Friday, January 1, 2010

DUN Sitting (Day Two): Wahbi querying about telecommunication tower

(Nov 02, 2010)

YB Dr. Wahbi Junaidi:-
Bagaimanakah perkembangan terkini pembinaan menara telekomunikasi yang telah dibangkitkan enam tahun lalu dalam sesi Dewan Undangan Negeri ini khususnya di kawasan zon Tuie dan kawasan zon Tanjong Assam di Kawasan Dewan Undangan Negeri Saribas?

Minister of Public Utilities Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan:-
Untuk makluman Ahli Yang Berhormat bagi Saribas, kawasan Zon Tanjung Assam akan mendapat liputan selular daripada 9 buah menara yang akan dibina di kawasan Daerah Betong termasuk kawasan Isu Bangat, Tuie, Nanga Spak, Nanga Tiga, Pelikut dan Batu 8 Nanga Bong, Kampung Penom dan Kampung Triso.

Pembinaan menara di kawasan terbabit dijangka siap pada bulan Jun 2011.
 

3 comments:

  1. Untuk percepatkan binaan menara telikom atau pun menara liputan jalur lebar dikewasan Saribas, labih baik beri kontrak pembinaannya kpd syarikat keluarga YB W.Junaidi kerana beliau punya kepakaran dan penelaman dalam binaan menara. Jika diberi kepada orang lain akan memakan masa 5=6 tahun lagi baru siap, nee jadi, orang naka tengok Internet sik dapaty nunggu lama. Harap pihak bos kita dapat segera berio kontrak tok supaya kamik diseribas sik lama nunggu tengok internet. Banyak carita gambar dalam internet. Sik cayaa, gee ke Kuching nengoknya.

    ReplyDelete
  2. Benar kata Cr Manan, dan banyak carita dalam internet, sidaka YB YB di Kuching semuanya suka negok gambar dalam internet. Labeh ;labeh lagi carita gambar orang orang tua.Ada macam sidak mandi dijelatong dikampong, sidaknya ari negeri Aaustralia, Jepun dan lain lain. Sidak dari India semua goyang goyang aja akerja sidaknya.

    ReplyDelete
  3. Apa dah jadi dengan Saribas tuk....jalan ke kebun pun belum di polah juak dah berapa penggal YB kito tuk...dah becucuk aku tuk alu jerayo tuk sik dipolah...mek baco dalam surat kahabar beberapa hari dolok madah Saribas dah membangun..bulak juak sidak tuk..mun naak melapor pembangunan jangan madah nak bulak..padah jak di kampung dekpun....kamek cukup kenal dengan orang yang melapor tuk....

    ReplyDelete