Saturday, December 25, 2010

Poll results on “Who are the 10 lucky PBB YBs to be dropped from contesting in the next State Election?” as at 25/12/2010.




Our readers voted:
1.(1) N60 - Dr. Stephen Rundi Utom ..........................(38%)
2.(6) N49 - Dato Awang Bemee Awang Ali Basah .....(32%)
3.(4) N36 - Dato Sri Mohd Asfia Awang Nassar .........(31%)
4.(2) N35 - Datuk Hamden Ahmad .............................(29%)
5.(5) N20 - Dato Wan Abd Wahab Wan Sanusi ..........(29%)
6.(3) N24 - Datuk Bolhassan Di ..................................(27%)
7.(7) N30 - Dr. Haji Wahbi Junaidi .............................(26%)
8.(8) N19 - Federick Bayoi Manggie ..........................(22%)
9.(9) N55 - Datuk Ambrose Blikau Enturan ...............(22%)
10.(10) N23 - Simoi Peri .............................................(21%)



Note: Position as at Dec 11, 2010 in (bracket).
  

23 comments:

  1. jgn 10 ja Yb yg dibuang mum Pbb mau mng tambah gi.spti kawasan petra jaya,cari orang yg no biz in politik.

    ReplyDelete
  2. yb daud dan yb hasidah popular dikalangan rakyat. apa perlu ditukar?

    ReplyDelete
  3. popular tok ada bermacm ragam.pa knak kt takut nya di ganti, kt tkt biz habis kh.mum d kira smua Yb popular. masa dh tiba beri plng dgn org lain.takut jd jgn lupa lirik...

    ReplyDelete
  4. Pucuk pimpinan mungkin telah memahami situasi sekarang. Prestasi 2006 menunjukan ada beberapa kawasan telah goyah. PR 2006 bukan beerti rakyat atau pengundi tidak menyokong BN mungkin, kerana calonnya. Kita harap untuk mendapat sokongan lebih dan kuat bagi BN, pucuk pimpinan perlu melihat situasi PR 2006 serta kehendak rakyat dan pengundi di setiap kawasan.

    ReplyDelete
  5. sokong2.....Saribas perlu pembaharuan...calon BN baru.....

    ReplyDelete
  6. sokong2....Kemena perlu pembaharuan...Calon BN Baru!!!!

    ReplyDelete
  7. Betul2..kamek di Saribas menyokong penuh agar calon Barisan Nasional di tukar kepada calon baru....perlu perubahan..

    ReplyDelete
  8. Wakil Pantai Damai perlu diganti kpd orang baru untuk jadi calun dalam pilihanraya akan datang bagi mengelakkan ahli parti PBB dikewasan beri undi kpd parti Pembangkang, ini adalah perlu dilihat dari berberapa keadaan dimana YB Dr Rahman telah gagal dalam menjaga kawasannya dengan baik, orng orang yang dipercaya oleh YB adalah semuanya merupakan tali barut talibarut yang tidak dimalu oleh Rakyat tempatan.Termasuk Penghulu bagi BGS, dan KK diparingkat Kpg Surabaya Ulu juga perlu ditukarganti demi menajaga nama baik BN.

    ReplyDelete
  9. Kami ada terbaca yang Mr Wan Zain ketua Mapim Sarawak nak bertanding dalam kewasan PBB akan datang, ini adalah satu mimpi disiang hari dan ikut kisah nya juga Mr Wan tok pernah jadi calun parti lawan dahulu melawan YAB Pehin Sri di Samarahan. kalah teruk . Orang yang nakbertanding kelak biarlah orang yang jujur dan beramanah dan bukan yang penipu dan makan harta orang dan makan duit badan PIBG dan Perniagaan.

    ReplyDelete
  10. Wakil BN bagi Panta Damai udah 3 pangal dan kini kedaaan YBnya udah sik damai perlu ditukar dan demi nak menang jika sik calon BN tok akan kalah kerana rata rata dalam kewasan tok, ramai udah sik malu dengan YB dan para pembvantu YB dan ketua Parti PBB dalam kampung. Juga sidak Penghulu saperti di BGS dan dan Ketua Kaum di Surabaya Ulu juga sika dimalu orangPohak Ibu Pejbat PBB perlu membuat penelitian dan atur tukar calon baru dalam kewasan tok.Parti PBB satempat perlu dikemas kini, dan soal soal projek kewasan saperti parit dibuat ikut permintaan pendudok, bukan ikut kemahuan Ketua Kaum, Ketua Kaum di Surabaya Ulu udah sika jalan tugas dengan baik, rata rata projek dikampong semua ikut kemahuan Ketua Kaum, bukan ikut rondengan dengan pendudok. Kewasan jalan ditar ikuit juga suka hati Ketua Kaum, dan jalan kerumahnya dibaiki sapenuihnya, dan tiang lampu dibuat berberapa tempat dekat rumah Ketua Kampoung banyak tempat lain di kampung dibiar tempa lampu dan tempa jalan dan Ketua Kaum ini tidak bersikap adil terhadap masyrakat kampung Ketua Kampung sebok satiap hari dibengkel baiki karetanya dan biarlah ia terus baiki kareta dan biar orang lain diganti jadi Ketua Kaum kami.

    ReplyDelete
  11. Keadaan kini banyak sangat orang bergantung dengan YB Dr rahman, sampai kakaknya, KK kpg surabaya ulu, Penghulu BGS, dan ramai lagi dibawsah ketiaknya sampai sik dapat dengar apa rentihan Rakyat dalam kewasan, ia terpeksa dengear kata sidak KK , Kakaknjya berkenaan keadaan di Kpg. YB DR sendiri terpeksa bergantung dibawah katiak datuk Amar Abang Johari untuk terus kekal jadi YB. Keadaan ini menjadi kan Datuk Amar Abang Jo, kena mikul tanggong jawab yang berat sedangkan sidak YB sendiri kini tidak mendapat sokongan rakyat tempatan.Datuk Abang Jo, jangan buang masa terhadapa YB YB yang tidak dapat sokongan ini.

    ReplyDelete
  12. Berkenaan hal di kpg surabaya ulu, adalah mendukacitakan sikap KK kamik orang yang bersikap pilih kasih dan juga tidak berminat dalam urusan kerjanya kpd pandudok kampong, terutama sekali kini musim sekolah ramai anak anak yang perlu bantuan buku tek sekolah perlu mendpat sokongan dari KK, yang mendukacitakan KK kamik tok, susah untuk dijumpa sampai kamik orang tunggu saharian dan sampai keesok hari baru mendapat sokongan. kedua, pasal projek binaan parit dalam kampong, semuanya dibina dengan tidak ada rondengan dengan pendudok satempat dan keadaan keadaan kaperluan parit. rata rata pembinaan nya diluar kaperluan penddudok,parit dibina diluar kewasan kaperluan dan air tidak mengalir dalam parit. dan juga jalan dibaik pulih ikut kehendak KK dan sampai ada satu dua tempat dibaik pulih beraberapa kali dan ada tempat lain dibiarkan terus. Kemudahan lampu jalan dalam kampung juga dibuat banyak ditempat dekat rumah KK sendiri. dari itu KK kami kurang mesra rakyat dan tidak suka orang bertanya dan ia terus marah kpd sesiapa yang banyak bertanya. Harap pihak Perjabat Daerah Kuching dan Pej Residen Kuching buat lawataan ke Kampung surabaya ulu dan ambil tindakan selanjutnya.

    ReplyDelete
  13. Perkara dikampung surabaya ulu patut mendapat perhatian YB Dr Abdrahman dan YB kami ini selalau berharap kpd kakak nya yang menjadi setiausahaanya dikampung, dan mareka dikampung bergaul sesama dengan KK dan biarlkan perkara yang berlaku saperti hal lampu jalan, baik pulih jalan dalam kampung dan kerja bina parit yang tidak mengikut kehendak pendudok. Jadi ramai ber sungut dan minta KK menjelaskan hal hal ini tetapi tidak mendapat perhatian dan saolah olah KK dan tindkannya itu mencerminkan YB Dr, dan ini membawa kpd nama baik YB rosak dan jadi chumuhan ramai.YB Dr perlu bertindak demi menjaga nama baik YB.

    ReplyDelete
  14. Pagi ini ramai pemberita dan berberapa Pagawai datang ke Kpg Surabaya Ulu dan buat lawatan tidak disambut oleh orang kampung, kerna rata rata tidak tahu apa yang sedang berlaku diatas kedatangan ramai bagini, mareka bergumpol dibawah khemat zing ditepi jalan tidak jauh dari surau kpg.Waktu ini juga ada pakerja buat jalan dalam lorong 1. dan masing masing buat kerja dan kedatangan pelawat masih jadi misteri kerana tidak ada pihak ketua di kampung yang menyambut mareka. Ketua Kaum, sudah tentu tidak ada kerana tidak ada YB datang? yang datang itu adalah orang biasa. Dan Ketua Kaum hanya bertugas untuk YB dan tidak kpd orang lain.Mareka nampak kolam air yang bertakong dijalan besar yang terus bagitu sejak tahun 2006 yang lalu tidak dibaik pulih sampai hari ini.

    ReplyDelete
  15. We hope that the YB for Pantai Damai be dropped from contesting this comming elelction. He had been there as YB for last three terms and have done nothing good for the folks.

    ReplyDelete
  16. Hujan for the last 2 days, all over the kampung are wet and in some places wather are at 2 ft deep and at the home of Ketua Kaum Hj Sulaiman rain water flooded his house under 2 ft of rain water. Alot of his furnitures are wet. Very sorry for the situation , all are effected by rain non stop for days. And KK couldnot go to his garage to work.Pitty for those car owners sent their cars for repairs at Hajis" garage at the back of Kpg Panglimaseman.

    ReplyDelete
  17. Takongan air dijalaan raya kpg surabaya ulu makin naik dan sesuai jadikan tempat ternakan ikan. Dimusim hujan ini semua kewasan jadi banjir dan ini semua akibat tidak perhatinan pihak YB kewasan yang terus sebok buat kerja yang tidak membawsa baik kpd kampung. Parit dibuat dibawah jagaan KK tidak dapat diguna, demikian juga Projek tempatan banjir yang sedang dalam pembinaan juga tidak dapat menahan banjir malah menjadikan air naik disemua kawasan akibat air tidak dapat keluar mengalir ke sungei.Pihak berkuasa patut malihat kpd hal ini dan jangan tunggu sampai berlaku sesuatu malapetaka baru bertindak.walau pun keadaan tidak nampak serious tetapi mengakibatkan kesusahan kpd orang ramai pendudok kampung. Jika rumah kaum keluarga YB sendiri menghadapi hal ini apa rasa YB kita? Tindkan diambil segera, kerana kaum kerabat sendiri.

    ReplyDelete
  18. Wakil rakyat keawasan Santubong, Datuk Dr Wan Junaidi terus berjauhan dari melawat kampong kampong dibawah keasannya saperti kewasan BGS di Petra Jaya, Kuching dan keadaan masa kini akibat banjir dan hujan tidak berhenti henti dan keadaan banjir dimerata tempat khasnya kewasan projek petempatan banjir dikpg gersik dan surabaya ulu. Pihak Kontraktor harus malihat kpd perkara ini dan dan cari jalan untuk mengalirkan air air yang bertakong dalam kewasan terbabit. Kerja kontrak terhenti masa kini dan nampak ini akan jadi projek tergendala tidak siap . Wakil rakyat perlu buat lawatan ketapak kontrak ini untuk mendapat tahu keadaan sabenarnya projek ini.Jika Datuk YB sebok di KL hantarlah saorang wakil yang bolih menyiapkan laporan semasa yang tepat. dan jangan sampai orang lain nanti hantar laporan terus kpd YAB PM nanti? Keadaan takongan air ddijalan raya Kpog surabaya Ulu tak ubah saperti kolam ternakkan ikan dan jalan ini tidak dibaik pulih sejak tahun 2006.

    ReplyDelete
  19. Keadaan di Kpg surabaya ulu patut dapat diatur, oleh kerana sikap pihak Ketua kaum yang meminting diri dan sikap YB Dr yang berharap kpd KK maka keadaan di Kpg surabaya ulu jadi demikian tidak teratur. Ketua kaum yang sik berminat bertugas juga akibatnya keadaan jadi kucar kacir di kamponmg tok.Pendudok kpg perlu ambil perhatian dan bertindak dimusim pilihanraya akan datang. Undi di ditangan kita, sesiapa kita mahu kita pangkah. Kalau YB masih sayang kpd KK, biarlah KK beri sokongan kpd YB.

    ReplyDelete
  20. Dengan dukacitanya dinyatakan bahawa sejak 3 hari tok hujan sik berhenti berhenti terus menerus, sampai rumah Haji Sulaiman Ketua Kaum kami orang di surabaya Ulu dinaiki air hujan sampai 3 kaki daalam rumah Hj Odet, dan akibatnya banyaklah barang rosak, kenalah pihak Kerajaan beri bantuan ehsan kpd Hj Odet, oleh kerana terkena banjir air hujan. Kini Hj Odet telah pindah dan tinggal dirumah anaknya diSamarahan untuk semantara waktu sahingga air hujan teduh dan surut. Haji Odet patut mendapat bantuan banjir air hujan dari pihak Berkuasa.Harap pihak YB Dr Rahman dapat atur hal tok.

    ReplyDelete
  21. En Bujang ya nak nama x dengar bedok.Nya ya x tauk apa-apa tentang dunia persekolahan.Diam dalam hutan.Ne ada merlu KK sain pinjaman buku lagik masa tok.Sukati entam jak orang.Lari lagik kau ya dalam hutan eh.Nyusah orang jak.Nak semua komen tentang kpg sourabaya ulu ya.Semua nya pebulak.Bukan org Kpg Sourabaya Ulu sidak nya ya.Ya semua nak sidak kecewa dengan keras kepala,rasa dirik nya pandei,cakap ajak pandei tapi sik ada molah apa-apa.Jaga jak dikpun serta keluarga kitak orang ya.

    ReplyDelete
  22. Sempena Pilihanraya Umum Ke-13, kami menuntut Kerajaan Barisan Nasional akan melantik Bangsa Iban atau bangsa Dayak Sarawak untuk menjawat jawatan Naib Canselor Universiti Malaysia di Negeri Sarawak. Nilai undi dari bangsa Iban dan kaum Dayak Sarawak tidak sepatutnya diletakkan pada kelas kedua....atau ke bawah.

    KENAPA orang luar yang banyak sedangkan masyarakat tempatan di negeri Sarawak juga BANYAK YANG LAYAK serta berkemampuan...apabila orang luar yang mentadbir, maka kepentingan oran...g luar juga yang diutamakan...itulah sebabnya KAMI RAKYAT NEGERI SARAWAK menuntut Hak-hak Istimewa Rakyat Negeri Sarawak di bawah Perjanjian Perkara 18 dan 20....

    Sebab itulah Naib Canselor yang ada hendaklah ditukar serta-merta...agar Bangsa Iban atau Bangsa Dayak Negeri Sarawak diberikan HAK mereka untuk mentadbir....agar kaum lain juga berpeluang jadi pensyarah, pensyarah kanan atau Naib Canselor...

    Berapa orang Bangsa Iban dan Bangsa Dayak Negeri Sarawak menjawat jawatan Naib Canselor IPTA di seluruh Malaysia?

    Kerjaan Negeri Sarawak hendaklah mengutamakan sumber tenaga daripada rakyat negeri Sarawak...tidak ada gunanya menerima masuk "reject officer" dari semenanjung yang akhirnya menyusahkan rakyat Sarawak!!!!

    Mana2 YB BN yang gagal untuk bersuara, menegur pegawai-pegawai kerajaan yang bahlo dan ynag kerja makan gaji buta hendaklah dipecat serta-merta atau ditukarkan...jangan suruh bertanding...inilah puncanya kenapa Rakyat Negeri Sarawak TERPAKSA MENGUNDI PEMBANGKANG!!!

    atau mungkin BN rasa nisik perlukan RAKYAT ..kerana kaki kipas dah cukup cover pinggang YB...

    evidence click @:

    http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Sarawakian-Have-a-Rights-to-Know-What-The-Federal-Government-Granted-To-Us/104095786291376

    ReplyDelete
  23. bodo kitak urang tok dak?..mun pande gilak kitak orang jadi yb gak..kawo pun mun jadi yb mesti nulong mak bapak ko, adik kakak ko, petunggal ko..jangan jadi munafik bah..potong jari aku mun ko sik molah gia..sebanaku sarawak ada agenda dirikpun..nok mecah belah orang melayu..memang ada segelintir yb yang patut "di singkir" tapi jangan ngambik kesempatan munuh yb nok bagus..nok nganok area BGS ya sik ada utak kali..dolok gine rupa sia bebanding kinek tok?..syukurlah sikit..iboh nok komplen ajak bah..mala jak mintak makan free..ya lah sik ada kemajuan..tahniah sebanaku sarawak kerana berjaya memecah orang melayu..berapa upah ko molah gia?..hahaha..

    ReplyDelete