Saturday, April 2, 2011

Dr Annuar moves out Datuk Awang Bemmee




Dr Anuar Rapaee is almost certain to be the PBB candidate for the Nangka constituency in the coming election when his 'challenger' Dato Awang Bemee Awang Ali Basah has announced today that he would not seek renomination.


Datuk Bustari Yusuf and his 'partner' Datuk Shafie Abdullah are certainly happy with this announcement because the two are responsible in pushing Dr Anuar Rapee's name to the Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.


Datuk Bustari Yusuf asked Datuk Shafie Abdullah to use his position as the Political Secretary to the Prime Minister to promote Dr Anuar Rapaee as the best candidate for the Nangka constituency.


At the same time, he put Dato Awang Bemee Ali Basah, who is regarded as Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan's man, in the bad light by claiming that the Nangka constituency would fall into the hand of the opposition if Dato Awang Bemee Awang Ali Basah is to contest in the state election.



And interestingly, Datuk Shafie Abdullah, is the same person who wrote to Datuk Seri Najib Tun Razak condemning Pehin Sri Abdul Taib Mahmud's leadership in Sarawak.
 

52 comments:

  1. Najib!!! Off your hand on Sarawak political affairs!!!!!!!!!!!! Bustari should go back to malaya to join his malaya men.

    ReplyDelete
  2. Sik ada agik lah syair riwayat Awang Beli Mee...Terima kasih atas tumpangan Awang selama ini. Jangan sik ngabas kamkek agik kelak.

    ReplyDelete
  3. Pemilihan Dr. Annuar sebagai calon untuk DUN N.49 Nangka bukan atas faktor percaturan politik Datuk Bustari & Datuk Shafie Abdullah tetapi lebih kepada permintaan dan hasrat masyarakat akar umbi yang mahukan perubahan. Kenyataan seumpama ini boleh menjatuhkan maruah CM dan PM kita kerana proses pemilihan yang dibuat adalah berasaskan kriteria yang telah ditetapkan oleh PM sendiri. Fakta yang TIDAK tepat, berniat melaga-lagakan beberapa pihak adalah satu permainan politik yang amat kotor dan bersifat fitnah.Namun hanya kami sendiri di Nangka yang amat memahami situasi & badai yang melanda Nangka & kami amat berpuas hati perjuangan kami selama ini mendapat perhatian CM dan PM. Tahniah kepada Dr. Annuar Rapaee, orang yang dilihat & diberikan keyakinan untuk membela nasib rakyat di Nangka serta melaksanakan pelbagai program transformasi yang telah diperkenalkan oleh PM kita.

    ReplyDelete
  4. Rayuan Terbuka Untuk Datuk Seri Najib Tun Razak
    Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia Presiden Parti UMNO Datuk Seri Haji Mohd. Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Kami amat terkejut dan rasa terlalu sedih apabila membawa kenyataan Datuk Seri dalam BERNAMA semalam yang menggambarkan Datuk Seri menyokong kepimpinan Pehin Sri Abdul Taib Mahmud di Sarawak.

    Kami tertanya-tanya sama ada Datuk Seri ada membaca laporan-laporan bertulis mengenai situasi politik Sarawak yang telah diberikan kepada Datuk Seri oleh Setiausaha Politik Datuk Seri, Datuk Shafiee Abdullah.

    Sekiranya Datuk Seri ada membaca dan faham dengan sejelas-jelasnya intipati laporan-laporan bertulis tersebut, adalah mustahil untuk Datuk Seri membuat kenyataan menggambarkan sokongan terhadap Ketua Menteri Sarawak.

    Adakah perlu kami mengingatkan Datuk Seri bahawa Datuk Shafie Abdullah telah melaporkan secara bertulis bahawa Ketua Menteri Sarawak tidak lagi popular di Sarawak?

    Dengan jelas telah dinyatakan oleh Datuk Shafie Abdullah bahawa Ketua Menteri Sarawak bukan sahaja tidak popular di dalam bandar tetapi juga di luar bandar.

    Sekiranya Datuk Seri ada bertanya kenalan rapat Datuk Seri dari Sarawak, sudah pasti Datuk Seri mendapat kepastian kebenaran keatas laporan-laporan bertulis tersebut.

    Pada masa yang sama Datuk Seri juga dapat memastikan kebenaran laporan dari Datuk Shafie Abdullah yang menegaskan isu tanah di luar bandar menyebabkan Ketua Menteri Sarawak tidak popular dikalangan rakyat.

    Disebabkan Ketua Menteri Sarawak tidak lagi popular, beliau merupakan satu liabiliti kepada Barisan Nasional Sarawak.

    Maka tidak wajar untuk Datuk Seri membayangkan sokongan kepada beliau dengan menggesa masyarakat Cina agar berdiri di belakang Barisan Nasional Sarawak yang diketuai oleh Ketua Menteri Sarawak.

    Umum mengetahui bahawa masyarakat Cina tidak menaruh sebarang keyakinan ke atas kepimpinan beliau.

    Kekalahan SUPP kepada DAP dan juga PKR dalam pilihanraya negeri dan umum lepas amat jelas menggambarkan kejelekkan masyarakat Cina terhadap Ketua Menteri Sarawak.

    Kegagalan Barisan Nasional mempertahankan kerusi Sibu dalam pilihanraya kecil yang lepas juga disebabkan faktor kebencian yang membuak-buak terhadap Ketua Menteri Sarawak dikalangan masyarakat Cina.

    Datuk Shafie Abdullah juga telah mencatatkan hal ini dengan jelas dalam laporan bertulis yang telah diberikan kepada Datuk Seri.

    Setiausaha Politik Tuan Presiden juga telah memaklumkan secara bertulis kepada Datuk Seri bahawa rata-rata masyarakat Melayu mahukan Ketua Menteri Sarawak, yang berketurunan Melanau, berundur dengan segera.

    Bersambung…..

    ReplyDelete
  5. sambungan

    Masyarakat Melayu sudah muak dengan Ketua Menteri Sarawak yang hanya tahu menjaga kepentingan kaum Melanau sahaja dan meminggirkan kaum Melayu.

    Datuk Shafie Abdullah juga telah menjelaskan kepada Dato' Sri dalam laporan-laporan beliau bahawa Ketua Menteri Sarawak tidak menyokong syarikat-syarikat milik Melayu seperti Shorefield, Javel Engineering dan OBYU Holdings untuk mendapatkan kontrak-kontrak kerajaan.

    Sebagai Ketua Menteri Sarawak, beliau sepatutnya berusaha untuk membantu syarikat-syarikat milik Melayu dan bukannya bertindak sebaliknya.

    Bahkan telah banyak tuduhan-tuduhan nepotism yang telah dilemparkan kepada Ketua Menteri Sarawak terdapat dalam internet yang benar belaka terutamanya dalam Sarawak Report.

    Pada masa yang sama Datuk Shafie Abdullah juga telah melaporkan Ketua Menteri Sarawak juga gagal untuk menggunakan khidmat jutawan-jutawan Melayu yang berwibawa seperti Datuk Bustari Yusuf dalam politik pembangunan yang dicanang oleh Ketua Menteri Sarawak.

    Selain dari itu, beliau juga telah berlaku tidak adil terhadap Datuk Bustari Yusuf, yang merupakan kenalan rapat Datuk Seri, dengan menggugurkan jutawan Melayu yang dermawan tersebut dari jawatan Penolong Bendahari PBB di awal tahun lepas.

    Adalah tidak bijak untuk menggugurkan Datuk Bustari Yusuf memandangkan beliau adalah seorang usahawan yang benar-benar berwibawa yang telah melaksanakan projek-projek bernilai berbillion ringgit di Sarawak.

    Ketua Menteri Sarawak sepatutnya tahu untuk menggunakan kepakaran Datuk Bustari Yusuf untuk merancakkan lagi aktiviti-aktiviti ataupun program-program yang berlandaskan politik pembangunan.

    Datuk Seri juga sedia maklum hal ini kerana Datuk Shafie Abdullah telah melaporkan secara bertulis hal ini kepada Datuk Seri.

    Beliau turut membuat laporan secara bertulis tentang masalah alam sekitar yang berlaku di Sarawak disebabkan kelemahan pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional dibawah kepimpinan Ketua Menteri Sarawak sekarang.

    Bagi pihak para penyokong setia UMNO di negeri Sarawak, kami merayu Datuk Seri meluangkan masa untuk meneliti laporan-laporan bertulis yang disediakan oleh Datuk Shafie Abdullah yang menggambarkan situasi politik yang sebenar di Sarawak.

    Sekiranya Datuk Seri ada membaca laporan-laporan bertulis ini, sudah tentu Datuk Seri tidak akan membuat kesilapan dengan memberikan sokongan kepada Ketua Menteri Sarawak yang merupakan liabiliti kepada Kerajaan Barisan Nasional yang mana UMNO berperanan sebagai parti tulang belakang.


    Hidup UMNO !


    Sekian. Terima kasih.

    wanredone : SIAPA DATO SHAPIEE INI? Berpengaruh betul beliau ini hingga Najib terikut kata-katanya? AWASLAH LAH ORANG MALAYA SPECIS INI!

    ReplyDelete
  6. kahkahkah...pecah perut aku dengar cerita karut tok..Awg bemee masih kekal...tunggu jak berita rasmi...kahkahkahkah

    ReplyDelete
  7. Tahniah DR Annuar Rapaee menjadi calon N49 Nangka.Crita wanredone ya mengarut jak,te0ri paloi nya ya sik dpt dipakei :)

    ReplyDelete
  8. DR. ANNUAR AKAN JUMPA CM JAM 4.00 PETANG ESOK. EBOH DIPERTIKAIKAN AGIK, NYA AKAN MENJADI CALON UNTUK KERUSI DUN NANGKA. TAHNIAH DR. ANNUAR RAPAEE.

    ReplyDelete
  9. Pengundi Nangka kakkakakaka karut sama sekali

    ReplyDelete
  10. Malam tok Dr. Annuar akan sampei ke Kuching.Esok nya akan diumumkan jadi calon Nangka..Sidak lain udah gik..Bemee, terimakasih..kau ya nang patut di singkirkan. Kepada Dr Annuar, besar harapan orang Nangka dgn Dr. Kamek akan memberi bantuan sekiranya di perlukan. Tahniah Dr. Annuar. SMS Dr Annuar ngan aku tadik nya fly to Kuching malam tok untuk pengumuman rasmi esok.

    ReplyDelete
  11. udah2 gik kitak orang tok nak melobi dr.nuar si proksi bustari ya...cuma aku nak nyanyak...dr. nuar ngan SUPP ya bagus kah???untuk menjadi calon DUN Nangka nya mesti dapat persetujuan SUPP pok...chowwww

    ReplyDelete
  12. Assalam... apek gisin..mun ngekut kata uncle kamek yg d CM opis.. Dr. Annuar adalah sebagai pencadang Matnor Daim saja.. bukannya ja calon N49..mun setakat main bol aje khidmat Dr. Annuar..bagus agi milih Ajis Dollah.. banyak agi baktinya...apek gisin ;;apek gisin..asal apek gisin eya kaki nipu org kampong..abis duit kmek org di ambiknya dolo.

    ReplyDelete
  13. Kalau Dr Anuar jadi YB Nangka, harap GAPIS dan Badan Tarbiyah dapat dihidupkan sebagai wadah memulih semangat juang anak anak Sibo. Saya doa...AMIN ya Rabal'alamin...

    ReplyDelete
  14. Harap dak polis jaga2 tepi esplanade esok, takut ada orang nok terjun sungei apabila sik dpt terimak hakikat yang Dr. Annuar jd calon Nangka....hahahahaha.

    ReplyDelete
  15. Terimakasih geng apek gisin..esoklah kita sama sama tauk..tapi gelik ati juak ngenang zaman apek gisin dolok..masa ya duit se sen masih ada nilai..sik lah tauk nya ada nipu aku kah sik..tapi suk juak nekik atas kedei beroda tiga nya ya..nang sentiasa tegisin-gisin nya..hahaha..masa ya arwah nenek aku tmggong Hj Ibrahim Hj Bugam banyak nyimpan duit syling dalam tin milo besar pakey berik ngan kamek tiap kali apek gisin datang.

    ReplyDelete
  16. Ya Rabbiiiii,apek gisin...teringat aku rojak dijual orag tua ya...nang nyaman....

    ReplyDelete
  17. Karut.....Taib walaupun keturunan Melanau, tidak pernah meminggirkan orang Melayu. Berfikirlah secara rasional.Cuba tengok apa yang telah dibuat oleh Taib di kawasan-kawasan Melayu di Sarawak. Jika ditanya orang Melayu sendiri, adakah mereka dipinggirkan? sudah tentu mereka akan kata tidak. Kalau benar Taib mementingkan Melanau takkan bilangan jutawan Melayu Sarawak bertambah ramai. Selain itu ramai pegawai atasan kementerian dan jabatan kerajaan negeri terdiri daripada orang Melayu. Malah dalam kabinet sendiri pun ramai YB Melayu. Macam mana tuduh Melayu Sarawak dipinggir.Hakikatnya Melanau masih lagi ketinggalan jauh berbanding Melayu. Masih ramai lagi Melanau kerja buruh, Melanau tidak terlalu pilih kerja tetapi mereka punya semangat kuat untuk maju jika datang di tempat orang kerana mereka tidak mahu dipandang hina. Apabila mereka berjaya, Melayu kata Taib yang tolong, sedangkan kejayaan itu adalah berkat kerja keras dan usaha gigih. Kalau Taib pentingkan Melanau sudah tentu Sarawak akan dibanjiri usahawan dan jutawan Melanau.

    ReplyDelete
  18. masih ada juak yang cuba nak ngalih perhatian pemimpin tertinggi BN? udah terlambat. cubaan drastik untuk menidakkan dr nuar di nangka dengan cuba menggambarkan bahawa dr nuar org datuk bustari. udah gik oi. undi jak pbb kelak sik kira sapa. Aku janji pbb menang di nangka, asal jgn pkr. mun maok pembangkang untuk check & balance, biar la di kawasan cina. kawasan kita tok biar la org melayu pbb megang.

    ReplyDelete
  19. hebat juak cerita nuar tok...yang org bergumpul ramei rumah wan hamid malam tok tek apa polah...?ada org madah orang molah doa selamat pakei anaknya ..sebab anaknya dipilih jadi calon DUN nangka....coba cek lok mena sik..aku tok sik kisah sapa jak calon PBB...sebab yg aku tauk perangei org kampung ngundi makei lambang jak...sama juak macam aku

    ReplyDelete
  20. Andai benar Dr. Annuar tok calon PBB untuk DUN Nangka.Aku nang sik hairan tapi memang sah lah PBB tok memang bacul dan takut kenak ugut Dr. Annuar tok...termasok Tok Taib...sebab???Sebab Dr. Annuar pernah madah misalan PBB sik ngambik nya as calon for DUN Nangka..nya akan tetap akan stand juak sama ada as PR, kiranya sidak PR nerimaknya...mun sidak PR sik nerimak nya, nya akan stand as bebas...nya stand sebab nya dah bosan dgn awg bemee yang lagsung sik ada merik apa2 perubahan...so tujuan nya bertanding adalah untuk membela rakyat harus dipuji...tapi mun di fikir dari segi moral dalam parti..baik BN atau bukan..perangei nya tok ibarat sik hormat ketua dan sanggup mencabar ketua..sebab nya tauk ngan yakin akan mendapat sokongan dari org bawah dan rakyat...aku pun cukup yakin nya akan menang di DUN Nangka...sebab sapa sik kenal Dr Annuar di Sibu tok??? lebih2 agik org kampung...mcm ya juak dgn famili nya...famili nya cukup di hormati dan berpengaruh di kampung..tapi andai nya menang..mampukah nya ngubah/membela org kampung??lebih2 agik hal isu tanah??nya boleh bersuara hal isu tanah di dewan...tapi mampukah nya terus bersuara andai TAIB nyuruh nya DIAM??? sebab ya Taib mungkin akan ngambik Dr. Annuar..sebab bila Dr. Annuar tok dah berada dibawahnya anytime nya nyuruh ngan ngetok palak Dr. Annuar tok..sebelum Dr. Annuar lari ke PR atau Bebas bagus nya ngambik..sekurang-kurangnya Dr. Annuar sik akan terlalu lantang bersuara berbanding jika Dr Annuar tok join PR atau Bebas.....jadi tepuk dada tanya selera..mungkin siapa yang rapat dgn nya akan mengatakan benar akan cerita yang aku padah tok...dan akan terfikir apakah benar terbela nasib pengundi DUN Nangka andai Dr. Annuar menang sebagai calon PBB di DUN Nangka...mampukah Dr. Annuar bersuara bila duduk semeja dengan SUPP kelak..ingat Dr. Annuar bukan favor for SUPP..bila calon kita bukan Favor sidak jangan harap sidak nak nulong benar...mungkin waktu tok SUPP tgh carik seorang yang berpengaruh untuk dijadikan pemecah undi Dr. Annuar...sidak sanggup sponser...jangan lupak Dr. Annnuar adalah antara yang lantang menentang SUPP satu ketika dolok???bagi aku bagus Dr Annuar bertanding sebagai calon bebas atau PR jika nya rasa nya nak terus nulong org DUN Nangka....peluang nya menang memang ada tapi peluang nya untuk bersuara belum tentu ...sebab PANTANG TAIB orang nak ngajar nya...walaupun org ya adik beradik,ipar biras apatah lagi ahli parti.....pasti akan di musnahnya...so kepada Dr. Annuar...mun ada baca tok..fikir balit...hasrat kau untuk membela nasib penduduk DUN Nangka memang bagus...tapi mampukah kau bila dah berada di sia kelak...jangan kau di label org mcm yb sblm tok jak..."SIK MAMPU MOLAH APA-APA" time tok kau mungkin akan di angkat sebab org kampung percaya kau mampu mengubah hidup sidak...tapi bila kau gagal...kau bakal menerima nasib yg sama seperti bemee....mungkin lebih teruk sebab org kampung akan madah kau tok kelakar sik serupa bikin...

    ReplyDelete
  21. Inggaku dengan Dr Annuar, dari Dato Awang Bemee dolok first stand, nya gago2 nak replace Awang Bemee, siap pergi ke rumah Awang Bemee gik ya. Muka tembok, sik pemalu, muka kau diat, kau ya sapa? Last year gago2 molah campaign di kampong, dahla sik represent mana2 party, orang nak sik tauk malu kedak tok kah org kampong maok jd ketua sidak? Nak sik respect representative DUN Nangka time ya? Ya baruk nampak desperate. Jangan jak cakap besar macam apa mok nolong sidak kampong, kelak bila dah jadi YB Dun Nangka sik walk the talk. Zaman mensia dolok dah tuija maok replace Awang Bemee, tauk ndak Taib dengan kau time ya? I heard Taib had to ask Awang Bemee that time, "Who is this Dr Annuar?" Dah org kamboh meninggi2kan Dr Annuar tok baruk Taib tauk siapa.. Orang kampung jangan cepat terpedaya dan jangan cepat melenting bila dengar cerita karut.. Jangan mengharapkan orang terutamanya.. Sekda orang nak nulong mun kau sik nolong dirikpun.. Sebab ya lah orang label Awang Bemee sik mampu polah apa2.. Sik dihulur duit, lalu lah kenak label gia.. Sik ditolong sekali, lalu la madah Awang Bemee tok cakap tidak serupa bikin..Don't expect Awang Bemee to be perfect.. No one is perfect.. He is just a human, bukannya dapat nolong semua orang.. Mun org kampong maok carik somebody that can help them with everything, hire a superhero.. Superman kah.. Spiderman kah.. Catwoman kah.. Ya baruk dapat nolong suma orang.. Orang kampong sikkan puas hati.. Sidak maok dipamper, diberik duit.. Cuba ambik contoh orang cina, tanpa bantuan sidak YB ataupun sesiapa, berjaya macam apa sidak.. Kita ada kaki ada tangan, sik boleh ngarap orang lain jak2.. Nang mena madah Tun Mahathir, Melayu mudah lupa.. Orang kampong dah lupakkah apa Awang Bemee pernah buat untuk sidak? Segal sik puas hati dan tamak dan sik maok berusaha, maka timbullah cerita bukan2 terhadap Awang Bemee.. Renung2kanlah..

    ReplyDelete
  22. Syabas sebanaku....anda telah menampakan bahawa adalah proksi terkuat Annuar....apa saja cerita bagus yang dapat pakei ngankat Annuar anda hebahkan..anda,bustari dan annuar adalah perancang utama...pembikinan blog tok Bustari sanggup di jaik dolok kononnya nya tok Conman kat sibu...dalam masa yang sama nama nuar di angkat kau..lekak ya kau madah annuar tok proksi bustari..kau sengaja molah cerita tok sebab kitak bertiga nak nangga apa feedback orang...majoriti orang sik berapa kisah dgn cerit ya....so now kau dah buktikan bahawa kitak 3 sengaja menjatuhkan awg bemee..tugas kita bertiga sik jauh daripada...kau tukang karut..bustari bahagian kewangan lekak ya nuar di angkat nama nya jadi calon BN/PBB atas sebab nuar tok berpengaruh terutama nembiak baru..memang nuar rapat dengan nembiak baru2..tujuannya nya nak narit undi nembiak muda..org tua nya sik kisah sebab org tua gerenti ngundi ngekot lambang bukan nya orang.....benar padah anon april 3 2011 10:09....kitak orang sengaja burukan awang bemee...sekarang puas hati kitak 3 lekak menjatuhkan awg bemee...demi Allah aku bukan org bemee..dan aku pun sik berapa suka dengan nya lamak tok..tapi apabila dah nangga lakonan kitak tiga baruk aku tauk betapa lebih buruk akal ngan kelakuan kitak tiga...busuk macam sampah...menjatuhkan seseorang dengan cara menikam dari belakang..nembiak muda disuruh kitak org benci ngan bemee dengan diceritakan apa yang awg bemee sik terpolah dan mampu lakukan...coba kitak 3 pk mun kitak di tpt bemee..nya sorang jak bumi dalam visionary team..apa mampu kitak lakukan bila 4 lawan 1...sekali agik aku madah Demi Allah aku bukan org Bemee atau sapa2 org dalam PBB...dan demi Allah aku madah aku nang benci dengan PBB/BN...tujuan aku madah tok nak nyuruh pengundi di DUN Nangka berfikir bertapa buruknya percaturan dalam PBB tok..untuk pangkat dan kuasa sidak sanggup jadi gunting dalam lipatan

    ReplyDelete
  23. BUKAN PBB DAN BUKAN SAPA2 YANG NGANGKAT DR ANNUAR...RAKYAT MAOK NYA. SAMA DENGAN BEMEE.MCM KITA MELI IKAN TERUBOK, MUN KEDEI NUN SIK BGS IKAN NYA, KITA MELI KEDEI SIGEK LAGIK, BETOL SIK.. BUKAN NAK NGUGUK BEMEE, TAPI MAOK TRY ORG BARU. SIK SALAH NAK?..COBA KTK ORG PK SEKALI LAGIK?. MUN DR ANNUAR PUN D TEMPAT BEMEE, SAMA JUAK, NYA SORANG JUAK NAK, SIK NYA BERTAMBAH JADI 10. ZAMAN KINEK TOK BUKAN ZAMAN NANGGA LAMBANG. ZAMAN NANGGA KEBOLEHAN. SENANG JAK, MUN DR ANNUAR SIK BAGUS, SO WE TRY ORG LAIN. PASAL PROKSI2 ya, TUHAN AJAK TAUK, JGN KT YANG SERBA SERBI KEKURANGAN TOK NAK MENILAI PERKARA YANG DI LUAR KEMAMPUAN KITA. APA DI PENTING DAN HASRUS DI PIKIR KITA MASA TOK, KITA MESTI BERIK PELUANG DENGAN SAPA2 YANG AKAN D CALON KELAK, GIFT TRUST DOLOK, LUPAK KAN PASAL POKET MASING2 DOLOK, SIBU DAH TENAT, SAYA SEBAGAI ANAK JATI SIBO BERHARAP ANAK2 DI DUN NANGKA AKAN CUKUP TERPELAJAR, CUKUP PAKAI, CUKUP MAKAN, CUKUP SUKAN dan PALING PENTING CUKUP ILMU DUNIA DAN AKHIRAT, SEKIAN TERIMA KASIH.. HIDUP AGAMA, HIDUP BANGSA HIDUP SYIAR ISLAM....

    ReplyDelete
  24. SAH!

    TAHNIAH DR ANUAR..CALON PBB DI NANGKA. TAHNIAH JUAK KEPADA ORG DI DUN NANGKA YG MAOK DOC DI SIA. PASTUK TURUN RAMI2 NGUNDI, JGN X TURUN. JGN BIAR PKR DARI MALAYA NUN ADA TANGAN DI DUN NANGKA YA. KEPADA PENCACAI BEMEE & LAIN2 INDIVIDU, UDAH LAGIK. MUN X MAOK ANUAR, DUDUK DIAM.

    TAHNIAH ANUAR..

    ReplyDelete
  25. Awang Bemee, aku sebagai wakil orang kampong, rasa bangga dengan kepimpinan datok.. Orang sikkan puas hati.. Jangan pedulik dengan orang melayu kita, sidak diberik betis hendakkan paha.. Just enjoy your life now and may Allah bless you, InsyaAllah :) Not everyone may like your way of leading, but trust me, now you no more a YB, the chances are people will no longer say bad things about you nor spread untrue stories of you around.. Which is a good thing.. Mulut orang sikkan dapat ditutup.. Lets see how it goes for our new candidate for Dun Nangka.. Kadang2 kita sik dapat expect too high from someone.. The conclusion is, we just have to accept the best from someone according to their own capability..

    ReplyDelete
  26. Tahniah dr annuar...cuma sigek nak aku tanyak dengan kau...ni pendirian politik kau??? adakah kau pun dah mampu di beli???jawapan tok kau jak yang tauk...dan akan aku tuntut di akhirat kelak...sekian..LAWAN TETAP LAWAN

    ReplyDelete
  27. tapi dr annuar mesti ingat kalau dato bemee dpt di tukar, nya pun dapat. Kepada Dr Annuar, sekiranya menang kelak,dan jadi adun nangka. reach out to the intellectuals, ketua ketua masyarakat, dan dekatilah rakyat, know and understamd their problems and fight for their betterment even if you have to stick your neck out sometimes. We will assist in your campaign to ensure you wim.

    ReplyDelete
  28. SAH! ANAK TEMPATAN, SEORANG PEGUAM PAS, BAKAL CALON PKR. Untuk DUN Nangka , Bakal tiba di Sibu esok bersama Dato Seri Anwar Ibrahim. Difahamkan turut mengiringi beliau ialah 17 pemuda & 5 unit keselamatan khas...Sidang akhbar dan pengumuman rasmi mungkin akan di adakan esok di salah sebuah hotel di Sibu

    ReplyDelete
  29. pasal dr annuar mampu di beli kah sik ya, aku ada nengar pkr "berminat" dgn nya dolok, tapi Dr Annuar dah milih mok stand under PBB sebagai platform untuk membantu rakyat. walaubagaimanapun, rakyat akan tetap memerhati keperlakuan dr annuar.

    ReplyDelete
  30. kamek orang graduan Sibu berhaluan kiri (PR) terasa terkilan dan di hina atas perbuatan Dr. Annuar tok...ingat apa yang kitak pernah suruh kamek orang polah dolok dr???? carik apa mistake bemee (PBB) dan SUPP?? and hebahkan dalam FB dan blog....mun kamek orang tauk kitak ada niat di sebaliknya...dari awal agik kamek akan nentang kitak...ingat persatuan graduan sibu yang di asas oleh kitak kinek tok sah terbahagi kepada dua..bagi yang berhaluan kiri kata-kata kitak tok sik akan kamek orang lupak.."SAYA SIK AKAN STAND AS PBB(BN)SEBAB SEKIRANYA SAYA BERTANDING SEBAGAI CALON PBB(BN)KEHIDUPAN ORANG KAMPUNG SIK AKAN BERUBAH...KERANA PBB BONEKA KEPADA SUPP" semoga kita berjaya sebagai pengkhianat kepada kawan...selamat berjuang....DI PENTAS POLITIK KAU BUKAN LAGI KAWAN DR ANNUAR...ingat semoga Allah membalas pengkhianatan ini dengan kekalahan PBB DUN NANGKA...amin yarabulallamin....

    ReplyDelete
  31. Rasanya aku ngundi tahun tuk. Sblm tuk aku langsung x ngundi bila nama bemee jd calon. buang masa jak. no improvement to bumi. malah org bumi kenak kibar jauh2 ke teku, salim etc. dekat nak ilang dah melayu/melano kat kpg dato' sia. kpg nyabor sikboh cerita agik lah.....

    ReplyDelete
  32. Undilah PR......... sekalipun kitak undi dr nuar sik akan dapat nya mengubah lanskap politik negara. Kita perlu melihat pada sudut yang lebih besar. Dr nuar sik dpt mengubah ekonomi msia, sik juak mampu mewujud pekerjaan dan sik dapt membersihkan badan kehakiman yag rosk di bawah BN. Dan last sekali ternyata nya sik akan dpt menahan pak uban dari terus merampas tanah dan harta rakyatttt......hidup pakatan rakyat

    ReplyDelete
  33. Jika marahkan nyamuk, jangan bakar kelambu. Soal jatuh menjatuh tak timbul, faktor Bemee TIDAK dicalonkan semula timbul di atas kegagalan beliau mengambil peduli hal kebajikan org2 kpg terutama sekali penduduk2 kpg Datu lama kinek tuk. Dalam satu majlis di Dewan MUC beberapa bulan yang lalu membincangkan hal tanah & penempatan semula, kemarahan org2 kpg TIDAK dpt dibendung lagi sehinggakan majlis tersebut menjadi medan bertikam lidah. Di samping itu para penasihat Bemee juga menyumbang kepada ketidakpopulariti di kalangan penduduk nangka, org kpg labelkn mereka ini TIDAK mesra rakyat & Bemee pun terikut-ikut sama. Di atas apa yg berlaku, terimalah ini sebagai takdir ketentuan Allah, Allah maha mengetahui & Allah yang telah menentukannya. Lihatlh contoh YB Simoi Peri, beliau sudah mengumumkan TIDAK bertanding tetapi beliau tetap dipilihkan semula setelah mengambil kira jasa & usaha beliau yg telah berjaya membawa bnyk perubahan di kawasannya. Kepada penyokong Bemee, harap memberikan sokongan yang sama kepada Dr. Annuar kerana sebelum ini undi kita TIDAK pernah jatuh kpd parti lawan. Yang kita utamakan, Nangka tetap dipimpin oleh BN kerana hanya BN yg mampu memberikan pelbagai projek pembangunan sedangkn pembangkang akan hanya mengkritik & membangkang sahaja. Sejak DAP menang, apa yang telah disumbangkn oleh YB ya utk org2 kpg? Sik ada, mun mendiang dolok sekurang2nya ada yg dberikan kpd kawasan kita.
    Sedarilah hakikat ini, mun kita msh berpecah belah atas rasa tidak puas hati Dr. Annuar menjadi calon Nangka, INGATLAH, sewaktu Bemee menjadi calon dolok, undi kita adalah setia kpd PBB/BN sebab kita mahu kawasan kita diwakili oleh orang PBB/BN w/pun kita TIDAK menyukainya secara total. Atas semangat sepakat, undi tetap kpd PBB/BN. Atas kesedaran ini, marilah kita merapatkn silaturahim kita dan berikan sokongan padu kepada Dr. Annuar Rapaee, agar kerusi Nangka tetap menjadi milik PBB/BN. Insya Allah.

    ReplyDelete
  34. Sik ku betah nak ngundi Dr Annuar, dolok nya beriya2 nak nentang Bemee and kerajaan, kinektok kita dapat lihat betapa hipokritnya.. Nang sah muka x pemalu, camne kau mok show muka dengan sidak SUPP gik? Two-faced dumbass.

    ReplyDelete
  35. Dr nuar menang sekali pun nasib melayu sibu sama juak. Projek apa yg dikelakar kitak urang? Projek ngisik perut pemimpin ada ku dengar.....!!!! Yang penting dalam politik sarawak sekarang adalah utk memberi masej kepada pemimpin atasan pbb supaya berhenti memunggah harta rakyat, rampas tanah, bagi projek dgn kerabat sidak. Masej yang berkesan adalah dengan mngundi pembangkang. Biar mereka gentarrrrr.....biar mereka tahu amanah dan tanggungjawab mereka.....dan sedarkan mereka harta bumi sarawak bukan milik pemimpin tetapi harta rrrraaaaakkkyaatttttt....wsalam.

    ReplyDelete
  36. Udah lagik nganok Awg Bemee tok. Udah kenak buang udahlah. Sikboh nyakit hatinya lagik bah. Sik ada org Sibow kesian dhn nya koh. Tetak lagik ada. Balit jadi loyar buruk agik. Merik malu arwah Bujang Suntong dgn Rosli Dhoby jak.

    ReplyDelete
  37. A'kum saudara ku di sibu, lama dah meninggalkan kpg kamek di tepi sungai kpg hilir. Masa lalu teramat segar fikiran bila memerhati pasang surut air sungai di belakang rumah......memori indah. 10 thn telah berlalu dan semasa balik ke kpg waktu by election last year keadaan telah berubah. Apa yg ada dahulu masih ada lagi waktu ini dan tidak ada perubahan yang boleh dicoretkan di sini. Diberitahu ahli keluarga keadaan tidak berubah kepada yang lebih baik malah lebih teruk. Dengan infrastruktur yang uzur, masalah sosial pemuda pemudi dan ekonomi melayu/melanau secara umumnya di tahap menyedihkan. Justeru saya terfikir dimanakah YB kawasan NANGKA? mengapa tidak ada keperihatinan daripada yang berhormat? Dimana beliau letakkan amanah yang diberikan oleh penduduk NANGKA? Diceritakan oleh orang2 tua di kampung bahawa YB berkecil hati dia atas kritikan orang kampung dan menjauhkan bantuannya dan mengarahkan peruntukkan kerajaan ke kws cina.....itu yang saya dengar. Itulah kelemahan YB NAngka yang menjadi sebutan penduduk kpg sehingga menyebabkan BN kalah dalam pelihanraya kecil sibu. Tapi isu nya apa? Isu na ialah pemimpin yang lemah dan tidak mampu untuk mengubah nasib bangsa. Tetapi tidak dapat kita meletakkan segalanya di atas bahu seseorang yang tidak mampu utk bercakap kepada pemimpin tertinggi parti yang menentukan dasar. Waima Dr anuar pun berjaya memengi dun Nangka, tetapi beliau tidak akan mampu utk memperjuangkan atau memenuhi aspirasi penduduk kpg Nangka yang kompleks sejajar dengan kebijakan pengundi hari ini. Bukan kemudahan infrastruktur sahaja yang dituntut oleh pemuda Tetapi menuntut tatakelola yang baik, amanah, bersih, tidak rahsuah, memacu ekonomi, mewujudkan peluang perniagaan samarata kepada golongan bumiputera, mewujud peluang pekerjaan dan meningkatkan keselamatan awam dsb. Beliau tidak akan mampu melakukan perkara ini KERANA PEMIMPIN TERTINGGI MEREKA TIDAK MAHU MENDENGAR DAN DIAJAR. Maka terperangkaplah YB yang memimpin dan orang yang dipimpin. Kesannya YB baru ini tak kurang dan tak lebih seperti pemimpin yang lepas. Oleh kerana itu, saya menuntut sokongan pemuda-pemudi dun Nangka supaya melihat konteks yang lebih besar untuk kebaikan bersama. dan mengunakan undi pd p/raya kali ini sebagai masej kepada pemimpin tertinggi parti yang memerintah bahawasanya pemuda pemudi di sibu menuntut perubahan kepimpinan yang ada sekarang ini, dan menghentikan segala bentuk pnyelewangan kepada harta rakyat dan menghentikan rampasan tanah hak bumi.....mnghapuskan budaya gengester dlm mykt yg mereka canang selama ini. Wsalam.

    ReplyDelete
  38. A'kum saudara ku di sibu, lama dah meninggalkan kpg kamek di tepi sungai kpg hilir. Masa lalu teramat segar fikiran bila memerhati pasang surut air sungai di belakang rumah......memori indah. 10 thn telah berlalu dan semasa balik ke kpg waktu by election last year keadaan telah berubah. Apa yg ada dahulu masih ada lagi waktu ini dan tidak ada perubahan yang boleh dicoretkan di sini. Diberitahu ahli keluarga keadaan tidak berubah kepada yang lebih baik malah lebih teruk. Dengan infrastruktur yang uzur, masalah sosial pemuda pemudi dan ekonomi melayu/melanau secara umumnya di tahap menyedihkan. Justeru saya terfikir dimanakah YB kawasan NANGKA? mengapa tidak ada keperihatinan daripada yang berhormat? Dimana beliau letakkan amanah yang diberikan oleh penduduk NANGKA? Diceritakan oleh orang2 tua di kampung bahawa YB berkecil hati dia atas kritikan orang kampung dan menjauhkan bantuannya dan mengarahkan peruntukkan kerajaan ke kws cina.....itu yang saya dengar. Itulah kelemahan YB NAngka yang menjadi sebutan penduduk kpg sehingga menyebabkan BN kalah dalam pelihanraya kecil sibu. Tapi isu nya apa? Isu na ialah pemimpin yang lemah dan tidak mampu untuk mengubah nasib bangsa. Tetapi tidak dapat kita meletakkan segalanya di atas bahu seseorang yang tidak mampu utk bercakap kepada pemimpin tertinggi parti yang menentukan dasar. Waima Dr anuar pun berjaya memengi dun Nangka, tetapi beliau tidak akan mampu utk memperjuangkan atau memenuhi aspirasi penduduk kpg Nangka yang kompleks sejajar dengan kebijakan pengundi hari ini. Bukan kemudahan infrastruktur sahaja yang dituntut oleh pemuda Tetapi menuntut tatakelola yang baik, amanah, bersih, tidak rahsuah, memacu ekonomi, mewujudkan peluang perniagaan samarata kepada golongan bumiputera, mewujud peluang pekerjaan dan meningkatkan keselamatan awam dsb. Beliau tidak akan mampu melakukan perkara ini KERANA PEMIMPIN TERTINGGI MEREKA TIDAK MAHU MENDENGAR DAN DIAJAR. Maka terperangkaplah YB yang memimpin dan orang yang dipimpin. Kesannya YB baru ini tak kurang dan tak lebih seperti pemimpin yang lepas. Oleh kerana itu, saya menuntut sokongan pemuda-pemudi dun Nangka supaya melihat konteks yang lebih besar untuk kebaikan bersama. dan mengunakan undi pd p/raya kali ini sebagai masej kepada pemimpin tertinggi parti yang memerintah bahawasanya pemuda pemudi di sibu menuntut perubahan kepimpinan yang ada sekarang ini, dan menghentikan segala bentuk pnyelewangan kepada harta rakyat dan menghentikan rampasan tanah hak bumi.....mnghapuskan budaya gengester dlm mykt yg mereka canang selama ini. Wsalam.

    ReplyDelete
  39. kamek orang graduan Sibu berhaluan kiri (PR) terasa terkilan dan di hina atas perbuatan Dr. Annuar tok...ingat apa yang kitak pernah suruh kamek orang polah dolok dr???? carik apa mistake bemee (PBB) dan SUPP?? and hebahkan dalam FB dan blog....mun kamek orang tauk kitak ada niat di sebaliknya...dari awal agik kamek akan nentang kitak...ingat persatuan graduan sibu yang di asas oleh kitak kinek tok sah terbahagi kepada dua..bagi yang berhaluan kiri kata-kata kitak tok sik akan kamek orang lupak.."SAYA SIK AKAN STAND AS PBB(BN)SEBAB SEKIRANYA SAYA BERTANDING SEBAGAI CALON PBB(BN)KEHIDUPAN ORANG KAMPUNG SIK AKAN BERUBAH...KERANA PBB BONEKA KEPADA SUPP" semoga kita berjaya sebagai pengkhianat kepada kawan...selamat berjuang....DI PENTAS POLITIK KAU BUKAN LAGI KAWAN DR ANNUAR...ingat semoga Allah membalas pengkhianatan ini dengan kekalahan PBB DUN NANGKA...amin yarabulallamin....

    - Oleh Anonymous April 3 2011 8:19 pm


    Toklah bukti si Dr Annuar nok ktk org look up gilak2 hipokrit.. Nya ya jaik akal, sama juak dgn Dato Bustari, merampas last minute tanpa berik warning atau rondeng dolok.. Ingat mek orang sik tauk kah cerita sebenanya.. Perampas.. Muka sik pemalu.. Nang sik dinafikan nya akan menang dalam election tok kelak, cause that seat is sort of safe.. But Allah Maha Besar, Maha Adil.. Lets see how Allah will repay you for what you've done.. Semoga Dr Annuar ditimpa balasan setimpal2nya

    ReplyDelete
  40. mampukah Dr anuar utk menentang arus membela penduduk kpg melayu.???...tidak sabar utk menyaksikan....berani kah beliau bersuara mewakili kepentingan penduduk di kampung?sama2 kita saksikan selepas ini...

    ReplyDelete
  41. kepada Dr.annuar,,,ingat jak pesan tok, mun dah jadi wakil org2 melayu untuk dun nangka kelak beranikah you bersuara untuk melawan nak 4 org beruang SUPP kelak iaitu kumpulan visionaries Sibu.Jangan lak jadi pak turut macam kawan sebelom tok.Kinek tok pun gambar poster dak 4 jak dipaparkan lam kumpulan visionaries. Maknanya dak supp ya sik menghormati kepempinan PBB. Dak ya boneka ATM nak kerja dak nya k nekan org2 melayu sibo.Memang sebelum tok Dr. pernah menyuarakan nak menentang Bemee,,tapi tok dak diberik tampok kepempinan untuk memimpin PPB (BN) Sibu kamek arap Dr. sik akan mengulang kesilapan WR sebelum tok.Mun dak nya coba nekan,,,you kenak tekan balit,,,,,bab cina di sibo tok mahupunkan perubahan,,,,jadi kenak pandey check & balancelah,,,,jangan sekali2,,dapat ditarit idong oleh dak nya. Ingat dan renung-renung nasih org2 kpg. tangar jak rumah tempat kitak lahir dolok,,,dah 15 taun gik cam ya juak bila nak dipindah lak pampasan sik setimpal ngan harga,,,,ni marwah kita orang2 tua kita bapak,nek datuk alu mati cam jak sik dapat nak encerik idup sempurna dan senang,,,nak ngerja aji pun sik sempat. Pasal mantan WR dolok sik juak kamek nak ngendak mun nya sorang jak nak bekerja ngubah nasib orang. kampung sik juak nya dapat. Tangar jak keluarganya sik juak kaya,,bapaknya gik makey kereta tahun 70han dolok,,,nak warna ijoya ,,,nasib jak kita tok bukan di Singapore mun sik kereta ya dah jadi besi buruk kali ada diantar orang ke depan kem askar dekat kpg nangka ya,,,jual ngan tambi. Adiknya nak sorang ya,,,agik juak jadi despatch boy ,,sik jak nya dapat nolong ngangkat nyaya jadi keranikah, assistant keranikah,,jadi sik juak kita dapat nak blame nya 100% atas kedaifan org2 melayu sibo. pokok pangkalnya nya sik tegas gilak ngan org2 dibahnya. Bab orang nak merapatnya ya semuanya nak ngambik kesempatan,,,,,,terutama dalam DUBS,,,ada jak projek lak diatas jak dapat.Nak ahli-ahli lain ya lak sik da pa-pa,,,tok lah akibatnya.Jadi ingatan tok untuk menyedarkan Dr. Annuar supaya jangan lak jadi sama cam ya.Ingat kita nak jadi wakil rakyat tok nawaitu kita nak nolong org jangan dah duduk di puncak lak alu sik maok nak turun ,,,dah ya sik maok nangar nak depah agik berebut-rebut nak nait jadi lupak ngan nak debah.,,,,rumah2 melayu dikampung ya semuanya tiang dah nah rebah,,,,ni ndak mala dipukul gelumbang express,,,pindah sik jak pindah bila nak dipindah lak tikam ke kemuyanglah,,,teku,,,,kuburlah dah nak bertimpak-timpak jak bila ada orang mati. Cariklah tapak yang dipikirkan sesuai.Kita disibo tok tertindas sebenarnya,,,,cina jadi kaya melayu/melanau jadi miskin. Sedangkan nak memperjuangkan dari penjajah dolok orang melayu,,mati dak RD,Bujang S,Awang Ramli,,,ni cina waktu ya,,,,bila nya madah ada muzium sejarah sibo lak katanya Cina awal dtg kesibo,, ni nak benar. Jadi jangan biar marwah kita dimain-main dak nya. Mun ada tekanan atasan suarakan tentangan mun sik suka polisi BN keluar parti jadi pembangkang. Bab dalam kerajaan BN ada nak boleh dipakey,,ada nak sik boleh. Nak boleh pakey ambik nak sikya tolak.,BTW tahniah Dr.Annuar,,,,and all the best semoga langkah politik Doc. dipermudahkan dan sudahtentunya langkah yang beribu batu itu dimulai dengan satu langkah,,,,

    ReplyDelete
  42. Asalam,,pembaca sekelian sebenarnya mun nak dinilai dan dibaca comment lam sebanaku tok,,banyak rupanya orang2 melayu yang pandey,,bukan nya Dr.Annuar ajak, tapi yalah,,, mana nak diluar sibo ya tanggal 16.4.11 tok pulanglah ngundi,jangan cakap jak macam WR,,tunaikan tjggwab kita ya baru dapat dibela org Mly Sibo,,,sik boh cakap banyak,dah nak kah ndaftar ngundi???? Dahkah lom????,,,,,aaaaaaaaaaaaacakap banyak sik guna datang ngundi lak...kalau tau tak apa

    ReplyDelete
  43. salam,,,yes wellcome to Dr. Annuar,,,n to Bamee,,your commitment as past WR will always be in my heart ,,,all the best Doc.

    ReplyDelete
  44. mulut tempayan cap nagaApril 7, 2011 at 4:54 PM

    Syabas,,,Doc. tok dah nak jadi WR tapi lom kompom gik tunggu 17.4.11. Tapi dok masa tok memang banyak org2 dalam PBB yang duri dalam daging,,,pesanan tok Dr. kenak ambil perhatian,,terutama bekas2 peneraju DUBS,,,,,silap ari bulan Doc. Sik sempat bangun,,,,dah terjatuh mun nak tauk carik jak nak bekas bos2 DUBS dolok sebelum AGM baru tok,,,nak alah kepada Dtk W.Hamid ya kan main gik arum bulak tikam batu sembunyi tangan,,,,ha,,ha,,ha Doc. hati2,,,,,,gunting dalam lipatan banyak,,,,,

    ReplyDelete
  45. mulut tempayan cap nagaApril 7, 2011 at 5:35 PM

    Kepada org2 Dr.Annuar,,,org2 Bemee masa tok bukan masa untuk kitak org beranok,tuduh menuduh,caci mencaci,,,,coba kita semua cari satu resolution,,,duduk satu meja ketepikan fahaman politik yang berbeza ya,,,kita kinek tok mikir nak mbela nasib org melayu sibo,pembangunan melayu sibu,pembangunan kpg melayu sibo, tapak kubor baru tempat k ngubur kita mun mati kelak,(tangar jak kubor kinek tok mun ada org mati lak bertimpak-timpak jak kubur),masa depan anak cucu kita,arah tuju masa depan generasi kita dan banyak agik agenda2 untuk orang melayu sibo tok. Kitak bincang untuk menukar gaya hidup org melayu sibo tok dari miskin kepada senang idup,,,sik bok madah kaya dolok. Hidup nyaman,tenteram, dll agik. Bubarkan keahlian sedia ada masa tok espacially the grass roots of pergerakan PBB Sibo. Ketua pemuda,ketua ranting,ketua bahagian, bait nak muda atau tua.Dak veteran dolok macam dak ketua wanita ya tukar,,,tukar,,,ambik nak berwawasan sikit,,,Ingat jak mun dikuching sik hal peratusan melayu banyak sik macam di Sibo tok nangka ya ajak,,sik kan sik dapat nak molah sesuatu.Tok tinggak berapa ari agik 9,,,jangan berpecah masa tok lak dak SUPP ya,,,tepok tangan nya nangar.Fikirlah kita perlu bersatu untuk menjadi satu bangsa yang kuat,,,ya nang dah tradisi kita memperjuangkan hak dan kepentingan bangsa. Kita sik maok dijajah,,,sebabnya kita dolok menentang penjajah, cina tok dak nya ngamin ajak.Mun kita berpecah sik mustahil kelak zon nangka diambil pelawan diengkah dak SUPP lam zon dak nya. Bab ATM kinek tok tauk dak cina nolak kepimpinan nya jadi mun dah tak orang berkelik-kelik,berperang sesama dirik pun,nangka sik mustahil terlepas ketangan pembangkang. Jadi mun dah ATM tauk cina sibo nolak kepimpinan nya SUPP sibo demand,,,mintak nak lain-lain agik kelak. Tangar macam kes premium untuk tanah Bako yang sepatut nya berakhir,,,,bila nya nak kekal memerintah nya sanggup ngubah seksyen tanah ya walaupun dah sik boleh direnew ,,,nya ATM boleh ngubah apa2 jak lam Sarawak tok. Jadi untuk bersatu menjadi 1 kitak semua ya perlu mengembeling tenaga bersama-sama mengubah landskap taraf kehidupan orang melayu Sibo. So to Doc. Annuar and team wawasan,,,teruskanlah perjuangan tok hingga ketitisan darah terakhir. Semoga dengan perubahan atau transformasi kehidupan orang melayu dari miskin kepada senang dan kemudian senang kepada kaya,,,,jasa dan perjuangan anda akan dikenang sepanjang hayat semoga perjuangan politik Doc. dipermudahkan itulah doa saya,,,akhirkata amin yarabil alamin,,salam.

    ReplyDelete
  46. Salam saudaraku di sibu......marilah kita bersama-sama menyumbg kuasa yang ada pada kita untuk menumbangkan musuh kita PBB/BN. Kita perlu banga terutama anak2 muda di sibu utk turut serta di dalam melakar sejarah baru negeri sarawak yang kita cintai. Jangan kita pilih pemimpin yang rakus kuasa, merampas harta rakyat, menindas dan memperlekehkan kuasa rakyat......beranikan diri untuk sama sama melakukan perubahan. Insyallah......negeri kita akan lebih maju dan ditadbir dengan lebih baik dan bertanggungjawab. Jangan gentar dengan ugutan PBB/BN, mereka telah kita amanahkan lebih 30 tahun.....dan terbukti mereka gagal memikul amanah dengan jujur.

    ReplyDelete
  47. This is crazy.

    Medical doctors make lousy administrators!!!...Isnt Mahathir enough?

    Weneed sincere dedicated politicians who can focus on their work and have been doing this day in day out to better the socio-economic opportunities of local Sarawakians...

    And to make this happen, you need someone dedicated to that constituency and have the interests of that constituency at all times....

    ReplyDelete
  48. dengar 2 orang sidak awg bemeee akan sabotaj calon PBB.

    ReplyDelete
  49. Orang islam sibu dikubur dalam tanah berair...ingat kesusahan org islam sibu. Siapa yang dapat membela....? kenak sik dapatkah dicarikan tpt sesuai utk ngumbur orang islam...Cina pun kubur kedak kws istana...

    ReplyDelete
  50. remaja sibu banyak dibelenggu masalah sosial...ada keperihatinan pemimpin dalam membendung pengambilan dadah dikalangan remaja? tanya pemimpin apa usaha mereka....

    ReplyDelete
  51. Parking koupon di Sibu termahal di sarawak...anda percayakah?

    ReplyDelete
  52. Tol Jambatan Lanang adalah termahal di Malaysia......Baru tahukah?

    ReplyDelete