Saturday, November 13, 2010

Pegawai PM ada harta RM200 juta???

PM please clean up you office !!!






Satu lagi pembongkaran kekayaan luar biasa pegawai kanan di Pejabat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kali ini melibatkan Setiausaha sulit kanan kepada Perdana Menteri iaitu : Dato’ Zakiah Ibrahim.

Dato Zakiah AKA ZAKAYA merupakan wanita yang mempunyai pengaruh besar di Pejabat Perdana Menteri. Tanyalah kepada sesiapa yang pernah berurusan dengan Pejabat Perdana Menteri mesti mengetahui gelagat dan peranan wanita ini.

Tidak menyukai publisiti, ZAKAYA dalam diam mengumpul harta bernilai RM200 juta dalam masa tidak sampai tiga tahun menguasai pejabat PM.

ZAKAYA adalah individu yang memuktamadkan siapa yang mendapat projek melalui direct nego atau restricted tender di Kementerian Kewangan.

Kuasanya melebihi kuasa datuk Seri Husni Hanazlah, Menteri Kewangan Kedua.

Menggunakan bilik yang betul-betul terletak di sebelah bilik PM, ZAKAYA membuat keputusan untuk menguasai dan menukar syarikat yang mendapat kontrak kerajaan samada untuk Ketua UMNO bahagian, kerabat diraja mahupun kroni-kroni beliau sendiri.

Beliau dalam masa yang singkat telah mengumpul kekayaan sebanyak RM200 juta dengan cara diam-diam melalui dua orang rakannya Dato Norida Hamzah, CEO Aero Tree Defence & Services Sdn Bhd dan seorang lagi Halim Othman, bekas petugas Sri Satria dan “Nominee Director” untuk ZAKAYA.

Modus Operandi ZAKAYA adalah dengan menukar proposal syarikat yang terpilih kepada syarikat Dato Norida dan Halim atau memanggil ketua bahagian UMNO atau Kerabat Diraja yang berjaya merebut tender untuk berkongsi kekayaan dengan beliau.

Satu lagi keistimewaan ZAKAYA adalah beliau boleh terus menghubungi menteri untuk “rundingan terus” dengan beliau supaya projek itu boleh dikongsi antaranya dan pihak menteri atau pegawai kanan kementerian tersebut.


Hari ini kami kemukakan dua bukti 2 syarikat milik ZAKAYA yang menggunakan kroni beliau dengan memaksa Bank Pembangunan dan Malaysia Debt Ventures Berhad memberikan pinjaman berjumlah hampir RM200 juta untuk projek bernilai RM20 juta.


Click Image

Click Image

Click Image

Click Image

Click Image

7 comments:

  1. zakiah ni member sibu malay conman????????????

    ReplyDelete
  2. patut la sibu malay conman ya makin bertambah kaya. paduhal ada orangnya dalam pejabat pm!

    ReplyDelete
  3. taib mahmud jadi kaya raya dengan harta melimpah ruah sampey ke kanada nun sik di heran kitak.. urang di malaya di seberang laut nun juak di gago kitak koh... bodo la kitak tuk. patut juak urang sarawak miskin lamak tuk. kerana tuyuk agik nak ngundi taib mahmud ya...kesian kitak urang..

    ReplyDelete
  4. udah lejuk maca hal taib. sekurang-kurangnya dapat jugak baca hal orang lain. tok ndak alah-alah taib. angol rasa nyawa.

    ReplyDelete
  5. hahahhahaa.. aku jz mmpu ketawa.... yang aku tauk.. aku sayang sarawak... selamat sarawak k...

    ReplyDelete
  6. Tidak salah orng jadi kaya, walau pun orang itu pakerja tidak kira dimana. Maka ia kini kaya dengan ada harta ratusan juta, mungkin kena Loteri diluar negeri saperti loteri di Canada atau Australia menang besar sampai 500 juta. Apa nak dihairankan.? Dengan pakee talian dalam Pejabat PM ia bolih sampai keseluruh Dunia dan angkasa lepas pun bolih. Kami ucapkan Datuk Zakiah selamat berbelanja.

    ReplyDelete
  7. betul kata Pak Lah.

    ReplyDelete