Forget Politics For Awhile !!!

Loading...

Sunday, January 23, 2011

DUN Samariang: I am a PBB man but my vote will go to Keadilan


KUCHING: PKR Ali Hussein has won many hearts and minds of Taman Sourabaya Indah PBB sub-branch youth members when he made a surprise visit to a house of the  sub-branch youth secretary recently to grieve with the latter's family over the demise of a senior member of the family.

As a matter of fact, his appearance had caused a stir, at least among the youth members, because they expected their assemblywoman YB Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali to turn up.

Definitely not Ali Hussein who is rumoured to be the PKR candidate for the Demak Laut constituency in the coming state election.

Upon seeing the PKR man, some youth members tried to get hold of their party leaders to ask them to visit the house as to counter any possible negative impact from the presence of Ali Hussein.

Unfortunately, none came.

To make things worse, these leaders even failed to send any representative to visit the house.

Many of the party youth members were extremely upset with their leaders, particularly their assemblywoman, because of this incident.

PBB has to do a serious damage control efforts in the ranting or there would be many protest votes among the youth members.

As one youth leader said : “I am a PBB man but my vote will go to Keadilan.”

35 comments:

  1. Lewat jua politik orang Melayu! merajuk terus sik dijengok, masa kesusahan.... geni kah orang jago jua kah masa ia... nak berpolitik tok biar bertempat.... aku nanyak ngan kitak.. adakah si ali husin tok ari-ari nyengok kita di sia? macam kitak jua, mun masa ia kitak sigago ngan perkara lain, sik mungkin kitak si nyengok masa adik kakak alam kesusahan.

    geni pun masa ia si saripah tok sik ada di kuching? di kl kah? dapat kita nuduhnya sik maok nyengok kitak?

    sik kerana ali husin melawat sigek rumah tok orang kuching akan ngundinya kelak dalam pilihan raya tok.

    mun nak nangar kekuatan si ali husin tok, kita tangar kelak masa nya udah ngantar borang calonnya hari nomination ... tangar rupa! munnya benar-benar popular, insya Allah nyaia akan menang! usah nok mujinya kinik tok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju...tuan berpandangan jauh. sik cepat melatah.

      Delete
  2. Another disappointing BN candidate in P194. YB Datuk Daud. He needs to be change to a younger candidate. If not Tupong will likely goes to PKR. With lots of issues at hand with YB Daud handling of state religious matters has irk younger generations. If BN still interested in the seat please consider the following:-

    1. Look at Sarawak Baitulmal fund abuse. Recently the old man mention that divorce single mothers that were not obtaining regular emolument from estrange husband will get support from Baitulmal funds. This will certainly encourage irresponsible men to abandon their responsibilities. Worst is that single mothers are not qualified recipients of Zakat.

    2. Looking through at other abuses of the fund, is the fat salary paid to a group of retired educationist for the Biro Pendidikan Majlis Islam, like Dato Adi Biadozaman which can come to more than RM10k monthly is paid using Baitulmal fund. This does not tantamount to fiesabillilah, if that’s the response! The real fiesabillilah is like when student from tahfis applied for Baitulmal seed money to further their studies should be considered priority and not told that the fund is frozen. This does not included parents who inquire for their children to study in local varsities.

    3. Accordingly, why are Baitulmal GM are paid and having perks like Fund Managers when Baitulmal is not even a fund management company and that it just function as collectors and distributors of funds to the welfare of Muslims in need. Baitulmal should not be managed as an investment institution. It is certainly wrong to utilise the funds to pay unreasonable remunerations to certain individuals. If he demands, there are other qualified professional that willing to do it cheaper with Muslim welfare at heart and a divine after life.

    4. If education is such an important priority to Baitulmal by willingly paying excessive remunerations to a group of retirees, why are there still many schools in Muslim dominated communities in Sarawak rural are not getting the funds and why instead proud of spending hundred million Ringgit contributors money that is meant to uplift the standard of living of the poor in Sarawak by building mega structures in Kuching, Bintulu and Miri.

    5. How many qualified Islamic economist and ulama is on the advisory panel of Baitulmal Sarawak? Young dynamic ustaz like Khalidi Ibrahim, Dr Juwanda and Kipli Yassin was once on the panel and was booted out. Why?

    6. Government officers that have undertaken monthly salary deductions were caught by surprise when an adjustment to their contributions was made without their consent recently. For example RM2 to RM4. This is a serious breach of contract.

    7. The recent uproar of school fees charged to Muslim who intended to send their children to MASJA Tahfis is another blunder of YB Daud as the Minister in charge of Sarawak Religious Affairs. Haji Sabri Othman, another highly paid joker comes out with parents’ income as a basis to charge school fees for those parents that interested to enroll their children to Tahfis. This is fisabilillah, Baitulmal or MASJA for that matter should encourage Muslims to send their children to such institution by giving insentif instead otherwise.

    8. Why is Hj Sabri’s mansion being guarded by MASJA security? As a government agent, is he entitle to such perks? I think that state ministers would be more deserving than the GM of MASJA.

    9. In the case of attaining HALAL Certification in Sarawak. There are more Chinese eateries have attained MIS certification, but otherwise for Muslim operators. Kek Lapis Rabiah Amit having such a hassle to obtain the certification. Probably at the time of writing she might have obtained it. While Kek Warisan have applied and was turn down on so many petty reasons. Its a regret they did not get support from the religious authority and now they have closed shop. Look at Ayam Champion, awarded HALAL certification turns out to be a flop. CCK another broiler where Datu Putit Matzen is a Director should also be raided if fairness wants to come into play.

    ReplyDelete
  3. Ney dapat di arap Ltk Laut ya, diat aja di semarak orang kuat nya dapat dua buah gerai no.5 dan 6 pakey bini muda nya tapi orang lain sik boleh.....Sidak DBKU patut pantau perkara macam tok, makey nama bini tua tapi bini muda bedagang, mun ngikot dalam syarat lesen ....... sik boleh orang lain bedagang selain daripada pelesen.

    ReplyDelete
  4. Wanredone:
    KO bising gilak pahal? Ngaco periuk nasik kau ka?
    Tok kah namanya demokrasi? Belum apa2 ko dah ngreco. Tedah, biasa yang bising tok ada kepentingan. Mun sik projek, nya nang dibayar bising. Paduhal..

    ReplyDelete
  5. Kedak tuk nok dipilih kita untuk memimpin negara dan negeri. Belum apa-apa sidak gang pakatan tuk dah ngereco..sik ada modal lain....nak sikit demit, sekali YB BN sik jengok.. jadi isu besar....kamek nak madah benar2 tok, pengalaman kamek pada PR 2006 dan 2008, bukan main banyak orang nyokong calon PKR, malah sehingga begadai wang ringgit hamba Allah, kononnya bila menang kita bayar semua hutang-hutang..tok tabik, dari 2006, kalah..baruk sari duak tuk nanggar muka, bila call no tel bertukar, bila besemuka...kelaklah bayar....tak payahlah......janji bukan main gik.. ingat, kita terus sokong BN untuk pembangunan berterusan...

    ReplyDelete
  6. yb melayu di sarawak tuk byk tidur...mun ada yang berani skit kelak..dicantas oleh sidak kroni di atas dalam PBB...kadang2 bukan masalah yb ya sik perform kah sik..tapi terlalu byk halangan...sebab ya yb melayu kita nampak jaik...sapa yang rapat dengan yb melayu kita dan peka dgn politik semasa akan nampak masalah ya...mcm kes yb samariang tuk..dah byk org complain sbb performance sik bagus sik kedak mak nya dolok...bagi kameklah...tangga dolok sapa calon ya dan peribadi nya sebelum kita mengundi...mana-mana yang korup ya...di dunia nang lepas tapi akhirat kelak macam ni... mun sik pun aibnya nampak masa nya mati kelak...tapi sikboh lah kita nak nganok sapa2...mun dah duit ya haram..sik ke siney juak idupnya...allah hafiz

    ReplyDelete
  7. yusufjalli said...

    Wanredone:
    KO bising gilak pahal? Ngaco periuk nasik kau ka?
    Tok kah namanya demokrasi? Belum apa2 ko dah ngreco ........

    " ..PKR Ali Hussein has won many hearts and minds of Taman Sourabaya Indah PBB sub-branch youth members when he made a surprise visit to a house of the sub-branch youth secretary recently to grieve with the latter's family over the demise of a senior member of the family.
    As a matter of fact, his appearance had caused a stir, at least among the youth members, because they expected their assemblywoman YB Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali to turn up......"
    yusufjalli..... siapa ngaco siapa? sik jua pasal demokrasi... (entah tau endak erti demokrasi?)

    Ko diat & baca apa yang ditulis diatas.... Sidak tok mengharap YB Saripah nyengok rumah yang kena kematian, tapi YB Saripah sik dapat datang! Perkara tok nok dikeripak dan jadi isu? Nok apa yang diharap daripada YB Saripah? ENVELOP TEBAL mun datang? Sori bro... kalau kita mengharap sangat yang YB kita nok beri ENVELOP TEBAL, tapi sik sampe, adakah kerja pengkebumian si mati sik dapat dilakukan? Benar kita akan rasa terkilan sikit mun YB kita sik menjengok muka masa kita dalam kesusahan, tapi, kita sik dapat paksa YB tok datang, kalo benar-benarnya gago atau berada ditempat lain!
    Toklah dibincang wanredone, kita jangan nok merajuk gilak, jangan nok mengata YB kita sik peduli hal ehwal rakyat.
    Kitak baru melihat sekali aje yang Ali Husin dari PKR tok perhatin dalam hal tok! Mungkin secara kebetulannya free masa ia tadik....Mun aje Ali Husin sik ada masa dan sik dapat menjengok pada hari kematian berlaku di rumah orang kuat pbb, boleh kah kitak madah, nilah orang PKR sik peduli langsung ngan hal rakyat?
    Kita sik patut nyalah sesiapa, kitak empun pernah merasa perkara kedak tok berlaku, bukan gia?

    ReplyDelete
  8. Hj Majalis, KuchingJanuary 23, 2011 at 5:59 PM

    "Look at Sarawak Baitulmal fund abuse. Recently the old man mention that divorce single mothers that were not obtaining regular emolument from estrange husband will get support from Baitulmal funds. This will certainly encourage irresponsible men to abandon their responsibilities. Worst is that single mothers are not qualified recipients of Zakat."

    Tok nang benar tok... toklah contoh penyelewengan regim Datuk Taib..

    ReplyDelete
  9. Kita tok banyak ngata orang jak, semua orang jaik, semua kerja orang sik bagus..sik betullah...penyelewengan lah dan macam-macam gik. Ujung2 bila kita pun jadi pemimpin, kada enda lebih gik menyeleweng..subhanallah....

    ReplyDelete
  10. "....This will certainly encourage irresponsible men to abandon their responsibilities."......Hj Majalis.

    Aslmkum Sdra Hj Majalis, sik salah Tabung Baitulmal nolong ibu tunggal! Mun Tabung Baitulmal sik nolong, siapa lagi nok nolong? Minta tolong ngan tuan Haji. Bukan pelan mun dah si "irresponsible men" tok dah sik mauk nolong belanja bekas bininya, siapa lagi nok nolong? Nok minta tolong ngan tuan Haji... ada pompuan 'single mother' tok disudoi oleh Tuan Haji!

    Udah bagus kerja Tabung Baitulmal tok, masih jua sik betul ngan pandangan Tuan Haji! Beri pendapat yang bernas, geni nak nolong ibu tunggal,bukan madah aje "This will certainly encourage irresponsible men to abandon their responsibilities." Beri ide "how to DISCOURGAE this irresponsible men NOT to abandon their responsibilities"...

    ReplyDelete
  11. Maaf Hj Majalis, dapat sik kita mdh ngn kmk,Apa makna Regim Datuk Taib.mun sik tau belajar dolok.kmk tok bkn drp mana2 party.harap jwp.

    ReplyDelete
  12. kpd Anonymous sy nk ingat jgn sekali-kali mengatakan duit itu haram.yang haram itu adalah perbuatan manusia sendiri.kerana Allah tak sebut pun ya haram.haram dan dosa dtg nya dari kita.

    ReplyDelete
  13. biasanya yang pande kelakar dan komen tentang keja orang lain sebenanya sik pande keja.....ne nak, mikir nak nganok orang ajak2. Keja dirikpun sik diagak, rasa dirik pande, masyaallah.....banyakkan bertaubat dan beristifar. Moga kita dilindungi dari perbuaant yg jaik2. Any kritik mestilah membina

    ReplyDelete
  14. biasa nya org mun nya suruh orang lain banyakan bertaubat n beristifar tpi diripun nganok org.mun kmk sik keja apa nak di mkn arai2 tok.jng cpt naik angin nanti kluar asap,Lh ktk nunggah bomba.sabar2 lh,jgn jd buah anggur,buah nanas. Tq, harap maaf.

    ReplyDelete
  15. Wanredone, nampak kitak tok sik tauk agama, jahil, kalau kitak tok orang Islam. Untuk pengathuan kitak, Ibu tunggal bukan dikalangan 8 Asnaf yang layak menerima duit Zakat tok termasuk anak yatim adalah yang tidak layak menrima Zakat. Tetapi kalau kitak tok bukan Islam, tolong jangan masuk campur dan komen!

    Kes Ibu tunggal sik menerima nafkah tok sepatutnya adalah kes Makamah Syariah. Baitulmat tidak boleh masuk campur!! Kalau masuk campur maknanya salah guna duit zakat. Ianya akan dilaknat ALLAK SWT.

    Untuk selesaikan hal suami yang gagal memberi nafkah kepada Ibu tunggal tok adalah dengan menjalankan hukum makamah, iaitu, kalau gagal bayar di Jail!!!

    ReplyDelete
  16. Saya setuju dengan you pok! Dak dalam blog tok bukannya tauk gilak about what they are talking! main hantam ajak! Mun dah tauk sik berapa dalam hal hukum syarak iboh nok tua eja nak membetulkan orang lain! Iboh nok eksen nok jadi hero nok semua serba tahu!

    Sitok kita dapat nangar most of the comment are hear say ajak! All you know Wanredone pun sik pernah ke rumah orang ninggal ya!

    ReplyDelete
  17. "....Anonymous said...
    Wanredone, nampak kitak tok sik tauk agama, jahil, kalau kitak tok orang Islam. Untuk pengathuan kitak, Ibu tunggal bukan dikalangan 8 Asnaf yang layak menerima duit Zakat tok termasuk anak yatim adalah yang tidak layak menrima Zakat. Tetapi kalau kitak tok bukan Islam, tolong jangan masuk campur dan komen......!

    Orang sik bernama (Anonymous) (Tuhan bagi nama sik dipake - Islam apa orang macam tok?)sekurang-kurangnya Wanredone (Wan Redhuan - maaf kurang glamour sikit) dedah siapa diri tok sebenarnya, dari betapok disebalik sik ada nama!

    Terpulanglah kepada sik bernama tok nak hakim sama ada Wanredone islam kah sik, hanya Allah S.W.T sahaja yang mengetahui! Keislaman wanredone bukan ditangan org sik bernama!

    Posting wanredone sik ada menyentuh dan mengaibkan orang lain pemberian wang zakat tok? Yang wanredone khuatir ialah mun orang yang sepatutnya dapat dan berkemampuan menolong, sik mahu menolong, jadi mintalah baitulmal nolong ibu tunggal yang perlukan bantuan!

    Ibu tunggal bukannya sorang aje , dia jua ada anak bersekolah, mun sik ada duit macamni nak antar anak kesekolah? Sik salahkan, seperti kata kita duit tok untuk nolong sidak anak biak dalam pelajaran!

    Siknya sidak anak yang ada mak bapa aje dapat bantuan dari baitulmal dalam perkara tok?

    Orang sik bernama tok nyaran mahkamah selsaikan perkara tok, senang sebut! nak nunggu keputusan mahkamah dan nunggu hari bicara, kurrr.. semengat, bila nak selsai!

    Udah kita pandai gilak bab islam tok, beri tahu kamek, macamni munlah si ibu tunggal tok ada anak yang pintar dan akan dimasuk ke universiti, boleh kah sik baitulmal nolong? Jawap secara ikhlas kerana Allah!

    Jangan nak nuduh orang lain bukan islam! barang kali jua orang PAS tegar kau tok?

    ReplyDelete
  18. Memang sepatutnya, menuntut ilmu apa2 ilmu yang mulia adalah menuntut ilmu ke jalan Allah. Ianya adalah antara 8 Asnaf yang layak terima Zakat. Tetapi masaalahnya Baitulmal Sarawak di bawah bidang kuasa YB Datuk Daud Abdul Rahman sik merik bantuan dengan golongan tok. D FREEZ kata sidak Baitulmal Sarawak apabila ibu/bapa mintak bantuan.

    Apa yang menjadi masaalah di sitok, YB Datuk Daud madah duit tabung Baitulmal boleh di pakae nulong Ibu Tunggal yang bekas suami mereka yang cuai dan tidak bertanggungjawap memberi nafkah. Dari sudut syariah adalah salah ya jakny!

    kalau kita sebagai seorang Muslim mengatakan apa yang dibuat oleh YB Daud tok betol, adalah sama dengan melangar hukum syarak.

    Mun kitak Wan masih muskil dengan kenyataan kamek tok, tanyak kitak dengan isteri bekas Sahibusamahah Mufti Ustaz Datuk Loleng, isteri Datuk menjalankan Tafhiz. Beliau pun menghadapi nasib yang sama untuk pelajar2 beliau melanjutkan pelajaran. Sik dapat bantuan dari dak Baitulmal..

    ReplyDelete
  19. Ya lah, jangan kata nok nulong sidah Hafiz nak sambung belajar! Saudara kamek nak molah Engineering di UiTM Shah Alam agik dak Baitulmal sik mok nulong..tok gago nak nulong Ibu tinggal yang x-lakinya masih enjoi muas nafsunya dengan bini baru nok gik pit ya! Woe ha..kata Datuk Nan

    ReplyDelete
  20. Anonymous said...
    ..Looking through at other abuses of the fund, is the fat salary paid to a group of retired educationist for the Biro Pendidikan Majlis Islam, like Dato Adi Biadozaman which can come to more than RM10k monthly is paid using Baitulmal fund. This does not tantamount to fiesabillilah..

    That I agree. I understand that Dato Adi is getting something like RM16k a month out of Zakat contributor's fund which is entrusted to help uplift the quality of life of underprivileged Muslims. Why are these retiree not getting paid out of Majlis Islam/State Government coffer? After all they don't report to Abg Shibli, Baitulmal GM. Even if they report to Shibli it is still abuse of Baitulmal fund real objectives..Abg if you don't correct these and other abuse of Baitulmal funds including your fat salary, you are answerable to ALLAH SWT!

    ReplyDelete
  21. Mun macam tok cara pemimpin orang tua-tua kita urus amanah rakyat...election tok biar waktu exam semester..kamek nok balit kampung mengundi dak pembangkang...kamek di private college tok flexible sikit..boleh balit kejap...he.he..

    ReplyDelete
  22. Anonymous said...Memang sepatutnya, menuntut ilmu apa2 ilmu yang mulia adalah menuntut ilmu ke jalan Allah. Ianya adalah antara 8 Asnaf yang layak terima Zakat... memang benar!

    persoalannya, salahkah ditolong si ibu tunggal yang dalam keadaan tiada berduit nok ngantar anaknya ke KL misalnya menyambung pelajaran di universiti? Toklah dimaksud wanredone, bukan kerananya si ibu tunggal, tapi kerana anak si ibu tunggal tok perlu pertolongan kewangan!

    Kata kita..."kalau kita sebagai seorang Muslim mengatakan apa yang dibuat oleh YB Daud tok betol, adalah sama dengan melangar hukum syarak"...

    Tok bukan soal betol atau sik betol, dan bukan soal melangar hukum syarak mun nyokong perbuatan Datuk Daud!

    Tapi soal lazim dan walaupun nya sorang ibu tunggal yang sik masuk dalam krangka 8 Asnaf seperti kata kita, harus ditolong mengikut syarak, iaitu keperluan atas tanggungjawabnya mendidik anak-anak dengan ilmu ke jalan Allah!

    Aku difahamkan bantuan yang diberi Baitulmal tok kepada pelajar, bukan seperti yang diberi oleh PTPTN dengan lump sum untuk menaja pengajian sehingga tamat. Bantuan diberi oleh Baitulmal, sekadar meringan tanggungan makbapak bila ngantar anak ke KL, dengan sedikit wang untuk tambang dan mungkin untuk bayar yuran masuk IPT... dan pemberian tok tak perlu dibayar balit!

    Kepada Tanpa nama (Anonymous) yang satu ni, Anonymous said..."..Looking through at other abuses of the fund, is the fat salary paid to a group of retired educationist for the Biro Pendidikan Majlis Islam, like Dato Adi Biadozaman which can come to more than RM10k monthly is paid using Baitulmal fund. This does not tantamount to fiesabillilah.."

    Jangan buat fitnah, kalau you sorang Muslim yang baik! kita ada SALURAN undang-undang. Yang tak betul, kita perbetulkan melalui kuasa undang-undang untuk menyiasat. Tiada erti menyalak macam anjing di subuh pagi!

    Ada bukti .. gunakan bukti itu untuk membuktikan kesalahan yang dibuat dalam pengurusan Tabung Baitulmal!

    Berani buat? Jangan cakap aje!

    ReplyDelete
  23. JOM MARI KITA SAMA-SAMA PERGI KE PEJABAT BAITULMAL SARAWAK. KITA MINTA GM BAGI TAKLIMAT TENTANG PERBELANJAAN BAITULMAL. SIAPA SANGGUP SILA KITA BOLEH TETAPKAN TARIKH PERJUMPAAN

    ReplyDelete
  24. Ya Allahh, apa dah jadi dengan hamba2 Mu ini, seringkali dalam perselihan faham. Janganlah Engkau turunkan bala yang lebih dasyat, cukup lah bagi kami merasai banjir besar sebelum ini....amin.......

    ReplyDelete
  25. Hj Majalis
    Kau tok dah 'lalek'. Kita becakap pasal Baitaulmal dan pengurusannya. "Regim Taib' sepatutnya isi lain. Kau dah 'haji' tapi suka menuduh bukan2. Berhemah lah bila beri pandangan dengan seadil2nya.

    ReplyDelete
  26. Hj Majalis, kuchingFebruary 5, 2011 at 8:38 PM

    Malakat maut... u iboh nak bising mengarut!!! U ya agik mudak kerak sik tauk apa-apa tang jaga jak hal kau empun sia..
    Peduli apa ngan orang macam u tok.. sik ada faedah!!

    ReplyDelete
  27. 1.taukkah muslimin and mukmin brapa gaji GM baitulmal + director's fee + etc...2.. Biro Pendidikan Majlis Islam, like Dato Adi Biadozaman still masih kecik gaji rm 10k dibanding GM BAITULMAL..
    2.AGAMA DIPOLITIK, ADA KEPENTINGAN.!staff TBS semua bisuk sbb penambahan elaun..macam2 jenis..and kepentingan lain....dah dibeli semuanya.biasalah org nak jadi hamam tukang batu firaun...hamam maok firaun merik pangkat dato dgn nya....
    sebab yalah ada staff TBS berenti sebab sik mauk sidaknya trlibat!mun BAITULMAL ikhlas keluarkan kenyataan perbelanjaan untuk amil and asnaf...ngenkah dalam paper..nei berani!!!!!!!ustaz2 dlm baitulmal pun dah dibelinya...MUN sik percaya tanyak dgn x-staff BAITULMAL.they knows better!!!!!!!wasalam..

    ReplyDelete
  28. Gago ngan 8 asnaf... kitak orang tau sik Baitulmal bukan meggang duit zakat ajak nya ada ngumpul duit jariah juak dari potongan gaji kakitangan kerajaan dan juak dari sumbangan pihak lain (Bukan ZAKAT). MEMANGLAH Duit zakat mesti diberi ngikut asnaf ikut lunas hukum Islam. Tapi duit dibawah kategori jariah tok boleh guna untuk hal-hal lain seperti membantu ibu tunggal.

    So selidik dolok dari sine datang duit ya baru mengHUKUM halal atau haram penggunaannya.

    ReplyDelete
  29. Tolonglah buka mata ktk nok menyanjung BN ya. udah2lah jadi bodo. cuba ktk org nangga bangsa cina, daknya lebih peka jika di bandingkan dgn org kita eh. org kita tok cuma tau komen tp c pandei nak btindak. cuba tgga kpg asal kita, apa kemajuan yg dberi oleh BN? jwplok? lampu jln g mtg ya pun susah nak dpt. apa2 hal blaku mlm ari sapa nak disalahkan. Gya jua jeraya? BN dah brapa tahun mimpin sarawak? sampei kinek Jeraya mtg c d besar2. jem dr kul 5 pg sampei 10pg gya jua ptg dr kul 5 - kul 7 bru sampei umah. Mun dak d bentang kertas aduan nang panjang lebar masalah rakyat. janji waktu bkempen jak kan main arum bulak bintang d langit kan d berik ngan rakyat. Bg yg beriya2 nyokong BN ya, apa dapatk torang.
    aduhai...penyanjung BN, sedarlah yg ktk org tertipu. 30thn CM megang sarawak, pembangunan hanya menguntungkan bangsa lain tp apa kemajuan yg diperolehi bangsa kita.....0. ya pun ktk dah gah bila dpt bkeja ngan perintah walaupun stakat jd supir atau PAR. sedih ngga keadaan tok.

    ReplyDelete
  30. oi! orang SARAWAK ! Bangun lah ! bila nak maju ni ! Hospital kedua yang dijanji - janji belum lagi kelihatan ? Jalan raya Batu Kawa - Matang pun tidak ada lampu jalanraya , udah lama dah ! sila kan YB - YB ni pergi jengok - jengok kan kawasan Matang , jalan raya kawasan tok dah banyak muntur berbanding dengan Betong .

    ReplyDelete
  31. ktkorg d bulak olh blog tok..blog tok kaki belit..RAP pun tok..kaki bodek..bc blog blh..tp jgn cayak mantak2..mok ngr kdk anwar ka??hahaha..even org umno gk ngakuk ny xmliwat..hahahaha..tok gik nk mecah blah org pbb..jgn cayak glak dgn cdak tok..talam duak muka..luar pbb..dalam TAMAK KUASA....blog tok petualang..

    ReplyDelete
  32. Salam,YB saya baru balik dari Sarawak kat Kg Samariang Batu,semasa YB Dato Seri Sharizat membuat lawatan kampong itu tempohari,disini saya ingin mencurah rasahati sedih melihat keadaan ibu mertua yang tua tidak pernah menerima bantuan daripada JKM
    ,zakat dan lain agensi kerajaan,cuma ibu mertua hanya mendiamkan diri,menumpang anak perempuan yang mempunyai anak yang ramai 6 orang.
    Untuk pengetahuan YB rumah beliau(ibu mertua)dibelakang rumah Speri Mahbu(biras saya),kalau bolih meminta jasa baik YB dapat memberikan perhatian dan kerjasama.
    Sekia dari saya
    Othman Bin Mat Isa(016-5362012)
    Selangor.

    ReplyDelete
  33. ne ndak sikda masa nok merik zakat...gik bunga2 hatinya di taman astakona...gm baitulmal ya gk angol bercinta aih...
    sik juak ku medo yb hasidah ya da juak sumbangannya. masing2 yb ada sumbangannya setakat yang nya termampu....cuma yb2 tok...tauk dirik sik kongan nok ngagak semua...sediakanlah saturan terus tanpa sekatan untuk rakyat berhubung dengannya...pakei online ka...sms ka...create fb ka pakei rakyat berkongsi masalah...mun dapat ditulong...tulongkan...mun sikdapat, meringankan dikit ok juak la....mun nang sikdapat ditulong sikitpun...berik dorongan nasihat untuknya.....kan bagus gia...ney tek komunikasi dah canggih....broadband dah disubsidi....gunakanlah....

    ReplyDelete
  34. Berhati-hatilah kamu dalam mengatakan sesuatu tentang agama Allah SWT, jangan kamu cepat menghukum dengan sesuatu yang kamu jahil tentangnya kerana ianya telah diperingatkan oleh Rasulullah Saw kepada Abu Dzar r.a. Nabi bersabda: "Hai Abu Zar, jika engkau ditanya sesuatu yang tidak engkau ketahui, jawablah saya tidak mengetahui supaya selamat dari tanggungjawabnya, dan jangan memberi fatwa terhadap apa yang engkau tidak ketahui, supaya selamat dari siksa Allah swt pada hari kiamat."

    Disarankan oleh Rasulullah Saw kepada kita untuk memperbanyakkan kata-kata yang baik (Minda Positive & Hati Positive Menjadi Doa Tanpa Sedar), atau jika sememangnya yakin kita akan mengeluarkan kata-kata yang tidak baik, maka lebih baik mendiamkan diri. Pastinya untuk mengelakkan kita daripada mengeluarkan kata-kata yang mampu menambahkan saham dosa yang mungkin sahaja sudah sedia tinggi di bursa saham dosa milik kita. Silap berkata ada yang terasa, silap berkata orang melihat keaiban kita, silap berkata kita pula yang membuka keaiban orang, silap berkata macam-macam perkara tidak baik keluar dari mulut(penulisan). Mulut(penulisan) juga boleh jadi sebagai pusat utama untuk melakukan dosa.

    ReplyDelete