Wednesday, November 24, 2010

Do we need a Malay DAP YB because our Malay PBB YBs are keeping mum???

Click Image To Enlarge
Pak Lapok. said in KEPALA TIDAK ADA OTAK !!! :

Datang datang sidak DAP suara hal gerai, mana perginya orang kita yang reme rame saperti Abg Jo,Hj Daud, Dr Rahman, Sharifah, Datuk Doktor Wan Junaidi. Fadillah 

Nee semua sidak tok semua diam sik mahu campor tangan hal sidak gerai yang ditenjang oleh DBKU, nanti udah kena arogol baru nak berbunyi semua YB YB kita tok. 

Yang sanggup bela hanya lah sidak DAP

jika ialah keadaannya, baik juga DAP letak saorang calon Melayu dalam kewasan Melayu dalam pilihan raya DUN kelak, dapat lah orang gundi protes kpd DAP DAN JIKA SALAH HARI BULAN MANA TAHU DAPAT MENANG.

November 19, 2010 11:20 AM

Also read:
* Datuk Bandar, sila atasi masalah gerai!!!
* KEPALA TIDAK ADA OTAK !!!
 

22 comments:

  1. YB2 kita org Melayu tok nang GAMBONG.
    Ingat dirik sidak selamat dibelakang lambang Dacing.
    Sidak tok mauk diajar.
    Kita jgn undi sidak penggal tok.
    Baruk sidak sedar.
    Percayaklah, baruk sidak gago. Macam sedar dari ngego bah.
    Waktu yalah baruk sidak tauk kuasa pengundi.
    Nang mauk diajar sidak tok.

    ReplyDelete
  2. saya berpendapat pemilihan yb melayu sebelum tok bukan ditentukan oleh rakyat ya lah sidak tok sik pandei molah kerja, tanyak dgn yb fadillah atau urg urg kanannya yg "bagus", ada sidaknya menyuarakan cerita tok kpd cm, pm? saya rasa tidak? sik sidak yb fadillah tok berani sebab sidaknya bukan berpolitik utk rakyat tapi kepentingan hj bus. coba kitak urg mintak tolongnya utk yokong masalah kitak urg n berjumpa sama sama dgn pihak berkaitan. abis abis nya akan madah kelak nya pun coba atur, or kelak pegawainya menyiasat kononnya tp hakikatnya sik akan nya berani menyuarakan menar menar dgn pihak berkaitan sbb sidaknya ada kepentingan dgn agensi berkaitan. wahai pemimpin pbb melayu cuba cari calon yg berjiwa rakyat yg berani mempertaruhkan kedudukannya utk rakyat . yg mampu kita gelar YANG BERHORMAT

    ReplyDelete
  3. Datang YB Datuk Daud Abd rahman, bergusar kerana ramaee orang bercerai dan ia galisah katanya dengan ramee orang cerai tentulah mengundang masalah dikewasannya di Tupong, dan hari hari orang datang jumpa hal itu dan ini dan sidakanya rasa baik jumpa YB dari buat laporan di Pej. Jais.
    Datang lagi suarat Pengurusi Badan Kuafakat Ibu Bapa Mr Wan Zain, menyalahkan sidak Jais kerana undang undang Jais terlalu longar dan memudahkan orng nak kaahwin dua sampee nikah disebelah Indon nun di Pontianak. Ramai lah orang kahwin tentu lah ramai dan ramai juga yang nikah dan Mr Wan punya rekod bilngan mareka yang nikah dan kahwin diPointianak.Kamik rasa ada baik Mr Wan Zen dilantik jadi Ketua Jais, kerana ia cukup mahir hal tok dan dapatlah nolong beban yang dipikul masa tok oleh Jais. Minta pihak Jais jangan leka dalam hal tok takut rameelagi nak nikah dan kahwin diPontianak, dan kamik orang pergi ke Pontianak untuk cari makanan yang sedap sedap dijual di Pasar Pontianak . Apa carita sidak yang nikah dan kahwin in Philipina? Tentu Mr Wan Zen ada rekod lama dlm hal tok.

    ReplyDelete
  4. banyak gik urg pbb yg berjiwa rakyat, masalahya urg urg gitu dlm pbb dianggap kurang ajar tidak hormat pemimpin pabila sidak tok bersuara dgn lantang, nie dak nasib rakyat sik dibela bila urg yg dipilih sidak atasaan alang alang jd yb.

    ReplyDelete
  5. Ramee YB YB kita orang ada semangat tetapi sik pandee guna saperti sidak DAP. YB YB dari PBB oleh kerana sidaknya udah ditentu demikian oleh Ketua sidaknya maka itulah sebabanya sidaknya ya sik pandee berbunyi, semua nya macamlah kenaa tunggo kata orangorang lama. biak hari tok sik tahu tunggo, kerana sidak nya sik main dibawah rumah dan dibawah rumah zaman dulu ada rebaan ayam dan itek, kinik tok sik ada dan biak kinek tok tik sathu apa itu tunggo. Tunggo tok pun satu juga apa kah sik ada tempat lain untuk ia gigit dan sia aja digigitnya sampee kembang benda ya. Aduh.
    Sidak YB YB kita pun macamya jualah sik berani sidaknya jaga kedudokkan masing masing. takut periok nasi.

    ReplyDelete
  6. Saya sokong yang Mr wan zen diberi jawatan dalam Jais bagi menyelsee hal hal sidak yang kahwin lari, dan diambil tindakan cepat cepat agar sik jadi sidak kahwin lari berebut rebut nak kahwin. Mr Wan zen berpengalaman luas dalam bidang tok dan patut pihak Jais ambil perhatian diatas perkara yang menular dalam masyarakat kita orang tok jadi diselamatkan. YB Datukl Daud pun dapat rehat dengan baik.Daslam soal kahwin dan nikah tok, Mr Wan Zen berpengalaman luas, bukan sahaja kahwin di Indonesia, malah di philipina juga. Kita ucapkan sidak yang udah kahwin selamat pangantin baru dan yang nak harap cepat cepat buat sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  7. Kamik cadangkan calon untuk bertanding pada pilihan raya akan datang dibawsah calon DAP adalah Mr Wan Zen. Itu pun jika beliau belum dilantik jadi ketua Kadhi di Jabatan Majlis Islam Sarawak. Ia patut kerana ia pandee buat cadangan yng bernas dalam hal hal orang kita dan patut dicalunkan. Hajatnya nak jadi YB memang ada tetapi belum tercapai walau pun pernah masuk tanding diMuara Tuang dulu dizaman Pak Chik mengutuai Parti Permas. Walau pun itu carita lama angan angan nya memang ada dan masih belum tercapai. Mudah mudahan kali ini dengan tiket DAP ada harapan jadi YB, Yang Berhormat Mr. Haji Wan Zen Mahzar.Yang penting dalam hal tok adalah ada semangat bolih bertutur dan berani bawa masalah masyrakat kedepan dan gaya tergaknya pun gitu cukup menyerlah orang nya.

    ReplyDelete
  8. Kisah TUNGGO Pak Lapok ya geli ati kedirik.
    Terkenang dolok2, bila main kat kandang manok.
    Malamnya mesti beda ya kembang, merah, merekah. Nang kacak. Nang tergaruk2. Al Fatehah Nenda gago make temako sugi nok muang TUNGGO tok. Sene tuju TUNGGO kinek tok? Dah berhijrah juak kali.
    Tentang Ami Wan Zen tek, memang patut disokong. Kurang2 nya Datuk Daud Punduk dapat melantik beliau menjadi ahli dalam Majlis Agama Islam Sarawak. Supaya cadangan dan buah fikiran yg bernas ini dapat diguna dengan lebih berfaedah. Tok lah baruk menjadi pemimpin yang mendengar dan melaksana hasrat rakyaat jelata. Khasnya org Melayu Islam kita. Mun nok tok berjaya Datuk Daud Punduk tentu dah dapat satu point kepimpinan rakyaat yg nyata. (Walaupun gelap tapi menawan - Itam manis)

    ReplyDelete
  9. jgan pikir terlalu panjang. engkah jak calon dap di area melayu. pakey ngajar yb melayu.

    ReplyDelete
  10. boleh percayak kah DAP..sejarah mengajar kita jangan percayak dengan DAP..nanti sarawak jadi macam singapura dan pulau pinang..memang lah perjanji dan berlawan untuk rakyat itu cara mahu dapat undi

    ReplyDelete
  11. Pasal calun YB dikewasan Melayu yang semuanya udah kena tunggo, maka baiklah ssidak Parti Pemangkang mencalunkan calon Melayu bagi barulah soal politik dalam kewasan Melayu dapat berubah dan menukar corak pandangan semua yang mahukan perubahan, sidak YB YB macamlah orang udah lapok dan sik bermaya, dan baru baru tok, sekambali YAB KM pehin Sri dua orang YB YB kita berjumpa nya dan minta sokongan untuk buat Masjid di Muara Tebas, dengan tangan kosong, lalu kekduanya kena burus dengan brus dawi oleh YAB Pehin Sri, dan jika inilah gaya YB YB Kita sampe jumpa Boss pun ikut hati masing masing nee dapat jaga kawasan dengan baik.? Jangan jangan kita dikeweasan Putra Jaya ada calun baru dalam pilihanraya nanti?

    ReplyDelete
  12. Saya pernah dalam PIBG dan dengan itu dapat berita tentang Mr Wan Zain yang mengutuai PIBG Che Boyong, ia memang hebat sampee donate Komputer kpd PIBG dan nee ada orang buat donate sebelum tok, dan pada akhir tahun dibelanjanya semua wang tabungan PIBG itulah style Wan zain, ia pandee belanja dan sik pandee cari, dan demikian lah wang dalam A/c sidak Badan Dewan Perniagaan Bumiputra, habis dikebasnya sampee semuya AJK Tertyinggi Dewan sampee dibelinya dengan beri wang dengan sidak dan dengan berbaik maka semua wang dalam tabungan Dewan habis dibelanja. Dan akhirnya Dewan ini kini sudah mati tempa kubor. orang orang yang menyukongnya dalam Dewan itu yang masih bersamanya kini adalah bekas Bendahari Dewan yang juga pernah mendapat tolongan modal untuk perusahaan pasunya.

    ReplyDelete
  13. Sebagai bekas naib ketua dikampong dalam kewasan Pantai Damai, saya telah membuat gaji selidik diatas sokongan prang ramai kpd YB YB kita dan rata rata mendapati semuanya mengeluh dan merasa amat dukacita yang rata rata beri sebab diatas kelemahan dan kurang perhatian sidak YB YB,dan ada baik pihak berkuasa atasan membuat penilaian dan untuk mendapat kemenangan dalam pilihanraya nanti adabaik tukar muka muka baru yang berdidikasi dan sedia untuk mendengar apa apa dari Rakyat.
    Jika diteruskan juga akeadaan ini, adabaiknya pihak DAP turun padang kekewasan Putra jaya dan turut turunkan calun Melayu dan calunnya biarlah saorang yang baik dan sedarhana berjiwa rakyat. Golombang pembaharuan sedang berlaku dalam kewasan ini dan DAP harus mengambil kesempatan dan bertanding.

    ReplyDelete
  14. prestasi yb dr abdul rahman memang kelihatan tidak menyerlah. yb terpaksa bergantung kepada abang jo untuk bernafas. abang jo perlu mencari pemimpin pelapis yang boleh berdiri atas kaki sendiri dan pada masa yang sama 'setia' bersamanya. peristiwa kebelotan awang tengah patut menjadi satu pengajaran kepada abang jo.

    ReplyDelete
  15. Berkenaan yb dr Abd rahman kurang labih adalah betul, di kpg kpg ia senantiasa minta pandangan sidak KK KK dan sik mahu menumui Rakyat setempat dan beliau nampak ada masalah dan senantiasa coba rapat dan berpaut dengan Abg Jo. Akhir akhir ini yb dr rahman dan saudara maranya juga tidak rapat dan ia coba regang nampak, munkin juga ada masalah yang difikirnya dan oleh kerana penglibatannya dahulu dalam membahagi tapak niaga di BGS berkemunkinan ada salah beri dan ada sik kena beri. Lagi pilihanraya sik lama lagi, dari itu yb dr coba nasib kali tok dengan merapat dengan Abg Jo, sama sama lah kita lihat nanti.

    ReplyDelete
  16. Greatly needed now a Malay YB from DAP and with a quality perssonal and can put up peoples greviness further. Our present YB from BN are getting tired and fat and heavy and they are keepoing mum because they are worried and may and may not be renominated in the next comming election. At the Penatai Damai areas and Santubong parlimentry, they are already deviloped to the standred of requirement, and only need a local YB from DAP is good enough to voice up and we hope the DAP will looked into this.

    ReplyDelete
  17. Saorang kawan dari kewasan Petra Jaya, sebrang sungei memberi tahu Projek penempatan banjir yang sedang dibina oleh DBKU adalah baik tetapi dalam baik ada membawa mala petaka kpd pendudok kampong Gersik dan Surabaya ulu, kerana kewasan belakang kampong kampong ini yang dahulunya air kotor dan air dari rumah rumah semuajya terus ke sungei, dan tiak bertakong, tetapi kini kebanyakkan air tidak dapat mengalir keluar dan bertakong ditepi tepi rumah dan sampai ke bawah rumah rumah berhemperan, ini telah pun berlaku 2-3 bulan sudah, dan juga air yang mengalir dari bukit SESCo, yang semuanya mengalir melalui kampong juga kini terkandas dan air bertakong dibawah bawah rumah dikpg dan hal ini pernah dilapor kpd pihak KK kampong, dan tidak ada tindakan diambil oleh pihak berkuasa atau pun DBKU, dan rata rata takongan air mengakibatkan jadinya nyamok dan kini nyamok dalam kewasan kami sudah banyak dan tidak lama lagi akan membawa pinyakit dan lain lain lagi. Dari itu para pendudok kampong mohon kerja sama pihak Pejabat Daerah dan Pejabat Residen Kuching termasuk DBKU ambil tindakan segera bagi menegani perkara ini sebelum terlambat. Besi penhadang banjir tebal dan sukar untuk ditembusi kecuali mengunakan pemotong besi mengunakan pomotong gas, dari itu pendudok kampopng minta piohak berkuasa agar dapat bantu segera hal ini.
    Dan kami pendudok kampong minta kerjasama Jabatan Kasihatan negeri untuk hantar pasokan penyembur ubat nyamok dikewasan kami dengan segera. Kami sudah coba lapor kpd KK, tidak ada tindakan dan pihak kontraktor juga tidak ada tindakan, dan siapa lagi perlu kami tujukan, dan hanya pihak DAP sahaja kami belum tujukan masalah ini. Keluhan ini telah kawan sampai kpd saya diharap dapat pehak pehak berkanaan bertindak dengan cepatnya.

    ReplyDelete
  18. Kami dari kampong gersik dan kampong surabaya ulu, jemput YB YB dari parti DAP datang melawat kami di kampong dan buat tinjauan berkenaan keadaan akibat projek masa kini yang mengakibatkan takongan air disakitar kewasan kami yangkini jadi srang pembiyakkan nyamok. Sebelum ada pinyakit menular, kami minta YB dari DAP menyuarakan hal ini supaya diambil tindkan segera oleh pihak berkuasa Jabatan Kasihatan Negeri dan DBKU, semua YB YB dari PBB tidak mahu dengar hal ini kerana mareka semua sebok tidak berhenti henti buat cadangan projek sana sini dan tidak ada masa untuk mareka dengar atau maniunjau keadaan dalam kewasan Kp[g Gersik dan Kpg Surabaya Ulu. YB Dr. Rahman, pernah kata dalam DUN yang beliau nakkan buat parit disemua kawasannya dan dikpg kpg kini ada parit dibuat tetapi air tidak malir keluar, dan air semua bertokong dibelakang rumah dan dibawah rumah persakitaran. Parit jenis apa yang nak YB kami itu buat kami pun tidak tahu.

    ReplyDelete
  19. KEWASAN Pantai Damai kini tidak damai kerana keadaan satempat yang bergolak akibat sikap sidak KK dan YB Dr. Penguhu Kpg Boyan juga sik nampak di Kampong hanya ia suka dimajlis kumpulan Karaokee dirumah kawan kawanny sahaja, apa sabenar kerja Penghulu tok, macamlah la ia kerja dengan sidak karaokee aja rupanya, sik nampak macam saorang ketua Kampong? Minta sidak Pej residen buat pemilihan baru mengantikan Penghulu kami bagi Boyan gersik. Yang ada kini udah tidak bermaya.

    ReplyDelete
  20. Carita kawan berkenaan keadaan akibat dari projek Tempatan Banjir di Sugei gersik, sangat membimbangkan, kerana keadaan nya jadi takongan air dimerata tempat keliling kampong yang bolih membiak nyamok dan ini akan jadi kewasan marabahaya kpd orang ramai, yang sering datang beli kek lapis skeluaran kami dan dengan itu orang ramai merasa ketakutan mendengar hal ini. Minta lah pihak Berkuasa yang ada kuasa gunakan kuasa mareka dengan sabaik baiknya untuk mencari jalan supaya kami dikampong gersik dapat diselamatkan. Danm minta pihak Jab. Kasihatan Negeri datang buat semburan nyamok di kampong kami ini dengan segera.

    ReplyDelete
  21. Dear Sir / Madam,

    We have sent an email today to the Ministry of Environment and Public Health on the mosquito issue. We will do the posting of the email (and attachments) later in the blog. Hope the ministry would deespatch its health unit to the villages.

    TQ.

    ReplyDelete
  22. terima kasih sebanaku ... semoga blog ini menjadi semakin popular sebagai tempat rakyat bersadu hal masalah rakyat.

    ReplyDelete