. Sik payahlah turun mengundi macam PRK Sibu..biar sidak YB ya faham apa rakyat mahu..barulah sidak YB(Yang Berkhdimat) ingat sikit bahawasanya kita mengundi dan memilihnya untuk menjadi YB(Yang Berkhidmat)..bukan sidak ya yang memilih kitak untuk berkhidmat dgn sidak ya pulak..

    ReplyDelete
  42. with the emergence of younger generation of voters, chances of present YB ABAB in retaining N49 is in great danger observing the trend of the last By-election in Sibu. Anyway YB have been in the seat for few terms but sad to say, what is his report card like ? I have migrated to Sibu since 1985 (b4 the creation of N49), can any body tell me what development have been seen in the kampung. All I can said is demolition of kpg. Dato, building of Taman Harmoni and Foot court at simpang tiga the rest are achieved because of the by-election.It is our hope that top BN leaders open their eye wide and CHANGE/DROP the present YB and to be replaced by a younger, versatile and aggressive candidate in the person of DR. ANNUAR RAPAEE. He had contributed silently to the people of N49 in the form of education,health, religion or welfare. I would like to appeal to Pehin Sri and the candidate selection committee to put the trust on Dr. Annuar. PM said "Winnable candidate". That's Dr. Annuar Rapee !
    We will go for you doc, I can assure you that you will get the chinese and dayak votes !!!

    ReplyDelete
  43. Bekas pelajar Sek. Abang AliJanuary 23, 2011 at 11:36 AM

    Salam penduduk Sibu..Dulu semasa YB Awg. Bemee dicalonkan untuk menjadi calon N49 Nangka, semua penduduk Islam Sibu menaruh harapan mengunung dan tidak kurang yang memuji beliau. Setelah 3 penggal lihatlah apa yang terjadi. Salah siapa? Salah kita sendiri. Kita perlu muhasabah diri dan perbetulkan kesilapan lalu. Orang Islam Sibu perlu mengubah sikap dan mentaliliti mereka. Kuasa mengubah pemimpin di tangan kita, kenapa tidak dilaksanakan? Kita cepat menghukum seseorang tanpa berlapang dada menganalisa punca sebenarnya. Jangan jadikan Dr. Annuar mangsa seterusnya. Pilihlah pemimpin yang dapat mengangkat martabat agama dan bangsa, tegas dan sentiasa takutkan azab Allah swt. Ciri-ciri pemimpin sebeginilah yang penduduk Islam Sibu perlukan. Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-fatihah kepada pejuang- pejuang terdahulu Allahyarham Rosli Dhoby, tokoh pendidik yang mengasaskan Sekolah Abang Ali dan semua yang berjuang demi agama dan bangsa khasnya untuk bandar Sibu yang kita cintai.

    ReplyDelete
  44. Bemee should not be an issue anymore as he is a gone case. Now we need to convince party leadership to nominate Dr Annuar to represent Nangka as wakil rakyat in the DUN. I am sure dr Annuar is not proxy to anyone and will work based on his conviction to see development in his constituancy.

    ReplyDelete
  45. sekiralah annuar nisi d pilih. ada siapa lagi ???
    bukan apa. annuar memang bercita2 nak jadi yb sibu daripada awal 90'an lagi. kita standby lah sekurang2 nya seorang lagi. kita memang mau bamee keluar. mun nisi standby kelak awg tenggah boleh madah sik ada orang lain. dalam dunia politik nok susah nok d ramal alasan nya terlalu banyak. orang boleh menyoalkan apa saja tentang kejayaan pertunuhan, keluarga dll yang sangkut pawut dengan annuar.

    ReplyDelete
  46. Sik lamak gik PM akan datang jumpa sidak YB di sarawak. Saya menyeru sapa-sapa dari sibo yang nyokong Dr Anuar membuat tindakan, iboh cakap jak. Sidak PM ngan TPM pun mun maca nok tulis kita tok sik paham kali. Saya cadangkan tulis surat terbuka kah ngan PM di FB nya. Kepada ketua ketua parti di kawasan Nangka terutamanya yang maok Dr Anuar ganti si Bemee ya, suarakan lah niat, iboh takut gilak ya.

    ReplyDelete
  47. Bagi pandangan saya, Saudara Radin Kadri daripada Exco Pergerakan Pemuda PBB tidak harus diketepikan daripada nama yang sesuai untuk dicalonkan untuk menggantikan Awg Bemee. Kita sendiri telah lihat bagaimana beliau banyak menyumbang dalam aktiviti2 di sekitar Sibu.
    Yang pasti, beliau merupakan seorang ahli perniagaan yang sukses di negeri ini. Peluang harus diberikan kepada Pemuda pada pilihanraya kali ini. Semoga Saudara Radin terus berkhidmat untuk semua. We all behind you bro!

    ReplyDelete
  48. dilot lebih layak. orang kuching sik maok dilot agik. maok orang tempatan.

    ReplyDelete
  49. apa kata si Mohd Hailmi Sejili dari Kpg Penipah, Pulau Bruit diangkat menjadi calon WR di DUN Nangka ... berkaliber beijaksana dan berpotensi jd pembangkang yg kuat di dewan .. boleh merubah kawasan dgn cepat dan spontan tak seperti WR2 yg ada ...tahniah MHS

    ReplyDelete
  50. aku akan nyokong dr nuar mun nya ganti bemee. tp mun bemee masih stand, aku harap dr nuar sudi lawan PBB & PKR or PAS sebagai calon bebas. sia baruk kita nangga sapa dimaok org kpg. (wpun kt di sarawak tuk sebenarnya masih ngundi berdasarkan bendera parti, bukan calon). helo org kpg, mun dr nuar calon bebas, ktk org maok sokong sik??? dapat kt nangga 4 penjuru di nangkak kelak (mun nerawi payung masih nak cuba nasib la).

    Apa macam org kuat bemee di PBB? ada berani??

    ReplyDelete
  51. undi orgtua di sibu aku rasa memang dah pegi ke dr nuar tuk. sebab sidak kenal dgn dr nuar. undi pengundi mudak tuk aku sik tauk.

    tuk aku cuba nak menarik undi pengundi muda lok, terutama miak kpg kaki bol.

    zaman dr nuar ngembak team sibu la nama sibu nait sekejap dolok dlm suka bolasepak tuk. 1994, sibu juara piala taib. dr nuar tuk la org kuat pasukan ya, bukan presiden or ajk FA sibu ya. mun sik silap aku, dr nuar xda apa2 jawatan pun dlm FA sibu, tp sanggup korban duit & masa utk pembangungan sukan bila di berik peluang. peminat bol sibu (dan sarawak) mesti kenal nama2 mcm Roziman Rambli, Johny Josep, Ismail Samad, Justine Layang, Patrick Hitler dan rami lagik. usaha dr nuar la membuka ruang utk sidak tuk dpt nait sampei ada yg dpt main degn remaja malaysia dolok .

    kinek tuk kt ada peluang nak merik ruang utk dr nuar merik sumbangan & idea nya utk pembangunan DUN nangkak lagik. apa salah kt cuba. ataupun kt masih nak cuba bemee juak?

    bak kata nabil, lu pikir la sendiri..

    ReplyDelete
  52. list down lok sumbangan Radin ya tek?

    ReplyDelete
  53. Dengar angin angin dari mbiak di padang,Dr Annuar diam diam sponsor baju pakey team sidak main minggu tok tek.Wallahualam.Mun benar baguslah.Sik boh nunggu jadi presiden persatuan gilak nya dah dapat merik bantuan dan sokongan moral.Macam tok lah dimaok kita.

    ReplyDelete
  54. Mengatakan seseorang itu proksi kepada seseorang adalah helah murahan bagi menafikan hak dan keistimewaan seseorang pemimpin baharu yang bakal muncul. Hal ini juga berlaku di DUN N36 Semop, yang merupakan kroni yang sama DUN Nangka.

    Harap maklum

    ReplyDelete
  55. si buntal(kadri) ya tadi EBOH AJA ujung2 kita di jual nya macam nya jual lesen kapal laut dalam nya dgn sidak thai. pengikut nya di sibu tok adalah dua tiga orang aja.
    apa kata awg julai ????? atau morshidi patrick ????? and ..............

    ReplyDelete
  56. ALHAMDULILAH orang Melayu/Melanau/Iban Sibu sudah banyak berfikir perlunya Awang Bemee Yang Berhormat ciptaan yang gagal sebagai wakil rakyat diganti.

    Bemee sewajarnya sudah dijatuhkan selepas sepenggal lalu.Tapi malang gagal kerana orang Sibu masih buta buat kepututusan.Tak kira siapa yang harus mengantikan Awang Bemee ia wajar dibuat kerana beliau tak mampu dan tak akan buat kerja untuk membela nasib Melayu Sibu khususnya.

    Malangnya, sehingga sekarang orang PBB terus buta dan tidak bertanggungjawab.Segala kelemahan dan kemunduran Melayu Sibu disebabkan kebodohan PBB Sibu.

    Rugi orang Sibu,tak mampu buat apa-apa walaupun memiliki wakil rakyat yang bodoh dan sombong.Malah usaha menumbangkan beliau pun tak mampu dibuat oleh golongan pembangkang kerana kesombongan dan bersikap mementing diri sendiri...amat malang lagi Melayu Sibu.


    Bagi hemat saya,untuk memilih wakil rakyat yang bagus tidak semestinya ijazah bergulung-gulung.Yang pentingnya ialah keikhlasan dan mahu berkorban demi masa depan rakyat.Saya yakin ramai orang Sibu khusnya dari kalangan orang Melayu ramai yang bijak pandai, cuma malangnya keberanian terlalu rendah dan mudah mengalah.

    Sudah tiba masanya Bemee di singkir dan diganti,Sibu memerlukan pemimpin yang berani bukan dayus seperti Bemee...renungkanlah....amarneng.

    ReplyDelete
  57. Jam sana-sini bandar Sibu ini..pasal YB-YBnya semuanya sik ader visi langsung..CAKAP TIDAK SERUPA BIKIN!!!MENGHABISKAN DISEL SUBSIDI KERAJAAN SAHAJA!!!

    ReplyDelete
  58. Hampir 15 tahu lalu,kita tersalah pilih buah nangka,pada masa itu kita sangka kulit nangka yang dipilih itu kelihatan cantik tapi malangnya ternyata isinya busuk sebab itu kita hampir semua kempunan.

    Masanya sudah tiba untuk kita memilih buah nangka baru...Jika Dr Annuar adalah dianggap sebagai anak Sibu yang layak dan mampu membela masa depan nasib orang Melaytu/melanau dan iban ,ayuh usahakan dan perjuangkan bersama walaupun berbezaa aliran politik.

    Saya yakin Dr Annuar sudi dan berasa bertanggungjawab untuk memikulnya.Kita pula akan bekerjasama memberi sokongan kepada beliau,gunakan kuasa undi dan kuasa rakyat untuk memilih pemimpin kita bukan pemimpin memilih pemimpin dikalangan mereka sendiri....

    Kita percaya lebih separuh generasi melayu/melanau khususnya di Sibu mahu Dr Annuar diketengahkan,malah bukan sekarang tapi lebih 15 tahun lalu...Masa sekarang tidak akan menunggu kita untuk melakukan perubahan dan transformasi negara untuk rakyat.


    Golongan ketua masyarakat yang di pimpin oleh Datuk Temeggong Wan hamid di Sibu perlu berbuat sesuatu menyuarakan hasrat ini kepada Ketua Menteri dan Perdana Menteri.......

    ReplyDelete
  59. We shall wholeheartedly agree that Dato Bemee to be replaced forthwith. We hope this Dr Annuar shall take the point to act as YB for Nangka taking care the plight of the rakyat especially the Malays, Melanau and Ibans for better and for worse. Bemee is always for the reasons known to himself, under the yoke of SUPP. After three(3) horrible terms, his contributions for the well being of Sibu Bumiputras left with much to be desired. One notable example, if any Muslim were to pass away, they shall be buried behind the old Mosque burial ground. Just imagine, for the last 60 years, this small parcel of burial ground can cater for the Muslims all these while. But when one dig the ground, we could see layer after layer of previous deceased persons. We have no choice but to cramp in and set aside the other remains to cater for the newly demised Muslims. Allah Bless Sibu Muslims. All this problem is well known to Sibu leaders and elders but nothing was done to rectify it.

    ReplyDelete
  60. Iknown Bemmee,Annuar,Hj Bus n Radin ver well.For bemee itsb agone case just rest beribadat utk hari tua n tulong urg.Mgin kesilapan 15 tahun boleh diubah dan Allah akan bantu inshallah.For Annuar i suuport u 100 % .He is the one who works n we hyave been workinf togeter to hekp sibu kpg folks in soccer,health screen,PGBS tuition sch,education activites n others.Hop when he is ur candidate he is like before.For Hj Bus i am sure dr nuar is not his proxy.Bustari is a humble person he didi help sibu bumi when they r in troble u remember when tkp hilir fire he came alone fr kl to assist the malays in the area.I might know his too well but what he get udah rezekinya allah beri u manas camnipun allah dah gator.For raden i am sorry he is not qualify.We need people wit high edu to think out of ur box for the future of nangka people.He has money but too outspoken semua urg dah sik betul.His sort of person sure is not right.So hope n pray Phin will listen to ur esperation is not we just vote for the opposition if the higher lever leaders turn deft ears on us. thank you.Anak jati sibu Kpg dato lamak dekat Kwsp kinek tuk

    ReplyDelete
  61. I now say you are all wrong. We have checked our sources that in high probability and in all likelihood,Datuk Bustari Hj. Yusuf will be earmarked to take over Awg Bemee'd place. This is not a surprise as Bustari is close to Najib and he was a very successful Capitalist entrepreneur . Of course, since CM is relying on Najib vice versa to back him and to survive, the choice is predictable and tenable. Don't know what happened next? This is Sarawak politic. The power shall revolve around their cronies, proxies and close friends and family members.

    ReplyDelete
  62. SALAM

    CUKUPLAH untuk Datuk Bustari...tak perlulah nak dijadikan beliau sebagai wakil rakyat...carilah orang lain...adek beliau YB Fadilah pun sudah berjaya...Beliau pun dah kaya raya....UMNO sudah banyak bagi beliau kantau dan JADIKAN BELIAU SEBAGAI JUTAWAN HEBAT...tapi cuma beliau masih belum jadikan orang-orang beliau berjaya dalam ekonomi terutama diDudong dan Nangka.

    Memang beliau sudah berjasa kepada orang Melayu Sibu tapi kita harap beliau akan terus berjasa sebagai ahli koperat.

    Saya rasa ramai anak-anak Sibu yang boleh di diketengahkan.Tak perlulah dikronikan.Nanti politik Sarawak bertambah parah...Sekarang ini pun politik PBB pun sudah parah..hanya menunggu rebah dan ditalkinkan sahaja.Sekian amarneng.

    ReplyDelete
  63. Dr Annuar is in politics for quick and big cash. That's what he said to fellow doctors in SGH when he was there. He had a fall out with dean of UNIMAS medical faculty and sacked by Tan Sri Taha. No where to go in Sarawak but to work in Serdang now. If he really wants to serve Sibu, come work at Sibu Hospital as they don't have a heart specialist in Sibu. Do not see him walk the talk like Sim Kui Hian, how to trust this conman Annuar.

    ReplyDelete
  64. saya setuju gan anak dagang kpg dato lama. hidup dr. annuar, hidup dato hj. bustari dan pergi mati radin kadri. apa kata mun cm pilih prempuan. saya ada dengar cm encari prempuan untuk nangka.

    ReplyDelete
  65. Unimas Ex-Medical StudentMarch 7, 2011 at 12:05 AM

    Anonymous 63:

    1.Dr Annuar is in politics for quick and big cash. That's what he said to fellow doctors in SGH when he was there.

    ~ This statement is a very slanderous statement. To substantiate your accusation you have to prove when, where and more importantly to whom he has made such statement.

    2. He had a fall out with dean of UNIMAS medical faculty and sacked by Tan Sri Taha.

    ~ How a person who has been sacked by a UNIMAS (public sector) work in Ministry of health (public sector)? So this is not only misleading but a lying. How can a dean sack a lecturer unless one does not know the general order! Do you know how many local lecturers and specialists have left Faculty of Medicine since Tan Sri Taha took over the faculty? I can tell off hand, 9 local specialist (1 neurologist, 2 gastroenterologist, 1 endocrinologist, 2 O&G specialist, I ophthalmologist, I radiologist, 1 urologist, 1 family medicine specialist. Dr Annuar was the last one to leave among the 9 and more going to leave. Why? He leaves because was given bigger role in Ministry of Health as JUSA C. He is also been appointed as adjunct Professor to University of Malaya. Now who left in Faculty of Medicine, mostly Myanmar and foreigner from third world countries.

    3. If he really wants to serve Sibu, come work at Sibu Hospital as they don't have a heart specialist in Sibu

    ~ Sibu Hospital is not meant for Heart specialist because there are no facilities for cardiology services in Sibu Hospital and government has bought over SIMC recently in Kuching to be the heart Centre for Sarawak. So if he works in Sibu, he will not be able to perform as a heart specialist, so you better check your facts before making a statement. It will be a shame on you.

    Dr Annuar has numerous times organized a free heart screening and health talk in Sibu for the last 10 years. He still been approached when ever he come back to Sibu by the Nangka voters on heart problem.

    4. Do not see him walk the talk like Dr Sim Kui Hian, how to trust this conman Annuar.

    ~ You can ask Dr Sim Kui Hian (potential candidate for BN in Pending), how Dr Sim has high regard on Dr Annuar and has nominate Dr Annuar to be the Council Member of Asia Pasific Society of Cardiology. Then you know who is conman now!

    ReplyDelete
  66. Aoklah..si no 63 tok..sukati jak nuduh urg conman....tok mmg org unimas empun tok..harus di cek sapa nya tok..

    ReplyDelete
  67. I told people around me that I will be richer than FB founder if I became politician.Maybe I should retract my joke in case one of them will use it against me should I betul betul jadi politician one day..Org bila dengki,mcm mcm ada..

    ReplyDelete
  68. Kita tok dah suka dgn Doktor Annuar,urang becerita yg bukan-bukan dan kita dah dapat penjelasan.Macam sik masuk akal juak tuduhan urg tok tek.Sapalah nak ngakuk nak molah nak sik bagus sebelum dapat jawatan ya.Mun dah dapat jawatan dan nya benar benar molah kedak ya dan sik membantu rakyat,pandeilah kita carik calon baru.Apa susah ndak..Tapi janganlah sampei madah urg tok tek conman..maka urang ya nag benar doktor.Fitnah namanya.Mun berani nuduh,janganlah tangan ya ditapok.Toklah melemah bangsa.

    ReplyDelete
  69. 2701:si nombor 63 tuk jeles kali..sik juak kita dapat nak nganoknya.tandah ajaklah..jaik ati nangga nya sakit ati dgn Doktor Annuar ya..sekurang kurangnya Doktor Annuar boleh prektis di hentam oleh manusia mcm tuk.

    ReplyDelete
  70. "Dr Annuar is Dato Bustari's proxy" saya tidak tahu sejaoh mana kebenaran dakwaan ini tapi saya juga tidak menyangkalnya. Dr Annuar dan adik Dato mempunyai klinik bersama dan tidak mustahil hubungan mereka (Dr dan Dato) akrab. Fikirlah sebaiknya sebelum memilih wakil rakyat anda.

    ReplyDelete
  71. Kami miak sibu mau Awang Bemee terus jadi wakil apa guna Dr Anuar (ditaja oleh HjBus). Beri peluang Awang Bemee jadi wakil lagi kerana byk perkaranya dah selesai. Tuk byk org cemburu maklumlah sik dapat duit..... Siapa sik kenal Dr Anuar ya pandei madah tapi sik padei molah gago ajak milihnya.... HIDUP! HIDUP! AWANG BEMEE KAMI SEDIA BERSAMA MU

    ReplyDelete
  72. Awg Bemee dah cukup masanya jadi YB. Tanga apa yang berlaku di Sibu. Kelak nangisnya.

    ReplyDelete
  73. Kami penduduk Sibu masih mok lagi Dato' Bemee jadi wakil Nangka. Kita berinya peluang krna pasal tanah kpg nya dah selesai. Bukannya mudah nak selesai sekali gus. Kitak semua tuk ingatnya Dato' Bemee tuk robotkah. HIDUP DATO' BEMEE kamik berdiri teguh dibelakang kitak. Mun ganti org lain kmk sik mok pergi mengundi.

    ReplyDelete
  74. Siapa memandai sangat mengatakan bahawa penduduk N49 mahu Dr Annuar menjadi wakil rakyat mereka.Kita di sibu tidak pernah memberi mandat kepada mana-mana badan untuk melobi atau memaklumkan hasrat Dr Annuar kepada YAB Ketua Menteri.Mereka yang berada dibelakang Dr Annuar diharap berhenti berangan-angan atau mengharap Dr Annuar menjadi wakil Rakyat N.49.Tanya dulu apa istimewanya Dr Annuar?Apakah yang telah Dr Annuar tunjuk kepada penduduk Sibu bahawa beliau berkelayakkan untuk menjadi wakil Rakyat N.49?Kita rasa tiada keistemewaan pada beliau.Selama ini pun beliau hanya sebuk dengan urusan beliau di pejabat! Mana ada penduduk Sibu tahu dengan beliau!Lupakan sahaja angan-anagn "Mat Jenin" beliau itu.Kurr semangat....jauh pak awi,jangan nak berangan jadi wakil rakyat Sibu.

    ReplyDelete
  75. Benar kata ktk Dr Annuar gago ajak dgn kerjanya sikboh nak berangan nk jd wakil rakyat. Molah Persatuan Graduan sik sampei hujung terkubur dah. nak ngembak org Sibu tuk terkubur juakah mun nk jadi wakil rakyat. Kmk tahu benar dgnnya ya kelaka bukan main pandei mun molah kerja jauh sekali. kami masih mau Dato' Bemee

    ReplyDelete
  76. kami dengar dari org dalam dah ada bakal calon untuk nangka dah disetuju KM tunggu ajak mun dr annuar jauh sekali.

    ReplyDelete
  77. lebih baik berangan daripada dah berpenggal2 megang jawatan tapi mkn sumpah seranah urg sibo...hahahhaha...Bemee tek pandei molah kerja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pande ilax ka mlh keja..manusia ya xsempurna oi...

      Delete
  78. buah cempedak jadi nangkaMarch 23, 2011 at 9:23 PM

    Persatuan Graduan terkubur sikhal..tapi giney hal kubur pakei urg Islam sibo tek??

    ReplyDelete
  79. tahniahlah kepada bemee dan org2 yang nyokong nya..sik kesah lah dr annuar kah siapa. ASALKAN BUKAN AWANG BEMEE. Bukan Masalah Siapa jadi Calon, Masalahnya AWANG BEMEE YA DAH TEROK GILAK. Tolonglah ktk org yang nyokong bemee ya, KITAK ORG BUTAK NGAN PEKAK KAH?.. or Dah TAKUT SIK DAPAT KEISTIMEWAAN AGIK lepas tok.

    ReplyDelete
  80. ktk tuk mcm sik tahu psl politik ktk ingat senang jadi YB mun rasa ingin gilak ktk ajak gantinya. tapi untuk kamek dato bemee masih boleh kerana orgnya muda lagi bah. masalahnya org kelilingnya mcm dollah apa guna org ya dulu jd pembangkang kinek tuk jd org kuat Dato bemee org mcm tuklah merosak bukannya Dato Bemee.

    ReplyDelete
  81. bukan sik tauk pasal politik, Sebab org2 yang sik tauk tok pandei berbunyi lah menunjuk kan bertapa nampaknya KEPIMPINAN nya sik ada. Bukan madah nya ROSAK. sik ada terus madah nya ROSAK, CUMA TEROK. Mun sik kerana nya TEROK sik akan nama2 seperti ABU SEMAN, DR ANNUAR, BUSTARI, FADILLAH, dan yang terbaru tek YUSNAR, akan timbul.. mun kmk org yang sik tauk menauk pasal politik tok mok ganti, iboh pdah nama sidak2 tok, ntah2 'KENEAK' Kampung Hilir ya Pun Boleh Nganti.

    ReplyDelete
  82. Udah kitak orang baca tok???.. berita terbaru di Sibu time tok.. dengar cerita lepas baca tok tek Radin Kaderi terus ngagak Yusnar sebab nya rasa terkilan...dalam perjumpaan ya bunyi cerita tek si Yusnar madah ..mun u sik puas hati jumpa ngan CM..sebab benda tok CM yang mutus..pasal Dr Nuar ya jgn kitak orang terkejut..nya memang akan stand di DUN N49 Nangka..tapi as Keadilan Candidate...logik lah abang nya Orang Kuat PKR di selangor & anak buah nya di melaya nun ketua AMK di salah sebuah ranting di Selangor..sik patut nya nak join PBB...bermasam muka gik sidak sefamili kelak

    http://sarawakupdate.com/home/berita/pas-sibu-puji-akhlak-bakal-calon-bn-tapi-tetap-melawan/

    ReplyDelete
  83. Bemee era just ended....wellcome to YUSNAR...we will support u in this election vs Dr. Nuar(Keadilan)

    ReplyDelete
  84. Sampei juak tuyuk supporter BEMEE tok...sik paham bahasa...coba tangga dolok apa udah di polah oleh BEMEE ya...jalan kampong rupa jalan ladang....ngagak orang susah...nulong org jauh sekali...kamek orang generasi muda tok nyokong RADIN KADERI ataupun YUSNAR jadi leader baru....Pasal dr nuar ya sik boh jak di gago ilak...lambat cerita kau...kamek orang dolok tauk nya stand as PKR....yang penting kita nyokong calon BN muka baru (RADIN atau YUSNAR) sebagai calon pakei ngencang Dr Nuar dalam PRN kali tok....

    ReplyDelete
  85. Bemee Supporters: Pls accept that he is no longer wanted.Don't fight a losing battle.He had his time and chance and wasted it away..so step down with dignity.

    Yusnar Supporters: Since when he is one of the candidate?Never knew he has the intention for Nangka.Thought he is helping out with other candidate to replace Bemee..but what a shock when it seems to be himself.Not yet Yusnar..it's not your time yet.

    And abt Dr Annuar as the opposition candidate,what a joke.

    ReplyDelete
  86. Yusnar adalah calon yang paling layak waktu tok...memang tepat pilihan CM kita...mun nak dibandingkan dengan Raden Kaderi...jauh ilak...mun BN engkah Yusnar aku sokong munsik no vote to BN....kaji lok sejarah si Radin ya...sapa sik tauk cerita Radin 2 bini nya di sibu tok....aduh...aduh...susah si raden ya....pasal dr nuar nang kompom nya join PKR

    ReplyDelete
  87. urang nangkak juak bah...March 25, 2011 at 10:07 PM

    Iboh nak molah cerita... nang pandei kitak org tok nak ngalih pandangan Calon pilihan rakyat Dr Annuar... Sik boh nak molah fitnah... Dr Annuar is for PBB and BN candidate....

    Tok mmg kerja org org yg selalu ngirin Yusnar yg penuh dgn harapan utk menjadi OKB Sibo mun Yusnar stand.Sak dpt banyak projek2..jaik ati ku koh!!!

    ReplyDelete
  88. Sebagai orang Islam jangan lah kita nak menjatuhkan sesama kita... Apa guna kita bertelagah sesama sendiri. Siapa2 calon Barisan Nasional kita kenak bantu dan sokong... Kira nya YB Bemee sik dicalonkan lagik kita kena berterima kaseh juak atas jasa nya...

    Yang pasti Dr Annuar Rapaee adalah pilihan rakyat dan tetap disokong. Dr Annuar u jangan susah lah. We do the best to support u... I akan jumpa u klak masa penamaan calon berkampung di rumah u sampei 10 hari kempen. Sidak anak muda Sibo, pengundi atas pagar kah semua akan merik sokongan dengan u klak... Klak kita jumpa, masa tok biar sidak pelobi tok menyalak dolok...nak madah u PKR lah apa... jangan susah...orang Sibo tauk u orang kerajaan orang BN. Yusnar better u support Dr Annuar... Yang lain ya DIAM gik !!! Cukup!!! Aku Merong Sibo... Ingat...

    ReplyDelete
  89. Banyak Duri dalam daging masak tok... lempar batu sembunyi tangan... Sapa sapa rasa pernah jadi orang kanan kepada YB Bemee ? Sapa pernah ditolong YB Bemee ? Sapa juak pernah makei duit bantuan kerajaan atas sokongan YB Bemee ? Sapa pernah jaga kepentingan YB Bemee ? sapa yang koat bawak umno masuk sarawak ? sapa ada rancangan nak jatuhkan YAB Taib ? sapa yg berkepentingan makei suaka kerajaan persekutuan ? Sik kan lah nak di calon jadi YB kawasan. YAB Taib tauk semua ya... iboh lah nak melobi masa terdekat tok.sik bertukar nama calon ya... hahahahahahaha jangan jadi derhaka dahlah...sendiri mau ingat...

    mun sik suka dgn YB Bemee jangan benci dengan nya. Manusia sik perfect... Saya bukan menyebelahi YB Bemee tapi menghormati nya sebagai Mantan YB kita selamak tok. Mun Dr Annuar jadi YB pastok banyak yang nak ngekot burit nya, bila sik dilayan klak sama juak jadi klak, lalu ada juak cerita jaik atas nya... udah lah perangei camya... sik maju kita orang Melayu Sibo....

    Jangan dipanjang lagik... cukup lah... mun maok boleh coba 'provok'. aku akan bukak satu-satu cerita yang sik terungkai di atas.

    ReplyDelete
  90. Sik adalah benci ngan YB Bemee secara peribadi. Kamek ucapkan terimakasih atas sumbangan nya selamak tok sebagai wakil nangka. Aku rasa sentimen kinek tok mok perubahan di nangka. Mun kelak Dr. Annuar jadi calon pakey ganti YB Bemee, maknanya pucuk pimpinan BN udah molah penilaian dan keputusan di tangan sidak juak. Kita kita tok sekadar boleh menyuarakan pendapat kita ajak. Diharapkan sapa sapa ganti YB Bemee kelak (kalau nya di ganti lah), dapat membukti diriknya lebih berkemampuan, dan apa yang di lakukan untuk menaikkan taraf sosioekonomi orang orang nangka dapat di lihat meningkat. Salam

    ReplyDelete
  91. anon 25.03.2011. 4.47 am... nampak sangat menipu..

    Merong..cuba cite cuba cite cuba cite...

    ReplyDelete
  92. Hahahahaha... jangan, klak membawa padah...
    udah udah lah nak molah cerita... jangan dengar banyak kabar angin... mun nak sokong, melobi kah, nak nait orang mudak kah orang baru kah polah lah... tapi jangan menjatuh orang lain...
    Jangan tegal sakit hati atau berebut jawatan dah lupak dengan dosa dan fitnah. Iboh nak tunjok muka alim mun hati ya busuk... Ingat... semua akan terbongkar bersama bukti di saat akhir kalau terdapat unsur menjatuhkan orang lain... Merong - YAB Pehin Sri, Insyaallah segalanya akan dijaga.

    ReplyDelete
  93. Apa nak di tipu oleh Anon 25.03.2011 2.47am ya...coba jelas lok...rindok juak nak tauk...

    ReplyDelete
  94. Sekda urg nak kelaka hal Raden atau Yusnar sebagai candidate jangkak waktu tok eh..urg tgh nunggu Dr Annuar di announce jak gik tok.Lambat cerita.

    ReplyDelete
  95. Kita di DUN Nangka eboh bertelagah sesama dirik mpun, nok kedak tuk hanya akan melemahkan parti, memecah belahkn sokongan rakyat. Selama ini kita berdiri teguh di belakang Awg Bemee sbg calon Nangka, sekiranya pada kali ini Dr. Annuar di angkat jadi calon di DUN Nangka nganti Awg Bemee, berilah sokongan yg sama kpd Dr. Annuar. Mun kita brtelagah & berpecah, PAS/PKR/DAP tersenyum sinis nanggar ketidakmatangan kita. Yang penting, kita kekal bersatu walau siapa pun jadi calon N.49 Nangka kelak mewakili BN.

    ReplyDelete
  96. dr nuar sik akan stand untuk pkr or pas. nya org pbb. cuma jadi calon kah sik jak lagik. radin dah out..yusnar?? sik da kenak mengenak langsung org shafie afdal ya. kinek tuk calon pbb di nangka antara dr nuar & morshidi jak. ya latest setakat arituk tek. 2 nama ya jak di anta oleh cm ke hq bn. so pelobi nama lain, stop lah. kita start plan untuk kempen mana2 daripada 2 nama ya tek. sapa2 jadi calon antara 2 ya, kita mesti sokong. jgn sekali2 nandah org malaya kedak azmin ali ya cuba engkah tangan di sarawak tuk.

    ReplyDelete
  97. Miak Kampong BandongMarch 26, 2011 at 9:45 PM

    Nang menar Anonymous 9:06PM

    Kamek nang setuju menar kata kitak ya...
    Mintak maaf dgn saudara Raden & Datuk Yusnar. Walaupun banyak dah duit kitak duak berabis k promosi dik mpun tapi dak rakyat sik nangga nak kedak ya. Bait Raden jutawan Sibo, bait Yusnar yakah yang koat jajak 'kabel' putrajaya yakah...jangan lah berniat jaik kedak ya... aku harap kita sama2 nyokong DR Annuar Rapaee... Iboh nak mulut cakap lain tapi ada hati juak nak seat di Nangkak...jangan jadi kedak ya Pok!

    ReplyDelete
  98. Menar kata ko Pengundi Nangka...mun BN engkah orang dayus macam raden pun kita mesti sokong kah??mun di engkah kerak pun kita sokong kah...kamek orang maok Yusnar...pasal Dr. Nuar ya...sampei juak tuyuk kitak orang sik pandei mikir...Abang Dr Nuar ya di selangor ya sapa???anak buah Dr Nuar di selangor ya sapa??bukan org PKR....bodo..juak kitak orang tok...sekolah bertingkat tingkat...tuyuk macam kenek

    ReplyDelete
  99. Anon 1:03... Raden @ Yusnar sik penting. Sokonglah kerana anda penyokong setia sidak. Sikap tidak ikhlas dan lupa dirik dah nampak. Saya hormati kata kata orang yang bergantung dan berharap kepada Yusnar tok. Paham akan harapan kitak org yg jadi orang suruhan nya kinek tok... pastok Yusna akan madah nya sik tauk apa2 hal tok... nya sikda di sitok bah... hahahahahahahahahahaha.... Nang sandiwara...

    ReplyDelete
  100. Saya sokong BN.. Mana-mana jak calon...
    Either Bemee @ Dr Annuar... mun Yusnar atau Raden nang out lah... standard nya duak ya sama jak. mun dah sama dirik sik dapat tunjuk sikap n budaya pemimpin terhormat, usah jadi pemimpin... 'Pilih lah orang yang difikirkan layak diantara kamu' . bukan promosi diri lebih...
    Masa tok Dr Annuar ngan Bemee diam ajak... sebab sidak bukan orang yang nak dipilih tapi orang yang nak memilih...cuma tunggu jak gik... dak lain tok semua baruk nak cuba nasib promote dirik dalam masa dekat tok...sorry, tok bukan melaya pok....bukan umno...jangan practice sitok budaya ya... :)

    ReplyDelete
  101. Dr Annuar , we always behind u...

    Kita akan sentiasa memastikan perjalanan dan hala tuju Dr selepas ini...demi untuk rakyat Nangka dan Penduduk Sibu... kamek orang 1 pasukan sentiasa bersedia berkhidmat dalam membantu melicinkan urusan dan tugasan Dr nanti...No worries!!
    Sekarang, dalam siap sedia... xxN49
    " You Lead We Follow "

    ReplyDelete
  102. Kacak lah Merong....!!!!
    Ada motto dah!!!
    " Dr Nuar Lead, We follow..... "

    ReplyDelete
  103. Sikpa... nobody perfect.....sikit kah banyak kita akan bantu Jentera Dr Annuar klak.... kita bukan nyuruh nya kerja sorang.... tapi bersama-sama membantu.....

    " You lead , us follow " ya ok gik rasanya...

    ReplyDelete
  104. Anonymous 1.03 am:
    1. Dalam berforum walaupun kita menyembunyikn identiti kita, haruslh rasional, matang & tidak terlalu beremosi.
    2. Kalau nak bercakap hal politik, fahamilh makna 'Demokrasi' & JANGAN sama sekali bersikap prejudis serta MENGHINA ciptaan Allah.
    3. Di Malaysia kita mengamalkan Demokrasi Berperlembagaan, bermakna kita bebas memilih mana2 parti sebagai tapak untuk kita berjuang & TIDAK ada istilah yg mengatakan bahawa jika dlm keluarga itu ada yg menyokong parti pembangkang,maka semua ahli kluarga yg lain adalah dicop sebagai penyokong parti pembangkang juga. Ingat dengan Wan Wahab & Wan Zainal, adik beradik bertanding antara satu sama lain. Jadi tuduhan liar terhadap Dr. Annuar sebagai pro PKR adalah TIDAK berasas & berbaur fitnah semata2.
    4. Kenek adalah sebaik-baiknya makhluk ciptaan Allah di muka bumi ini & darjatnya adalah sebagai manusia istimewa yang bebas daripada dosa. Kita yang waras ini belum tentu mendapat kedudukan yg istimewa di sisi Allah, oleh itu bertaubatlah. Dosa sesama makhluk hanya akan dapat diampun oleh orang yang kita hina itu.
    5. Saya hanya menjalankan tanggungjawab terhadap sesama ummah agar keimanan kita kekal utuh & teguh. Jika tergelincir, bangunlh & banyakkn istighfar kepada Allah SWT. Insya Allah.

    ReplyDelete
  105. 20 tahun bkerja di tempat2 sekitar Sibo last di Kuching, selalu juak balit ke Sibu 2/3 kali setahun. Pasal kerusi nangka tok mmg mun diperati kita org Sibo pkei tetak org luar kita. sedih dengar cerita seolah telinga melayu suka hati cina mulas(dak SMC). Kawsan Cina bukan main jaga walaupun pembangkang, tangga jak kawasan kampung melayu, ish..malas nak cerita. rumput tinggilah. Bila balik jak kwan2 akan cerita ttg YB yg sik bekerja, xda vision nak memajukan org melayu jak, parah agik komen ttg kaki kaki YB tok nang xdisuka langsung oleh orang kampung. Muka bukan main selalu keluar dlm paper bila balik sibo aduh...padang bol pun ngak sigek, sine miak kampung nak main bol? Lepas kempen parlimen dolok, sidak dr kuching dan Miri bertanya pada saya. kenak Sibo teruk gilak kawasan org Melayu? Dhaif. Saya madah xtauklah BN juak wakil kmk di sia. Mrk hanya geleng kepala. Tapi rasanya dak BN(PBB) Sibo jak syok sendiri, kononnya menyumbang, yes menyumbang tetapi semakin parah agaknya kesian sibo(pemimpin ibarat katak di bawah tempurung) tidak mengetahui apa yg harus diperjuangkan. Scara peribadi saya x membenci Bemee tetapi biarlah beliau berundur untuk memberi peluang kepada org lain pula. Lagipun 3 term dah cukup lama dah. Dr. Annuar tolong rawat segera keadaan sibo tok dah parah oleh 'kepimpanan' yg lepas dan org2nya. Jangan diambik ktk agik dak ya kelak kelak jadi macam 3 term yg lepas. Tangga kinek tok, org melayu dak jadi macam rimo sik bergigi. Kemajuan Sibu hanya dari kaum Cina jak. Tangga jak kubur org Islam pun selama 3 term xterurus. Tolong doktor demi orang2 Sibo. Kami sokong Dr. ANNUAR sebagai YB DUN Nangka.

    ReplyDelete
  106. Assalam...Neither Bemee nor Dr.annuar..for n49..i have a strong info.. the candidate for N49 is smc second man Morshidi Frederick..lah..apa u orang politik not up to date.camni tuk g tidorkah..hal calon sibo pun sik tau..jangan hentam keromo aje.mun mau tui aje lah ,ada jua pakei tunggu.sapa menang oleh duit.

    ReplyDelete
  107. DR. ANNUAR'S SUPPORTERMarch 27, 2011 at 10:58 PM

    Hopefully not Morshidi Frederick, kroni Bemee juga. Lately going around together with Bemee & a reliable source said this is trully a desperate effort by Bemee & his gang to sabotage the ever growing popularity of Dr. Annuar Rapaee as well as the possibility of Dr. Annuar candidature for N.49 Nangka.

    ReplyDelete
  108. Anon 10.03

    org lain x up to date? baca semua komen dari atas.. ada disebut, 2 nama ke hq BN, dr nuar & morshidi. terpulang dgn kepimpinan jak lagik. 2 nama u.. bukan morshidi ajak. dr nuar juak. PM pun madah bukan satu nama ajak dinilai. tp 60% mmg morshidi la. cuma ada kah sampei 60% juak pengundi maok morshidi? ya yg penting kinek tuk.

    ReplyDelete
  109. where is dr.annuar..mun mao jd calon n49 turunlah padang masa tuk..tuk..supporter nya jak bising-bising muka nya sik nampak lalu masa tuk..cmni nak jd calon..bagus agi nyuruh penghulu Osen jd calon..semua org kampong tau dgnnya..penghulu osen eya manyak nulong org kampong..yg penting n49 milik PBB mesti dipertahankan..jgn gadoh pasal sapa calonnya..yg penting N49 jgn berpindah tangan je..calonnya melayukah,melanaukah,ibankah sama aje..PBB mesti menang semua seat..mun kitak org nak tau seat melayu/melanau sikit je dlm ADUN..mun dpt Bemee sokong Dr. Annuar,Dr.Annuar sokong BEmee..mun org lain duduk siar kelak arap-arap Bemee & Dr. Annuar sokong org eya..si guna berebut-rebut kerusi N49..yang penting Nangka mesti menang..jgnlah POKOK Nangka eya ditebang..sokonglah PBB..jgn berputih mata..rezeki ada dimana-mana..

    ReplyDelete
  110. Dr Annuar bukanlah orang yg nak ngegeh2 jadi YB promosi dirik. Kalau dah diberik 100% tanggungjawab lain cerita. Klak mun Dr Nuar turun klak orang macam2 juak padah, mun election baruk nak nampak muka...sama juak... memang supporter nya bisin2 masa tok... dan saya akan berada di depan benteng mempertahan dan membantu Calon Dr Nuar bersama-sama penduduk & masyarakat Sibo Kawasan Nangka. PBB & BN tetap dipertahan. Tapi kalau sayang dengan PBB utk seat Nangka tolong beri peluang kepada muka baru... Kalau Dr Annuar nait gelanggang, bukan kerana Dr Annuar PBB BN menjadi kuat...tetapi kerana kerjasama dan sokongan penduduk...

    Ingat, kekuatan BN N49 Nangka terletak kepada rakyat bukan pemimpin, tetapi kelemahan BN N49 Nangka bukan terletak kepada rakyat sia, tetapi kerana pemimpinnya...

    - Pemuda Sibo -

    ReplyDelete
  111. INSYALLAH sekiranya di izin Ilahi,Orang Melayu da n pengundi Nangka akan mendapat pemimpin baru,jika itu yang dimahu oleh kita semua. Bukan Datuk Bemee tak layak tapi sudah tiba masanya di tukar....

    Sebagaipengundi Sibu....kita perlu lebih dari apa yang sudah kita capai sepanjang Awang Bemee menjadi wakil kita...tapi harus diinggat jangan sampai terlanjur dalam kegairahan mencari penganti wakil kita...jangan sampai ia jatuh ke tangan orang bukan kita (cina).Jika kita terpaksa menyokong wakil kita sokonglah kerana buah nangka miliki kita tak begitu mudah untuk mendapatkannya.

    Jangan sampai kita gadai yang menjadi amanah kita kepada orang yang tak sepatutnya. Tak kira siapa samada Dr Annuar,Awang Bemee dan siapa sahaja yang bakal dicalonkan,asalkan mereka adalah orang kita,dan seagama....sekian Amarneng.

    ReplyDelete
  112. Salam..sepanjang saya kenal Dr. Annuar Rapaee, saya perati nya nang bena2 loyal dgn PBB. mmg ada beradik nya org PKR, tp bkn sorang duak jak pemimpin BN beradik ngn pemimpin pembangkang. nang benar kinek tk nama Dr Annuar & Morshidi jak ada di CM office. menurut sumber yang boleh dipercayai, morshidi akan menolak sekiranya beliau di angkat jadi calon. berbalit cerita Dr. Annuar, seorang yang soft spoken, berwawasan, rendah dirik, xpernah ada kepentingan peribadi. pendek kata, mempunyai ciri2 pemimpin yang sejati. kenak Dr. Annuar xturun padang?kenak Dr. Annuar xberkhidmat di Sibu? Dr. Annuar xberpeluang nak berkhidmat di Sibu buat masa tk. biasalah kerja perentah, ekot jak la sine ditikam. tapi mun Dr. Annuar diberik peluang, saya yakin Dr. Annuar akan berkhidmat dengan sepenuh hati. mudahan harapan kita kali tk menjadi. amin yarabbal alamin..

    ReplyDelete
  113. Dr Annuar... adalah BN.... Kami sokong orang-orang PBB dan BN...

    saya bersedia bertanggungjawab di atas perjalanan Dr Annuar agar sik mudah difitnah atau dijatuhkan org lain yg menentang dan yg menjatuhkan BN atau DR Annuar sendiri khususnya.....

    we always behind you Dr.

    -its me-
    see u soon

    ReplyDelete
  114. Harap Dr Annuar jadi calon kelak..aku sama sekolah ngan nya di Rosli Dhoby. Tauk benar ngan nya ya. Bemee pun aku tauk, sama university ngan abang aku. Bemee ya nang mikir duit masok poket nya jak..Dolok sebenarnya urang mok Temenggong Wan Hamid jadi wakil nangka, tapi masa ya CM mok nok apa kelayakan akademik (degree dari university lah pia) jadi dipilih lah si bemee yang ada law degree dari UM. Harap Dr Annuar mun dipilih dpt memikul tanggungjawab dengan baik kelak..Mun bemme agik,jauh pak awi nok ngundi nya ya..

    ReplyDelete
  115. Go GO GO AP DR Annuar...All the best ;)

    ReplyDelete
  116. all dear friend ,

    Give your full support to Dr Annuar Rapaee . . .

    No doubt,

    MZ

    ReplyDelete
  117. say anak lelaki Annuar dan saya berharap dia berjaya walaupun berita yang kata keluarga dr Annuar tidak suka dia dalam politik semoga berjaya abah

    ReplyDelete
  118. apek gisin

    nak padah u ya ada juak saya nengar. dolok CM nak engkah Datuk Wan Hamid stand di nangka tapi nya sekda kelayakan akademik. anak nya kinek tok dah ada syed aziz ya. why not CM tebus balit perjuangan datuk wan hamid ya pada anaknya.

    ReplyDelete
  119. Kpd penyokong Dr. Annuar utk maklumat terkini... mun ngekut kata unkle kamek yg bkerja kat opis cm hanya nama Matnor Daim dgn Morshidi frederick aje yg dicalon utk N49 Nangka...Dr. Annuar name is missing in the list...most probably Matnor Daim anak Jati Sibo who is ex Pengarah Pelajaran among the 8 bekas Pengarah being nominated to Seat At N49...best of luck En Matnor Daim

    ReplyDelete
  120. Assalam..Solat Hajat akan diadakan di Masjid Annur selepas solat Jumaat untuk mendoa agar Dr.Annuar Dipilih untuk menjadi Calon N49 Adun Nangka..kpd penyokong Dr. Annuar semoga tidak uzur esok dan sapa ada baju Melayu warna biru digalakkan untuk memakainya untuk nenanda sokongan kpd BN dan Khususnya DR. Annuar...insyaALLah.

    ReplyDelete
  121. Irfan , sama2 kita doa semoga ur father berjaya dalam dunia politic... ada sikda rezeki dari Allah semata-mata. Manusia hanya merancang, tetapi kita juga kena berusaha untuk memberi sokongan... saya juga akan terus menyokong penuh.

    Rgds,
    mz

    ReplyDelete
  122. TAHNIAH DR ANWAR NAMA MU TELAH DICALONKAN UNTUK KERUSI NANGKA. DARIPADA RISIKAN YANG BOLEH DIPERCAYAI. HARAP JIKA MENANG DAH JADI YB JANGAN LUPA ORANG JATI SIBU DAN PERJUANGKAN MASYARAKAT SIBU. ESUK NAMA KTK AKAN DIUMUM JADI DATANGLAH KE SIBU UNTUK PERJUANGAN KEMENANGAN BERSAMA PARTI BN

    ReplyDelete
  123. Tahniah Dr Anwar Salam Kemenangan

    ReplyDelete
  124. Tahniah Dr Anwar dari Rakan Sekolah SMK Rosli Dhoby

    ReplyDelete
  125. Tahniah Dr Anwar dari Masyarakat Islam Sibu

    ReplyDelete
  126. In my opinion,Dr Anuar is a very nice person,berkarisma,very open-minded,soft spoken,hati baik,sik sombong..walaupun nya bz dgn keja nya,nya masih ada masa utk ambil tahu mengenai kebajikan graduan2 anak sibu..nya ada prnah beri advice with me.Thank you DR Anuar..proud of u..sama2 kita nolong anak2 Sibu supaya maju dan berjaya dlm pendidikan(sedia berkhdimat utk melahirkan ank sibu yg berkerjaya tggi)..Bukan saja itu, harap2 sukan bola sepak sibu akan mnjdi lbih gah di mata sarawak..:)

    TAHNIAH DR ANUAR RAPAEE

    -anak sibu-

    ReplyDelete
  127. Ya Allah ya Tuhanku...mudahan Dr Annuar calon Nangka..Amiiinn......

    ReplyDelete
  128. hELLO Brother kami sik setuju Dr Annuar Calon Nangka. Kami masih mau Dato' Awang Bemee terus menjadi wakil Rakyat Nangka.

    ReplyDelete
  129. Siapa tidak kenal Dr Annuar dari sekolah dulu dia ni memang berlagak nak jadi pemimpin tapi dah jd pemimpin di sekolah dia langsung tidak guna.

    ReplyDelete
  130. Kalaulah Dr Annuar dipilih Calon kami tidak setuju kami akan tentang beliau habis2.

    ReplyDelete
  131. Kami masyarakat kampung datu kampung kelahiran beliau siapa tidak kenal keluarga dia yang sombong meninggi diri. Kalau Dr Annuar dipilih kami tidak akan sokong beliau. Kami masih sayangkan Dato' Awang Bemee

    ReplyDelete
  132. Kepada penyokong Dr Annuar janganlah anda semua bermimpi nak jd Dr Annuar Calon Nangka. Kami tidak setuju harap Ketua Menteri jangan tertipu dengan cerita 2 yang tidak baik Dato Awang Bemee. Kami masih mau Dato' Awang Bemee kekal sebagai Calon Nangka

    ReplyDelete
  133. anon april 1 10.29, anon 10.32, anon 10.33 & anon 10.39..

    kih3...4 komen daripada orang yg sama. patut la sik maok dr nuar di nangka, bodo padu. lain kali, nak nipu, pakei otak. sengaja molah 4 komen berasingan, sak nampak macam rami la org sik maok dr nuar. lepas ya nyebut gik nama bemee. alu tauk la org u tuk org bemee. patut la nangka xda kemajuan, org bodo mcm u tuk di sekeliling yb ya.

    lambat dah nak nyelamat bemee ya,. baca u komen dari atas sekali nun. lepas ya pegi masuk ke suro2 di kpg. semua org maok perubahan. ada maok dr nuar, ada maok morshidi, ada maok ustaz syed..udah2 la nak nyelamat bemee ya.

    by the way, nama dr nuar dah nait u. mun u sik suka, undi PKR jak. sak org tauk isik hati sebenar org macam u tuk. bukan untuk bangsa, tp untuk peribadi.

    ReplyDelete
  134. Aok eh..menar juak..hahaha..tedah ku dgr anon nak nulis bertubi2 ya..Bila dibaca nang obvious kalik jak nya urg yg sama.Kesian na ku baca.nak support pun kita...tanyak lok kirik kanan depan belakang kpg nun.Iboh nak harap2 ketua menteri jgn tertipu..benda tok semua udah disiasat semua...kau jak menegakkan benang yang dah basah.

    ReplyDelete
  135. Siapa yang bakal jadi YB nangka sik menjadi hal asalkan silakan uruskan tempat kebumian org Islam di Sibo. Cari tempat yang dekat dan sesuai dan mesti ditembokkan seperti di semariang sini.

    ReplyDelete
  136. Jangan mengaibkan orang lain.... Dr Annuar tetap dipilih & disokong.... jangan jatuhkan orang lain, kita sam abangsa patut tolong menolong....

    -maz-

    ReplyDelete
  137. ALHAMDULILLAH, SUDAH SAH DR. ANNUAR JADI CALON UNTUK KERUSI N.49 NANGKA, DI KUCHING BERJUMPA CM. DATUK AWG BEMEE SUDAH UMUM TIDAK AKAN BERTANDING. TAHNIAH DR. ANNUAR. KAMI BERADA DI BELAKANG ANDA UNTUK MEMBERI SOKONGAN YANG PADU DEMI KEMENANGAN BN.

    ReplyDelete
  138. ALHAMDULILAH...

    MUDAHAN SEGALANYA AKAN BERJALAN LANCAR UNTUK DR ANNUAR MEJADI CALON NANGKA.WALAUPUN AKAN MENDAPAT TENTANGAN DARI KERABAT BEKAS YB BEMEE NAMUN ITULAH HAKIKATNYA MASA AKAN BERUBAH....

    DIHARAP SEMUA KERABAT PBB AKAN MENERIMA HAKIKAT ITU DAN TERUS MEMPERTAHANKAN KERUSI NANGKA TERUS MENNJADI MILIK BN.KAMI BERSEDIA MEMBANTU DAN MEMBERI SOKONGAN KEPADA DR SEMOGA PERJALANAN MASA LALU AKAN DIJADIKAN MOTIVASI TINGGI BAGI MENCAPAI KEMENANGAN.SELAMAT BERJUANG.SEKIAN AMARNENG.

    ReplyDelete
  139. arap yg bakal yb ikhlas benar2 kali tok. bukan menyalah awg bemee tapi dah nasib nya macm ya. org2 dilantik jadi kaki nya pun x suka dgn org. x ditauk org, x maok tauk hal2 org kampung. lawa dan sombong. Jad arap kali tok jgn mcm ya agik lah org yg dipilih.

    ReplyDelete
  140. Tahniah Dr Annuar!

    ReplyDelete
  141. Andai benar Dr. Annuar tok calon PBB untuk DUN Nangka.Aku nang sik hairan tapi memang sah lah PBB tok memang bacul dan takut kenak ugut Dr. Annuar tok...termasok Tok Taib...sebab???Sebab Dr. Annuar pernah madah misalan PBB sik ngambik nya as calon for DUN Nangka..nya akan tetap akan stand juak sama ada as PR, kiranya sidak PR nerimaknya...mun sidak PR sik nerimak nya, nya akan stand as bebas...nya stand sebab nya dah bosan dgn awg bemee yang lagsung sik ada merik apa2 perubahan...so tujuan nya bertanding adalah untuk membela rakyat harus dipuji...tapi mun di fikir dari segi moral dalam parti..baik BN atau bukan..perangei nya tok ibarat sik hormat ketua dan sanggup mencabar ketua..sebab nya tauk ngan yakin akan mendapat sokongan dari org bawah dan rakyat...aku pun cukup yakin nya akan menang di DUN Nangka...sebab sapa sik kenal Dr Annuar di Sibu tok??? lebih2 agik org kampung...mcm ya juak dgn famili nya...famili nya cukup di hormati dan berpengaruh di kampung..tapi andai nya menang..mampukah nya ngubah/membela org kampung??lebih2 agik hal isu tanah??nya boleh bersuara hal isu tanah di dewan...tapi mampukah nya terus bersuara andai TAIB nyuruh nya DIAM??? sebab ya Taib mungkin akan ngambik Dr. Annuar..sebab bila Dr. Annuar tok dah berada dibawahnya anytime nya nyuruh ngan ngetok palak Dr. Annuar tok..sebelum Dr. Annuar lari ke PR atau Bebas bagus nya ngambik..sekurang-kurangnya Dr. Annuar sik akan terlalu lantang bersuara berbanding jika Dr Annuar tok join PR atau Bebas.....jadi tepuk dada tanya selera..mungkin siapa yang rapat dgn nya akan mengatakan benar akan cerita yang aku padah tok...dan akan terfikir apakah benar terbela nasib pengundi DUN Nangka andai Dr. Annuar menang sebagai calon PBB di DUN Nangka...mampukah Dr. Annuar bersuara bila duduk semeja dengan SUPP kelak..ingat Dr. Annuar bukan favor for SUPP..bila calon kita bukan Favor sidak jangan harap sidak nak nulong benar...mungkin waktu tok SUPP tgh carik seorang yang berpengaruh untuk dijadikan pemecah undi Dr. Annuar...sidak sanggup sponser...jangan lupak Dr. Annnuar adalah antara yang lantang menentang SUPP satu ketika dolok???bagi aku bagus Dr Annuar bertanding sebagai calon bebas atau PR jika nya rasa nya nak terus nulong org DUN Nangka....peluang nya menang memang ada tapi peluang nya untuk bersuara belum tentu ...sebab PANTANG TAIB orang nak ngajar nya...walaupun org ya adik beradik,ipar biras apatah lagi ahli parti.....pasti akan di musnahnya...so kepada Dr. Annuar...mun ada baca tok..fikir balit...hasrat kau untuk membela nasib penduduk DUN Nangka memang bagus...tapi mampukah kau bila dah berada di sia kelak...jangan kau di label org mcm yb sblm tok jak..."SIK MAMPU MOLAH APA-APA" time tok kau mungkin akan di angkat sebab org kampung percaya kau mampu mengubah hidup sidak...tapi bila kau gagal...kau bakal menerima nasib yg sama seperti bemee....mungkin lebih teruk sebab org kampung akan madah kau tok kelakar sik serupa bikin...

    ReplyDelete
  142. Kepada Pengundi,Bilalah masa Dr Annuar main ugut piya.Ibohlah molah cerita.Kitak ada dengar dengan telinga kitak pun?

    ReplyDelete
  143. Kamek student kitak bahApril 3, 2011 at 5:10 AM

    Cikgu Kpg Nangka kah nulis nak panjang lebar atas tok?

    ReplyDelete
  144. Bukan Cikgu kitak ya, Mun nya Cikgu ktk sik nya macam ya, Nya molah karangan tentang tajuk bebas, ya nya klaka mcm ya. Sik apa PENGUNDI, Tajuk 'bebas', ktk klaka benda sik benar pun ktk boleh lulus juak.. TAPI INGAT, di dunia SEBENAR, JANGAN COBA2 NAK FITNAH ORG

    ReplyDelete
  145. Cigku di perantauanApril 3, 2011 at 10:18 PM

    Kepada 'pengundi' tahniah juak. sebenarnya ambik yg positif yakni slepas tok kita sama2 berdiri di belakang Dr. Anuar untuk memajukan kpg. Tapi yg kau madah Dr Anuar main ugut, ya nang fitnah kaulah! Kau jgn ngembak style dak semenanjung di Sibo. Aku rasa kau tok mungkin bukan org Sibu ya kau xtauk roh perjuangan org Sibu dolok marek. Kisah Rosli Dhoby ya cuma sikit gilak..mun nak tauk di Sibulah asas politik memperjuangkan hak Melayu terserlah dan brputik. kmk org sekadar nak perubahan dr segi kepimpinan. mungkin dolok Bemee diketok oleh Taib dan xdpat molah apa2. Ibarat menang sorak, kampung tergadai...mcm yalah rupanya. ko tauk Kampung Datu ya lah keramat di mana roh perjuangan nenek moyang berpusat di sia sik kira dari segenap kampung. tetapi kinek tok dah ada karaoke sia bah! Pembangunan.He2. Jadilah nak mcm yalah kita x maok berulang. Pasal SUPP, salahkah kita menegur sidaknya? Fikirlah dgn matang, bak kata dak Cina Bidut, "saya org sokong itu DAP. DAP macm itu anjing, SUPP makin itu kucing. Kalau maok itu kucing buat kerja, kita kena jadi anjing kasi kejar sama dia". Maksudnya, wadah pembangkang digunakan dgn sebetulnya oleh sidak. hasilnya, sidaknya yang dijaga kebajikannya. kita? Tapi kita tetap bersama BN. BN dan PBB yg kita harapkan kali tok biar benar2 ikhlas. kenak ketok, ketoklah asal kita di Sibo ya x kedak dolok. jgn "pengundi" berkecik hati, kita di DUN Nangka kehausan pembangunan. Bukan hanya pembangunan material. Pengisian kepada nya, yakni pendidikan kanak-kanak, belia2 polah padang di kampung, apa jua yg berkaitan dgn dak belia, dak suro polah program. Jgn ada AJK Suro berkelaie berdengki sesama sendiri, perkasakan sekolah. Sekolah Abang Ali yg keramat ya hulurkan bantuan. Kita di Sibu banyak miak muda yg talented, ketengahkan bakat sidaknya.Agensi2 kerajaan yg lembik ya, kenak dikejutkan, jgn auk dgn dak Cina ajak. Mun ndak..tedah Sibu. Maka saya mlihat tgjwb tok bukan dibahu WR seorg ajak, kita semua. mungkin dolok rami org Sibu x maok dgn PBB malah menyampah lalu menyumpah kerana certain issue, tok dah berubah kepimpinan, ubah juak PBB Sibo ya. Sapa2 yg gambong,bongkak dan sombong ya minta diundurkan. mmg org x suka nak molah mcm ne. Bukan kita mengenepikan sidak, tapi tukarlah. Pengalaman sidaknya berguna juak. banyak agiklah. BANGKITLAH ORANG2 SIBU, BERJUANGLAH BERSAMA DR ANNUAR MUNNYA TERPILIH. Mun ngantok kita 'ngetoknya' xdahal demi bangsa agama dan negara. kepada Datu Awg bemee, terima kasih atas segala jasa yg telah dicurahkan semoga maju jaya dan dapat berdiri teguh dan utuh di belakang Dr. Annuar kelak.Salam.

    ReplyDelete
  146. Kepada Pengundi 4.40 AM: Kami selaku penyokong setia BN/PBB/Dr. Annuar Rapaee, bersikap terbuka & positif terhadap apa2 juak kritikan, kutukan, luahan rasa sik puas hati kitak & juak org2 lain yg dalam dilema begini. Setiap kritikan yang kami terima akan diambil peduli walaupun diluahkan dalam nada yang marah. Itu kami faham, mngkin juga akibat drpd kegagalan mantan YB sebelum ini, maka terkumpullah pelbagai mslh yg tidak mampu diselesaikan dgn bijak & rasa t/jwb. Kami akan kaji & turun ke peringkat akar umbi utk memahami setiap rungutan & mslh yg dikemuka kan supaya dapat kita ambil tindakan yg sewajarnya. Kita amat menghargai setiap kritikan & luahan mslh yg diberi kerana ini adalah input-input yang amat kami perlukan untuk meneruskan perjuangan kita dalam membela nasib rakyat. Jika dapat, sila berikan cadangan2 juga berasakn kebijaksanaan diri sendiri agar memudahkn pihak kami mengkaji langkah2 penyelesaian yg dicdangkn & jika cdangan tersebut mantap maka itulah jalan penyelesaian yg akan dibuat. Walaupun identitimu serta org lain tidak diketahui, namun kami berikn penghargaan & mngkin saudara2 berasa suatu kepuasan apabila memainkn peranan dalam proses pembangunan & transformasi kawasan kita. Kita melangkah seiring dan kita membangun bersama. Insya Allah.

    ReplyDelete
  147. Salam...tahniah kerana kita telah ada penggantti awang Bemee.........Semoga Dr.Annuar dpt menegak keadilan rakyat melayu dan melanau DUN NANGKA>>>...Kita akn pilih bpemimpin yang boleh memimpin bkn pemimpin hanya pandai berkata2...namun kata2 xtiada hasil kesudahan nya rakyat sarawak di DI SIBU merana kerana terasing dibumi sendiri....

    ReplyDelete
  148. nyokong dr nuar bermakna nyokong taib.... wpun dr nuar ya bait tp kita perlu selidik dr semua aspek, mcm tok jak... senang cerita... org sokong obama supaya umat islam di palestin sik tertindas oleh yahudi, tp sebaliknya obama kenak kontrol oleh yahudi. meaning that sama jak mcm bill clinton... berbalik kepada dun kita, mun tok uban masih memerintah, perkara lama masih berulang.....

    ReplyDelete
  149. puhhhhhh kalah la ko BN

    ReplyDelete
  150. kpd Dr. Annuar klu dah jd YYb ADUN N49....pleased dont forget your desperate uncle..Di...tq.

    ReplyDelete
  151. mulut tempayan cap nagaApril 7, 2011 at 11:06 AM

    Mun sik maok tok uban jadi CM,,,ambik Bang Jo..yalah tapi masalahnya taib tok sik suka ngan Bang Jo,,,n than Bang Jo pun sik berani nak cakap banyak ,,mun dah bang Jo sik berani ngan tok ubah ya,,,apalah agik Awang Bemee,,,,tok agik lah Dr. Anuar nak macam buah semangka,,,,cucuk ajak dah keluar aiknya,,,selagik tok uban memerintah selagikyalah nasib kita cam tok,,,,jadi renung-renungkanlah,,,,,sapa dipikir kita layak memimpin...

    ReplyDelete
  152. dah sah Dr.Anuar tapi sik guna juak sbb kuncu2 sama dgnnya berkempen ya nang org yg pernah merosakan Dato Awg Bemee..alahai org sibo buka lah mata..kata2 nya dlm paper mun nak negurnya jgn nunggu 15 thn seolah2 org Melayu yg ngundi masa ya dipesalahkan...kmk tok miak dlm umor 30an ke bawah sik tauk nya glak...

    ReplyDelete
  153. Sapa yg dimaksudkan 'org yg merosakkan Dato Awg Bemee..' I rasa rasa I tauk sapa yg dimaksudkan. Yalah, masih juak sidak ya. Sidak ya lah yg sebenarnya sik disuka oleh org2 kampung terutamanya belia2. Dahlah Bemee dolok nang sik dikenal org daktoklah spatutnya merapatkan Bemee dgn org tetapi sebaliknya. Tangga, apa jadi dgn Bemee kinek tok. Malu dengar org tua madah AWANG BEMEE SIK ADA ADA JASA DGN SIBU! Sombong, bongkak...aduh Dr. Annuar, ambik u dak tok abis lah you...org kampung semua dah tahu.

    ReplyDelete
  154. iskandar.... amir... julai..... apa komen ktkorg?

    ReplyDelete
  155. betul sik tiga ya lah

    ReplyDelete
  156. SALAM, ESOK 16 APRIL 2011. JANGAN LUPA PERGI NGUNDI DR.ANNUAR. SEMUA KITA DAH NGUNGGU SAAT TOK BUAT SEKIAN LAMA. PLEASE GIVE HIM A CHANCE TO SERVE US. ALL THE BEST DOC.

    ReplyDelete
  157. mun dr anuar menang, (memang nya akan menang), InsyaAllah.... tp ia cuma tukar bateri jak... nok lain sik tukar... iskandar... amir... julai.... setuju sik ktk org yg membaca blog tok?

    ReplyDelete
  158. kuncu bemee masih bebas terbang di kayangan..

    ReplyDelete
  159. polah track pake cubprix...

    ReplyDelete
  160. SUPP telah kita sembelih di Sarawak..lain kali, mungkin giliran PBB, SPDP & PRS..berhati-hati..pilihanraya yang akan datang..itulah akibatnya sekiranya tuan-tuan terlalu konfiden sangat..terlalu relak..last-last, kena sembelih dan buat sop..jadi, PBB, SPDP & PRS..perhati-hati!!!

    ReplyDelete
  161. aku pun setuju.... apa kenak gik dgn iskandar ya? amir?.. julai?... masih ada ka sidak ya? yg aku konpius, awg julai umah kacak juak... boleh di iktiraf umah banglo ya... aku sik la mdh org gov x mampu beli umah mcm ya tp logik ka? mun bemee usah cakap la... semua orang tahu... hahaha

    ReplyDelete
  162. KITAK ORANG PKR SIK INOH NAK MIMPINOK JATUH PBB ATAU BN LAGI PUN APA NOK D SAKIT ATI DENGAN CM YA APA NYA X LULUS PROJEK BERJUTA UNTUK TENDER YANG U ANTAR KAH MUN X ADA TENDER D LULUS APA NOK D SAKIT ATI U DENGAN CM UJUNG BULAN NUCUK DINDING JUA U BAH MUNDAP MENANG APA DAPAT U TAHIK HITAM DAPAT U BUKAN TAHI COLOUR COKLET

    ReplyDelete
  163. Udah udahlah...Dr Annuar dah jadi YB kita. Kita harap YB tukar juak penasihat2 YB Bemee dolok kerana sidak nya telah gagal mempopularkan Sdra Awg Bemee memimpin Sibo malah daknya yg x dsuka org bukan awg bemee. tapi tempiasnya kenak pada Awg Bemee. Jadi pandangan ikhlas nama2 ya elakkan ajak. Kelak pisang berbuah 2 kali. Cadang utk YB:-
    1. susun semula dak AJK suro2 dikpg, imarahkan suro2 kita. Cari jalan untuk mendekatkan org2 muda ke suro mudahan kita lebih bersatu dan kuat.
    2. Mana org asal Sibo yg x bertanah berikan, jgn merik dgn org2 luar. putih mata org melayu kita dikerja sidak wan hamid dan YB dolok.
    3. Mun boleh perhebatkan jentera ekonomi melayu Sibu, Jangan jadi macam Kpg Bandong, dak Cina gik berjual disia.(kita boleh juak molah seafood, percayalah!)
    4. Dolok selalu ada pertandingan2 sukan.(tahun 80an)polah agik. sediakan tempat2 miak bersukan.
    5. ambik balik hati (ayahanda2 dan bonda2)org senior PBB yg diabaikan oleh YB lama sampei daknya merajuk.
    6. Perkasakan SK Abang Ali, libatkan masyarakat menyumbang kepada sekolah kita.

    ReplyDelete
  164. Dgr cerita Awg bemee sik turun ngundi.Mun benar,sedih juak dgr kenak nya jadi mcm ya.sepatutnya setelah 15 tahun,nya yg patut jadi salah seorang penyumbang undi kepada BN.

    ReplyDelete
  165. Yalah masalah orang kita tok oh, suka molah assumption gia jak, cuba siasat benar2 dolok kenak nya sik turun ngundi, lalu mok assume nya sik mok nyumbang undi terus. Wahai orang kita, bukak lah mata dan minda, mun nak berpikir ya, jgn berpikir ke sigek tahap ajak, lalu nak molah assumption macam2. Pikir2 lah

    ReplyDelete
  166. nangka menjadi cempedakApril 24, 2011 at 1:53 AM

    benar kata miak simpang tiga ya.. aku sokong... bemee kenak pulak teruk di sibu... semua org x suka dgn nya? sorang2 ku tanya... semuaaaaaaa sik suka bemee.. mun dak julai, amir aku belum tanyak gik la... org kg bandong nunggah nya koboi dah lari... nok tinggal hanyalah kuncu2 nya... ya pun byk org gik sakit ati dgn bemee... boleh tahan juak kenangan bemee ya.. sampei dpt yb bagus pun org masih ngentam bemee...

    ReplyDelete
  167. Bah apa kenaklah nya sik turun ngundi?Explainlah..sik urg molah assumption mun di explain menar2..Tegal berpikirlah urg heran kenak nya sik turun ngundi.Sidak urg2 kuatnya pun sik bother nak explain kenak nya sik telus ngundi.

    ReplyDelete
  168. bukan bemee ajak sik turun ngundi....si buntuk raden kederi ya pun sama....ada ati nak komen dalam news paper mdh cdak Pemuda bekerja keras berkempen...kempen apa!!! Kempen taik palat nya.Si Ajis Dolah ya gik sorang...molah statement madah dirik nak letak jawatan Ketua Pemuda Bkt.Assek tegal Dilot sik maok melawan statement Khairy Jamaludin....Cis!!!! berambus jak kau dari PBB tok,virus perpecahan ktk 2 Raden ya...embak ko Bos Dayus ko ya sekali...keluar ko PKR dolok pastok masuk cya agik lah ko ya kelak.

    ReplyDelete
  169. Sidak yg berjawatan ketua Bemee,Raden or Ajis ya mun sik ngundi sik hal kah?parti sik memantau kah?Rakyat di suak di pejal turun ngundi..jalankan tanggungjawab konon..tapi kenak sidak ketua ketua kedak tok senang senang jak sik menjalankan tanggungjawab ngundi?Adilkah piya?

    ReplyDelete
  170. I heard ada sidak tok gago berkempen ke lain.tenmpat dikpun ditinggal..gago nak berkempen tempat urg.Frust pun kita..ibohlah ngembak ati mcm ya gilak.

    ReplyDelete
  171. Cuba YB Dr Annuar jangan terikut dengan penasihat dan kuncu2 Bemee iaitu dua beradik Iskandar dan amir, Julai sikdah tuklah molah kerja sik bagus pembulak sikdah tiga tuk

    ReplyDelete
  172. Sidak 3 tok ada jasa kah dgn urg kpg?

    ReplyDelete
  173. sidak 3 SIK ADA nabur jasa ngan org2 N49 Nangka tapi sebaliknya org2 N49 Nangka yg nabur jasa ngan dak 3 kerana lamak2 tok berdiam diri nangga perbuatan keji daknya.Biarkan ajak poket daknya terus menerus kembung dan mengembang, mewah dan kaya raya.SEMUA NYA ADALAH JASA URG2 N49 NANGKA.

    ReplyDelete
  174. "poket daknya terus menerus kembung dan mengembang, mewah dan kaya raya"...menar ndakkah?Kaya gilakkah sidak tiga tok?

    ReplyDelete
  175. iskandar banyak jasa dgn org kg ehhh.. isap rokok kepus2 depan richmount ya..pasya minum kedei kopi... best keja mcm ya.. dari pbb nerimak kantau, kat richmount numpang kaya bini... amir ya kenak tempias jak... dah la sombong... lawa... ingat ko bagus ilak ka? si julai ya tedah ku nangga miak ya... mala jak kenak sumpah org kg,mala songlap duit kempen... cuba insap ehh... bemee kaya raya d tempat ninggal taik dgn sidak 3 stooges ya... ehh tambah sorg gik nok gemuk ya...

    ReplyDelete
  176. PBB dan Orang Bumiputra dah Jelas Menujukkan Kesetian Nya Kepad BN. Kita Memohon Kepada Ketua Menteri Supaya Deputy Chairman SMC di Berik Kepada PBB/YB Dr. Anuar. Sebenarnya Perkara tok Dah puas di Empak dalam Konyensen PBB dalam USUL TANPA BAHAS.
    SRDC Pengerusi NYA IBAN. Tak salah Mun Kita Minta YB Dr. Anuar Jadi Timbalan di SMC . SETUJU ????

    ReplyDelete
  177. kmek miak kampung takut abang Dr Anuar iaitu Aluwie boleh rosak semua kerana masa pilihanraya Aluwie atau Awet sombong. Betul memang sikdak Hj Bustari jadi org belakang sikdak tuk. Sama ajak

    ReplyDelete
  178. B Y E B Y E BAMEE... AWG JULAI BILA NAK BERAMBUS DARI JASA. SAYA PERCAYA KUASA AJ DAH BERAKHIR. BAIK RESIGN AJA SEBELUM DI TENDANG KELUAR.

    ReplyDelete
  179. setuju kita minta ketua menteri melantik orang pbb jadi chairmaan smc

    ReplyDelete
  180. Awing julai bagus...... Aku sokong mun awang julai jade pengerusi smc di Bantu abg iskandar... Duak2 Ada pengaruh.... amanah.... Sapa sokong?? Aku sokong

    ReplyDelete
  181. Kami pun setuju Awang Julai Pengerusi, Iskandar Timbalan dan Amir Setiausaha. SOKONG !!!!!!

    ReplyDelete
  182. saya sokong..... julai jadi pengerusi smc... iskandar jadi timbalan... amir jadi bendahari... raden bahagian aduan org kg.. ngam ya... sidak tok dah nunjuk sikap yg dedikasi masa bemee dolok... nolong orrg tua n bukti ada dlm borneo pos utusan... wpun iskandar ya kepas kepus isap rokok tp nya x merokok dlm aircon...

    ReplyDelete
  183. Awang Julai Chairman, Abg Iskandar Timbalan dan Abg Amir Setiausaha. Gabungan yang mantap untuk SMC Sibu. Saya sokong

    ReplyDelete
  184. hidup amir... hidup iskandar... hidup julai....
    org sibu dah lamak nunggu saat2 tok... sidak 3 tok la akan ngembak martabat melayu sibu... dan melano... wpun sidak bukan miak melano... dato doktor anuar kelak jadi setiausaha... pasal duit jgn takut.. sidak 3 stoges akan bantu kita.. xda sidak tamak duit.. sidak pun dah kaya ngentam duit dr bimi... tp yg lepas, lepas la.. kinek tok sik sidak mcm ya.. bimi la punca nya... suruh julai megang duit ya... gerenti selamat... jgn kitakorg salah sangka rumah julai ya besar bukan duit rakyat, ya duit dr titik peluh nya bodek bimi... hidup smc under 3 stoges...

    ReplyDelete
  185. ngam... julai bagus jadi pengerusi... ngam... org kanan bimi... calon tepat...

    ReplyDelete
  186. KEPADA BEMEE WALAUPUN UDAH BERGELAR MANTAN, TURUN JUAK SEKALI-KALI BILA ADA FUNCTION PAKEY MERAMI. ULAR YG MENYUSUR AKAR BISANYA SIK AKAN HILANG.

    ReplyDelete
  187. Beme xda xpa, kuncu masih ada untuk merami majlis wpun tsipu2 malu dak amir, iskandar dgn julai dgn si buntuk raden ya... Muka x pemalu ya masih ikhlas nolong pbb

    ReplyDelete
  188. hidup bemee and kuncu2.....

    ReplyDelete
  189. Udah lama jawatan Counselor dipegang oleh Dr.Hj.Isa'ali, Awg Ali Bahar, Jamil dan Iskandar lama gilak dah sikdah tuk macam sik ada org lain lagikah nak ganti. YB Dr Annuar kena cari penganti sikdak empat tuk dan jua Anuar bai (SRDC)ganti jua lama gilak.

    ReplyDelete
  190. YB Dr Annuar patut gantikan sidak dgn orangnya pun. baruk kerja dapat dipolah tanpa di delay secara sengaja oleh orang2 bemee.

    ReplyDelete
  191. then singkirkan awang julai... nya tok nang x dapat di pakei, bukan maok kondem tp maok ubah, tengok masa last Pilihanraya, mereka yg terlibat secara langsung masa berkempen dah di janjikan dgn bayaran tertentu tp nok nama awang julai tok masih dgn perangei lamak beme... sidak masang poster2 ya spatutnya di berik RM *** tp nok d berik x cukup... apa la kau tok julai, udah gik ya.... zaman kau dah lepas.. udah gik ngelentong duit org....dah gik.... kau tok suka d sumpah org kg ka?

    ReplyDelete
  192. Time To Change. YB ktk mesti bergerak sekarang sebelum terlewat tukar semua sikdak tuk.

    ReplyDelete
  193. PERUBAHAN BUKAN HANYA TERTUMPU KEPADA DUN KAWASAN NANGKA SAHAJA TETAPI YANG AMAT PERLU DILAKUKAN PERUBAHAN IALAH BARISAN DALAM KABINET SARAWAK. KETUA MENTERI PATUT DITUKAR.

    ReplyDelete
  194. ayat pertama nulis blog tok adalah pengundi nangka ya... org kuat nuar.. proxy sidak nuar... miak keja labuan ya... ahahhahahahahha mano manoooo....

    ReplyDelete
  195. patut la... bodek sikit bah....

    ReplyDelete