Sunday, October 10, 2010

NEWS FLASH - MACC PROBES SFC TOP OFFICER



Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has recently opened an investigation file on a top officer of Sarawak Forestry Corporation (SFC).

The top officer is ...  




We will tell you the position - and you make you own guess on who is the top officer.

Also read:
* Is this cause by corruption at the highest level in SFC?
* WHY NO ACTION TAKEN AGAINST TIMBER COMPANIES???
* WHO IS TO BE BLAMED FOR THE PROBLEM?

8 comments:

  1. What investigation..?

    Pembalakan haram beleluasa..Siapa yang kaya..!
    Hasil balak milik siapa..!?
    Padahnya milik siapa..!?
    Ruginya Siapa..!?

    ReplyDelete
  2. selama tok tidak ada apa2 hukuman dibuat.tidak mengapa,tidak siapa dapat lari daripada hukuman ALLAH.ALLAH maha berkuasa nantilah pengkhianat akan menerima hukumannya.DIA, manusia tidak akan dapat lari daripada pengetahuanNYA.Kita rakyat biasa jangan risau,kita akan tanggungjawab kpd diri, keluarga, kawan,jiran dan orang yang sejiwa senada dengan kita.Jangan nak peninkan palak.OK

    ReplyDelete
  3. Pperkara YB Menteri ada sebut nak ambil tindakakan tergas terhadap mareka yang menyebabkan keadaan di Sungei dari Kapit-Sibu tidak dapat diguna akibat banyak kayu yang hanyut.Dan siapa ,mareka yang menyebabkan keadaaan ini adalah pembalak pembalak terdiri dari mareka yang berkuasa yang punya lesen dan tiak punya lesen. Cakap nak ambil tindakan adalah samalah saperti melepas batuk ditangga. Siapa Menteri itu kata nak ambil tindakan? Cakap saperti keting busuk lah. YB James Masin, sama lah dengan Keting yang bau dan masin juga.

    ReplyDelete
  4. sidak tok fikir apa saja mereka buat kerna kuasa.sekarang kuasa sapa yang lebih kuat.ALlah nak tunjuk kpd manusia perbuatan angkara manusia diberi kuasa dan menggunakan kuasa si bodo yg dalam hutan menghancurkan alam.tok mun benar kawasan sibu ya nak tengelam, baguslah.cerita bakun sama, habis kayu balak diambil dan nak ditengelam dgn air. balak jual, jadi kaya, senang benar bila berkuasa.sokong kita orang sibu lagik.tok tuhan dah tunjuk marah, apa kita manusia sik juak berfikir.kita marah sama tiba masa. jangan lagik bodo kita orang ya.

    ReplyDelete
  5. manah meh nyak. ambis balak kami ba belaga tu diberi SFC lisin ngau tuke

    ReplyDelete
  6. benar ka pok? bukan Forest ka? cuba tulis tepat sikit. these 2 are slightly different.

    ReplyDelete
  7. Ala....memang dasar sidak YB tuk main silap mata...cakap saja nak ambil tindakan...lepas itu lenyap...ah..tahun 2008 di Tunoh berlaku bangir kilat ( bah tunggal jako iban ) habis rumah panjang rosak....YB DS James Masing telah melawat menggunakan heli, membuat tinjauan dari atas,..begitu juga kata beliau kepada orang di Tunoh,..akan ambil tindakan, disebabkan semua hutan telah diratakan oleh pembalakan haram ni...haa...sampai sekarang apa tindakan beliau ambil...cakap saja tu...kerana kalau masih ada kepentingan macam mana dia nak ambil tindakan...dan yang beralku kali ini kawasan lain..sebab itulah DS James ini buat sesuatu..nak jadi hero konon...apa kata dia 'GOVT DONN'T LIKE THE OSTRICH".....

    ReplyDelete