Thursday, December 9, 2010

JAIS new bos says no more hanky panky business

Innovation and integrity as Jais’ working culture

SANTUBONG: Sarawak Islam Religion Department (JAIS) will initiate efforts to promote innovation and integrity as its working culture.

Its new director Abang Shamshudin Abang Seruji said one of the ways is to create many creative and innovative groups (KIKs) in the department.

He said the main function of the KIKs is to generate new ideas to help the department improve its service to customers.

Abang Shamshudin however cautioned that the groups must not be too eager in carrying out its function to the extent of wanting to introduce new ideas in all areas of the department.

Lack of a proper scope of attention would cause a mess as the organisation might end up focussing on too many things, he said.

In JAIS, we should choose one area of focus … it has to be related to our service,” he said during the department’s two-day Innovation and Integrity Day at a resort here. It was attended by 240 participants, mostly from the department and Sarawak Islamic Council (MIS).

The director said one of the areas of focus that could be considered by the groups is the administration of mosques and suraus in the state.

He pointed that the institutions were important to Muslims, and JAIS should assist to elevate its status and function in the Muslim community.

Abang Shamshudin, who was previously Sri Aman Resident, hoped the department’s attempt to get ISO certification on its service would be successful.

He said getting the certification would be a new beginning for the department because it showed it had achieved a certain level of quality that augured well for its future service.

He reminded the staff that if they fail to perform well, customers would look down at the department.

“People judge us based on our client’s charter … that is our code of ethics. If we follow our client’s charter, people would not look down at us,” he said.

Later he presented a halal certificate to One Hotel Santubong.

Earlier participants listened to a talk given by Malaysia Anti-Corruption Commission (MACC) Deputy Commissioner Dato Sutinah Sutan on the management of integrity.

The closing ceremony was officiated by MIS president Datu Putit Matzen at a dinner held at the same venue last night.

Today the participants will be taking part in sporting activities before calling it a day at 1pm.

4 comments:

  1. Cadangan pengarah baru Jais adalah bernas, tetapi dengan berkeadan bilangan banyak yang sudah pun berada dalam Jais yang terdiri dari mareka yang berat badan dan malas kerja apa dapat dibuat, Dan keddudokkan masing masiong sudah pun tersimen tegap dalam Jais dan bukan mudah nak aleh kan mareka. Ada yang punya hubungan dengan Bekas Pengarah yang kini sudah pun berada dalam Pejabat Setiausaha Kerajaan dan KM.
    Dalam hal Jais menjamin ketelusan dan kecekapan, belum tentu dapat dicapai sgera kerana perlu semua Jabatan dan Bahagian dibersih dahulu dan kemudian diator semua semua kerja dan mengikut kebolihan masing masing. Jika tidak rancangan tinggal rancangan sahaja. Perkara yang perlu diambil perhatian adalah: Issue Halal Haram, Perceraian dan nafkah, Penguatkuasa undang undang Islam, Perbelanjaan tempa kawalan.? Imam Imam, yang sudah bersara dan masih teruskan kerja dikatakan jadi penasishat? Penasihat apa? Kes Kes yang banyak tertangguh dan akhir akhir ini kes orang kahwin lari di Indonesia? Kami berharap pihak Pengarah akan ambil perhatian.

    ReplyDelete
  2. Oleh kerana Jais kini punya saorang Pengarah Baru, mintalah beliau atur lawatan dan buat pamereksaan dipremis jualan ayam diJln Gambir Satok, Jln Maasjid, Padang Pasir dimana ramai orang kita berebut beli sayap ayam dan rangka ayam, kerana harganya murah.? Maka pemantauan perlu dibuat terhadap penjual barang barang ini yang sering jadi kegemaran orang orang KITA beli. Betul betul Halal atau pun tidak.?

    ReplyDelete
  3. Dear Readers,

    We have emailed to Tuan Pengarah Jais on issues highlighted by you.

    Hope the new Tuan Pengarah would take actions after receiving the email.

    A copy of the email would be posted later in the blog.

    Thank you.

    ReplyDelete
  4. Salam 1 Malaysia, Tahniah kepada Pengarah baru JAIS anak tempatan yang telah lama berkhidmat di Sri Aman sebelum ini. Tahniah juga kerana pelbagai strategi dan perancangan dibuat untuk memperkukuhkan organisasi untuk menempatkan JAIS sebagai satu organisasi yang lebih cemerlang. Apa yang kita harap agar pengarah baru ini lebih berkemampuan dan berketerampilan dalam menyelesaikan pelbagai isu yang kian hari melanda dan menyengat umat Islam masa kini. Contohnya isu institusi keluarga, minum arak dikhalayakan ramai dan anak gadis mengandung tanpa bapa( akhirnya daftar ke jabatan kebajikan mohon bantuan ) dan isu utama gejala anak Melayu yang beragama Islam menghidu gam. Persoalannya apakah pentadbiran organinsasi baru ini berkemampuan untuk menyelesaikan isu2 tersebut. Dan apa yang kita harap masalah sosial ini perlu di atasi SEGERA dan menjadi agenda utama yang perlu di benteraskan.

    ReplyDelete