Saturday, April 16, 2011

Vote with a peaceful mind

Relax your mind !!!


... and vote with a peaceful mind ...

Our advice is:
Sebanaku Sarawak
amat berharap Anak-Anak Sarawak tidak akan meletakkan negeri tercinta Sarawak didalam situasi yang mana berlakunya ketegangan diantara 
agama Kristian dan agama Islam
ataupun
diantara mana-mana agama
ataupun
ketegangan politik yang disebabkan parti-parti dari luar Sarawak.
UNDILAH 
PARTI DARI SARAWAK
DAN
BEBAS !!!

14 comments:

  1. BAGUS KELUAR AJAK DARI SARAWAK MUN MACAM YA. SARAWAK IS A PEACEFUL COUNTRY AND MORE DEMOCRATIC. ITS UMNO WHO CREATE UNHAPPINESS AMONGST THE PEOPLE WHETHER THEY ARE MUSLIMS, CHRISTIANS AND OTHER OTHER RELIGIONS. THEY ARE THE ONE WHO TREATENED THE PEOPLE USING POLICE AND ISA. IN SARAWAK THERE IS NO ISSUE OF RACIAL AND RELIGION, EXCEPT IN SEMENANJUNG WHICH IS DONE BY UMNO. SEBAB ITU WE DONT CARE WHETHER MUSLIM BN CANDIDATES MINUM BEER OR WHISKY, WE STILL VOTE HIM.

    ReplyDelete
  2. Selamat mengundi semua! undilah dengan bijak. Undilah siapa yang mampu mememlihara masa depan kita dan bukannya akan menggadai masa depan kita kelak.

    ReplyDelete
  3. Undi dengan fikiran yang terbuka seperti orang China yang maju sebab dapat menyesuaikan diri dengan keadaan, samada kerajaan pimpinan BN atau PR. Contohilah masyarakat China yang dapat mengubah negara komunis mereka menjadi negara yang termaju dalam dunia dalam masa 20 tahun. Sarawak dalam malaysia lebeh dari 40 tahun, tapi tak juga maju. Fikirlah...jangan asyek sak wangsaka ajak. Samada orang BN atau orang PR sama-sama jua mereka adalah rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  4. Anony 9:01 AM, selama lebeh dari 40 tahun masa lalu kita tergadai oleh BN dan Taib Mahmud. Janganlah kita tergadai lagi untuk 40 tahun akan datang. Undi PR.

    ReplyDelete
  5. Orang Islam tak akan maju jika berfikiran sempit dan sentiasa rasa takut kepada perubahan dan cabaran dan tidak berani mengambil risiko. Undi PR untuk perubahan.

    ReplyDelete
  6. anon 9.35...

    undi PR untuk perubahan?? kih3.. undi PR untuk kecelakaan dan haru biru selama 5 tahun boleh la. bagus undi BN. sarawak kekal aman, daripada haru biru macam di perak,selangor. kamek org sarawak lebih suka keamanan. taib jadi cm, biarla nya kaya. mun baru bian jadi cm, ingat nya sik akan membolot harta? jangan jadi bodo bah. DAP, PKR & PAS ya sik jujur antara satu sama lain. masing2 menggunakan antara satu sama lain untuk nait. org malaya kali sik nampak, orang sarawak nampak jelas benda tuk. sebab ya, malam tuk, tangga keputusan. PKR sik akan dpt banyak undi. pihak pembangkang, cuma DAP dengan SNAP jak yg dapat undi. apa pun, 64 kerusi dimenangi BN, 5 DAP, 2 Snap. orang malaya balik malaya dan teruskan buang masa buat kecoh di negeri masing2.

    NGAP SAYOT..

    ReplyDelete
  7. apa dah jadi
    apa dah jadi
    melayu/malanou fikir mereka kuat
    sombong sana sombong sini
    kelahi sia kelahi sini
    bunuh sana bunuh sini
    tapi esik sedar mereka hanya esik sampai 20%
    penduduk sarawak
    ya pun orang melanou banyak jua yang kristian
    maka pr sedang menang banyak kawasan

    apa dah jadi

    ngap syot you

    ReplyDelete
  8. Kitak orang tok semuanya hipokrit.Tang padah jak kitak ngundi pembangkang. Aku madah nar nar ngan kitak orang bahawa aku ngundi BN (Beras Nasional)untuk ngisik perut anak bini ku.Haaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaa gelik ati ku kitak kenak bulak dak Nuar semburit ya.

    ReplyDelete
  9. SUPP IS SOUP ALREADY..itulah akibatnya bila kita keluar dengan nada yang puas sebelum berkempen..last-last, kita yang kena sembelih..mungkin piliharaya yang akan datang, parti-parti lain akan disembelih pulak..
    supp ini adalah contoh terbaik parti yang terlalu relax sebelum berkempen..lepas tu, letak muka calonyang agak lanjut usianya..last-last, kena sembelih..mungkin pilihanraya yang akan datang, kita sembelih pulak parti yang lainnya..satu persatu..

    ReplyDelete
  10. SUPP IS SOUP ALREADY..itulah akibatnya bila kita keluar dengan nada yang puas sebelum berkempen..last-last, kita yang kena sembelih..mungkin piliharaya yang akan datang, parti-parti lain akan disembelih pulak..
    supp ini adalah contoh terbaik parti yang terlalu relax sebelum berkempen..lepas tu, letak muka calonyang agak lanjut usianya..last-last, kena sembelih..mungkin pilihanraya yang akan datang, kita sembelih pulak parti yang lainnya..satu persatu..

    ReplyDelete
  11. Ting Pek Khing - Apa plak dia buat kat umah Taib semlm..mungkin jadi part time waiter kot atau part time bodek, kalau tak silap dia dah kena declare bankrupcy, pojek juta-juta, buat epot, jln sana sini... kaut untong juta2...mungkin nak elak bayar cukai atau nak elak bayar subcon..
    Bangsa diaorg ni tak payah bagi pojek lagi... liat SUpp suma dah jatuh, itu tanda yg bangsa ni tak berterimakasih.

    ReplyDelete
  12. lambat citer...
    dah nama jak ngundi
    sukati urang nak ngundi sapa...
    janji kita terbela..
    tok mun dah menang, ingat ndak ngan cdak ngundi tahun 2015 bok cdak datang lagik...
    cgek aku muji urang sawak tok...
    cdak rilek rilek jak ngundi..nak kes cgek 2 igek ya..besalah ...
    tok mun x nyaga cdak merik sokongan padu ya..ndak kutauk lagiklah....
    mun maseh x nyegok masalah urang kampong....aku doa cdak tlungkup terus taun 2015 klak...
    cdak ketua pemuda n kk iboh nak ngembong kerabat tedekat jak.. diat diat juak cdak merinsak juak..kat kampong kampong kat pasar pasar kesian ndiat cdak...

    ReplyDelete
  13. Tuk nyeh cerito di Sadong Jaya kamek tuk...sebelum penamaan calon..YB lamak kamek ughang dah awai-awai nunggah semo dak Pemancha,Penghulu,KK,Ketua Ranting n Ketuo Pemudo berkumpui untuk madah daknyo ado manok sabung k jadi calon PBB N20,ughang yo adalah Salim Benga..ado pangkat dalam PBB Sadong Jaya tuk....tup-tup terkejut miak Terasik yang bukan ahli parti PBB di calon......Wan Wahab dah angoi bilo manok sabung nyo xdapat di sabung....yo nyeh pasang calon BEBAS n bersekongkol dengan geng-geng nyeh dalam PBB Sadong Jaya..namo Hj Talib ngan abang nyeh Cikgu Mansur,Salim Benga,Hamdin Bakar,Haji Solleh,Ketua Pemudo Jamel Harbi dan kuncu kuncu nyeh semo kempen BEBAS dalam diam n berbisit dengan semo balo....dengan harapan BN akan kalah,paling tidak pun majoriti kecik gik dari nak d oleh oleh Wan Wahab gyo(858 majoriti Wan Wahab tahun 2006 lawan Piee Ling PKR)....maso kempen ado 2 team,team kuncu Wan Wahab tuk bertopengkan baju BN..n penyukong YB baru tuk....bilo keluar keputusan nyeh...nang jelas balo-balo cdak PBB tuk jak yang ngundi BEBAS(402) undi...nyau duit deposit nyeh..calon BN yo dapat 4008 undi.....PAS dapat 1074 undi....knek tuk team Wan Wahab yo udah malu kedirik...cni nak ngkah muko...oleh taksub glak dengan ketuo yang dah lamak glak..dah puas makan nyaman yo lah susah.....

    ReplyDelete
  14. Pada saya Sadong Jaya or Samarahan for that matter memerlukan govt servant yg efektif..siapa ganti DE Samarahan?..ketua ketua jabatan hendaklah dari kalangan yg efektif dlm menjalankan kerja masing masing..klau x susah bagi YB YB kawasan ya utk bersemuka dgn rakyat

    ReplyDelete