Saturday, January 15, 2011

Congratulation Nurhanim as PKR State Women Chief !!!

CONGRATULATION 
FOR THE APPOINTMENT AS 
THE NEW STATE WOMEN CHIEF


The newly elected Parti Keadilan Rakyat (PKR) state women’s chief Nurhanim Datuk Mokhsen prefers to remain tight-lipped about the seat she will contest for, in the next state and general elections.

Speaking at a press conference here yesterday, she said the decision whether she would contest in Semariang in the state election or Petra Jaya in the general election was in PKR Party central’s hands.

“I don’t know whether I’ll contest. But, I’m from Petra Jaya branch,” said Nurhanim, who was also appointed as the PKR central women’s supreme council member.

She said PKR had already identified several qualified women candidates for the next state election.
“We will make the announcement later. One thing for sure is that PKR wants to have more women candidates,” she said.

She said as Sarawak was a vast state, it was important that everyone in the opposition front worked closely to ensure victory in the state polls. She said the women’s wing would continue to fight for women’s rights in the state.

Nurhanim, 41, a graduate from a university in Australia, joined PKR three years ago.

The other supreme council members for the 2010-2011 term are deputy chief Cecelia Siti Una, vice-chief (I) Helen Jimbai, secretary Christina Lambet, treasurer Cecelia Manan, publicity chief Chai Hsing Lung and publicity assistant chief Choo Yee Lian and committee members Voon Shiak Ni, Margaret Yak and Roslind Lambet.
 

14 comments:

  1. Tahniah kepada Nurhanim....Hidup PKR...lawan tetap lawan.......buat perubahan dan pembaharuan

    ReplyDelete
  2. Tahun Baru sudah pun lallu, tahun baru Cina tidak lama lagi, dan soal sewa di Kubah Ria belum lagi selasai, dan apa terjadi kpd sidah SEDC yang terus keras kepala, dan sik mahu berondeng dalama hal ini Juga pihak politik PBB saperti YB Datuk Hj Daud Abd Rahman juga membisu dan sik buat komen, apa telah terjadi kpd sidakanya tok. Baru baru tok, YB Datuk buat komen pasal sidak yang berniaga di Jalan Bako, dan ia beri tahu yang masih belum terima laporan, tetapi lapaoran akhbar berkenaan ini jelas ada [pihak mengunakan kekarasan yang tidaka dimasuk dalam peta videow mareka. Hal ini juga telah dilapoor kpd Polis untuk tindakan lanjut.Apa peranan YB sebagai Penasihat kpd DBKU?

    ReplyDelete
  3. setiap perkara ada puncanya...adakah DBKU puncanya? puncanya peniaga HARAM tersebut telah berniaga di KAWASAN LARANGAN dan telah MELANGGAR UNDANG2 .... berniaga di BULATAN ATAU TEPI JALAN BUKAN TEMPAT NYA....mun orang awam mati accident depan gerai mereka... mauk sik mereka disabit bersalah juak...mesti ikut undang2 jangan menting diri jak untung...jangan nak molah report palsu!!!! nyesal kelak....polis jangan nak main2..DBKU teruskan perjuangan anda.....kami warga DBKU.... berdiri teguh...dibelakang undang-undang DBKU...untuk hidup aman, makmur dan bahagia...

    ReplyDelete
  4. Abu Nawas.Semariang.January 18, 2011 at 12:29 PM

    Ini bukan perkara baru poihak DBKU bersikap angkuh dan bertindak mmengambil undang undang dalam tangan mareka, banyak bolih diboktikan diatas sikap tidak peri kemanusiaaan pihak DBKU. Dahulu pernah ketua wanita PBB Semariang kena roboh gerainya dekat bulatan semariang, dan kes tersebut dipadam bagitu sahaja oleh pihak Berkuasa. kemudian kes memukul budak yang pernah gerainya dipicah dikpg lintang, dan peniaga jual durian diSatok yang sedang menunggu untuk balik diserbu , dan banyaklah lagi kes sikap samseng pihak DBKU, hanya mareka belum bertemnu buku sama buku, dan tenguhlah nanti pihak penguatkuasa bukan hari hari pakee uniform, ada masa nya sidaknya sik makee, dan bedrjalan jalan dibandar, dan waktu itulah apa bila kena masanya dan baru tahu apa akan jadi, nak picah kapala pun bolih, atau nak patah kaki tangan pun bolih nantilah kita lihat dan kemudian masuk Hospital, barulah tahu. Dulu zaman Kapten Handeri bukan main gagah orang nya, kini sudah tidak lagi dalam DBKU, jalan macam pondan bertopi haji, ialah orang sudah berubah berapa banyak ia makan duit haram dari sidak tauakei kelab malam daulu.? Sdr Anonymous, munkin tidak tahu carita, sokong pihak DBKU perlu dilihat dari sudut peraktiakal dan positip ia orang hanya berani bertindak terhadap peniaga bumi, tetapi peniaga Cina tidak berani, dan tidak pernah mareka ambil tindakan. Contohnya paniaga yang jual buah semangka dijalan Gambir dahulu?Bukan pihak DBKU sahaja ada undang undang, undang yang berkuasa adalah mahkamah, DBKU tidak labeh dari Mahkamah.

    ReplyDelete
  5. Iskandar Bujang DBKUJanuary 19, 2011 at 2:05 AM

    Saya rasa komen Abu nawas ya keterlaluan. atau nya hanya dengar dari orang ajak. Siasat dolok pok. Kamek orang tok menjalankan tugas, supaya peniaga peniaga tok belajar patuh dengan peraturan..
    Wak ima adik beradik Datuk Taib sekalipun...

    Mun sik polah camya sidak ya makin gambong..

    ReplyDelete
  6. Taniah bang iskandar bujang dbku. mun sidak dbku semua kedak kitak aman bandaraya KU. tapi... yalah tek... pak nyamun banyak juak di sia.

    cik lantak ya pun bagus orangnya. kamek dah berondeng duak tiga kali ngan nya. ada nya nulong.

    se ekor kerbau kotor semua terpalit... aku pun sik tauk pepatah ya. sekolah sik abis marek... jadi penjual kaki lima selamanya. mintak lesen penjaja pun sik lepas sampey kinek tok...

    maap bang... mungkin benar mungkin sik nok padah urang. tok pengalaman saya pun.

    ReplyDelete
  7. Iskandar Bujang DBKUJanuary 19, 2011 at 9:42 AM

    Memanglah u sekolah sik abis... sebab ya idup susah. sik ada ilmu pok.. tepaksa jadi jual kaki lima, car a nak mintak lesen pun sik pandei..pas ya nak nganok DBKU?

    saya sik ada masalah... mun sik puas ati jumpa saya d DBKU..

    ReplyDelete
  8. giney kitak tauk idup org penjaja kaki lima susah bang... alhamdullillah 9 dari 10 rezeki dari berdagang

    mun kamek kerja dbku mungkin sik pernah pegang duit sampey beribu sekali bejual...

    tauk lah bang kitak bergaji bulan... tapi utang kitak orang mesti lebih dari gaji bulanan.

    bukan dbku ajak sik mandang kamek... bank pun sama juak mun nak merik pinjam

    aman rasa merik makan anak bini kerana dari duit halal... cuma hukum dunia dbku yang netap dagang kamek tok haram.... ingat bang, hukum ya di tangan ALLAH swt

    jangan dicabar kuasa yang MAHA ESA...sekali dolok udah nok roboh dbku ya. INSAF lah

    besar gilak rasa kitak sampey orang nak nyembah kitak di dbku ya. dunia tok bulat bang.. sik sampey mati kitak kuasa di sia

    buat hamba ALLAH yang lain, tok contoh tauladan orang yang megang amanah dari kita semua. harap jangan ada orang lain di dbku perangai bongkak macam tok...

    ReplyDelete
  9. Iskandar Bujang DBKUJanuary 20, 2011 at 2:41 PM

    pok... u tok mengarutlah!!! Kamek bukanmadah ktk sikda rezeki, memang ktk banyak duit tapi sikap mauk dibaiki.

    Kamek di DBKU nak ngajar ktk di kaki lima supaya sik kurang ajar. Bukan mintak sembah.. ada faham?

    Mun ktk melanggar undang2, kamek hukum kompaun,saman.. sik patut ktk orang sik dapat bayar saman mun dah dapat beribu sehari?

    Sidak yang berdagang burger, molah stall tepi jalan kan menyusahkan orang lain. macam di Jalan Astana.. jalan selalu block oleh orang2 macam tok..

    Harap kitak semua faham.. Bukan nak cakap sombong. Mintak Maaf mun kata-kata kamek mengguris hati perut ktk..ok

    ReplyDelete
  10. 6.24pm- kamek bukan org DBKU...kamek usahawan melayu juak macam kitak..sampey bila kita org melayu masih merempat biz d tepi jalan ya..mun org PATI..indon kah...bangla kah...sik jua kita medo..org PAKISTAN gik mampu berkeday.malu org melayu jak...DBKU dah sediakan tempat ambik jak...Xda lesen, BANK dalam dunia ney pun kitak minta xmerik...arap dengan ALONG jak...kitak org teruk...mun ada permit/lesen/gerai/kedai
    dapat juak kitak ngembak muka kitak...Pok belum
    tentu duit kitak halal... sebab kita lari
    daripada kenak CUKAI PENDAPATAN....org Cina gik tauk bayar cukai pok...xperlu kitak sembah DBKU koh..ikut jak HUKUM dunia dan akhirat..yang telah ditetapkan...mun kitak islam MURHASABAH kan DIRI, maka pikirlah lu sendiri, ALLAH tak kan ubah nasib mu sekiranya kamu sendiri TIDAK MAHU BERUBAH....

    ReplyDelete
  11. Sidak DBKU semua pandee cakap sekarang ini berapa banyak udah Pegawainya keluar dari DBKU akibat makan rasuah? jika dihitong rata rata sidaknya yang pandee cakap, termasuk Kpt Hendari. sipondan, kini udah jadi Haji, dari wang rasuah dari taukei kedai kelab malam cina. kini sidak pakee kamera buat gambar tunjuk yang sidaknya sik kasar semua melakonlah tu. lama lama sidak DBKU buat filem DBKU macam Siunario. Datuk bandaar jadi pelakon utama, Si lantak jadi heroinnya. Pengarah Onn jadi manager.

    ReplyDelete
  12. petang jemat tok hj denan paloh, cuba kitak ngucap g...jangan molah dosa kering g..nudoh org. aib org, mun ada bukti semua ya....ambik lawyar kitak embak kes ya k mahkamah .......mun kitak menang kamek akan nyokong kitak jadi YB kah... Datuk Bandar kah....Ketua menteri..kah...Ketua Pembangkang ganti Anuar..kah...Allah xsuka org buat FITNAH...Mun belakon kelak kitak jadi PAKSAUK/org jahat yang kecundang akhirnya...sekadar kita sama2 beringat ...

    ReplyDelete
  13. Iskandar Bujang DBKUJanuary 21, 2011 at 8:55 PM

    kamek di DBKU menjalankan tugas. sidak makan rasuah sik ada saya dengar. mun orang menuduh banyak saya dengar.
    Nampaknya orang yang menuduh sembarangan ya..mengarut ajak, orang macam tuk adalah sampah!
    Nya makei gelaran Hj denan paloh.. kesian hj denan sik tauk apa-apa..
    Macam sakit hati ajak ya pok, ataupun jelous? atau lebih tepat orang yang kecewa!! Orang yang menyamar macam toklah sik harus-harus ada dalam masyarakat..menar ndak? Nyebut nama seperti kapten hendri, onn dll..menuduh tanpa bukti.. apalah suka molah dosa kering?

    Mun saya tauk sipenyamar tok...saya sumpah jadi peti ais hahahaha.. dapat pakei engkah aiskrim heheh

    ReplyDelete
  14. Orang orang DBKU semua nya orang orang baik, sidaknya buat kerja ikut undang undang, kalau cina dibiarkan jika Iban, Melayu Bidayuh ditangkap dan dihalau dari kaki lima, inilah caritanya walau pun disangkal, itulah yang sabenar benarnya. Lihat sahaja di Jln Gambir sahaja tindakan pihak DBKU jelas menindas orang bumiputra tetapi cina dibiar , cobalah bertindak rampas barang sidak cina.? kita ingin lihat handalan orang orang DBKU? Pasal ambil tindakan ke mahkamah, buang masa ada masa lain kami orang tunggu kamu orang sasaorang dan nanti buku bertemu buku, baru tahu, siapa kebal siapa patah kakai patah tangan, sama sama jumpa di Hospital.? Orang DBKU jangan sombong, nanti satu hari apa bila nasib sik sebelah kamu orang baharu kamu tahu yang langit itu tinggi dan baru kenal apa itu kepayahan dan kesusahan.? Berapa ramai orang DBKU sudah keluar dari DBKU, kini kayo kayo saorang diri disana sini, macam sampah mesrakat sidaknya semua, termasuk Datuk Bandarnya, Ketua Penguat kuasanya dan demikian jugalah Pengarah Onn Abdullah, dan sidak lantak dan lain lain kelak.

    ReplyDelete