Wednesday, December 15, 2010

Kerusi Jepak panas??? Talip perlu diganti???

Click Image



Salam..bercerita tentang KERUSI panas d Jepak, pencalonan dan Seterusnya WAKIL
RAKYAT kita akan datang, saya banyak mendengar rumor2 di jalanan mengenai Kerusi ini di pilihanraya akan datang banyak di ceritakan oleh org ramai. Apa yang pasti, kali ini kerusi ini sangat panas kerana rata2 cerita2 yg di dengar, PENJURU k...ali ini adalah berbilang. Kalau dulu kita sering dengar 2 dan 3 penjuru, kali ini Penjuru ini lebih banyak bilangan nya ..Sy tersengih sendiri kerana saya Bertanya sendiri, KENAPA PERLU BANYAK PENJURU ? adakah kerusi ini memang panas kerana kerusi ini terlalu dekat dgn bangsa baee ataupun kewibawaan YB sedia ada sudah kurang BENAR taring nya..adakah gigi yang sakit perlu d cabut dan di ganti dengan GIGI BATU..kalau begini lah jalan ceritanya, tidak lah boleh kita guna pakai cakap2 lama yg sering mengatakan "ala...kalau letak gambar si Bekdoq pun BN akan menang".. Pada saya setiap yang bakal berlaku ada hikmah nya..
 

  

9 comments:

  1. Saya ada dengar juga cerita penjuru..tak saya percaya Datuk Talip masih ada peluang untuk memenangi kawasan Jepak....tapi kalau salah seorang calun tu calun popular kemungkinan bisa tumbang pak di Jepak...ingat Wan Hussein 1800 undi tu...tak terkejut ke orang jepak sapa sik kenak wan Hussein....1800 undi satu kejayaan buat beliau...

    Apa nak heran bairlah kalau BN Sarawak tak nak perubahan bair keadaan merubah mereka...dah terantuk baru nak sedar.

    Kepala Dato Seri Tiong mesti fening...kerana ketiga tiga kawasan DUN di Parlimen beliau bermasalah atau CM memang nak feningkan kepala dato seri....bayangkan la Jepak / Kemena / Kidurong jatuh ke tangan pembangkang.

    Ataupun CM memang nak BN kalah di pilihanraya kali dengan tidak menukar lebih dari 10 YB.

    ReplyDelete
  2. talip patut digugurkan. kurang sensitif terhadap hasrat rakyat. terlalu idealist. bukan seorang yang pragmatik.

    ReplyDelete
  3. Bro Pandi...any comment

    ReplyDelete
  4. pandi hanya tauk ngampu talib macam jabu ngampu cm. mesti pandi madah talib mesti menang dan sik da cacat cela.

    ReplyDelete
  5. YB yang typical from Sarawak. always making statements without research. mangkong his own head.

    ReplyDelete
  6. / Yang salahnya adalah kerana politik negeri ini yang guna pakai YB YB sampai 4-5 panggal, ini lah yang salah. ada baiknya semua YBYB ditetapkan jangan labih dari 2 panggal sahaja. dan kemudian dianti dengan yang baru. Hanya dengan ini barulah politik negeri ini akan jadi baik baik belaka. Kita berharap dimasa akan datang ketetapan dibuat demikian.

    ReplyDelete
  7. I agree to what Brother Sanai Sikok had said, and when it would be followed is depan on the Leadership changes soon or never our style of politic had gone wrong and being maintened since , well , wait for the changes come.

    ReplyDelete
  8. mun sidak jepak maok talip, bagus la. yang penting talip sik lagi ngaco sidak di kuching dengan idea-idea bodo nya dalam sedc. sidak sedc bercerita, kontrak talip sik akan disambung agik bila tempohnya tamat bulan enam tok.

    ReplyDelete
  9. Syukurlah.Semakin ramai atau banyak orang bertanding maksudnya semakin ramailah orang yang merasa yakin untuk mewakili tempat masing masing. Maksudnya juga ekonomi sesuatu kawasan tersebut dah semakin bagus. Semakin ramai jugalah orang yang rasa berkemampuan untuk memimpin. Harap harap bukan sebab borang pencalonan cuma RM20.00 sahaja la..... Jangan masuk bertanding sebab rasa diri dah terlalu bagus sebab bidang ni kalau kail panjang sejengkal saja baik ak payah, menghabiskan beras aje. Lagi satu, jangan rasa dah matang sangat dalam politik, esok menang kampung tergadai. Talib Zulpilip masih relevan untuk DUN Jepak, bagi kami yang datang dari kampung dan rumah panjang sekitar kawasan ini banyak kemajuan dan rahmat yang datang beserta dengan bermulanya beliau menjadi ADUN kawasan ini. Kami percaya masih banyak yang akan diterima dan dinikmati dalam masa yang mendatang.Janganlah jadi anjing.... orang bagi makanan pun nak digigit. Jangan sebab omongan kosong AYAM MENANG KAMPUNG TERGADAI. Ulon Biasa

    ReplyDelete