Thursday, June 24, 2010

NEWS FLASH - Kampung Bruit residents refute claims by the Mukah Land and Survey Department

Kampung Bruit residents are not happy when the Mukah divisional Land and Survey Department is trying to sweep their problems under the carpet by accusing the villagers were claiming lands which were not 'theirs' (vide PRESS STATEMENT by Mukah divisional Land and Survey Department on the Bruit issue).

The villagers should be advised that in order to solve their problem, they must get rid of Dato Sri Mohd Asfia Awang Nassar and YB Norah Tun Rahman first.

Once they have changed the elected people's representatives, only then they sit down with the Land and Survey Department staff.


The department staff in Mukah know very well that they must not make both of Dato Sri Mohd Asfia Awang Nassar and YB Norah Tun Rahman angry ... or the consequences would be dreadful for them and their families.

The staff know very well on what these two are capable of .

(More information about Dato Sri Mohd Asfia Awang Nassar could be found in the blog.)

9 comments:

  1. mun mok berik duit ngan org bruit ng kedak ya lah..tp mun mok ngambik duit n undi dr org bruit lain pulak doh! tikam pake telor busok kelak mun sampe bruit!

    ReplyDelete
  2. nang bodo sidak bruit tok. patut suka ati di polah asfia. hahaha...

    ReplyDelete
  3. sapa madah kamek orang bodo..kamek orang di berik baju BN free..duit gak RM20 sorang..haa..untung ya bah..sekali lagi election..dapat baju BN dengan duit RM20 agik..sapa sik mauk barang ya bah..empat taun sekali..benar sik orang kampung?..dengar ko pbb..rame madah auk tek..lain kali brik aik kotak free juak..aus mek slalu nunggu yb bejam-jam mun mlawat ctok time dekat-dekat nok election..

    ReplyDelete
  4. jangan sesuka hati mengatakan org bodo ... dan jangan pernah rendahkan org2 kpg sebegitu sekali ... walaupun miskin wang ringgit dan harta tetapi mereka masih punyai maruah dan fikiran yg waras. prasangka buruk kalian terhadap sikap dan mentaliti penduduk seperti yg dilemparkan adalah persepsi dan provokasi cuma. jgn biarkan pemikiran kalian dipenuhi toksik dan terus tertutup dan punah untuk idea2 dan niat murni dgn berfikiran amat negatif dan jahat sekali. percayalah pada apa yg kita lihat dan jangan sekali percaya terus pada apa yg kita dengar dan tidak lihat sendiri. pulau ini dihuni oleh banyak juga cerdik pandai dan pulau ini bukan kawasan terpencil yg tak ada tamadun dan kepercayaan.

    ReplyDelete
  5. hmm..nampaknya kbnykn pemberi komen MENGHINA org Pulau Bruit merupakan golongan yg bukan geng BN..rata2 komen yg "meminjam watak" org bruit merupakan geng anti-BN..mmg x dinafikan mrka cuba mengapikan org bruit dgn BN..kamek tok anak jati Kpg Bruit..mun kdk ya lh ulah dak pmbgkg, 2 kali 5 jak dgn asfia..sama paloi..mun pmbngkg dpt kuasa sama juak lah ulah ngan geng BN..paku dulang paku serpih, mengata org jak lebih.

    ReplyDelete
  6. Sebenarnya niat buruk dan busuk dan provokasi adalah milik Sebanaku Sarawak dan komen2 yg memperkatakan dan mengekpolitasi org2 Kpg Bruit adalah atas kerja yg tak berguna Sebanaku Sarawak juga ... njangan memperalatkan org2 Kpg Bruit untuk agenda ruangan yg hina ini demi politik murahan segelintir org2 yg menggelar diri mereka pejuang2 politik. Org2 Kpg Bruit tidak bodoh seperti yg kalian katakan ... kalaupun org2 Kpg Bruit bersetuju dgn WR adalah demi kemajuan dan pembangunan dan kami tidak memperjuangkan RUBBISH yg cuma berkata2 dan membangkang untuk membangkang ...saya pun anak jati Kpg.Bruit .. tiada fakta disebalik kata2 Sebanaku Sarawak ini .. isu tanah menjadi isu disebabkan terdapat org2 yg ketandusan idea dan modal insan murni yg berjuang untuk kepentingan peribadi seperti Haji Jaafar Kara yg suka memutarbelitkan fakta dan situasi sebenar ... dan inilah yg diambilkesempatan oleh banyak pihak yg juga ahli2 putarbelit ... kami tidak akan bertindak BODOH cuma kerana desakan dan tekanan kumpulan pejuang uras .. dan kami tidak akan menentang kerajaan .. dan WR adalah suara dan tangga kami .. cuma penduduk Kpg Bruit yg tahu keadaan sebenar disebalik isu tanah tersebut dan bukan seperti yg ditulis di ruangan yg penuh uras ini ... Sebanaku Sarawak adalah cuma ruangan provokasi dan putarbelit ..

    ReplyDelete
  7. Tak ada fakta langsung disebalik komen yg diutarakan oleh Sebanaku Sarawak ini .. satu pembohongan dan fitnah terhadap rakyat Kpg Bruit .. ini adalah taktik kotor dan murahan golongan yg ketandusan idea untuk berjuang sebenarnya. Tapi bagi saya lah itu bukan perjuangan tapi tindakan kecewa atas kegagalan diri sendiri dlm memajukan diri sendiri dan terus dengki dan cuba menghancurkan dan mengagalkan kehidupan org lain.

    ReplyDelete
  8. Sebanaku Sarawak .. jelas sangat niat artikel ini adalah cuma untuk mengekpolitasi rakyat Kpg Bruit dlm politik .. "to get rid of Dato Sri Mohd Asfia Nassar and Datuk Norah Tun Rahman" kalau nak masalah ini selesai. Apalah busuk dan bodoh penulis artikel ini .. terang2 niat buruk cuma nak jatuhkan WR2 kami ini ... kesiannya .. tidak mudah untuk memperbodohkan dan mengugat pendirian dan tindakan kami .. kami Kpg Bruit tidak seBODOH seperti yg kamu semua andaikan .. malah saya rasakan kedudukan kami di PB pun tak lah mundur sangat dari segi pendidikan dan tamadunnya .. fikir2kanlah. Kalau nak gunakan kesempatan pada manusia .. lain kali tenguk manusia lah .. moral artikel Sebanaku Sarawak ini dan sape2 yg tulisnya adalah .. singkirkan WR PB dan lawan kerajaan .. betuk tak .. sampah dan uras banyak lah ...

    ReplyDelete
  9. Ingat sebelum kena atas kesalahan di bawah AKTA HASUTAN!!!!!!!! Nang paloi orang yang nyokong SEBANAKU nganok orang BN, WR dan lebih2 lagi orang PB.

    ReplyDelete