Thursday, December 23, 2010

Another Open Challenge To Pemuda PBB Cyber Warriors

Sudah dua kali pelawaaan dibuat,
Adakah Panglima-Panglima PBB akan terus berdiam diri????






December 16, 2010
Senarai Bloggers2 upahan Unit Media Baru PBB/BN Sarawak
Filed under: CyberWar,Pakatan Rakyat — Pengayau @ 10:00 am
Tags: PBB New Media Unit




Antara Bloggers yang aktif:
1. ChangeWemustsSarawak
2. KeadilanUntukSarawak
3. MelanauBlogger
4. MedanSarawak
5. Rajahmas
6. WiraKenyalang
7. SarawakDotKom
8. Ngap Sayot
9. AnakMerdeka

    Blogggers yang kurang aktif
    1. Spy Leman
    2. Sarawak Wira
    3. Penilai Sebuyau
    4. Muka Petang
    5. Muda Tengah
    6. Fikirkan
    7. Anak Kenyah
    8. Aleh Kayong

      Saya di maklumkan bahawa Bloggers2 ini di bayar upah yang begitu lumayan  sebanyak RM5 Ribu setiap bulan untuk satu kumpulan.

      Kami juga di maklumkan bahawa mereka menggunakan dan mendapat tunjuk ajar daripada Blogger terkenal UMNO iaitu http://www.papagomo.com/@PapaGomo dan juga http://parpukari.blogspot.com/@Parpukari.

      Mereka juga saling bekerjasama dengan rapat di antara satu sama yang lain untuk melancarkan Perang Siber terutamanya untuk menangkis serangan dan tuduhan yang di lemparkan Pakatan Rakyat.Mereka terdiri daripada para2 pelajar dan sebahagian besarnya terdiri daripada ahli Sayap Pemuda PBB itu sendiri.

      Satu seminar telah di anjurkan pada 12 Oktober 2010 di Kuching.Seminar Media Baru itu menampilkan Dr Jeniri Amir sebagai penceramah.
      Seminar tersebut dianjurkan oleh Pejabat P194 Parlimen Petra Jaya dan merupakan landasan untuk para penulis Blog pro BN menimba ilmu agar penulisan mereka lebih tajam dalam menyampaikan maklumat tepat kepada para pembaca atau lebih tepat, peranan para penulis blog itu adalah untuk menepis tohmahan pembangkang yang sejak kebelakangan ini gemar menggunakan saluran siber menyebarkan dakwaan.

      Tetapi anehnya,tidak seorang pun daripada Bloggers2 upahan ini berani berbicara jauh sekali untuk menafikan tentang segala pendedahan di www.SarawakReport.org. Mereka hanya memutarbelit kan fakta dan mengkritik hebat Pakatan Rakyat Sarawak terutamanya PKR.

      Saya dan rakan-rakan serta teman-teman seperjuangan sentiasa menanti-nanti kan kehadiran Gerombolan-gerombolan sekalian.

      Perdebatan yang berserta dengan Hujah yang bernas berasaskan Fakta,D ata dan Angka amatlah di alu-alukan.

      Saya dengan ini mencabar mana-mana jua hulubalang-hulubalang, Panglima-panglima Pemuda PBB untuk berdebat dan berhujah secara berFakta dan bukannya Auta, secara Berilmiah dan Berhemah untuk membuktikan apa jua yang di dakwa sebagai Dakyah-dakyah dan Propaganda-propaganda jahat Pakatan Rakyat.

      Di persilakan terjun dan memberikan Hujah dan komen.

      Kita bukan cari Kemenangan tetapi hanya sekadar mencari KEBENARAN yang BENAR Sebenar-benar nya,yang HAKIKI…..

      Mari lah kita bersama-sama membuka wacana yang Bebas, sebebasnya untuk berbicara tentang masa depan Bumi Sarawak kita yang tercinta ini.

      Dengan itu,saya sudahi dengan sebuah pantun 4 kerat:

      Dari Kuching hendak ke Miri,
      Singgah sebentar di Pasar Sibu,
      Apa nak jadi dengan Budak PBB ni?
      Isu Taib, kenapa diam,kenapa memBISU?
      Salam Reformasi. Lawan Tetap Lawan!!!

      Also read:
      * An Open Challenge To Pemuda PBB Cyber Warriors
       

      2 comments:

      1. bila gik perang siber bermula?

        ReplyDelete
      2. saya bkn drp mana2 party,tp sering dengar ceramah daripada smua party khasnya disarawak.D sini kttanya kenapa isu taib ja?kalau kt bijak,tanya diripun dolok,adakah aku taat kpd ibubapa,guru,kawan dan yg hidup dimuka bumi ini.tetapi bila cakap kita ja yg betul dan memhukum sblm Allah menjatuhkan nya,Bukan bererti bila dah spai k U oh dh pdai.dah mula cakap besar itu salahlah...

        ReplyDelete